Zijn er nog meer SR500 rijders/sters?

HORNIX, zeg je baan op en ga boeken schrijven! (gratis advies)

Denk je aan science fiction of meer aan "had waar gebeurt kunnen zijn boeken?" in het 2e geval gaat ie snel failliet _O- :+

full
 
Ach, ik had als kind al aardig wat fantasie. En van de opbrengst van "Komt een vrouw bij de dokter" kan ik nu een SR500 caferaceriseren *D
 
halloa volk,

is er toevallig iemand die een complete orginele achterbrug heeft liggen?

de mijne is krom :?


groetn
 
krom?? wasskebeurt? Ik heb volgens mij nog een 92er achterbrug, maar die moet ik even opvissen. alleen de brug met de naaldlagers, die buitenlagers weet ik niet zeker
 
het achterwiel is in lijn met tandwiel op het blok, maar de moeren van tandwiel op achterwiel raken achterbrug.
moet ergens eens wat mis zijn gegaan, waar geen idee. doet er eigelijk ook niet zo toe.
zit op achterbrug wat plekjes waar te zien is dat ie verbogen is, gaat om bijna een cm :?

die van xt is behoorlijk anders, ben ik zelf ook achter gekomen
bedankt voor kijken :)
 
de lagers/bussen zorgen idd voor de positie. verwissel je links met rechts staat de zaak scheef/uit lijn
 
Nou, hij staat in de schuur! Gister opgehaald via marktplaats voor 250 euro. Leek me sowieso geen geld! De eigenaar vertelde me dat hij een koprevisie gehad heeft en een nieuwe zuiger. Daarna heeft hij maar een paar honderd km gelopen. Hij rookt alleen wel als een disco-rookmachine. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat dat kan varieren van een slechte afsluiting van de olietank (loopt olie het blok in tijdens stilstand) tot aan een nieuwe zuiger/cilinder (maar die zijn net nieuw, kan het daar dan aan liggen?) en ik kan me niet voorstellen dat de hoedjes niet vervangen zijn tijdens revisie, dat is toch vanzelfsprekend? Bovendien gaat hij daar toch niet heel hard van roken tijdens het gas geven, dat is toch altijd als je het gas los laat dat hij daardoor zou gaan roken? Zou het mogelijk kunnen zijn dat er een ringetje ofzo ergens vergeten is tijdens montage of is het bij een Sr500 allemaal gewoon 1 pakking ertussen en that's it?

Ik verwelkom mezelf bij de club, oh en hiernaast rijdt ik op een Guzzi V65 Guardia Civil! :)
 
Nou, hij staat in de schuur! Gister opgehaald via marktplaats voor 250 euro. Leek me sowieso geen geld! De eigenaar vertelde me dat hij een koprevisie gehad heeft en een nieuwe zuiger. Daarna heeft hij maar een paar honderd km gelopen. Hij rookt alleen wel als een disco-rookmachine. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat dat kan varieren van een slechte afsluiting van de olietank (loopt olie het blok in tijdens stilstand) tot aan een nieuwe zuiger/cilinder (maar die zijn net nieuw, kan het daar dan aan liggen?) en ik kan me niet voorstellen dat de hoedjes niet vervangen zijn tijdens revisie, dat is toch vanzelfsprekend? Bovendien gaat hij daar toch niet heel hard van roken tijdens het gas geven, dat is toch altijd als je het gas los laat dat hij daardoor zou gaan roken? Zou het mogelijk kunnen zijn dat er een ringetje ofzo ergens vergeten is tijdens montage of is het bij een Sr500 allemaal gewoon 1 pakking ertussen en that's it?

Ik verwelkom mezelf bij de club, oh en hiernaast rijdt ik op een Guzzi V65 Guardia Civil! :)

:o

Dat is echt geen geld! Als hij rookt bij optrekken kunnen dat de zuigerveren zijn. Als de zuiger nog nieuw is zo dat alleen een setje nieuwe zuigerveren betekenen ;)

Oh, en welkom :]

edit. Na het verhaal nog es lezen, een SR heeft idd een O-ring tussen de cylinder en het carter, maar of hij daar zo door gaat roken ?
 
Laatst bewerkt:
:o

Dat is echt geen geld! Als hij rookt bij optrekken kunnen dat de zuigerveren zijn. Als de zuiger nog nieuw is zo dat alleen een setje nieuwe zuigerveren betekenen ;)

Oh, en welkom :]

edit. Na het verhaal nog es lezen, een SR heeft idd een O-ring tussen de cylinder en het carter, maar of hij daar zo door gaat roken ?

Een hele grote toch om de cilinderbus? Dat lijkt me sterk dat het daardoor komt. Er zit in ieder geval niet teveel olie in, ga het lijstje maar eens af als het weer iets beter is. Lekker hoor zo'n zomer als deze! BLEGH! Komt natuurlijk ook weer een pakkingsetje bij, maargoed voor dit geld mag ik geloof ik niet klagen om een paar tientjes. De banden zijn nieuw, remblokken rondom zijn nieuw alleen ze zitten allemaal een beetje vast, kan niet wachten om te beginnen met sleutelen!
 
Hmm, vandaag nog even wat aandacht aan geschonken. Ik vermoed dat het de zuigerveren zijn, wel vervelend dat ik nog 100 km moet rijden met die rookmachine voordat ik kan sleutelen. Achja, als er genoeg olie in zit redden we het wel denk ik.
 
Wat heeft de vorige eignaar dan gedaan,je zegt dat er een nieuwe zuiger in zit icm een koprevisie.Heeft ie mss veren gebroken bij de montage?
Compressie wel OK?
 
Compressie is super, hij loopt ook goed. Alleen hij rookt wel heel erg, na een minuut of vijf lopen is het oliepeil wel behoorlijk gezakt. Verbruikt hij dan zoveel olie of verdwijnt dat ergens anders naartoe?
 
Compressie is super, hij loopt ook goed. Alleen hij rookt wel heel erg, na een minuut of vijf lopen is het oliepeil wel behoorlijk gezakt. Verbruikt hij dan zoveel olie of verdwijnt dat ergens anders naartoe?

Als de compressie goed is dan lijkt mij dat een (olie) lekkage via de klepgeleiders voor de hand ligt. Ben benieuwd wat de uitslag is van deze speurtocht.....
Had je nog een plaatje van je budget-sr?
:W
 
Laatst bewerkt:
gebruik je het originele luchtfilter en huis? Zo ja dan kan het zijn dat ze de olie via de carterontluchting eruitgooit naar het luchtfilter en dus weer opstookt. Kun je simpel checken door even de verbinding er tussen weg te halen en een klein stukje te rijden...is je achterband ineens glibberig dan is dat het geval dus (zo ontdekte ik het bij mijn sr400 wel namelijk)
 
Bijna zover dat ik weer even wat kan doen, de guzzi kreeg even voorrang! Ga de komende dagen eens wat sleutelen aan de SR. Ga ik mijn bevindingen even doorgeven hier, en hoop ik dat het iets simpels is wat de rook veroorzaakt.
 
Hij gooit de olie er daar niet uit, ik ga morgen eens even de olie uit het blok laten lopen en dan eens kijken hoeveel het is. Als er niet teveel olie in zit heb ik echt een probleem en moet het hele blok uit elkaar, fingers crossed.

Kan iemand mij vertellen of de remklauwen van een XJ650 op een sr500 passen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan