Gilera DNA 180

Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden dat ik niet meer op jullie commentaar gereageerd heb.
Nadat ik het eerste bericht geplaats heb over de DNA heb ik een DNA op internet gevonden. De vader van mijn vriend (zelf ook al dik 20 jaar motor rijder, en geloof me, hij heeft er verstand van) zei, we bellen gewoon die gast op en gaan er een stukkie meer rijden dan weet je het meteen. Dus zo gezegd zo gedaan. Het ging om een DNA van meen ik 1,5 jaar oud met 1200 km. Wij erheen, stukje gereden en ik was meteen verliefd. Het rijdt gewoon perfect. Het is erg wendbaar en dat vind ik zelf nogal belangrijk omdat ik nogal onhandig zeg maar ben. Sowieso rijd ik al 3 jaar op een yamaha neo's die 80 reed dus dan is dit natuurlijk niet echt een grote stap. Mijn vriend en zijn vader er ook op gereden en er mankeerde motorisch helemaal nix aan. Wij weer naar huis gegaan om erover na te denken. De scooter zijn we van plan om te verkopen dus het is sowieso een leuke vervanging voor de scooter. Dus mocht het nix zijn om naar amsterdam elke week op en neer te gaan dan is het wel wat om lekker in de buurt rond te scheuren. En we moesten er ongeveer 1500 euro bijleggen dus dat is ook nix. Dus wij een beetje onderhandelen en voor een scherp prijsje hebben we uiteindelijk die DNA gekocht. 1 maart is hij op mijn naam gezet en sinds die dag kan ik niet zonder mij motortje. Elke avond ga ik wel een stukje rijden gewoon omdat ik het leuk vind. En wat betreft die bandjes, ja ze zijn kleiner dan een normale motor, maar ik heb tot nu toe niet echt gemerkt dat dat problemen geeft. Heb er nu zelf nog 1100 km op gereden, dus de kilometerteller staat op 2300. En wat betreft de wind. Daar was ik zelf het bangste voor. Maar de afgelopen tijd waait het toch behoorlijk en ik ga gewoon elke dag op en neer naar a'dam. Tuurlijk voel ik dat er een windje staat, maar echt last heb ik er niet van. Ook niet met vrachtwagens e.d. Als ik een nadeel aan de DNA mag noemen dan zou ik zeggen dat hij niet zo hard gaat. Ik heb 1 keer topsnelheid behaald van 134 km/u maar dat was dan wel met wind mee. Normaal gaat hij rond de 120 en met wind tegen komt hij niet boven de 115 uit.
En ik wilde ook nog een reactie geven op iemand die had gezegd dat je voor het zelfde geld een echt 25 kw kan kopen. Dat is dus echt niet waar. Voor die prijs klasse heb je alleen motoren van heel veel jaar oud met iets van 30.000 of 40.000 km erop. En nog niet eens mooi ook. Het oog wil ook wat toch?
Ik zal binnenkort foto's plaatsen van mijn juweeltje. Iedereen bedankt voor zijn reactie

maar even een eerlijk vraagje, mis je het schakelen niet? :9 dat vind ik juist heerlijk :]

heee inhalen *klak* *klak* *VROOAHHPPPP* :]

ieder z'n ding natuurlijk ;) :Y :)
 
maar even een eerlijk vraagje, mis je het schakelen niet? :9 dat vind ik juist heerlijk :]

heee inhalen *klak* *klak* *VROOAHHPPPP* :]

ieder z'n ding natuurlijk ;) :Y :)
er zit als het goed is een automatische transmissie dinges geval in

iniedergeval bij die brommerversie wel


als je er dan op rijd zie je de toerenteller steeds een stukje terugschieten endat hoor je ook en je voelt het ook dat die een soort van schakelt
 
Ik heb het over de snelweg, waar je toch wel 120 km/h wil halen.
Als je dan al maximaal op je gas zit, kan je niet meer een windvlaag opvangen met een dot gas om je weer recht te trekken.

Gas geven om je motor recht te trekken tijdens een windvlaag :? Dat is een goeie!!! :}



*Meneer wij klokte u op 250kmph.
-Ja sorry agent, ik moest de windvlaag compenseren door gas te geven

_O-


 
er zit als het goed is een automatische transmissie dinges geval in

iniedergeval bij die brommerversie wel


als je er dan op rijd zie je de toerenteller steeds een stukje terugschieten endat hoor je ook en je voelt het ook dat die een soort van schakelt

jah dat weet ik, dat is de CVT.
Wat ik bedoel is het klaar gaan zitten voor de "aanval", 2 keer je versnelling terug rammen, koppeling op laten komen en gasssssss geven :9

DAt gevoel lijkt me toch wel heel anders met een CVT 180cc, en mijn vraag is of je dat niet mist :P
 
Gas geven om je motor recht te trekken tijdens een windvlaag :? Dat is een goeie!!! :}



*Meneer wij klokte u op 250kmph.
-Ja sorry agent, ik moest de windvlaag compenseren door gas te geven

_O-

gyroscopisch effect verhogen (wielen), plus het feit dat je met acceleratie een hogere koersvastheid hebt.

zelfde effect als dat je uit een bocht vandaan weer rechtop komt als je gas geeft
 
Ik kan niet echt zeggen dat ik het schakelen mis. Ik heb natuurlijk ook alleen op mijn les motor gereden en heb dus nog niet echt veel schakel gevoel zeg maar. Ik vind het juist super. gas.... en weg. Maar misschien komt dat omdat ik een vrouw ben. *O*
 
Nou Marielle, laat eens een paar foto's zien van je DNA.. ! Eventueel ff kenteken wegvegen in een tekenprogramma als je bang bent voor boefjes.

Wat heb je er nou eigenlijk voor betaald als ik vragen mag, je hebt 1500 erbij gelegd, maar wat heb je ingeruild dan, die Neos?

Zou zelf niet zo snel met iets minder dan 250cc de snelweg op gaan (zelfs 250cc vind ik al niet echt fijn op de snelweg) maar ieder z'n ding. In elk geval heb je gekocht wat je zelf wilde en daar gaat het om. Topsnelheid vind ik trouwens niet verkeerd, goed het is 180cc maar vaak rijden ze minder hard. een 100cc scooter gaat zo'n 75-80km/u (4 takt), een 125je (automaat/scooter) zal misschien net 100km/u lopen (correct me if I'm wrong). Beetje 110 rijden op de snelweg met zo'n ding is dan mooi zat lijkt me.
 
er zit als het goed is een automatische transmissie dinges geval in

iniedergeval bij die brommerversie wel


als je er dan op rijd zie je de toerenteller steeds een stukje terugschieten endat hoor je ook en je voelt het ook dat die een soort van schakelt

nou als het met schokjes gaat is er iets niet goed. wat er hoort te gebeuren: je geeft gas, de toerenteller gaat naar een bepaald toerental, je voelt dat je accelereert, de toerenteller blijft gewoon stilstaan. dan is de hoogste "versnelling" bereikt en dan pas gaat de toerenteller verder. (zo doet het 50cc dna-tje van mn meisie het iig)

@ marielle:
Hoop dat je er blij mee bent, leuke lichte motor, lekker wentbaar, stuuruitslag van hier tot verwegistan, erg handig voor in de stad en die bak he, lekker practisch, ook lekker zuinig denk ik he?

en zoals gezegd: pics :D
 
gyroscopisch effect verhogen (wielen), plus het feit dat je met acceleratie een hogere koersvastheid hebt.

zelfde effect als dat je uit een bocht vandaan weer rechtop komt als je gas geeft

Ik vond de humor van Redline Rider al wel voldoende, maar als je nu nog blijft volhouden... De precessie van een wiel geldt alleen als er een draaiende beweging in het horizontale vlak plaatsvindt. En bij een windvlaag is dat niet zo, dat gebeurt alleen in een bocht. Daarom wordt tegensturen ook zo gepromoot in nieuwsbrieven van de LCVM. Bij harde wind ga je gewoon tegen de wind in hangen zonder te sturen of gas te geven. Dankzij de snelheid die je hebt en de kleine bewegingen die je als bestuurder altijd maakt op een tweewieler val je niet om, dankzij die precessie.

Desondanks ben ik het er helemaal mee eens dat je niet op een weg moet gaan rijden waar de snelheid zo hoog ligt dat je met je motor/scooter niets meer "over" hebt. Een 150cc gaat prima op een 80-km-weg en eens een keer op de snelweg, maar voor dagelijks rijden op de snelweg is 250cc toch wel het minimum.

De DNA is een Gilera dus de blokken die op dit type geleverd worden zijn allemaal van Piaggio, ook het befaamde 180cc-blok, dat ook in Italië geliefd is: menige Vespa heeft een transplantatie gehad en onder het verroeste kapje ligt dan het 180cc-"Runner"-blok...

Veel plezier met je DNA! :]
 
Hier eindelijk mijn foto's

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/349427/7692d4c38bd86dc195df04a6b6b5ee13 (Gilera DNA 017.jpg)​
 
En nog één... :]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/349430/251ff22811269136ba1b4325da309591 (Gilera DNA 016.jpg)​
 
En de laatste... *O* *O* *O*

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/349431/8bcaec1c113f80c49d4a309e61a30bfc (Gilera DNA 013 deel 2.JPG)​
 
ziet er goed uit :Y

full


full


full
 
als je een foto als attachment in je post doet, gebruik je [imgatt*], maar dan zonder het sterretje (je kan nu je posts nog aanpassen met dat middelste knopje rechtsboven in je posts)

ik gebruik [img*][/img*] (ook ZONDER de sterretjes gebruiken), en dan de "naam" van het plaatje ertussen zetten. (die kan je opzoeken met "eigenschappen" als je met je rechterknop op het plaatje klik, of zelfs het web adres van de pagina waar het plaatje zich in opent

heb het zelf ook moeten ontdekken hoor :X :z
 
Ligt er natuurlijk aan waar je woont, maar zou best kunnen. Ik heb een mat zwarte helm en een zwarte motorjas.. ook grappig.
 
jep, dat ben ik. ook grappig dat je me dan herkent. das echt toevallig. Heb je me vaak gezien dan.... En kan ik een beetje rijden... of nie
 
jep, dat ben ik. ook grappig dat je me dan herkent. das echt toevallig. Heb je me vaak gezien dan.... En kan ik een beetje rijden... of nie

Tot nu toe een stuk of 4a5 keer. Of je kan rijden kan ik niet beoordelen omdat je in tegenovergestelde richting rijd.
Misschien als het een beetje weer word, kunnen we wel een ritje maken ;)
 
hoi marielle, mijn zoon heeft ook een dna 180 en ik heb niks dan goeds over deze machine hij rijdt altijd en is lekker snel en de slijtage valt ook wel mee hoor het is gewoon de normale dingen en onderhoud die je moet doen.ik zou zeggen gewoon doen. gr
 
Slijtage valt ook mee, want het is een 4 takt.

Uh als je van 1973 bent en je zoon rijd een DNA 180, dan ben je op je 15e vader geworden (of nog jonger) :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan