Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwoah, kijk als je een compleet rijwielgedeelte hebt is het toch niet zon probleem mensen?

Dan heb je ook een frame met kenteken etc. Dus als iemand bijvoorbeeld zijn fiets aan gort heeft gereden, en het blokkie als een trein loopt, of een eigenbouw ofzo wil doen?

Hangt van zoveel af wat je er voor vangt. Seizoen, kleur, woonplaats, aanbod, en natuurlijk de vraag. Je kunt ook ffies de slopen bellen voor een blokje?

Succes he!
 
Gieliovd: Ik heb er inderdaad aan gedacht dat het ook mogelijk is om naar een sloop te gaan,maar hier zullen ze je vaak de beurs leeg halen voor een kompleet blok.

En misschien als ik geluk heb loop ik tegen een complete nx250 voor een koopje aan lopen.

En daarom wilde ik ook weten wat een rijwielgedeelte nog zou op brengen.

Maar zo als ik al zij:
Moet ik eerst weten of dat gaat passen,wand een frame van een Montesa Cota 310 is maar klein.
 
hallo

voor de duidelijkheid dit zijn de afmetingen die ik moet weten.

wie kan me hier mee helpen!!!!

foto staat rechts onder.

let niet op de tekenkunst.

Bijlage: nx250 paint.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond ff met een loep de cdi bekeken en in totaal 16 contactjes die los of twijfelachtig waren gesoldeerd.Vanavond ff aansluiten op nxje en kijken of alles weer goed is voordat ik m dichtkit.
Wordt vervolgd

:W
 
Even een tip, soldeer alle contacten op nieuw. Dan weet je zeker dat je een aankomende breuk niet over het hoofd ziet en er binnenkort alsnog mee kapt.

Jeroen
 
beat,waar staat nog een nx 250 te koop,hier op het forum.
maar ik moet eerst die afmetingen weten.

zie vorig bericht van mij welke afmetingen ik bedoel!!!!!
 
in mijn vorge post zie je de tekst: "nx te koop" onderstreept.
99,9% van de woorden die ondersstreept zijn ,zijn een link dus als je op die tekst klikt kom je er vanzelf

nou ja nog een keertje dan maar klik hier!

enne ik heb geen nx250 dus aan die afmetingen kan ik je helaas niet helpen
 
bedankt voor de link,maar ik moet eerst de afmetingen weten.
voor dat ik over ga om iets aan te kopen.

wie kan me helpen.

voor de afmetingen die ik moet weten zie rechts onder.

Bijlage: nx250 paint.jpg
 
Limburger, als het effe kan koop een complete donor fiets die rijdbaar is.
Dan kun je kijken of het blok netjes loopt en of het vermoge je bevalt.
Alleen een blok kopen kan ook, alleen verkijk je niet op de prijs van een losse carburateur, cdi, spanningsregelaar en dergelijke, plus je moet de kabelboom dan van niets opbouwen...

Ik denk dat he het beste niet de radiator van de nx kan gebruiken, de orginele die bij dat rijwielgedeelte past past vaak beter/netter tussen de kappen.

Hoe zit het met de ruimte achter het blok, is dat groot genoeg om een soort luchtfilterkast te maken?
Hoe komen de blokophangpunten uit?
De NX uitlaat komt er links van het midde uit het blok, kan dat?
Bij de NX scharniert de achterbrug niet in het blok, maar het frame.

Effe een tip tussendoor, zolang het een 1 cylinder benziene blijft en je het kentekendragende deel (frame) NIET aanpast (ook niet maar een beetje lassen en zagen) dan kun je legaal op het oude kenteken blijven rijden, wel de verzekering inlichten over de veranderde motor inhoud.

Dit is de foto van mijn blok waar ik nu mee rijd, in een cagiva mito.
Ombouwen is zeer zeker te doen, alleen stiekem een hoop uren prutsen.
Ik vond die lekbak waarin het blok op de foto staat erg handig, in die bak staat hij in dezelfde hoek als in een NX en dan rolt hij niet telkens weg.
Kijk maar een tap blad terug, daar staat nog een opbouw en vermogens grafieken... Nog niet de definitieve, want met deze temperaturen kun je niet fatsoenlijk meten.

Over dat vermogen.....
Als je net als mij een open uitlaat en een K&N filter gaat gebruiken, gooi er dan gelijk een Factory race kitje in...
Ik ben weken aan het kutkammen geweest met hoofd en stationair sproeiers en naald hoogten, heb 2 keer enkelle uren op de dynobank gestaan en nog liep hij te arm over het hele bereik.
Met die factory kit krijg je een rijkerre naald, en tada.... Hij hikt nietmeer met schakelen en meteen hard gasgeven en loopt bovenin fatsoenlijk door.
Begin in iedergeval met die CO schroef niet anderhalve maar minimaal drie slagen uit te draaien, dan staat hij al rijker.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het mechien een stome vraag is voor een nx forum,

maar weten jullie soms of er veel verschil,
in het motorblok van een nx 250 en een xr 250 zit.

xr blok van het oude type

Qua afmetingen.

Wie helpt mij?
 
Laatst bewerkt:
kwa afmetingen zal het niet veel schelen, alleen heeft de NX die waterpomp rechtsboven op het carter uitsteken.

NX - betrouwbaarder, watergekoeld, directe klepbediening, fijn oliefilter, alluminium cylinder met nicasealwand.
XL/xr - luchtgekoeld, tuimelaars dus makkelijker kleppen stellen, alleen grof olie filter, zijn er meer op de sloop, zijn wel HRC kits voor te krijgen.

Je hebt het hier duidelijk over 2 totaal verschillende blokken, een nx is niet een xl/xr met waterkoeling, dit blok is duidelijk door ontwikkelt en is kwa ontwerp dan ook een tiental jaren jonger.
 
Hallo
Prachtig dat er toch nog ergens een forum is voor de honda nx 250. Zeker aangezien er niet echt veel informatie over te vinden is. Ik heb men NX al een goeie 2 jaar en ben er heel tevreden van alleen nieuwe voorkap, voorspatbord en men zijkappen beetje ingekort. Alleen zoek ik nog een oplossing voor de achterkant ook een mooier uiterlijk te geven. Liefst met een ledlicht maar daar ben ik nog niet uit. Iemand soms een idee daarvoor?

Miele

Bijlage: moto mij.jpg
 
Ha die momnofreak, is het niet mogelijk om zo'n univerzeel achterspadbord onder het zadel te bevestigen, dan word de kont vaak wat spitser en oogt het sportiever.
 
Ziet er al mooi uit hoor monofreak!
Die van mij glimt een stuk minder maar heb er wel zo'n kontje opgeflept.
Komt van een CR geloof ik en is met wat zaag en schroefwerk best te monteren.
En als je er iets meer tijd voor neemt dan ik heb gedaan kan het ook nog een stuk netter ;)

full
 
klein schopje :)

Wat voor banden zijn dat hierboven?

hier mijn NX btw :D

(Afbeelding)

Vroooooom :]

(Afbeelding)
AUW!

Leuke motor..

Die motor die boven jouw is gepost is geen NX250.. let maar op het luchtgekoelde blok.
En die heeft dus ook niet zo'n F*kking lastige bandenmaat..
er zijn wel tourbanden te krijgen in 16 inch..

Of een voorband van een oude blade oid, maar ik meet niet of dat nou wel zo geschikt is.
 
En ik ben weer terug bij af :+
Voor deze prijs kon ik m niet laten staan, maak m weer netjes en verkoop m, mocht ik in de tussentijd mn VFR slopen dan ga ik er wel lekker op rijden, kost toch niks.

full
 
4x2 weer aan de NX _O-

Jij hebt me toendertijd geholpen met de aankoop van mijnes ;) (op sf.net)

Heerlijk ding maar nu wel tijd voor nieuw achterbandje :+

Ben er trouwens mee naar Italië gereden etc. 2000km op 5 dagen, nop problem :)
 
Ik ben bezig met mijn 2de honda nx ben er erg blij mee en hebben mij allle 2 nog nooit onder weg laten staan altijd super leuk zo,n nx.
Mijn eerste had 46000 mijls gedraait en liep als een trein.
Heb ik toen verkocht en heb toen veel spijt van gehad heb toen een nieuwere aangeschaft.
Uit 94 27000 km en rijdt ook super in het begin erg lui maar heb toen alles laten nakijken en toen werdt hij waker en ging hij weer super.
Wat is zo,n nx eigenlijk waard zag bij Arjan brouwer motor,s op marktplaats nog een nx staan koste 1800 euro wel veel lijkt mij kwam uit 1997 volgen mij met 26000 km ik vond dat wel veel voor een nx maar ja .

Leuk topic

Groeten nx driver
 
Ik heb destijds in mijn 250 een 17" achterwiel van een Transalp met trommelrem gezet. Dit paste probleemloos. Ik heb het voornamelijk gedaan voor de ruimere (noppen)banden keuze.

Zijn er binnen dit topic nog NX rijders die in oktober een keer een off-road rit in noord-Limburg willen rijden samen met 650 rijders van het Honda-dominator forum. Dit zal worden geventileerd op www.honda-dominator.nl.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan