Het Honda NX 250 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ik ben weer terug bij af :+
Voor deze prijs kon ik m niet laten staan, maak m weer netjes en verkoop m, mocht ik in de tussentijd mn VFR slopen dan ga ik er wel lekker op rijden, kost toch niks.

(Afbeelding)
:+

Leuk man!

mede door jouw leuke verbouwingstopic toen heeft deze motor ook mijn interesse gewekt..

Veel plezier ermee :)
 
Plezier is nog niet direct het juiste woord, ben al bezig om de voorrem schoon te maken, heb de klepspeling ff gecontroleerd, voorvork omgewisseld, remschijf ontroest, paar boutjes ontroest, alle kappen dr af gesjord, koplamp omgewisseld, mn gepatenteerde achterlichtbevestiging weer toegepast en nog wel eea.

Komt goed, betwijfel of ik m over 3 weken nog heb, maar goed :P
moet geld bij elkaar krijgen voor een oldtimer koekblik op lpg, bmw 02tje ofzo
 
Waar heb je die gehavende NX nou weer vandaan gescheurd? Is toch een leuk opknap projectje! Sommige mensen treffen het altijd _O-

Je moet het maar net tegen het lijf lopen een beetje in de buurt.
 
Stond al 3 weken op marktplaats, was zo te vinden op NX en stond in Rotterdam (120km enkele reis).
Dus zo uniek zijn dit soort dingen niet, je moet dr alleen tijd voor uittrekken.
 
Heeft iemand een soort werkplaats handleiding van de NX btw?

mijne is een beetje raar aan t tikken merken ik vandaag, de klepspeling wil ik dan ook zelf gaan checken O-)
 
Hallo lui

ik heb het topic ook even beetje doorgelezen en zag dat het even stil stond tot gisteren of vandaag.
ik heb vandaag ook een NX250 op mijn naam gezet en heb hem gekocht voor 25 euro bij een bekende auto garage waar ik altijd kom met mijn koekblik/bus.
Het blok was echt slecht want heb oude eigenaar gesproken en die had hem gebruikt als crosser tot dat er alleen nog maar olie uit de uitlaat kwam.
Daarom bij Johan in Heibloem (Limburg) gebruikt blok gekocht en die ga ik er binnenkort inhangen....Wel echt een gaaf ding.
Goeie gast die Johan. Aanrader voor NX onderdelen.

Ik moet er overigens nog veel meer aan doen, remblokken, luchtfilter en ketting tandwielen nieuw aanschaffen.
Heeft iemand een adresje op internet waar ik in een keer zo'n hele partij onderdelen kan bestellen???? :?

De vering vond ik wel behoorlijk ruk van die NX. Zou graag iemand achterop nemen maar achtervering is zo slap als wat!!! Daarom kreeg ik gratis van Johan een andere spiraal (geloof van 650 dominator ofzo...) die dikker maar ook hoger/langer is , dus ben bang dat ik die er niet tussen ga krijgen..... :N

Iemand idee om het vering probleem relatief goedkoop en makkelijk op te lossen???
Zowel voor als achter.

Zal binnenkort foto's posten hoe de bouw verloopt :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een soort werkplaats handleiding van de NX btw?

mijne is een beetje raar aan t tikken merken ik vandaag, de klepspeling wil ik dan ook zelf gaan checken O-)

Aantal pagina's terug staan links naar werkplaatshandboek

Gr Ed

Hallo lui

De vering vond ik wel behoorlijk ruk van die NX. nemen !!!

Iemand idee om het vering probleem relatief goedkoop en makkelijk op te lossen???
Zowel voor als achter.

Ben ik ook wel benieuwd naar ,volgens mij heeft iedereen last van die slappe vering
 
Zou graag iemand achterop nemen maar achtervering is zo slap als wat!!!
Als die passagier je enigszins lief is doe je dat beter niet :+ .
Tenminste, de passagiers die ik ooit mee heb genomen op die NX begonnen allemaal na een kwartiertje te klagen dat ze dr af wilden, zo slecht was het zadel.

Vering is denk ik de handigste oplossing om er maar gewoon andere (hyperpro/wilbers/wp/technoflex) veren in te zetten a 200 euro ofzo.
Kunt wel allemaal lapmiddeltjes proberen, maar ideaal zal het nooit worden.
 
Stond al 3 weken op marktplaats, was zo te vinden op NX en stond in Rotterdam (120km enkele reis).
Dus zo uniek zijn dit soort dingen niet, je moet dr alleen tijd voor uittrekken.
Ja, ok ik kijk nu niet zo heel vaak meer op MP omdat ik net een paar weken op mijn eigen motor rij. Die is eigenlijk nu net een beetje klaar, en ik heb niet de ruimte helaas voor nog een klusmotor. Me broer wil alweer een XR650 erbij kopen voor zijn reizen, dus dan zijn het er al weer 4.

Mijn motor staat nu verplicht buiten :( en dat wil ik deze winter toch echt niet hebben. Ach misschien komt er ooit nog een NX ofzo bij, kan ik eens wisselen _O-
 
Inmiddels al ontvangen van jootman :)

Vandaag achterwiel onder NX vandaan gehaald, morgen nieuw bandje erop. Bridgestone levert de TW40 niet meer, daarvoor is een soortgelijke band in de plaats gekomen, iemand hier bekend mee (misschien een foto van het profiel??)

Toen k toch bezig was maar even alle kappen eraf gehaald, uitlaat kon ook wel een nieuw lakje gebruiken en de kapjes laat ik misschien ook nog wel doen.

Verder ben ook ik nog steeds op zoek naar een goede oplossing om hem wat hoger op zn poten te krijgen :9
 
Ik heb een 650, gebruik ik voor off-road. Ook te slappe vering. Progressief is leuk maar duur.
Wat heb ik gedaan, in de voorpoten per kant 6 carroserie ringen en 20 w olie ,ongeveer 10% meer als origineel.
Achterveer heb ik gedemonteerd en bij een automaterialen handel heb ik een uitlaatpakking ring gehaald van een centimeter dik en deze boven op de veer tussen de veer en de wartel geplaatst. Voorspanning wordt hierdoor behoorlijk vehoogd waardoor ie een stuk strakker wordt.
Ook de totale rijhoogte is behoorlijk, hij staat nu hoger als mijn Africa Twin.

Jeroen
 
6 carosserieringen, wat moet ik me daarbij voorstellen?

ik heb nu toch mn vorkpoten eruit dus dat zou ik direct kunnen doen..

Waar zijn die ringen te krijgen? gewoon bovenkant opendraaien en ringen erin :? ?
 
Inderdaad, doppen eraf draaien, ringen bovenop de veren plaatsen en doppen er weer op. Zeker bij een 250 is dikkere olie en zo'n 10% meer een hele vooruitgang.
 
Die ringen zijn overigens te krijgen bij automariaal zaken en grote bouwmarkten.
Neem gewoon een dop van je veerpoot mee en pas daarmee de ringen die erin moeten.

Jeroen
 
Even een schaamteloze copy-paste vanuit het techniek forum, maar wil toch graag m'n NX-je weer een keer op de rails krijgen!

Sinds een kilometer of 100 heeft m’n Honda NX250 (MD21E, +/- 55.000km) een tik in de kop, vooral bij stationair is de tik af en toe goed hoorbaar. Ik heb de kleppendeksel eraf gehaald, kleppenspeling was in ieder geval in orde. Maar: de nokkenaskettingspanner heb ik er ook af gehaald, hij leek op z’n maximale stand te staan.

Wat zijn jullie ideeën hierover, is de tik waarschijnlijk de nokkenasketting? Is de ketting te lang (kan/gebeurd dit uberhaubt?), of is het gewoon puur de spanner?

Alvast bedankt!

Nog wat sfeerplaatjes:

koperaf1.JPG

koperaf3.JPG

koperaf2.JPG
 
Da's inderdaad een echte 250 kwaal. Die spanners zijn reteduur, ik dacht iets van 80 euro. Ik had van dat getik en gerammel zo de balen dat ik de originele bout uit de spanner heb gedraaid en er een IETS langere voor in de plaats heb terug gedaan, dan heb ik het over ongeveer 2 a 3 mm. Geklapper en geratel was weg en ik heb daar nog een jaar of anderhaf mee gereden, ook off-road ritten waar ie behoorlijk op zijn klote kreeg.
De NX is inmiddels verkocht en loopt nog steeds als een zonnetje.

Jeroen
 
ff n vraagje,

ik heb ook een NX, en die gaat binnekort Heel vaak buitenstaan onder een
motorhoes (ook in de winter) nu ben ik bang dat de bochten van mijn uitlaat
gaan door rotten/roesten. Is er een manier op dit te voorkomen of iets dergelijks

Mijn bochten zien er Nu nog heel netjes uit.
alvast bedankt
 
Nee,de bocht van een NX uitlaat is echt pisbakkenstaal. De banden slijten minder snel. Vaak rotten de bochten door op de flensen waar ie op het uitlaat spruitstuk gemonteerd zit. Zorg dat die droog weggezet wordt en spoel pekel met ruim water af.

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan