Hoe oncomfortabel is een hardtail?

wat de neuk is het nut van een hardtail met vering zoals die paarse intruder :r een softtale look hardtail is vrijwel nog erger als een hardtale look softtail -O-
 
Ben ooit met een hardtail (trumpie) naar Italie gereden.
Nee, niet in een keer, maar toen ik daar was had ik inderdaad behoefte aan vakantie.

De langste afstand die ik er ooit mee gereden heb zonder te stoppen was ongeveer 150km Nederlandse wegen.
Toen had ik het wel gehad.

Ik moet knukkel zijn opmerking wel beamen.
Een hardtail neem/bouw je voor de looks.
Ik zou dan eerder een hardtailframe kiezen dan de shocks vast te lassen.
Overigens zie ik het nut dan ook niet meer als je deze vast last.
 
Die brekers zijn leuke dingen om te testen, ze kosten weinig, en als het je bevalt zet je er strippen tussen, kun je allerlei vormen aan geven

Maar bij een doorsnee hardtail ben je blij dat tanken moet, en dat er een pomp met koffie en koek is
 
Hallo als je cardan hebt kun je de achterkant dan ook wat laten zakken.
Ik heb het over een honda shadow 700 VT.
Verder zijn tips en fotos van harte welkom.
Ik ben namelijk ook bezig met verbouwen.
 
je cardan is zo gebouwd dat hij kan bewegen, dus verlagen moet kunnen. Als er een extreem zwaar persoon op zit moet hij het tenslotte ook nog doen, dus what's the difference met een hardtail?
 
Leuk en mooi, zo'n ongeveerde achterkant.

Afgezien van het gemis aan comfort (het zijn jouw wervels, succes ermee) lijkt het me ook dat zo'n hardtail nauwelijks nog een restant van wegligging meer over heeft. Zoiets stuitert toch onverbiddelijk iedere bocht uit?

Of neem je dan in de klassieke crosserstijl de bochtjes (pootje naar voren uitsteken en achterwieltje weg laten driften)?

En met remmen? Goed, het zijn maar 30%-tjes die het achterwiel voor zijn rekening neemt. Maar choppertjes behoren standaard al niet tot de betere remmers, laat staan als je dan ook nog eens flink wat remvertraging in de prullenbak gooit omdat "het zo mooi is".

Voor mij geen hardtail dus.
 
Ik heb ook een vraagje in de verband! Bestaat er een weld on of bold on hardtail kit voor Sporsters vanaf 90 Van die kits voor bikes van de jaren 60 en 70 vindt je er genoeg maar nog niets gevond voor mijn fiets!!!

Voor de rest geen mening over hardtail heb er nooit op gereden ik wil enkel zeggen dat ik ze cool vindt! :}
 
***
En met remmen? Goed, het zijn maar 30%-tjes die het achterwiel voor zijn rekening neemt. Maar choppertjes behoren standaard al niet tot de betere remmers, laat staan als je dan ook nog eens flink wat remvertraging in de prullenbak gooit omdat "het zo mooi is".
30%-tjes ? Er zijn iditoten die voor 100% gaan... omdat het zo mooi is
 
Ik heb ook een vraagje in de verband! Bestaat er een weld on of bold on hardtail kit voor Sporsters vanaf 90 Van die kits voor bikes van de jaren 60 en 70 vindt je er genoeg maar nog niets gevond voor mijn fiets!!!

Voor de rest geen mening over hardtail heb er nooit op gereden ik wil enkel zeggen dat ik ze cool vindt! :}

ik heb ook al eens een bolt-on hardtail gezien,waarom niet lassen?
wat is het voordeel van een bolt-on systeem?
 
Heb je zelf wel eens op een hardtail gereden?
Nee.

Ik heb op diverse (soorten) fietsen gereden, maar nog nooit op een hardtail. Ik vind het weggedrag ook belangrijk en ik denk dat het weggedrag minder is met een hardtail.
Maar je hebt volkomen gelijk als je stelt dat ik het niet uit eigen ervaring kan vertellen.
 
ik heb ook al eens een bolt-on hardtail gezien,waarom niet lassen?
wat is het voordeel van een bolt-on systeem?

dat je het gewoon in plaats van je normale vering kan plaatsen en je dus geen laservaring nodig hebt (of laskosten)

en dat met een weld-on systeem het al te laat is als je er eindelijk achter komt dat vering toch eigenlijk wel een beetje nuttig is :+
 
je hoeft idd niet te lassen voor de bevestiging,maar wel je halve frame eraf slijpen,en bevestigingspunten maken.
en als je weer terug naar origineel wilt zul je toch lassen moeten?
dus het voordeel zou dan wezen dat je voor de bevestiging niet hoeft te lassen,vlgs mij kun je sneller lassen dan de bevestigings punten maken.
 
Yeah, een ltd 454 als een hardtail..

Dan zou ik eerder voor kortere stugge veren gaan..
Fiets wordt wel lager maar behoud toch een beetje veerkracht..
 
... of je zet hd shocks op een gs van 170 kg :9

ik stuiter de bocht door zo'n beetje, ben er nog niet uit wat ik daarvan vind.

solidefo1.jpg
 
of je moet zoiets hebben als mijn xv920 , die heeft een monoshock en oogt als een stijf frame.moet dan alleen wel ruimte overlaten tussen zadel en spatbord voor je veerweg.Wil ik een hardtail hoef ik alleen die shock maar te vervangen voor een stalen buis
full
 
een hardtail is zo mooi vanwege het frame.
full

de lijn die loopt van balhoofd tot achteras.

ik begrijp dan ook niet waar de schoonheid schuilt
in al die tot hardtail verchopte verende frames.
 
een hardtail is zo mooi vanwege het frame.
(Afbeelding)
de lijn die loopt van balhoofd tot achteras.

ik begrijp dan ook niet waar de schoonheid schuilt
in al die tot hardtail verchopte verende frames.
Zoals je zegt,een origineel hd hardtailframe is het mooiste wat er is.Daarna komt een 4bak swingarm frame. :) Minder mooi als een hardtail maar mijn 44jarige rug is me dankbaar.Verschrikkelijk is natuurlijk een softail frame.Dat is hetzelfde als espresso uit een zakje.Met dat nep schuimlaagje. :r :r :r Maar als ik ooit mijn achterschokbrekers ga vervangen door twee stalen pennen ,wil je dan ff het gekkehuis belle om me weg te laten zette. :? :?
Ontgaat mij echt totaal de logica van.Het frame wordt alleen maar lelijker,het lijkt totaal niet op een kunstwerk als een hd hardtail en na 100km kan je je nieren uitpissen. |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan