Camera op de motor

Nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen:

Stel, je gaat 14 dagen met de motor op vakantie en je wilt hier toch een groot deel van filmen; hoeveel SD kaartjes nemen jullie dan mee?

2x 32 GB? Of is dat een beetje overdreven.
Ervan uitgaande dat je geen PC bij je hebt om filmmateriaal naar weg te schrijven.

(Ik probeer gewoon even in te schatten hoe het in de praktijk werkt en wat je eigenlijk nog meer nodig hebt, naast de standaard camera)

Als je op 1080p filmt hebt je toch snel een 1 gigabyte nodig per kwartier filmen. Dus 2x32gb voor 1 dag is wel voldoende. Maar daar kan je inderdaad zonder laptop geen 14 dagen mee toekomen :/
 
Zonder verder de camera te noemen, wat vinden we van deze beelden:

Hoi had je hem wel op FULL HD opgenomen? Ik had contour als Gorpro gehad en qua belichting is hij iets te donker en beeld ook minder scherp lijkt het we

Deze is gemaakt met Contour GPS

 
Laatst bewerkt:
Achter het ruitje wel veel reflectie. Daardoor is zonlicht soms storend (in het plaatsje 08:13) net zoals grote contrasten (in het bos 03:55). Kan daardoor niet goed beoordelen wat de camera kan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi had je hem wel op FULL HD opgenomen? Ik had contour als Gorpro gehad en qua belichting is hij iets te donker en beeld ook minder scherp lijkt het we

Deze is gemaakt met Contour GPS


Nope, want dat kan niet, is geen HD

9064-wholesale-md80-s-helmet-mount-0.jpg


Niet groter dan een duim en kost amper 80 Eurie

Tegenwoordig nog minder zie ik:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...Products/Veho-Muvi-Micro-DV-Camera-2GB-memory


Of deze overweeg ik als opvolger:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...ucts/Veho-Muvi-Atom-Super-Micro-DV-Camera-2GB
Veho-Muvi-Atom-Super-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij een MD80 moet je iig niet de camera rechtstreeks op de motor zetten wanneer het een trillend fietsje is. Tenzij je zee ziek wilt worden

 
Bij een MD80 moet je iig niet de camera rechtstreeks op de motor zetten wanneer het een trillend fietsje is. Tenzij je zee ziek wilt worden


Klopt, daarom zit ie bij mij ook altijd in de helm.
Heeft z'n voor en z'n nadelen. Juist omdat ie zo goedkoop is kan je er ook alles mee doen wat je met wat gevoeligere apparatuur niet zou doen:

Le Mans start bij t karten:

Wintersport:
Kijk ff naar de crashes @ 2:25 camera (MD80) blijft best aardig werken

Voor mij de perfecte camera in ieder geval. De mindere beeldkwaliteit neem ik op de koop toe. Op youtube (en daar komt toch het meeste terecht) is de kwaliteit toch niet alles.
Maar ben eigenlijk wel benieuwd naar de opvolger.
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht op Isaw A3 Monster.. verkoopprijs rond 350 maar 240 fps filmen
volgens producent ergens April in Nederland verwacht.

CES 2013 Preview : ISAW Action Cam AVING USA


240 fps wow kijk dat zijn getallen waar een videofiel als ik warm voor loop :).

KICKEN!!!

For the key features of ISAW A3 Monster, Great body design with solid black color, supports 1080p full hd 60 frames per second recording, 12 Mega Pixel Camera with great visibility f/2.0 glass lens. 240 frames per second high speed recording, Built in LCD, Built in WIFI, 3 hours of Battery run time, MIC IN, HDMI, 160ft Waterproof housing, 6 kinds of mounting accessories, and great value of 349 dollar MSRP available in United States.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Chineze "GoPro" rechtstreeks in China besteld. Nog geen 50 euro inclusief verzenden. Zeker gezien de prijs ben ik er volop tevreden mee :)

2'' LCD Ultra HD 4K Helmet Action Sports Camera DV Waterproof WIFI Camcorder DVR | eBay

Zou je mij kunnen vertellen hoe de meegeleverde items zijn? En dan doel ik vooral op de waterproof case, stuurklem en helmbevestiging.

En zou je eventueel een foto'tje willen maken van hoe de helmbevestiging aan je helm zit.
Want de filmkwaliteit ziet er goed uit, en voor het geld lijkt het me een leuk eerste camera'tje.
 
Ik ben op dit moment de ABUS Sportscam HD aan het testen met de BMW. Echter krijg ik op het eerste test filmpje van vandaag toch nog aardig wat vibraties door. Morgen ga ik eens testen met de zuignap om te zien hoe dat gaat, maar ik vermoed dat het trillen erger wordt.

Heeft iemand ervaring met een simpele oplossing om de vibraties op te vangen?

Bevestiging van vandaag:
IMAG0609.jpg


Het setje uit de doos:
Abus-Sportscam.jpg


filmpje is momenteel aan het uploaden
 
240 fps wow kijk dat zijn getallen waar een videofiel als ik warm voor loop :).

KICKEN!!!

For the key features of ISAW A3 Monster, Great body design with solid black color, supports 1080p full hd 60 frames per second recording, 12 Mega Pixel Camera with great visibility f/2.0 glass lens. 240 frames per second high speed recording, Built in LCD, Built in WIFI, 3 hours of Battery run time, MIC IN, HDMI, 160ft Waterproof housing, 6 kinds of mounting accessories, and great value of 349 dollar MSRP available in United States.

240 fps bij welke resolutie? Waarschijnlijk 480p... Kun je beter GoPro hero 3 halen, die heeft bij 720p 120fps en 240fps bij 480p.
Eigenlijk maken fps niet zoveel uit, als je twixtor gebruikt kun je het zelfs tot 10.000 fps laten gaan. Dan verzint hij zelf de beelden tussen de gefilmde beelden in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan