Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

Reed vroeger ook zijspan met autobanden,reed goed maar zonder zijspan reed voor geen meter.
Kunnen we voorzichtig dit Forum weer een beetje opkrikken?

Alfriedel
 
Hi folks,
ff een vraag die met dit forum niets te maken heeft maar hier hangen de meeste harley rijders rond dus nier ergeren en plz geen domme opmerkingen.

Ik wil op de achtervelg van mijn shovel een autobandje hebben.
huidige band is 140/90-16.
Bij navraag bij verschillende bandenboeren: nee kan niet, mag niet, is er niet, bestaat niet.

Vraag:
Bestaat het nu of niet en hoe ziet de nederlandse wetgever dit fenomeen

wie heeft er ervaringen opgedaan

Thx very much
Erik

P.S. Ja ik weet dat ik in het foute forum zit

Dan toch maar even een antwoord om dit topic weer omhoog te schoppen.

Inderdaad moeilijk, je hebt twee mogelijkheden:
  1. Kiezen voor een Avon SM band (speciaal voor klassieke motoren)
  2. Een 15 inch velg monteren, dan kun je eend/keverbanden monteren.

Ik heb beide onder mijn Italiaanse Harley }) gehad, op dit moment de Verdestein Sprint Classic 155/80/15
 
hallo
Ik ben nieuw en trots eigenaar van een shovel van '80.Nu de vraag is overaal gekeken en al de blz overlopen en ja.Zo een gooie uitleeg .Maar nog niet iets duidelijk gevonden hoe je best de ontsteking regelt. Wel dat die elektronische veel beter zijn maar da wil ik niet .Dus als er mij iemand daar bij kan helpen dank bij voorbaat.
 
hallo
Ik ben nieuw en trots eigenaar van een shovel van '80.Nu de vraag is overaal gekeken en al de blz overlopen en ja.Zo een gooie uitleeg .Maar nog niet iets duidelijk gevonden hoe je best de ontsteking regelt. Wel dat die elektronische veel beter zijn maar da wil ik niet .Dus als er mij iemand daar bij kan helpen dank bij voorbaat.

HD Hutten Motoren voor een snelle service en revisie aan je Harley Davidson. - HD Hutten Motorcycles

rechtsboven bij tech info.
contactpunten.
 
Laatst bewerkt:
precies, en neem je tijd ervoor want als je het precies zo doet als beschreven loopt ie perfect.
Ik heb er zelf nog een "elektronische schakelaar" voor gezet wat heet dat over de contactpunten miliamperes lopen en er geen slijtage ontstaat op de punten.
Voor twee jaar ingesteld en staat nog steeds perfect.
Wat voor shovel is het, 1200 0f 1350 cc ?
Veel plezier en shovels forever.
groetjes
Erik
 
Na het nog eens lezen van uw bericht Erik versta ik het niet waar u een schakelaar heb gezet en elektronisch dan nog ? Ik snak naar meer info
 
Hi, in 70er, jaren heb ik van de firma "Velleman" of zo iets een zelfbouw kitje gekocht van een semi elektronische ontsteking. Principe is de hoofdstroom die naar de bobine loopt gaat niet meer via de kontaktpunten maar wordt gestuurd door een vette transistor.
Deze transistor wordt aangestuurd door de kontaktpunten. Zodoende loopt over de punten minimaal stroom waardoor geen "elektrische" slijtage ontstaat (kraters op de punten).
Ik wilde het printje nog eens nabouwen vorig jaar maar die onderdelen bestaan niet meer en ik heb te weinig kennis van electronica om vervangende delen te zoeken.
Op dit forum bestaan toch zeker mensen met veel ervaring op het gebied van elektronica.
Mijn eerste schakeling zat 100.000km in m'n peugeot 204 daarna 70.000 km op mn suzuki GT380 (had toen wel drie printjes nodig, voor elke cyl. een) en nu op m'n shovel.
Nooit kapot gegaan dus spreekt wel voor kwaliteit.
Ik zou maar eens gaan zoeken in google of zo.
succes ermee en laat het weer beter worden

Erik
 
Hi allen,
ben voor het eerst hier op het forum aan het rondkijken en blij verrast van alle kennis die Max erop knalt (had al wel van die kennis vernomen binnen de HDCN.... )
hierbij mijn probleem, sinds Denemarken vorig jaar spuugt mijn '78 shovel stroker zo'n beetje zijn hele olie voorraad uit de carter ontluchting dit gebeurt alleen op langere ritten en dan met name op de autosnelweg (ja... blijf daar dan ook weg ja...) zo ook gisteren vanaf American day Weert.... heb in de loop van de tijd wel olie pomp los gehad en spelingen gemeten...lijkt goed, filters schoongemaakt en olie leidingen vervangen...

het lijkt erop dat er teveel druk opgebouwd word tijdens een lange rit met een gemiddelde van 120km/u

wat kan er aan de hand zijn of moet ik het zoeken in de uitleg die eerder geplaatst is over soortgelijk probleem (olie uit carter ontluchting)
 
Hi allen,
ben voor het eerst hier op het forum aan het rondkijken en blij verrast van alle kennis die Max erop knalt (had al wel van die kennis vernomen binnen de HDCN.... )
hierbij mijn probleem, sinds Denemarken vorig jaar spuugt mijn '78 shovel stroker zo'n beetje zijn hele olie voorraad uit de carter ontluchting dit gebeurt alleen op langere ritten en dan met name op de autosnelweg (ja... blijf daar dan ook weg ja...) zo ook gisteren vanaf American day Weert.... heb in de loop van de tijd wel olie pomp los gehad en spelingen gemeten...lijkt goed, filters schoongemaakt en olie leidingen vervangen...

het lijkt erop dat er teveel druk opgebouwd word tijdens een lange rit met een gemiddelde van 120km/u

wat kan er aan de hand zijn of moet ik het zoeken in de uitleg die eerder geplaatst is over soortgelijk probleem (olie uit carter ontluchting)
Kan het zijn dat de breather valve niet goed meer is,die is standaard van kunstof geloof ik.
 
Hallo,
Ik heb altijd japanners/italiaanse motoren gereden en ben nu op zoek naar een HD

Ik heb een mooie eigenbouw shovel gezien maar heb echt de ballen verstand van een shovelblok, is het verstandig om er dan 1 aan te schaffen.
Ik wil best eens sleutelen maar ik wil wel een enigsinds betrouwbare motor.

Shovel? of doorzoekn naar een EVO?

hoop dat jullie mij een beetje op gang kunnen helpen.
 
Hallo,
Ik heb altijd japanners/italiaanse motoren gereden en ben nu op zoek naar een HD

Ik heb een mooie eigenbouw shovel gezien maar heb echt de ballen verstand van een shovelblok, is het verstandig om er dan 1 aan te schaffen.
Ik wil best eens sleutelen maar ik wil wel een enigsinds betrouwbare motor.

Shovel? of doorzoekn naar een EVO?

hoop dat jullie mij een beetje op gang kunnen helpen.

voor wie er met zo'n vraag komt is er maar weinig verschil tussen een evo en een shovel.
wees niet bang..........lijkt die shovel je wat..........gewoon kopen joh.
het meeste is redelijk makelijk verkrijgbaar via de aftermarket zaakjes.
 
bedankt voor de reaktie, net gebeld, ben er niet uitgekomen met de prijs, heb ook nog wat in te ruilen.
Ik heb de tijd!!.......
Zag ook een mooi project obv een 1200 sportsterblok, is het verboden om een origineel kenteken over te zetten op een aftermarketframe?
Dus een sportster kopen en het kenteken gebruiken voor een hardtailframe waar je de boel in overbouwd.
Zo ja, word dat ooit gecontroleerd.....
 
bedankt voor de reaktie, net gebeld, ben er niet uitgekomen met de prijs, heb ook nog wat in te ruilen.
Ik heb de tijd!!.......
Zag ook een mooi project obv een 1200 sportsterblok, is het verboden om een origineel kenteken over te zetten op een aftermarketframe?
Dus een sportster kopen en het kenteken gebruiken voor een hardtailframe waar je de boel in overbouwd.
Zo ja, word dat ooit gecontroleerd.....

het mag niet........dat is duidelijk. omkatten noemen ze dat
controle........tja dat kan natuurlijk wel...........maar de gemiddelde diender is niet op de hoogte
1 en ander hangt er ook een beetje vanaf hoe oud zo'n kenteken is
 
het mag niet........dat is duidelijk. omkatten noemen ze dat
controle........tja dat kan natuurlijk wel...........maar de gemiddelde diender is niet op de hoogte
1 en ander hangt er ook een beetje vanaf hoe oud zo'n kenteken is

Het is iig een hardtailframe met kenteken, (en een or. HD frame....)
Wacht eerst wel af of ze interesse hebben in mijn inruil.
 
Het is en blijft een mooi topic, helaas beetje ongelukkig doodgebloed. Maar zeker de moeite waard voor een schopje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan