Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

goed idee,want hier kriebelt stiekum ook al weer wat shovelbloed.........
ivm zijspantrekker........
 
Laatst bewerkt:
oh

Ik hoorde ergens een koe schijten.

Na 10 jaar weer opnieuw beginnen of gewoon doorgaan.
De ontwikkelingen hebben niet stil gestaan en ik ook niet.
Kijk op de Motorvitamine en je weet wie Max 1 is.
Ooit hier op dit topic begonnen en eigenlijk nooit geëindigd met de HD techniek.
Er zijn nog steeds veel HD problemen en weinig oplossingen.
Er is dus veel te doen.
 
Laatst bewerkt:
Wie weet hoe ik aan nieuwe bougies voor mijn early shovel kan komen? Volgens de werkplaats handboeken moeten er HD 4 of HD 5 bougies in. Die zijn echter gediscontinueerd. Welke bougies kan ik het beste gebruiken?
 
Waarom is er niemand mee verder gegaan?
Is er dan zo weinig kennis in het HDwereldje.NL[afbeelding]
Ik heb ooit een Kawa Z200 gehad, daar stond het uitrichten van de kruk ook in het manual beschreven. Het is geen rocket science, met een meetklokje en een draaibankje kan iedereen het. Het lijkt me ook logisch dat je het controleert bij revisie en na schade.
 
Laatst bewerkt:
Het is zeker geen rocketsience. Bij AJS/Matchless (Engels) hebben we soortgelijke problemen.
Het reviseren van zulke krukassen is niet zo moeilijk.
Zelfs zonder draaibank maar met een klein zelfgemaakt bokje, een meetklokje en een grote hamer is het goed te doen.
Vaak zijn de verangings bigenden en astappen van matige kwaliteit de oorzaak. En helemaal nul slingering lukt meestal niet. Maar als dat binnen de tolerantie valt is het prima.
Maar het blijft helaas een tamelijk zwakke constructie waar je met beleid mee moet omgaan.
 
full


Niet alleen info....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan