Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

Re: Evolutie voor oude HD krukassen

JVA-Ecotech » 02 mei 2017, 11:48
Hoe nu verder?
Is er dan echt niemand die de HD krukas problemen aan kan pakken?
Wat wordt er in de .NL gedaan aan krukas techniek?
Wordt er aandacht aan besteed?
Misschien wachten tot iemand in de Big Twin een leerzaam verhaaltje plaatst?
Een veel gelezen blad vol met informatie.
"Dijks weet het beter" zal toch wel eens een keertje wat gaan schrijven over krukas geometrie en zo?
Meer dan 40 jaar ervaring in repareren en modificeren.
Jaren geleden heb ik een afbeelding gemaakt om de krukas krachten in beeld te brengen.
Als proef de afbeelding eerst aan echte technische HD mensen laten zien.
Maar die zagen er niets in.
Het is geen spel dat in video opgenomen kan worden.
Het wordt alleen duidelijk als je fantasie in staat is om het je voor te stellen.
Een beeld vormen tussen je oren?
Zou daar ruimte voor zijn? (inderdaad dit is weer een zure opmerking)
Toch maar een plaatje erbij, kan je met je fantasie verder.[afbeelding]
Hoe meer ik van je lees, hoe groter de onzin wordt :)

Het lijkt er trouwens wel op alsof het je menens is :?

Ik heb een verzoek aan je: wil je er aub mee ophouden?

Alvast dank. :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: U 37 -ULH 1947 problemen en oplossingen
Advies; Niet kijken of lezen
door JVA-Ecotech » 28 aug 2017, 14:32
Ooit een keer deze afbeelding op het oude forum gezet.
Uiteraard geen enkel commentaar.
De tekst bij de afbeelding geeft ongeveer dat weer, wat iedereen denkt, maar niet durft te zeggen of schrijven.
Zo missen we een heleboel vermaak.[afbeelding]
Ik heb je een pb gezonden.
 
@ MAX: in je hele verhaal maak je één denkfout...; de meeste monteurs zijn sleutelaars en geen verbrandingsproces-deskundigen.
Er zijn er maar weinig die ècht verstand hebben van flow en gasdynamiek.
Men gaat er in een werkplaats vanuit dat de engineers op de fabriek weten wat ze doen, dus waarom een ontwerp aanpassen?
En wanneer onverhoopt tóch iets vaker dan eens kapot gaat, komen de meeste fabrikanten wel met een update of modificatie.
 
@ MAX: in je hele verhaal maak je één denkfout...; de meeste monteurs zijn sleutelaars en geen verbrandingsproces-deskundigen.
Er zijn er maar weinig die ècht verstand hebben van flow en gasdynamiek.
Men gaat er in een werkplaats vanuit dat de engineers op de fabriek weten wat ze doen, dus waarom een ontwerp aanpassen?
En wanneer onverhoopt tóch iets vaker dan eens kapot gaat, komen de meeste fabrikanten wel met een update of modificatie.
Dat is het :t

Ingenieur, marketingpersoon, monteur, technicus, boekhouder. Allemaal verschillende takken van sport, die allemaal een bijdrage hebben in een productieproces en after sales. Waarschijnlijk missen we er dan ook nog een stuk of wat :)

De één bedenkt iets moois vanuit het eigen denkpunt, wat voor een ander weer het werk wat moeilijker maakt. Ergens ligt een balans, dat wordt gekozen door een fabrikant, elke fabrikant.

Ik zie veel zaken waarvan ik me ook af vraag waarom dat zo ontworpen is (slecht), en waarom er dan ook nog juist voor een bepaalde kwaliteit onderdelen gekozen is, die er als eerste aan gaan (lage kwaliteit). Maar ja, ik ken de hele geschiedenis niet van dat besluitvormingstraject.

En ik ken ook geen enkel motorfietsblok of motorfiets, die in productie wordt gebouwd, voor reguliere klanten, die 100% technisch goed in elkaar zit. Geen enkel.
 
@ MAX: in je hele verhaal maak je één denkfout...; de meeste monteurs zijn sleutelaars en geen verbrandingsproces-deskundigen.
Er zijn er maar weinig die ècht verstand hebben van flow en gasdynamiek.
Men gaat er in een werkplaats vanuit dat de engineers op de fabriek weten wat ze doen, dus waarom een ontwerp aanpassen?
En wanneer onverhoopt tóch iets vaker dan eens kapot gaat, komen de meeste fabrikanten wel met een update of modificatie.

Er is geen merk te bedenken waar zoveel after market voor te krijgen is, dat zegt toch wel iets.
 
Dat er altijd wel wat aan te verbeteren valt. Ik rijdt zelf ook al dertig jaar op zo'n fituut.
En hoe kan dat de reden zijn van de grote markt in after market delen?

Ik ken zat after market producten die ten opzichte van OEM geen verbetering zijn.
Daarmee is je argument niet valide :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan