(Mooie) Conversaties met Agenten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Post Traumatische Stress Stoornis

vroeger ook smeris geweest
Ah... shellshock dus.

[offtopic]
I don't like words that hide the truth. I don't words that conceal reality. I don't like euphemisms, or euphemistic language. And American English is loaded with euphemisms. Cause Americans have a lot of trouble dealing with reality. Americans have trouble facing the truth, so they invent the kind of a soft language to protest themselves from it, and it gets worse with every generation. For some reason, it just keeps getting worse. I'll give you an example of that.

There's a condition in combat. Most people know about it. It's when a fighting person's nervous system has been stressed to it's absolute peak and maximum. Can't take anymore input. The nervous system has either (click) snapped or is about to snap. In the first world war, that condition was called shell shock. Simple, honest, direct language. Two syllables, shell shock. Almost sounds like the guns themselves. That was seventy years ago.

Then a whole generation went by and the second world war came along and very same combat condition was called battle fatigue. Four syllables now. Takes a little longer to say. Doesn't seem to hurt as much. Fatigue is a nicer word than shock. Shell shock! Battle fatigue.

Then we had the war in Korea, 1950. Madison avenue was riding high by that time, and the very same combat condition was called operational exhaustion. Hey, were up to eight syllables now! And the humanity has been squeezed completely out of the phrase. It's totally sterile now. Operational exhaustion. Sounds like something that might happen to your car.

Then of course, came the war in Viet Nam, which has only been over for about sixteen or seventeen years, and thanks to the lies and deceits surrounding that war, I guess it's no surprise that the very same condition was called post-traumatic stress disorder. Still eight syllables, but we've added a hyphen! And the pain is completely buried under jargon. Post-traumatic stress disorder. I'll bet you if we'd of still been calling it shell shock, some of those Viet Nam veterans might have gotten the attention they needed at the time. I'll betcha. I'll betcha.

bron[/offtopic]
 
Ah... shellshock dus.

[offtopic]
I don't like words that hide the truth. I don't words that conceal reality. I don't like euphemisms, or euphemistic language. And American English is loaded with euphemisms. Cause Americans have a lot of trouble dealing with reality. Americans have trouble facing the truth, so they invent the kind of a soft language to protest themselves from it, and it gets worse with every generation. For some reason, it just keeps getting worse. I'll give you an example of that.

There's a condition in combat. Most people know about it. It's when a fighting person's nervous system has been stressed to it's absolute peak and maximum. Can't take anymore input. The nervous system has either (click) snapped or is about to snap. In the first world war, that condition was called shell shock. Simple, honest, direct language. Two syllables, shell shock. Almost sounds like the guns themselves. That was seventy years ago.

Then a whole generation went by and the second world war came along and very same combat condition was called battle fatigue. Four syllables now. Takes a little longer to say. Doesn't seem to hurt as much. Fatigue is a nicer word than shock. Shell shock! Battle fatigue.

Then we had the war in Korea, 1950. Madison avenue was riding high by that time, and the very same combat condition was called operational exhaustion. Hey, were up to eight syllables now! And the humanity has been squeezed completely out of the phrase. It's totally sterile now. Operational exhaustion. Sounds like something that might happen to your car.

Then of course, came the war in Viet Nam, which has only been over for about sixteen or seventeen years, and thanks to the lies and deceits surrounding that war, I guess it's no surprise that the very same condition was called post-traumatic stress disorder. Still eight syllables, but we've added a hyphen! And the pain is completely buried under jargon. Post-traumatic stress disorder. I'll bet you if we'd of still been calling it shell shock, some of those Viet Nam veterans might have gotten the attention they needed at the time. I'll betcha. I'll betcha.

bron[/offtopic]
spijt me ... mijn Duits is echt ruk , snap er dus ook geen zier van .
 
spijt me ... mijn Duits is echt ruk , snap er dus ook geen zier van .
Wellicht dat je het in het Engels wel snapt:

[offtopic]
Ich mag nicht Wörter, die die Wahrheit verstecken. Ich nicht Wörter, die Wirklichkeit verbergen. Ich mag nicht Euphemismen oder euphemistische Sprache. Und amerikanisches Englisch wird mit Euphemismen geladen. Ursache Amerikaner haben eine Menge Mühe, Wirklichkeit zu beschäftigen. Amerikaner haben Mühe, die Wahrheit gegenüberzustellen, also erfinden sie die Art einer weichen Sprache, um sich von ihr zu protestieren, und es erhält mit jedem Erzeugung schlechter. Aus irgendeinem Grund es gerechte Unterhaelte, die schlechter erhalten. Ich gebe dir ein Beispiel von dem. Es gibt eine Bedingung im Kampf. Die meisten Leute kennen in ihm aus. Es ist, wenn das nervöse System einer kämpfenden Person zu ihm ist absolute Spitze und Maximum betont worden ist. Kann nicht mehr Eingang nehmen. Das nervöse System hat irgendein (Klicken) gerissen oder imist Begriff zu reißen. Im ersten Weltkrieg wurde diese Bedingung Oberteilschlag genannt. Einfache, ehrliche, direkte Sprache. Zwei Silben, Oberteilschlag. Fast Töne wie die Gewehren selbst. Vor das war siebzig Jahren. Dann ging ein vollständiges Erzeugung vorbei und der zweite Weltkrieg kam entlang und sehr wurde der gleiche Kampfzustand Schlachtermüdung genannt. Vier Silben jetzt. Nimmt wenig länger zum Sagen. Scheint nicht, so viel zu verletzen. Ermüdung ist ein netteres Wort als Schlag. Shell Schlag! Schlachtermüdung. Dann hatten wir den Krieg in Korea, 1950. Madison Allee ritt Höhe bis dahin, und der sehr gleiche Kampfzustand wurde funktionsfähige Abführung genannt. He, waren bis acht Silben jetzt! Und die Menschlichkeit ist vollständig aus der Phrase heraus zusammengedrückt worden. Sie ist jetzt total steril. Funktionsfähige Abführung. Töne wie etwas, das deinem Auto geschehen konnte. Dann selbstverständlich, kam der Krieg in Vietnam, das nur rüber für ungefähr sechzehn oder siebzehn Jahre sein, und dankt zu den Lügen und der Betrug, der diesen Krieg umgibt, schätze ich, daß es keine überraschung ist, daß die sehr gleiche Bedingung Pfosten-traumatische Druckstörung genannt wurde. Noch haben acht Silben, aber wir einen Bindestrich addiert! Und die Schmerz werden vollständig unter Fachsprache begraben. Pfosten-traumatische Druckstörung. Ich wette dich, wenn wir von ruhigem sie nennend Oberteilschlag wurden, einige jener Vietnam Veterane konnte die Aufmerksamkeit erhalten haben, die sie zu der Zeit benötigten. Ich Willebetcha. Ich Willebetcha [/offtopic]
 
Bakstra, ik denk dat jouw beeld van het werk in grote steden niet overeen komt met het mijne.
Dat kán zijn omdat het werk in Amsterdam (mogelijk ook Rotterdam, Den Haag etc.) toch weer anders is. Maakt niet uit......
 
Nope, want in Vlaanderen valt alles goed mee, zelfs in grootsteden zoals Antwerpen. Maar steek je kop eens buiten in Charleroi ofzo... We hebben een paar Waalse steden waar criminaliteit hoog tij viert.... Alhoewel het betert toch.
Tgrappige eraan is dat we een racistische moord gehad hebben in Antwerpen (wat overal kan gebeuren) met een wapen dat juist gekocht was zonder vergunning (Wettelijk ok), nu hebben ze onze wapenwet verandert waardoor je zelfs met geweren uit WO2 naar de schietstand moet om je vergunning daarvoor te halen (€€€€ en levengevaarlijk want die wapens zijn gewoon versleten) ofwel laten onklaar maken (weer €€€ en in 99% van de gevallen zijn ze het al van de ouderdom B| ). En dat omdat ze nen "bruine" omver geknald door iemand die "extreem-rechts" was. Maar als het omgekeerd is ga je er niet van horen, want das rascisme.


en terecht! het is toch belachelijk dat mensen zonder vergunning vuurwapens op de meest rare plaatsen bewaren? zo was er een tijd geleden ook nieuwsbericht over een Belgische burgemeester die in zijn tuin aan het oefenen was. helaas raakte een verdwaalde kogel wel een kind van zijn buren... gelukkig is dit in NL strafbaar...
 
Laatst bewerkt:
Doe mij dan toch maar mijn eigen Amsterdamse politie :P


[afbeelding]
Hah....wat lekker :9~

Werken trouwens ook hele aardige motorliefhebbers bij de Amsterdamse politie :}

Paar jaar geleden reed ik ( op mijn toenmalige ZX9R) op de A10, lekker net iets boven de toegestaande snelheid (120 ipv 100 O-) ) met in mij kielzoog een CBR1100 Blackbird ( was geen bekende trouwens).
Komt er vanaf de A4 een politiewagen net achter ons de A10 opgedraaid.
Eerste reactie is dan natuurlijk "kut ik rijd re hard" maar dat hadden zij natuurlijk ook allang door dus lekker de zelfde snelheid aangehouden. O-)
Politiewagen haalt in en ja hoor, bordje gaat aan "volgen" en ook de CBR moest mee:X
Een paar 100m verder, net voorbij een uitvoegstrook, stopte ze op de vluchtstrook.
Wij dus ook netjes gestopt, helm af en wachten op wat er overduidelijk komen zou.
De heren politie stapte na een paar seconden ook uit en meteen kwam bij de beide heren een brede grijns op hun gezicht })
Ze reden zelf ook motor en wilde even onze motors bewonderen en het geluid van mijn "licht illegale" demper bewonderen.
We hebben daar toen even gezellig staan bomen over motors, terwijl de voorbij razende automobilisten maar glunderen omdat die dachten dat we wel een vette prent zouden krijgen. (NOT :P )
Weet nog dat een van de twee agenten privé een Hayabusa reed, de andere ben ik vergeten maar was ook iets snels in elk geval.
Dit was in elk geval een rede om aan de kant gezet te worden waar ik heel goed mee kan leven *D
 
:?

:N, 80 % van de invullers van de poll..... O-)Ik heb inmiddels 3 executieve werkplekken binnen de politie achter de rug, van grote stad tot redelijk rustige werkomgevingen.
Die rustige omgeving werd ik van hogerhand heen gezet omdat " men" daar ingeslapen was B| maar na een jaar heb ik dus zelfs ontslag genomen omdat ze me meetrokken in hun "rust" en ben in een andere regio gaan werken in een " meer passende omgeving" O-)

Ik denk dus redelijk te kunnen vergelijken.

Geweld:
In de grote stad heb je idd vaker geweldsincidenten, maar rij je bijna standaard met 2 of 3 eenheden naar zo'n melding en met 1 schreeuw in de porto heb je binnen een paar minuten nog meer back-up.

Op het plattere land... sta je er dus gewoon met z'n 2'en voor en kan het maar zo 10 tot 15 minuten duren voordat je de eerste eenheid als back-up bij je hebt staan !!!!
Als je dan een auto langs de kant zet waar 3 man uitstapt die bepaald niets vrolijks van plan zijn..... kies eens wat dan indrukwekkender is ??

Werkdruk.
In de grote stad is er meestal meer scheiding tussen werkzaamheden.
De straatagenten verrichten een aanhouding, brengen de AT naar het buro, maar een aanhoudings PV en draagt alles over aan iemand van het "verdachten afhandelings team" die de zaak afmaakt. Zo kan je op een rustige dag 3 aanhoudingen doen.

In de rustiger omgevingen ben je ook daarmee veelal op jezelf aangewezen. Er is geen ruimte voor veel kleinere afdelingen, een aanhouding maak je vanaf het begin helemaal zelf af totdat het dossier ingestuurt word naar Justitie. Het onderzoek dat aan 1 aanhouding vasthangt incl papierwerk kan je dan zo 2 a 3 dagen bezig houden, terwijl het werk op straat gewoon doorgaat.

In de stad dus meer actie, maar relatief "vlak men snel" politiewerk voor de uniformdienst waar je in de rustiger omgevingen ook " de diepte" ingaat met het werk.

De werkdruk ligt idd in de grote stad hoger, in de rustiger omgevingen is vrijwel altijd de roosterdruk vele malen groter, vaak zijn er nauwelijks genoeg mensen om de 1e lijns noodhulp draaiende te kunnen houden en dan gaan er ook nog mensen naar cursussen, word er eens 1 ziek, gaan tijdelijk naar andere afdelingen enzenz...dan gaat er in je priveleven ingegrepen worden omdat je dienstenpatroon en rooster regelmatig op stel en sprong aangepast moet worden.

Indrukwekkende incidenten.
In de stad zijn er nogal wat geweldsincidenten, maar dat is dan ook in verhouding tot het aantal inwoners en het aantal agenten dat er rondloopt. Als het aantal geweldsincidenten 10 x zo hoog ligt maar er ook 10 x zoveel agenten zijn...dan maakt iedere agent dus evenvaak iets indrukwekkends mee ?? Alleen zorgen ze agenten in de steden voor snellere back-up waardoor je idd veel vaker met zoiets in aanraking komt, maar er dan gelukkig iets afstandiger bij betrokken bent.

Aanrijdingen enzo...daarvan heb ik de meest indrukwekkende toch absoluut in de plattelandsomgevingen meegemaakt. Doordat de snelheden daar domweg hoger liggen door de wegsoort is er meer kans op zwaarder letsel. Erg veel aanrijdingen met letsel en beknelling meegemaakt en helaas ook aanrijdingen waarbij mensen letterlijk en figuurlijk in je armen doodgaan terwijl ze je aankijken. In de steden zijn er (in verhouding tot het totale aantal letselaanrijdingen) veel meer lichte letsel aanrijdingen. In verhouding heb ik ook gemerkt dat de ambulance in de stad veelal eerder ter plaatse is als de politie of dat die er vrij snel na de politie is, terwijl in de buitengebeiden het voorkomt dat je ze dringend nodig hebt maar je toch echt zelf eerst 10 minuten moet improviseren. Met een slagaderlijke bloeding of uitpuilende ingewanden is dat best lang... :X :X :X

Ik heb ook het idee dat PTSS bv in de plattelandsomgevingen veel vaker voorkomt als bv in de stad.

Maar het snelle werk, de sensatie en het "levendige" van de grote plaatsen is meer tot de verbeelding sprekend en past dus ook iets beter bij mij, eigenlijk :P O-)

Ik denk dat het dus ook vanzelfsprekend is dat veel jonge collega's liever in grote steden beginnen en dat ze na 10-15 jaar graag richting rustiger omgevingen gaan kijken.

Beide heeft zijn charme, maar er zijn collega's die absoluut maar in 1 van beide soorten werken zich thuis zullen voelen.
Gelukkig zijn er ook werkomgevingen waar je er precies tussenin zit.
Ik denk dat ik die nu gevonden heb, soms erg druk, soms tijd om je te verdiepen in zaken en om aan je rijvaardigheid te werken :P

Je hebt het maar deels bij het juiste eind Baksteen, hoe kom je erbij dat bij ons geen mensen gedetacheerd worden, op verplichte cursus moeten en met 3 man de nachtdienst moeten draaien op de Wallen, omdat we moeten bewaken bij ambassades en consulaten en nog veel meer van die dingen,...zou het niet zo zijn dat er een verdeling is gemaakt qua dienders en inwoners omdat dat ook nodig is!Ik geloof zeker wel dat er meer zware aanrijdingen zijn op het platteland. Maar fietsers die vernietigd worden door een tram of afslaande vrachtwagen hebben we helaas heel veel. We hebben veel fietsers die ook nog wel eens naar vallen. En meestal rijden de hulpdiensten binnen 7 a8 min. maar ook deze zijn relatief druk zodat het regelmatig voorkomt dat je 20 min of langer moet wachten op een ambulance uit de Zaanstreek of Hilversum....Oh ja die drie man waar jij met je collega mee geconfronteerd wordt in je voorbeeld,...tuurlijk die kunnen slecht zijn,..maar ik denk dat ik en Dep die toch weer liever hebben dan bijvoorbeeld een stel fijne snuiters die op de Wallen proberen te heersen.

En trouwens jij hoort bij die inmiddels 13 procent van de dienders die niet vind dat we meer moeten verdienen in Amsterdam :+ ;)

Oh ja,..was ik nog vergeten,..het zijn niet alleen de jongere collega,s die weggaan naar rustige regio,s,...de laatste tijd ook veel ouderen. We hadden een jaar of wat geleden ook een behoudpremie van wel 11000 gulden bruto gehad als we maar bleven gedurende 3 jaar,..zal wel uit weelde zijn geweest dat ze dat ingesteld hebben.

Oh ja nog een opmerking over het afhandelen van zaken,...bij ons ,...een bureau waar 114 mensen zouden moeten werken,...en waar maar 84 mensen zijn,...is er een afdeling die de zaken afhandeld met wel 4 man per dag,..dag/middag,... en dat is nodig ook! Maar dan hoef je het zelf niet te doen,...als je daar niet bent gedetacheerd,...ach,...bij jullie is het ook wel druk,..tuurlijk, realiseer ik me best,..maar dan toch anders. Niet slechter/beter maar anders. '(
 
Laatst bewerkt:
@ ijzervreter...

vergeet jij niet dat je nu zelf al de oorzaak van veel ongevallen in de grote stad op de juiste plek zet......NL..FIETSERS..
als ik de rapporten lees van ongevallen in n de grote stad is het meest de fietser die verongelukt door A: domweg niet uit te kijken...B: zonder verlichting rijd in een natte regenachtige omgeving...C: de telefoon belangrijker vind dan stopverkeerslichten.

vorige week een fietser te pletter gereden door een bus (niet de eerste) door simpelweg met telefoon aan oor door rood te fietsen..

op het platteland is het (zoals baksteen al aangeeft) vaker een éénzijdig gebeuren met auto's die te hard rijden...

en een auto heeft dus meer kreukelzone's dan een fietser...

denk dat ik de vrijheid van het zelfstandig handelen op het platteland meer zou kunnen waarderen dan het in groepsverband de wallen rond te flaneren..
 
@ ijzervreter...

vergeet jij niet dat je nu zelf al de oorzaak van veel ongevallen in de grote stad op de juiste plek zet......NL..FIETSERS..
als ik de rapporten lees van ongevallen in n de grote stad is het meest de fietser die verongelukt door A: domweg niet uit te kijken...B: zonder verlichting rijd in een natte regenachtige omgeving...C: de telefoon belangrijker vind dan stopverkeerslichten.

vorige week een fietser te pletter gereden door een bus (niet de eerste) door simpelweg met telefoon aan oor door rood te fietsen..

op het platteland is het (zoals baksteen al aangeeft) vaker een éénzijdig gebeuren met auto's die te hard rijden...

en een auto heeft dus meer kreukelzone's dan een fietser...

denk dat ik de vrijheid van het zelfstandig handelen op het platteland meer zou kunnen waarderen dan het in groepsverband de wallen rond te flaneren..

Brombeer,..Ik heb het toch niet over oorzaak gevolg en dat fietsers vaak onverantwoorde weggebruikers zijn.

Oke fijn dat je meer waardering hebt voor plattelandsdienders,.....ben ook begonnen bij de Rijkspolitie,...manmanman wat waren die zelfstandig! :} :} _O-

Oh ja,..op de Wallen moet je alleen mooi en sterk zijn,..is nodig bij het flaneren! :(
 
Laatst bewerkt:
Zeg, mrQ, ik werk als motorrijder eigenlijk nóóit in groepsverband, ben gewoonlijk alleen. Die motor heeft een hoog flaneergehalte, en ik kan mij er in geval van nood snel mee uit de voeten maken, dat dan weer wel. :+
 
Laatst bewerkt:
Zeg, mrQ, ik werk als motorrijder eigenlijk nóóit in groepsverband, ben gewoonlijk alleen. Die motor heeft een hoog flaneergehalte, en ik kan mij er in geval van nood snel mee uit de voeten maken, dat dan weer wel. :+

Idem dito,.....maar zie er ook nog eens goed uit!! :o
 
Ach.... de discussie over wie het nu drukker heeft of zwaarder belast wordt......
Die wordt ook regelmatig gevoerd tussen recherche en uniformdienst. Gebed zonder eind. Natuurlijk vind ik dat de recherche het drukker heeft en zwaarder belast wordt.....en natuurlijk zijn de uniformcollega's dat weer niet met me eens.

Feit blijft dat steeds meer collega's kiezen voor een baan op het platteland, wat in ieder geval suggereert dat ze het daar beter naar hun zin hebben. Dat betekent dat het voor de overigen steeds lastiger wordt om het werkpakket met steeds minder mensen af te handelen. Ijzervreter geeft gelijk, op het gemiddelde wijkteam in Amsterdam zijn tekorten van 20% of meer geen uitzondering. Vanwege die tekorten worden de tekorten bij de recherche ook niet aangevuld..... De steeds hoger wordende werkdruk is voor anderen weer aanleiding om ook naar elders te verhuizen, waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt.

Als je dan kijkt naar zoiets als de kosten van het levensonderhoud, reiskosten en reistijd, dan heb je wel een aardig verschil te pakken...... waarmee je het collega's mogelijk aantrekkelijker maakt om te blijven.
 
Vanwege die tekorten worden de tekorten bij de recherche ook niet aangevuld..... De steeds hoger wordende werkdruk is voor anderen weer aanleiding om ook naar elders te verhuizen, waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt.

.
Als je nog mensen zoekt mail je maar hoor
 
:+

Probleem is natuurlijk dat je aan nieuwe mensen op zich weinig hebt, zeker de eerste paar jaar. Het gaat met name om de ervaring die weglekt op deze manier. Éénstrepers zie ik genoeg op de wijkteams......

Bovendien, wat de recherche betreft gaan we steeds meer richting certificering voor allerlei werkzaamheden.
Het zal niet heel lang meer duren of je kunt als rechercheur alleen nog bepaalde werkzaamheden doen als je een aantal "competenties" achter je kiezen hebt. Dat vergt nog meer opleidingen en ervaring en kost dus nog meer geld en tijd.
 
:+

Probleem is natuurlijk dat je aan nieuwe mensen op zich weinig hebt, zeker de eerste paar jaar. Het gaat met name om de ervaring die weglekt op deze manier. Éénstrepers zie ik genoeg op de wijkteams......

Bovendien, wat de recherche betreft gaan we steeds meer richting certificering voor allerlei werkzaamheden.
Het zal niet heel lang meer duren of je kunt als rechercheur alleen nog bepaalde werkzaamheden doen als je een aantal "competenties" achter je kiezen hebt. Dat vergt nog meer opleidingen en ervaring en kost dus nog meer geld en tijd.

Maar misschien levert het geld en betere resultaten op als bepaalde zaken alleen door "competente" rechercheurs worden gedaan. In mijn tak van sport (scheepsinspecties) mag ook niet zomaar iedere surveyor alle soorten surveys op elk schip uitvoeren. Een surveyor met te weinig competenties/certificaten naar een moeilijk schip sturen voor een ingewikkeld survey, dat kost uiteindelijk meer geld en moeite en levert meer gezeik op dan resultaten.
 
Hmja..... misschien.....
Ondanks enkele spraakmakende zaken, zoals de Schiedammer parkmoord en de Puttense moordzaak, doet de Nederlandse recherche het écht niet zo slecht......

Probleem is natuurlijk dat, als jij een survey uitvoert, half Nederland meestal niet over je schouders meekijkt....
Het vinden van een probleem is het simpelweg constateren..... dat is bij recherchewerk een beetje anders. Je hebt nu eenmaal te maken met een aantal, veelal menselijke, factoren die een al dan niet goed resultaat enorm kunnen beïnvloeden. Hoe goed een rechercheur ook is, als je getuige niet goed gekeken heeft heb je toch een probleem..... Uiteraard kan een goede opleiding nooit slecht zijn, dat is dan weer wel zo......

Maar gek genoeg levert in ons geval beter werken meestal ook meer zaken, meer kosten en meer tijdsverlies op, zo werkt dat nu eenmaal.
 
Laatst bewerkt:
en terecht! het is toch belachelijk dat mensen zonder vergunning vuurwapens op de meest rare plaatsen bewaren? zo was er een tijd geleden ook nieuwsbericht over een Belgische burgemeester die in zijn tuin aan het oefenen was. helaas raakte een verdwaalde kogel wel een kind van zijn buren... gelukkig is dit in NL strafbaar...


Mja, ik begrijp je reactie...
Maar ik blijf erbij dat vuurwapens zou moeten kunnen bezitten zonder vergunning. Natuurlijk moet je wel een bewijs van "goed gedrag en zeden" moeten kunnen voorleggen en voor de "zwaardere" (lees= gevaarlijkere) wapens is een vergunning wel genoodzaakt. Maar voor een wapen uit de WO of voor op je schouw te zetten vind ik toch wel overdreven. Die burgemeester is gewoon een kalf hé, want in België mag je niet op openbare en privéterreinen schieten zonder vergunning. Je mag enkel jagen en oefenen op schietbanen (incl vergunning). Maar daar was ie duidelijk te stom voor. Maar hij heeft het zich beklaagd hoor, want het heeft hem een pak geld gekost :Y en maar goed ook.
Ik heb zelf ook een wapen in huis, gelukkig niet geregistreerd, anders kan ik er nog es voor dokken of afgeven :9 , maar die staat mooi in een vitrinekast en ik raad niemand aan om het te gebruiken... dat ding is zo oud dat ie al uit mekaar valt als je er naar kijkt :+
 
Mja, ik begrijp je reactie...
Maar ik blijf erbij dat vuurwapens zou moeten kunnen bezitten zonder vergunning. Natuurlijk moet je wel een bewijs van "goed gedrag en zeden" moeten kunnen voorleggen en voor de "zwaardere" (lees= gevaarlijkere) wapens is een vergunning wel genoodzaakt. Maar voor een wapen uit de WO of voor op je schouw te zetten vind ik toch wel overdreven. Die burgemeester is gewoon een kalf hé, want in België mag je niet op openbare en privéterreinen schieten zonder vergunning. Je mag enkel jagen en oefenen op schietbanen (incl vergunning). Maar daar was ie duidelijk te stom voor. Maar hij heeft het zich beklaagd hoor, want het heeft hem een pak geld gekost :Y en maar goed ook.
Ik heb zelf ook een wapen in huis, gelukkig niet geregistreerd, anders kan ik er nog es voor dokken of afgeven :9 , maar die staat mooi in een vitrinekast en ik raad niemand aan om het te gebruiken... dat ding is zo oud dat ie al uit mekaar valt als je er naar kijkt :+

kijk dat kan ik mij voorstellen maar er zijn zat mensen die niet een wapen kopen voor de sier.. het feit is gewoon dat als jij een vuurwapen hebt liggen en je overhit raakt in een ruzie dat je dat naar dat pistool grijpt. zo is het ook met de mensen die een mes op zak hebben en dan zeggen: ja maar ik gebruik hem toch niet.. nee waarom heb je hem dan op zak?
 
:+

Probleem is natuurlijk dat je aan nieuwe mensen op zich weinig hebt, zeker de eerste paar jaar. Het gaat met name om de ervaring die weglekt op deze manier. Éénstrepers zie ik genoeg op de wijkteams......

Bovendien, wat de recherche betreft gaan we steeds meer richting certificering voor allerlei werkzaamheden.
Het zal niet heel lang meer duren of je kunt als rechercheur alleen nog bepaalde werkzaamheden doen als je een aantal "competenties" achter je kiezen hebt. Dat vergt nog meer opleidingen en ervaring en kost dus nog meer geld en tijd.
Dan wil ik je niet meer horen hier over. Graag of niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan