MZjes

Dinsdag reed ik op R 1100GS naar huis en zag ter hoogte van de rondweg Houten een licht motorfietsje in de verte. Beetje gas bij gegeven en eens in de lucht gesnoven en ja hoor: 2-takt lucht *O*

Ietsje versneld en ernaast gaan rijden: een volledig gerestaureerde ETZ 250 in een soort oranje kleur ( ben beetje kleurenblind ;) ) :}

Bleef er een tijdje naast rijden en vanwege het weinige verkeer kon ik een paar woorden wisselen met de trotse eigenaar die me vertelde dat het een MZ was ;) Ik vertelde hem dat ikzelf een ETZ 301 heb met span ( klein leugentje want span is er sinds dit weekend af ;) ).

Daarna nog een aantal honderden meters erachter gereden om de lucht op te snuiven ;)
 
Bah smerig vervuilende luchten.. en vast geen dure Castrol TTS gebruikt...die goedkope zooi van de Action voor 3,99...heb van de week maar alvast een flesje gehaald voor de TS250..omdat ik toch ook een flesje nodig had omdat ik scootertje van collega rijdbaar heb gemaakt 8-) :]
 
Hoi allen,

Mede namens OMA fijne feestdagen en het allerbeste voor 2016.

grtn,
Dido
full
 
Iemand enig idee waarom onze MZ er geen zin in heeft? Hij mag weer bijna de weg op en heeft dus alweer even stilgestaan. Gisteren heeft ie na een paar pogingen even gelopen naar nu lukt het met geen mogelijkheid meer. Heb de accu aan de lader gehangen en het lukt soms bijna. Maar net niet helemaal dus...
 
Prut in de sproeiers door stilstand?
Ehm, ik heb eens vernomen dat er 28mm(?) bing type 84 carbs op mz-tjes worden gezet..heeft iemand hier ervaring mee? hoe bevalt het?
 
Even de choke aansluiting eraf schroeven, gebeurd vaak dat het rubbertje van het startmechanisme is losgelaten en dan het startkanaaltje afsluit
 
Hoi MZetters! Heeft iemand nog een cilinderkop liggen van een MZ ETZ 250? Het complete blok was op de grond gesuld (gereedschapskar viel om doordat er te veel laden uit stonden) en de bovenste koelribben hebben de val gebroken..... Wieowie?
 
Och, die koelribben....
Er zijn MZ rijders die de bovenste koelribben van de kop afflexen, om dat de motor dan sneller warm zou zijn.
Misschien hoef je je er niet druk over te maken.
We gaan nog wel horen van de kenners op dit topic.
Groeten,
Doudou
 
Hmmm heb weinig spullen meer liggen en tegenwoordig heb ik een TS250/0 ..die heeft andere cilinderkop (koelribben op conventionele manier)..zal eens rondvragen of iemand wat overheeft
 
Ik heb nog wel een kop liggen, maar ik wil eerst even zien wat de deskundigen zeggen over de noodzaak van de koelribben.
Zet eens een foto van je beschadigde kop, dat de kenners zien hoe erg het is?
Groeten,
Doudou
 
Niet erg, de bovenste 3 ribben op 1 hoek zijn naar beneden gedrukt. Wel taaie ribben dus! Terug buigen lijkt mij geen optie!? In Juni ga ik toeren in Thuringen dus misschien kom ik nog een MZ-shop tegen!? Wordt vervolgd!
 
Het is nog best wel een klusje de 2 of 3 bovenste koelribben geheel verwijderen...wel eens gedaan voor een projectje ;)
 
Hoikes, Gertepiet.
We gaan het nog even aanzien.
En ik heb een kop liggen.
Dus hoe het ook gaat lopen, het gaat wel goed komen.
Doei,
Doudou
 
Niet erg, de bovenste 3 ribben op 1 hoek zijn naar beneden gedrukt. Wel taaie ribben dus! Terug buigen lijkt mij geen optie!? In Juni ga ik toeren in Thuringen dus misschien kom ik nog een MZ-shop tegen!? Wordt vervolgd!

Als ze naar beneden gedrukt zijn, spul met een brander verhitten op de plek van buiging/knik en terug buigen?
 
Ik heb nog wel een kop liggen, maar ik wil eerst even zien wat de deskundigen zeggen over de noodzaak van de koelribben.
Zet eens een foto van je beschadigde kop, dat de kenners zien hoe erg het is?
Groeten,
Doudou

De koelribben kunnen gemist worden, dat is zeker. Bij sportmachines wordt het zover ik weet gedaan om de koeling te verbeteren, het fijne weet ik er niet van. Verwijderen heb ik zelf nooit gedaan, terug buigen wel. Heb ik gewoon koud gedaan en daarna nieuw rubber ertussen gezet. Heeft verder geen problemen gegeven, blijkbaar kan het.

grtn,
Dido
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan