Het Grote RSV1000 (R/Factory/Tuono) Topic #3

Status
Niet open voor verdere reacties.
nx dan lof voor deze man. http://www.ohlins-rooske.nl/
ik had vanmiddag even gebeld en moest van zn vrouw maar gewoon langs komen.
daar aangekomen werd hij even uit de werkplaats geroepen.

hij kijkt, voelt en steld de vering af. tuulijk als je wensen hebt kan het anders.
maar ik wil eerst dat de motor gewoon goed is afgesteld. persoonlijke wensen, dat komt later wel.

deze man verstaat zijn vak en doet eigenlijk ook nx anders dan vering afstellen, ook andere merken.
wil je dat je voorvork gereviseerd word? ff bellen en dan breng je hem maar langs, alleen zonder de motor graag.
hij steld vering voor verschillende race teams en verschillende klassen en komt over de hele wereld waar de race teams ook zijn.
komend jaar rijden de motor met öhlins in de endurance races, met zijn afstelling. das toch iets om trots op te zijn.

hij pakte mn motor beet rolde hem vooruit er remde flink......
met zijn reactie: "heb je een nieuwe voorband?"
ik: "ja"
hij: "dan moet je die moteur opdonder verkopen"
(in de afgelopen 2 maand is de helevoorkant 2 x uitelkaar geweest, 1e x ivm lekke keeringen en een nieuwe voorband en de 2e keer voor een nieuw balhoofd lager die versleten was. deze hadden ze niet op voorraad de 1e keer)

hij begon wat te stellen en te draaien, en eigenlijk was hij zo klaar.
achter was geen probleem, voor wel.
mn voorvorkt veerd niet diep genoeg en veerd de eerste 1 a 2 cm niet terug.
hier valt verder nx aan aftestellen.

reden:
te veel en mischien verkeerde olie, de kroon plaat met een te groot moment gemonteerd, en keeringen niet ingevet.
hij heeft hierna direct de voorpoten met juiste öhlins vet ingevet ivm de keeringen.

hij rade me aan om alles zelf lost te halen, voorpoten heen te brengen en dan kijkt hij ernaar.
en daarna dan zelf weer alles met een moment sleutel te monteren.
hij wil de voorkant wel demonter en monteren maar dit is niet het goedkoopste voor mij en het is een fluitje van een cent, hij heeft hier na even uitgelegd hoe dit moet. (wisten jullie dat die open alu buis onder het dashboard voor een bok is gemaakt?)

dit gaan we dus ook doen, even en bokje maken en alles uitelkaar draaien.
aangezien het geen kwaad kan hoe het nu is blijf ik deze zomer er nog even lekker op rijden en maak ik na de zomer een afspraak.

toen ik opstapte om weg te gaan stelde hij snel nog wat af...hij rijd nu al stukken beter en nooit gedacht dat vering zoveel doet.

btw kosten....geen
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee waar ik deze stickers kan krijgen?

full
 
terug van een weekje frankrijk :) zojuist ff gereden met men juist gemonteerde 15t tandwiel vanvoor en wat een wereld van verschil, vlotter optrekken in lagere toeren en dat stotteren is zo goed als weg.

heb nu ook es prijs gevraagd voor men slet af te stellen moet zeggen dat ik het toch iets goedkoper verwacht had: 640 euro :? hoeveel hebben jullie ervoor betaald?
 
Nou mijn mille is stoek... ;(

Halverwege een dagje race academy was het uit met de pret. Hij loopt niet meer, EFI error... Heb ik ook een keertje op de bezemwagen gestaan... :P

Enniehoe, volgende week dinsdag wordt ie opgehaald. Ben benieuwd...
 
heb nu ook es prijs gevraagd voor men slet af te stellen moet zeggen dat ik het toch iets goedkoper verwacht had: 640 euro :? hoeveel hebben jullie ervoor betaald?
Bij Ruud Frederiks in Goes koop je een Power Commander III USB voor € 350,-. Afstellen kost vervolgens € 100,-. Ik heb ook een Power Commander gekocht via Ebay, ben benieuwd wanneer 'ie komt, inbouwen en naar Frederiks *D
 
Nou mijn mille is stoek... ;(

Halverwege een dagje race academy was het uit met de pret. Hij loopt niet meer, EFI error... Heb ik ook een keertje op de bezemwagen gestaan... :P

Enniehoe, volgende week dinsdag wordt ie opgehaald. Ben benieuwd...
Ik had vorige week ook wat problemen met de EFI, er is een hoop dat je zelf eenvoudig kunt controleren, dit scheelt nogal in de €€€ kosten.

Onder het zadel zitten twee stekkertjes, verbind deze met elkaar om de computer in diagnose stand te zetten. Je kunt nu de EFI code uitlezen. Mocht 'ie nu de EFI foutmelding niet geven kun je gewoon gaan rijden in diagnose stand.
Als je de code even geeft kan ik voor je opzoeken welke betekenis deze heeft. Code -1, 0 en 1 kun je negeren; deze geeft de positie van de valsensor aan.

- Demonteer de valsensor, als deze de veroorzaker was kun je nu rijden. Er komt wel een EFI melding in beeld. Als foutcode geeft 'ie 41.

- Controleer de zijstandaardschakelaar. Je kunt deze omzeilen door de buitenste twee draadjes in de kabel met elkaar te verbinden.

- Veel van de elektronische problemen wordt veroorzaakt door een alarmsysteem of startblokkering. Demonteer deze.

Succes :)
 
Ik had vorige week ook wat problemen met de EFI, er is een hoop dat je zelf eenvoudig kunt controleren, dit scheelt nogal in de €€€ kosten.

Onder het zadel zitten twee stekkertjes, verbind deze met elkaar om de computer in diagnose stand te zetten. Je kunt nu de EFI code uitlezen. Mocht 'ie nu de EFI foutmelding niet geven kun je gewoon gaan rijden in diagnose stand.
Als je de code even geeft kan ik voor je opzoeken welke betekenis deze heeft. Code -1, 0 en 1 kun je negeren; deze geeft de positie van de valsensor aan.

- Demonteer de valsensor, als deze de veroorzaker was kun je nu rijden. Er komt wel een EFI melding in beeld. Als foutcode geeft 'ie 41.

- Controleer de zijstandaardschakelaar. Je kunt deze omzeilen door de buitenste twee draadjes in de kabel met elkaar te verbinden.

- Veel van de elektronische problemen wordt veroorzaakt door een alarmsysteem of startblokkering. Demonteer deze.

Succes :)

http://users.telenet.be/hangar65/ECU%20Fout%20Codes.doc

waar bevind die frederiks zich? en is het klaar terwijl je wacht, of moet die enkele dagen binnen? aangezien ik belg ben zou dat niet echt praktisch zijn :)
 
Weer ff een stukje getourd. Ding gaat steeds fijner rijden, en makkelijker.
Viel me op dat ie nu ook makkelijker in zn vrij gaat, wellicht door het warme weer?
 
Bedankt! Dit geld ook voor een 2004? Ik heb wel het een en andere gedaan aan mijn fiets, maar nooit 2 stekkertjes zien liggen die in elkaar kunnen...?

Maar ik ga zeker even kijken.

@Gifkikker: ook jij bedankt voor de codes!

Ik had vorige week ook wat problemen met de EFI, er is een hoop dat je zelf eenvoudig kunt controleren, dit scheelt nogal in de €€€ kosten.

Onder het zadel zitten twee stekkertjes, verbind deze met elkaar om de computer in diagnose stand te zetten. Je kunt nu de EFI code uitlezen. Mocht 'ie nu de EFI foutmelding niet geven kun je gewoon gaan rijden in diagnose stand.
Als je de code even geeft kan ik voor je opzoeken welke betekenis deze heeft. Code -1, 0 en 1 kun je negeren; deze geeft de positie van de valsensor aan.

- Demonteer de valsensor, als deze de veroorzaker was kun je nu rijden. Er komt wel een EFI melding in beeld. Als foutcode geeft 'ie 41.

- Controleer de zijstandaardschakelaar. Je kunt deze omzeilen door de buitenste twee draadjes in de kabel met elkaar te verbinden.

- Veel van de elektronische problemen wordt veroorzaakt door een alarmsysteem of startblokkering. Demonteer deze.

Succes :)
 
waar bevind die frederiks zich? en is het klaar terwijl je wacht, of moet die enkele dagen binnen? aangezien ik belg ben zou dat niet echt praktisch zijn :)


Bij Ruud Frederiks in Goes koop je
Je kunt van tevoren een afspraak maken en je kunt er dan gewoon op wachten :)


Bedankt! Dit geld ook voor een 2004? Ik heb wel het een en andere gedaan aan mijn fiets, maar nooit 2 stekkertjes zien liggen die in elkaar kunnen...?

Maar ik ga zeker even kijken.

@Gifkikker: ook jij bedankt voor de codes!
Oh sorry, eerder geposte procedure is alleen voor het model vóór 2004. Hoe ze het daarna hebben gedaan weet ik niet...
 
Volgens mij moet je dan zo'n axone computer hebben... Die alleen de dealer heeft, uiteraard.

Naja, we zien het wel.
 
Bij Ruud Frederiks in Goes koop je een Power Commander III USB voor € 350,-. Afstellen kost vervolgens € 100,-. Ik heb ook een Power Commander gekocht via Ebay, ben benieuwd wanneer 'ie komt, inbouwen en naar Frederiks *D
nou ben ik nieuwsgierig kende Ruud al wel
(keer op assen gesproken,via mijn schoonvader die hem kent)
en veel goede dingen van hem gehoord
maar is het alleen mogelijk dat afstellen i.c.m.
een Power commander?
ik wil hem namelijk wel laten afstellen
maar vind voor mij een Power commander niet nodig :N
 
nou ben ik nieuwsgierig kende Ruud al wel
(keer op assen gesproken,via mijn schoonvader die hem kent)
en veel goede dingen van hem gehoord
maar is het alleen mogelijk dat afstellen i.c.m.
een Power commander?
ik wil hem namelijk wel laten afstellen
maar vind voor mij een Power commander niet nodig :N
Zonder Power Commander valt er weinig af te stellen :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan