Nicky Hayden

Weet ik genoeg. Kan het dus niet zien omdat ik geen FB account heb. Moet niet gekker worden.

Zo moeilijk is het niet om een account te maken.

Ik vind het heel bijzonder dat de familie gekozen heeft voor een grootse live stream. Ik vraag me af of dat misschien gebruikelijk is voor grote uitvaarten aldaar, het ziet er in niets amateuristisch uit.

Momenteel bijna 20.000 kijkers. Voor iemand die al jaren nauwelijks meer voorin te zien was. Dat zegt wel wat...
 
Laatst bewerkt:
Zo moeilijk is het niet om een account te maken.

Ik vind het heel bijzonder dat de familie gekozen heeft voor een grootse live stream. Ik vraag me af of dat misschien gebruikelijk is voor grote uitvaarten aldaar, het ziet er in niets amateuristisch uit.

Momenteel bijna 20.000 kijkers. Voor iemand die al jaren nauwelijks meer voorin te zien was. Dat zegt wel wat...

O dan maak ik direct een account aan. Dacht dat het moeilijk was. Maar zal die discussie hier nu maar even niet voeren. In 2011 werd de begrafenis van Simoncelli ook uitgebreid gestreamd via een normale site. Heb net nog even bij mijn favorieten gekeken: Die beelden staan nog steeds online, verdeeld in 8 YT filmpjes. Maar bijzonder blijft het inderdaad zeker. En wel een heel mooi eerbetoon aan Nicky in dit geval.
 
Laatst bewerkt:
Dat er gisteren weer geen enkele aandacht werd gegeven aan de begrafenis van Nicky is weer om van te kotsen. Als er een voetballer een scheet dwars zit dan komt dat uitgebreid op tv maar als er een groot motorsportkampioen wordt begraven dan wordt dat volledig genegeerd. :(
 
Dat er gisteren weer geen enkele aandacht werd gegeven aan de begrafenis van Nicky is weer om van te kotsen. Als er een voetballer een scheet dwars zit dan komt dat uitgebreid op tv maar als er een groot motorsportkampioen wordt begraven dan wordt dat volledig genegeerd. :(

Ik snap juist niet als buitenstaander waarom je dat zou willen zien ?! :?
Net als uitvaarten van 'filmsterren' etc, laat dit besloten, het is voor de nabestaanden al vervelend genoeg, en dan hangt de kerk nog vol met camera's ook.
 
Ik heb een klein stukje gezien, maar ik vind het toch raar hoor. En begrafenis, hoewel in dit geval van een publiek figuur, mag van mij gewoon in persoonlijke kring blijven. Als het nu een herdenkingsdienst was waarin de nadruk werd gelegd op zijn carrière etc. zou ik het nog begrijpen, maar wat mij betreft heeft het grote publiek niets te maken met een pastoor die de voorhoofden van de familie kust enzo.
 
Nicky Hayden was zo geliefd bij zijn fans dat ik denk dat de familie voor een compromis heeft gekozen. Een intieme dienst waarbij toch iedereen behalve de naaste kring zelf de keus heeft om te mee te kijken en te delen in de verwerking van het verlies. Het past ook prachtig in de way of life van Nicky Hayden.

Ik ben er een paar dagen kapot van geweest en toen ik net dit zag schoot ik weer bijna vol. Het blijft moeilijk te bevatten. :/

https://youtu.be/7TAv3oaKRAg
 
full
 
wat een slechte intro van Samantha v Wijk (eurosport)te Mugello staand bij de motoren waar #69 op gereden heeft. ze kan een voorbeeld nemen aan haar engelse collega's die vorige week verslag deden van wsbk Donigton. zij wisten wel te vertellen wat vele racefans nu voelen bij het gemis van Nicky. erg jammer en niet best van Eurosport.
 
Laten we wel wezen, zo'n goede verslaggever / interviewer is zij nu ook weer niet.

Als je haar vragen hoort stellen is het vaak tenenkrommend. En altijd vragen naar de bekende weg.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Voor de geïnteresseerden: Nu de MotoGP herdenking voor Nicky te Mugello op ES1.
 
Een mooi plekje op de fiets gekregen. Zal voorlopig ook met zijn replica helm blijven rijden :)

84557423_1153244451.jpg
 
Het lijkt erop dat Hayden in Laguna Seca vervangen zal worden door Jake Gagne, die op een Honda in het MotoAmerica kampioenschap rijdt. Eveneens de Red Bull Rookies Cup kampioen van enkele jaren geleden.

Heb Jake mogen ontmoeten tijdens een MotoAmerica evenement op de Virginia International Raceway, en is een hele down-to-earth jongen, erg benaderbaar. Ik had liever gezien dat Hayden niet vervangen zou worden op Laguna Seca al, maar ik vermoed dat dit reglementair moet. Anderzijds, ben ik erg benieuwd wat een jonge, talentvolle coureur als Gagne zou kunnen doen op een World SBK spec Honda op een circuit dat hij goed kent.

Zijn een paar hele grote schoenen motorlaarzen om te vullen, Jake, maar deze kans zij je gegund.
 
Terug
Bovenaan Onderaan