Het MF Motorweekend 2006 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit 23/24 in de ardennen voor mijn werk. ALS het weer goed is kan het zijn dat ik zaterdag einde dag bij jullie aanhaak voor een extra overnachting :) moeten we even zien. Ik houd jullie op de hoogte.

Cheers

ik ga alleen op de motort als t weer goed is.
 
Ik zit 23/24 in de ardennen voor mijn werk. ALS het weer goed is kan het zijn dat ik zaterdag einde dag bij jullie aanhaak voor een extra overnachting :) moeten we even zien. Ik houd jullie op de hoogte.

Cheers

ik ga alleen op de motort als t weer goed is.


leuk!
 
Maar nu het volgende:


Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws:

Allereerst maar het slechte nieuws, zijn we daar van af:

Vorige week had ik problemen dat de motor bij een gangetje van 120 na een aantal kilometer begon in te houden, en niet meer reageren op het gas.

Even het gas los naar een gangetje van 50/60 en dan reageerdíe wel weer op het gas.

Gisteren is mijn fiets met de kleine beurt ook meteen de tank eraf geweest, en ook het kraantje direct op de tank, en het kraantje even verderop, om te kijken of daar iets verstopt zat o.i.d..

Hij heeft gekeken of die nog goed werkte, en dat was wel het geval.

Het mindere is dat zij nu ook begint met het eruit gooien van de benzine via de overloop-slang (kwam ik vandaag achter).

Zonet wou ik nog even een stukje door het dorp rijden om te kijken of ze nu op de andere stand van de benzinekraan geen benzine meer lekte, maar toen had ze er helemaal geen zin meer in, de motor was nog warm (stond net een uurtje stil), maar starten ging ook alleen maar met de choke vol open. En toen ik weg wou rijden begon ze al meteen te horten en te stoten.

Mijn mannetje denkt dat de ontsteking wel eens niet goed kan zijn, dus ik breng dat brik :P haar vanavond maar weer eens heen '(

Dus ik hoop dat ik hem voor volgende week weer terug heb, en dat ze dan wel zin heeft.

[me]dreetje9 is niet blij dat Suus hem in de steek laat ;( [/me]

Het goede nieuws is dat ik nog iemand heb gevonden die mee wil naar Luxemburg, mijn pa (geen MF'er).

Dit nog wel onder een ernstig voorbehoud, hij is namelijk zondag jarig, en weet niet of volgende week in het weekend zijn verjaardag komen vieren, dat moesten ze nog even beslissen, dus dat horen jullie zsm.

Dus...
 
Laatst bewerkt:
*O* Status Suus: 100% gezond verklaard door de dokter!!! :Y

Wat was nou het probleem: Hij had op zich alles nagekeken (motorisch en bijna alle leidingen van de tank naar de carburateurs, incl. de filters en de kraantjes).

Omdat voor dit euvel een lekkende benzineleiding was vervangen door een heel ander soort slang (siliconeslang), en pas daarna begon in te houden op de snelweg, dacht ik dat het daaraan lag.

Dus ik vanmiddag naar een dealer en een stuk benzineslang opgehaald die erop hoort, en die door hem laten monteren, zowel van de tank naar het kraantje, als van het kraantje naar de carbs.

Bleek dat hij, bij de zoektocht van de oorzaak naar het inhouden, niet had gekeken naar het stukje leiding tussen het kraantje en de carbs, en daar bleek dus een knik in te zitten.

Dit was dus het euvel (en daar heb ik zo lang op moeten wachten B| ).
 
goed zo!... zeg gaat'ie nou mee? die racevader van je? :+

edit: toegevoegd aan lijstje! 8-)
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* *O*

full
 
Het weer ziet er goed uit dus om maar met de woorden van de heren van de elfstedentocht te zeggen "ut giet oan!".

We zijn dus met z'n vijfjes: Bochtenkoning, Scammie, Dreetje en dre-z'n-pa, en ik.
Aangezien Dreetje en z'n vader bij mij overnachten vrijdag-op-zaterdag en Bochtenkoning ook in Oss woont zijn we op Sammie na compleet en gaan we dus niet via het vrijthof (Maastricht) maar peren we meteen door, starten we de binnendooroute over de grens pas. Ik denk dat we om een uur of 9 Oss uit rijden(?)

Aangezien Scammie een vaste plek heeft op een camping en daar graag naartoe wil stel ik voor om naar die camping te gaan. Beetje nadeel is wel dat je daar geen fikkie mag stoken want het kan er 's avonds erg afkoelen... (houden we de bbq gewoon lang aan ;-) ) tip: dikke kleding, deken oid

Dus Scammie:
- Wat is het adres? Dan kan ik de route op de gps even aanpassen.
- is er al een bbq daar? Ook kool? ik ga ervanuit dat iedereen zelf vlees oid meeneemt
- kan je daar drank kopen?
- ben jij al daar of sluit je ergens aan?
 
Laatst bewerkt:
@kingcoder

het adres is:
Camping de l'our
3 route de Bettel
L-9401 Vianden

Er is nog geen BBQ aanwezig (dus ook geen kolen) ik stel voor dat we 2 of 3 van die wegwerp BBQ's meenemen (ik neem er al wel eentje mee)

Er is een benzinestation bij waar volop drank te koop is *O* *O* *O*
We kunnen trouwens in Diekirch ook ff naar de supermarkt knallen om daar vlees te kopen, zijn tot 18:00 open.

Omdat ik ook wel van een ritje hou wil ik wel ergens in het begin aansluiten, misschien toch Maastricht aanhouden en anders het benzinestation op de E40 (Luik-Aken) net voor de afslag naar de E42 richting Verviers. Is dat station met het restaurant over de weg. Kunnen we vandaar de route verder binnendoor vervolgen.

Nu we toch met zo weinig zijn: mijn aanbod staat nog steeds om bij mij in de caravan/voortent te slapen (lekker kacheltje aanwezig) dus koud zullen we het niet hebben. Scheelt weer in de bagage.

Mail me anders ff je mobiel nummer, krijg je dat van mij terug :)
 
Er is nog geen BBQ aanwezig (dus ook geen kolen) ik stel voor dat we 2 of 3 van die wegwerp BBQ's meenemen (ik neem er al wel eentje mee)

Ik neem er ook 1 mee :Y

Er is een benzinestation bij waar volop drank te koop is *O* *O* *O*
We kunnen trouwens in Diekirch ook ff naar de supermarkt knallen om daar vlees te kopen, zijn tot 18:00 open.

*O*

Nu we toch met zo weinig zijn: mijn aanbod staat nog steeds om bij mij in de caravan/voortent te slapen (lekker kacheltje aanwezig) dus koud zullen we het niet hebben. Scheelt weer in de bagage.

*O* :Y *O* , Ik vind't een goed idee :Y
 
@kingcoder

het adres is:
Camping de l'our
3 route de Bettel
L-9401 Vianden

Er is nog geen BBQ aanwezig (dus ook geen kolen) ik stel voor dat we 2 of 3 van die wegwerp BBQ's meenemen (ik neem er al wel eentje mee)

Er is een benzinestation bij waar volop drank te koop is *O* *O* *O*
We kunnen trouwens in Diekirch ook ff naar de supermarkt knallen om daar vlees te kopen, zijn tot 18:00 open.

Omdat ik ook wel van een ritje hou wil ik wel ergens in het begin aansluiten, misschien toch Maastricht aanhouden en anders het benzinestation op de E40 (Luik-Aken) net voor de afslag naar de E42 richting Verviers. Is dat station met het restaurant over de weg. Kunnen we vandaar de route verder binnendoor vervolgen.

Nu we toch met zo weinig zijn: mijn aanbod staat nog steeds om bij mij in de caravan/voortent te slapen (lekker kacheltje aanwezig) dus koud zullen we het niet hebben. Scheelt weer in de bagage.

Mail me anders ff je mobiel nummer, krijg je dat van mij terug :)

Ik vind het een goed idee. Nou ik toch geen tent hoef mee te nemen zal ik een opvouw bbq'tje meenemen en een zak houtskool. Qua vleesch zou ik er toch voor willen gaan dit al vanaf thuis mee te nemen want als we toevallig na zessen daar aankomen dan pissen we er mooi naast :-( Ik haal gewoon een pk bbq worstjes bij de aldi...die kunnen ongekoeld en smaken best hoor. Bakje huzerensalade d'r bij.... Drank kan mooi bij de pomp dan :}

Wat betreft het aansluiten.. Zoals je op de first-post gezien hebt heb ik op de gps een leuke binnendoor route geplanned, die begint op vrijthof maastricht, en verder helemaal binnendoor naar Luxemburg, maar wel met een omweg hoor. Ik stuur ons bijvoorbeeld lang Durbuy, want da's een mooie lunchplaats. Ben je d'r wel eens geweest? Met mooi weer echt een motorrijders-pleisterplaats!
Ik ga vanavond de route aanpassen, en wel zo dat we het stukje vrijthof niet aandoen en het eindpunt Vianden wordt. Ik weet niet waar jij vandaan moet komen? Maar we kunnen waarschijnlijk het beste afspreken bij de BP op het stukje Maastricht-Luik snelweg nog voor de grens.
 
Ik kom zelf uit Roosendaal, dus kom van Antwerpen (E313),
knal ik wel over de ring van Maastricht de E25 richting Luik op, moet lukken
Hoe laat spreken we daar af (Bij BP)

Het laatste stuk van Wilwerwiltz naar Vianden, mooi stuk is vanuit Wilwerwiltz -> Merkholtz -> Kautenbach -> Consthum -> Vianden :) :) :)
 
Ik kom zelf uit Roosendaal, dus kom van Antwerpen (E313),
knal ik wel over de ring van Maastricht de E25 richting Luik op, moet lukken
Hoe laat spreken we daar af (Bij BP)

Het laatste stuk van Wilwerwiltz naar Vianden, mooi stuk is vanuit Wilwerwiltz -> Merkholtz -> Kautenbach -> Consthum -> Vianden :) :) :)


Jaaa dat stuk wilwerwiltz, kautenbach, met die fijne hairpins! Die had ik ook in de route ingeplanned, maar dan voor de terugrijs, maar die komt nu dus in de heenreis denk ik.

Qua tijd, als wij om 9 uur wegrijden uit Oss, dan zijn we rond half elf bij die bp. is dat wat? Ik zal je m'n gsm nummer nog effe mailen, da's voor het contact met name die dag wel wat handiger, ik heb helaas het mf nog niet op m'n mobieltje :-)
 
Ik ben gewend om op de toertochten de 'keuken' mee te nemen (gaspitje, pannetjes, koffie, suiker, melk etc.) Is dit al aanwezig bij jou, Scammie? Dan hoef ik dit nl. niet mee te nemen.

Slapen in een voorverwarmde tent......wauw..... :}
 
Ik ben gewend om op de toertochten de 'keuken' mee te nemen (gaspitje, pannetjes, koffie, suiker, melk etc.) Is dit al aanwezig bij jou, Scammie? Dan hoef ik dit nl. niet mee te nemen.

Slapen in een voorverwarmde tent......wauw..... :}


Hehaha hoeven we een keer niet tegen elkaar aan te kruipen....!














(bochtenkoning en ik gaan al vele jaren ieder jaar samen op pad voor een forse toer met één tentje...(met twee slaapgedeelten hoor :+ )
 
Ik ben gewend om op de toertochten de 'keuken' mee te nemen (gaspitje, pannetjes, koffie, suiker, melk etc.) Is dit al aanwezig bij jou, Scammie? Dan hoef ik dit nl. niet mee te nemen.

Slapen in een voorverwarmde tent......wauw..... :}

Check, check, check, check, check, double check, yep alles aanwezig
inclusief bestek, borden, verlichting, luxe fauteuils, tafeltje,
hondenbench :? Kunnen we 's-morgens lekker eieren bakken
 
bochtenkoning en ik gaan al vele jaren ieder jaar samen op pad voor een forse toer met één tentje...(met twee slaapgedeelten hoor :+

Euuuhhh forse toer ??? gaan we een andere route rijden dan ??? _O- _O- _O-

ps wel luchtbedje en slaapzak meenemen heej mannen
heb eventueel voor de koukleumen nog wel een paar extra dekens ter beschikking
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan