RDW keuring te ondergaan

Ik heb mijn motor een halve maand geleden bij de RDW in Schiedam laten keuren. De keuring viel heel erg mee, ik had het veel strenger verwacht, meer als een APK. Bij mij is het geluid in ieder geval niet gemeten, maar dat kan ook zijn omdat ik de originele uitlaten erop heb zitten (onderdeelnummer is wel nagekeken).
Ze keken alleen de noodzakelijke dingen na. Framenummer, motornummer, bandenmaat (achterband was afwijkend, maar geen probleem), aantal en type remmen, werking van alle lichten is bekeken en ik moest 30 meter rijden en een paar keer remmen.
Maak je niet te veel zorgen, het stelt weinig voor.

Bij Safe verkopen ze spul voor in de uitlaat, voor een euro of 20. Misschien is dat het proberen waard als je geen originele denper kunt regelen?
 
Heeft niemand voor mij een uitlaat te leen voor een dagje?
Weet iemand of de uitlaat van een SRAD onder een gsx-r past (nieuw model)? Zo ja.. heeft iemand dan een SRAD uitlaat te leen?
 
Yep, er zijn wel miniblinkers met keur. ik heb voor met keurmerk en die ik er achter op heb zijn zonder keurmerk. Had trouwens wel de originelen er weer opgezet voor de keuring. de mijne heeft ook niet gelopen tijdens de keuring. ik had nog nagevraagd aan de keurmeester of het ook iets uit zou maken als ik een uitlaat zonder keurmerk had, hij zei van niet mits ie maar binnen de db norm viel dit is afhankelijk van het vermogen. voor een herkeuring hoef je geen nieuwe afspraak te maken ( was tenminste in groningen zo ) je kon s'morgens tussen 8 en half negen komen voor een herkeuring die dan nog weer 25 euro extra kostte.

Misschien een stomme vraag, maar hoe zie je of de knipperlichten een E-keur hebben?
 
Meestal staat er dan een rondje op met (Ex) en die x is dan vervangen voor een nummertje. Kijk maar eens in je helm voor een vergelijkbaar.

Zo niet, moet er een certificaat bij hebben gezeten ofzo?

E%20MARK%20APPROVED%20PRODUCTS.JPG
 
ech nie!!!!!! :N :N
Volgens welke richtlijn is dit dan verplicht?????

Groeten Ruud :]

Onderdelen zonder e-keur zijn niet toegelaten voor de openbare weg, deze voldoen namelijk niet aan de wettelijk gestelde eisen. (e-keurmerk geld voor heel europa volgens europese wetgeving)
 
Laatst bewerkt:
ze weten het toch allemaal beter...... :Y :Y :Y :Y :Y

Misschien zijn er ook wel mensen die echt weten hoe het zit!! :W :W En niet die "zomaar" dingen aannemen wat hier allemaal getypt wordt.

Maarre koop jij maar lekker van die lampjes met een e-keurtje, ik besteed dat geld dan wel aan een lekkker pilsje...... proost :9~

gr. Ruud
 
Onderdelen zonder e-keur zijn niet toegelaten voor de openbare weg, deze voldoen namelijk niet aan de wettelijk gestelde eisen. (e-keurmerk geld voor heel europa volgens europese wetgeving)

Hoi Badeend.
Je hebt in zoverre gelijk dat hier alleen maar op gelet mag worden bij een eerste toelating op de op weg! Dan gelden namelijk de toelatingseisen. Als echter een voertuig in een Euopees land is toegelaten dan mag er alleen nog maar volgens de permanente eisen gecontroleerd worden! En dan word er nergens meer over e-keurtjes gesproken,alleen maar over verplichte verlichting!(Dus bij import van buiten de EU. wordt er wel op e-keur gelet)

Je gaat een auto met van die "witte" vervangingsachterlichtunits toch ook niet afkeuren omdat er geen e-keurtjes in staan? (mits de kleur van de lichten goed is)

gr. Ruud
 
Misschien zijn er ook wel mensen die echt weten hoe het zit!! :W :W En niet die "zomaar" dingen aannemen wat hier allemaal getypt wordt.

Maarre koop jij maar lekker van die lampjes met een e-keurtje, ik besteed dat geld dan wel aan een lekkker pilsje...... proost :9~

gr. Ruud

misschien verkeerd begrepen, maar ik was het met je eens hoor, ik weet ook wel dat e-keur niet op alle vervangingsdelen hoeven te staan, maar als de massa roept dat het wel moet ben je nogal snel geneigd hierin mee te gaan.
Trouwens waar ga je de grens leggen qua e-keur...
Sorry er zit een nieuwe schokbreker op, maar heeft geen E-keur mag da
ketting is van VAZ uit argentinie, zonder e-keur mag da.
ben gevallen, nieuwe pinkers erop geen e-keur mag da
:Y :Y :Y :Y .
 
koop bij een sticker bedrijf gewoon een hele berg

letter E stickers,

en dan plak je op ieder onderdeel een E,

zit je altijd goed!! :]
 
Even een schopje :W

Laat maandag een motor keuren, en nu kom ik erachter dat er
geen kentekenplaatverlichting op zit -O-

Gaat hij hierop afgekeurd worden?

MVG
 
Je kunt ook pech hebben bij de keuring. Van mijn Honda'tje vond de keurmeester dat de ketting te ver heen was, ik moest terugkomen met een nieuwe ketting erop.
Een Suzuki die ook op die dag gekeurd moest worden werd afgekeurd omdat hij wat olie lekte, volgens de keurmeester kon dit op de achterband komen, en dus gevaarlijk zijn.
Geluid werd ook gemeten.
Dit was dan in 1994, maar ik neem aan dat de huidige keurmeesters nog steeds graag sex hebben met kleine insecten....
Beter het zekere voor het onzekere nemen!
En als je na de keuring terug wilt bouwen op ander of meer geluid, kans op een keuring langs de weg is niet zo groot, behalve tijdens de TT.
Groeten,
Eduard.
 
Ik keur regelmatig,zorg voor ventieldopjes voor en achter,reflector achter,kentekenverlichting(als je lamp onder niet doorzichtig is) hij mag niet lekken olie en benzine,gooi toch maar ff een orginele pijp eronder Soms hoef je hem niet eens te starten,soms krijg je het hele test programma.
Ga niet op de gok,de rdw heeft van alle motoren gegevens die pakken ze erbij.
(neem eigen gereedschap mee om bv koplamp te stellen.
sucses.
 
Hey,
Ik heb 3 maanden geleden een Duitse Honda XL600R uit 1984 gekeurd bij de RDW in Amsterdam. De keurmeester heeft 10 minuten naar de motor gekeken, 45 min gezocht op zijn intranet naar framenummers etc. Hij gaf de opmerking om de vlotter goed af te stellen omdat deze benzine lekte, hij heeft het achterlampje omgedraaid omdat rem en achterlicht ware omgedraaid en er was nog iets vrij essentieels. Motor heeft hij niet gestart want was kickstarter.
Kortom na een uurtje wachten, waarvan 10 minuten naar de motor kijken had ik een Nederlands kenteken te pakken.
Ik zou je er niet te druk over maken, gewoon keuren en maar zien, als het een oudje is zien ze het nodige door de vingers.
Groet,
Kasper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan