Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
24 jan 2004
246
0
Swifterbant
Ik heb hier op motorforum gezocht naar adressen van motorspuiterijen, maar ik heb niet zoveel kunnen vinden. Dus ik vond dat het tijd was om de gezamelijke ervaringen te delen. heb je je motor laten spuiten, heb je het zelf gedaan. Waar heb je je motor laten spuiten. laat hier adressen achter. geef tips, en laat je nieuw gespoten motor hier zien. :]
 
Komt bij dat je tussen de hoofdkleur en de striping eerst blanke lak moet spuiten, laten drogen,uitharden, weer schuren, striping spuiten,weer blanke lak, drogen, uitharden en dan ben je er nog niet. Als je dan de overgang tussen de striping en de hoofdkleur mooi wil hebben moet je dus nog een keer schuren en blank spuiten.
Hoeft niet zeg ik, heb er een trick op gevonden :P na vele mislukkingen
(wel tot 2-3 lagen max per candykleur).
Teveel is iedere Euro die je betaald voor iets wat niet goed is gebeurd.
:Y volkomen met je eens.
 
jij werkt bij een motorspuiterij? :}
lijkt me te gek, heb al eens open sillicitatie gestuurd, maar ik denk dat het een gewild baantje is.

Ja, na 5 jaar voorbewerken en 3 jaar auto's al weer zo'n 17 jaar alleen motoren ,zijspannen,helmen en zo nu en dan wat speciaal spuitwerk. En het werk verveelt nooit. Alleen de papierwinkel en het eeuwige tijdgebrek...

Collega GL Paints zit volgens mij bij jouw in de buurt.
 
Ik ben zelf ook beetje aan het pielen, heb m'n motor laten spuiten maar nu moet er nog iets van stickers/ gespoten logo's etc opkomen...weet alleen nog niet hoe ik het ga doen '(

zo is ze dus nu
full
 
en ik weet dus nog niet wat ik ga doen als logo's spuitwerk extra, etc ofzo...

was een beetje aan het prutsen met zoiets
full


maar als er mensen zijn met goede ideeën 8-) (en die beter kunnen fotoshoppen als ik...slik :P please help!! :} !!

want ze moet weer :9~ worden (ze is nu een beetje mat)
en misschien iemand die dit soort stickers voor me kan maken... :o ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1 van de velen geloof ik, maar ik wil mijn motor (stuntmotor/streetfighter)
ook andere kleur geven.
is er iemand in de omgeving Rotterdam die dit wilt doen voor een redelijke prijs?

Kwaliteit moet wel goed zijn, maar aangezien het een stuntmotor is hoeft het geen topkwali te zijn uiteraard.
Ik heb hier in dit topic al een aantal mooie voorbeelden gezien overigens.

Kleurensetting Geel/Paars. Hier en daar wat gecombineerd, en een paar flames op de tank en onderkuip. Maar text en flames waarschijnlijk met stickers.

Hier m'n huidige kleurtjes .. beetje saai ...
full
 
Ik zelf spuit ook af en toe wat in de avonduurtjes,

Ik doe het gratis, dan moet t wel:

Strak zijn
Niet ouder dan 25jaar
van het vrouwlijke geslacht zijn


Dan kun je mailen voor een afspraak, uiteraard wel met een foto.

Wie weet kom ik dan spuiten bij je.
 
Ja, na 5 jaar voorbewerken en 3 jaar auto's al weer zo'n 17 jaar alleen motoren ,zijspannen,helmen en zo nu en dan wat speciaal spuitwerk. En het werk verveelt nooit. Alleen de papierwinkel en het eeuwige tijdgebrek...

Collega GL Paints zit volgens mij bij jouw in de buurt.

Heel gaaf! Het tijdgebrek ken ik! ik zou zo veel kunnen doen als ik maar wat meer tijd had!
Moet soms hele leuke projecten afwijzen omdat ik er gewoon geen tijd voor heb!

GL paints, die zit toch in oud beierland?
Ik had gesolliciteerd bij roland meerman, moest m'n cv sturen maar helaas niks gehoord van 'm...
 
ANDYMARF welke kleur code is je bike.

super kleur :} :} :} :}

dit is precies wat ik wil

Thanks man...de kleur is ook wel heel mooi vind ikzelf, krijg er veel complimenten mee als ze de moto in 't echt zien.

de kleur is eigenlijk best moeilijk te doen want ik heb het laten mengen aan de hand van de originele kleur van de motor.

het is een mengeling van Antraciet metallic met Staalblauw en Marineblauw en matzwart. Het lijkt op de kleur van de R1 uit 2005, want dat is de basis geweest van mijn kleur alleen wilde ik er meer grijs in hebben, dus de kappen zijn toen licht opgeschuurd en de kleur is daar weer overheen gezet en deze is semitransparant, dus de originele kleur komt er nog enigzins doorheen...

sorry maar ik denk dat het best moeilijk na te maken is...
maar als je er echt achteraan wilt kan ik wel samen met je bij de spuiter die je wilt gebruiken langsrijden om het te laten zien. (als je niet in Groningen woont tenminste :P )
 
hey, ik heb net een 749 zonder kenteken gekocht, heeft Duccie of Marcel nog tijd om die tussen nu en midden maart te spuiten? Racekuip, kontje en tank? Zou top zijn, de tank is helemaal gaaf, de kuipdelen zijn racekuipen, zonder schade en onbehandeld. Kontje is standaard monoposto en rood, dus geen schade oid.

Kleurstelling mag in de Fila setting :-)











Spuit topics.. mmm :X
 
Laatst bewerkt:
hey, ik heb net een 749 zonder kenteken gekocht, heeft Duccie of Marcel nog tijd om die tussen nu en midden maart te spuiten? Racekuip, kontje en tank? Zou top zijn, de tank is helemaal gaaf, de kuipdelen zijn racekuipen, zonder schade en onbehandeld. Kontje is standaard monoposto en rood, dus geen schade oid.

Kleurstelling mag in de Fila setting :-)










Spuit topics.. mmm :X
Ik heb daar eventueel wel tijd voor moet je mij maar ff foto's mailen met de kleur die je erop wilt hebben... :Y
 
a duccie, ik wil m gewoon helemaal rood hebben met ik denk een fila stickerste of Breill onder de blanke lak. That's all dus geen gekke dingen qua kleur etc.

Kan je een inschatting geven wat de daarvoor rekent? Mail is bas kringel feverventure punt nl.

Thanks!
 
a duccie, ik wil m gewoon helemaal rood hebben met ik denk een fila stickerste of Breill onder de blanke lak. That's all dus geen gekke dingen qua kleur etc.

Kan je een inschatting geven wat de daarvoor rekent? Mail is bas kringel feverventure punt nl.

Thanks!
ik krijg een mail terug dat ie niet verzonden is, mail mij anders ff denk dat ik iets fout getypt heb O-) :?
 
undertail laten spuiten voor 35,-
Foto=RNABS4XE

voor&achter velgen(hart) laten spuiten voor 100,-
Foto=XOF4JFFY


bij erkend bedrijf door een beuntje :}

ik zal eens even gaan informeren bij hem of ie nog intresse heeft in wat klusjes,
hij liet mij laatst weten alleen nog motoren te doen ipv ook auto's

ben er zeer tevreden over!!!
Foto=HFZ788L3
 
Laatst bewerkt:
Die velgen zien er erg :9~ uit. Hoe doe je dat? Ik zat er ook aan te denken om dat bij mn aanstaande motor te doen/laten doen. *D


tjah, polijsten heh
schuren...schuren...schuren..en nog eens schuren ;)
daarna ontvetten, poetsen, polijsten, poetsen, polijsten, ontvetten, poetsen....
en klaar is kees, of in dit geval Mariska *D
daarna ff langs de spuiter voor de finisching tuch
Foto=ZD7EP6LZ
 
dank je wel *D

en nee, dat glimmende laagje zit "verre van" dus niet standaard onder de lak,
want onder de lak zitten allemaal groeven/ribbels :X
dus het is niet een kwestie van "ff doen"
glimmende laagje krijg je pas tegen het eind, na het polijsten ;)
 
Ik zie hier heel veel reacties maar echt weinig nuttige richtprijzen voor het herspuiten van een motor.
Ik zelf heb een cbr die zou moeten herspoten worden. Ik ben wel uit belgië, dus als er iemand een goede (hobby) spuiter weet, had ik dat wel graag vernomen...

Ook eventueel een richtprijs. Het gaat dus om de kuipdelen en de tank, de kleuren zijn wit en rood. Kuipdelen zou ik zelf klaarzetten maar tank wellicht niet, er zit namelijk een flinke neep in die ik er netjes uit wil...

Hopelijk kan iemand me wat advies geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan