Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750

Inderdaad! Maakt toch veel verschil, remmen met vloeistof ipv pindakaas! :+

binnenkort eens poetsen, en ik moet de klepdekselpakking nog vervangen. De startknop blijft het nu ook netjes doen nadat ik hem intern heb schoongemaakt.

Dan blijft het enige puntje de snelheidsmeter, die blijft te weinig aangeven. De km-teller en dagteller lijken wel gewoon goed mee te lopen, dus het zit in de wijzer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een mooi zijkapje van een GT550
Mag weg voor 25 incl. Verzenden.
full
alle bevestigspunten zitten er nog op.
 
Laatst bewerkt:
Mooi geprobeerd, maar dat is een productiefout. Dat kapje is ondersteboven gemaakt.

Ik heb net op mijn gemakje de handel weer opengemaakt om de klepdekselpakking te vervangen, dan is dat ook weer in orde. Ik moest eerst twee eerdere pakkingen eraf krabben!
 
Laatst bewerkt:
Mooi geprobeerd, maar dat is een productiefout. Dat kapje is ondersteboven gemaakt.

Ik heb net op mijn gemakje de handel weer opengemaakt om de klepdekselpakking te vervangen, dan is dat ook weer in orde. Ik moest eerst twee eerdere pakkingen eraf krabben!
Dan heb ik een zeldzame GT550 gehad. Een ondersteboven GT550. :}
 
Misschien was het een australisch model? :D


Ik heb net de carburateurs synchroon gezet, nu is al het technische werk aan de GT klaar, het echte rijden kan beginnen!

ZVe5gE9.jpg
 
De eerste 400 kilometers zitten erop. :)
Ik ben er erg tevreden mee, verbruik zit op 1:24,5 bij vlot rijden, snelweg/binnendoor/stad afgewisseld.

Bij 70 "hobbelt" hij wat, ik zal nog eens gaan experimenteren met de druk in de voorpoten.

SDCjYl6.jpg


EZoP8Rw.jpg
 
Zal ik ook eens proberen. :)

Ik heb verder zojuist nog een topkofferplaat gekocht, dezelfde plaat als op mijn GTR zit, zodat ik de 48 liter topkoffer kan wisselen. Voor woonwerkverkeer wel zo handig om de optie te hebben, en ik zit niet met twee topkoffers.

Ik denk dat de kans verdomd klein is dat ik allebei de motoren tegelijk rij én ook nog eens twee topkoffers nodig heb!
 
Vandaag de vorkolie even gecheckt, ik had er iets teveel ingedaan. Remvloeistof nóg een keer ververst omdat er de vorige keer zoveel prut in zat. Deze keer kwam er in eerste instantie toch ook weer bruine smurrie uit.

Daarna de vering en banden goed op spanning gezet. De hobbel blijft, heel gek, het s ook maar heel licht, maar wel merkbaar.

Achterband is nu 2,5 bar, voor 2,2. Voorvering 0,8 en achterveer 1,4, wat ik overigens teveel vind.

Daarna nog even door de wasstraat, en nog wat kiekjes gemaakt. :)

RfIe5kv.jpg


SMI4Pcd.jpg


8GuaPzq.jpg


bFidaR1.jpg


B4WSeWo.jpg


EMjY94g.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor wat betreft de hoogteslag. Zet je motor op de middenbok en de topkoffer op de motor en prop daar een zak zand in zodat het voorwiel van de grond komt. Neem een satestokje en monteer die met tape vast op een vorkpoot waarbij de punt precies op de rand van de velg wijst met 1 mm speling. Nu het voorwiel langzaam ronddraaien, zo controleer je de velg op onregelmatigheden, zoals een slag opzij of in de hoogte.
Dan iets aan de voorkant van het voorspatbord vastmaken dat net vrijloopt van het midden van de band, zo controleer je of de band regelmatig op de velg zit of dat er een onregelmatigheid in het loopvlak zit.
Als laatste kan de de gietnaad op de band vlak langs de velgrand bekeken worden of deze overal even ver van de velgrand zit.
 
De eerste 400 kilometers zitten erop. :)
Ik ben er erg tevreden mee, verbruik zit op 1:24,5 bij vlot rijden, snelweg/binnendoor/stad afgewisseld.

Bij 70 "hobbelt" hij wat, ik zal nog eens gaan experimenteren met de druk in de voorpoten.

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuke foto's! Je zou bijna zeggen dat je dat vaker doet.

Maareh, 1:24,5? Dat haalt die van mij niet hoor? Zit volgens mij rond de 1:17. Maargoed, ik heb hem ook voor woon/werk en hij moet ook aardig werken meestal. Het is een mooi werkpaard, start iedere dag met een druk op de knop en verbruikt amper olie.

Ga je die koplamp weer ombouwen trouwens? Ik denk erover om de originele weer terug te zetten dus als je die ronde terug wilt kan dat tzt.
 
1:24.5 heb ik ook nooit gehaald.
Zag trouwens dat de link naar het de foto's van het blok niet werkte.

full


Nog maar eens proberen.

link

Voor wie nog belang heeft voor een blok.
 
De tweede tank zat op 1:21 trouwens, eens kijken wat er de derde keer mee gebeurt.

De vierkante koplamp is inderdaad alweer vervangen door een rond exemplaar van een Kawa LTD, en daarboven een Puig ruitje. :)
 
Vorig jaar met deze motor,(nu van Woudschim ) naar Normandië geweest. Wegens hevige regen ,uren lang tussen de 90 en 100 km/p uur gereden. Ongeveer 1 op 30. Mijn toermaten (Moto Guzzi, BMW , Ducati) waren ook verbaast.
 
Mocht er nog iemand een Z550GT zoeken, gratis af te halen, staat inmiddels al 10 jaar stil, wilde hem gaan opknappen, maar daar komt toch niks van.
Stuur maar PB
 
Ik had de GT gekocht voor woonwerkverkeer en ritjes in de buurt, maar daar ben ik eigenlijk van teruggekomen.

Met de motor ben ik marginaal sneller op mijn werk, maar het reizen is wel allemaal verloren tijd, + het lawaai om mijn oren drie kwartier lang is stiekem toch vermoeiender dan ik dacht. Ik ga nu weer met de trein, dan heb ik de tijd om nog wat lessen voor te bereiden, na te kijken of wat te lezen. Bevalt me een stuk beter, ook al is niet alles altijd op tijd.

De GT is al een paar weken niet gebruikt, voor vrije tijd vervoer pak ik de GTR omdat die veel comfortabeler is voor mijn vriendin, maar eigenlijk kunnen we bijna overal komen met de trapfiets en wordt de motor alleen gepakt als we ergens ver weg op bezoek gaan oid.

Zit een beetje te twijfelen wat ik ermee moet nu, het is een superfijne motor verder namelijk.
 
Laatst bewerkt:
En die gt550 heeft nog een cardannetje ook?
Wat 'n leuk ding met die 4-kante jaren '80 styling..
 
Terug
Bovenaan Onderaan