Kawasaki Z400/Z500/Z550/GT550/GT750

Ik had de GT gekocht voor woonwerkverkeer en ritjes in de buurt, maar daar ben ik eigenlijk van teruggekomen.

Met de motor ben ik marginaal sneller op mijn werk, maar het reizen is wel allemaal verloren tijd, + het lawaai om mijn oren drie kwartier lang is stiekem toch vermoeiender dan ik dacht. Ik ga nu weer met de trein, dan heb ik de tijd om nog wat lessen voor te bereiden, na te kijken of wat te lezen. Bevalt me een stuk beter, ook al is niet alles altijd op tijd.

De GT is al een paar weken niet gebruikt, voor vrije tijd vervoer pak ik de GTR omdat die veel comfortabeler is voor mijn vriendin, maar eigenlijk kunnen we bijna overal komen met de trapfiets en wordt de motor alleen gepakt als we ergens ver weg op bezoek gaan oid.

Zit een beetje te twijfelen wat ik ermee moet nu, het is een superfijne motor verder namelijk.

Staat ie in de weg ?

Anders gewoon lekker laten staan. Per maand kost ie veel te weinig om later spijt te krijgen van m te verkopen.
 
..en je wil er geen krat van je favo-bier voor terug, dus dan lekker houden en 'tussendoor'lekker van genieten!
 
Mijn favoriete bier is geloof ik 15 per fles, x 24, met drie kratten zijn we er bijna.

, MBM, je hebt inderdaad wel gelijk, voor 15,- per maand aan belasting en verzekering kost het me weinig om dat ding uberhaupt te hebben, maar mocht er iemand interesse tonen gaat ie weg

Ik hecht niet zo veel aan spullen, zeker niet als ik ze niet gebruik, dan erger ik me alleen maar aan het feit dat het in de weg staat.

Ik ben nogal minimalistisch, wil in mijn huis ook zo weinig mogelijk spullen hebben.
 
Mijn favoriete bier is geloof ik 15 per fles, x 24, met drie kratten zijn we er bijna.

, MBM, je hebt inderdaad wel gelijk, voor 15,- per maand aan belasting en verzekering kost het me weinig om dat ding uberhaupt te hebben, maar mocht er iemand interesse tonen gaat ie weg

Ik hecht niet zo veel aan spullen, zeker niet als ik ze niet gebruik, dan erger ik me alleen maar aan het feit dat het in de weg staat.

Ik ben nogal minimalistisch, wil in mijn huis ook zo weinig mogelijk spullen hebben.

Verkocht !!

OOhhww.. euehh... weet je wel zeker dat je m wil verkopen ?

En waarvoor ? 3 kratjes bier ??
 
De eerste die er 1000 voor geeft mag hem meenemen.

Ik wilde hem gebruiken voor woonwerkverkeer, maar dat doe ik nu toch met de trein. Ik heb de afgelopen 4 weken maar twee keer op de motor gezeten, en dat was allebei de GTR. Gaat in de toekomst ook niet heel veel anders worden. :P
 
Mannen, ik zit een beetje in dubio. Wie kan mij helpen?

Sinds een paar maanden woon ik 10 minuten fietsen van mijn werk. Daardoor gebruik ik mijn GT550 een stuk minder dan voorheen (szomers 110 km woon-werk). Hij heeft me altijd overal heel goedkoop naartoe gebracht, wegenbelasting en verzekering kost niets en verbruik is super (1:22).

Maarrrr... Ik heb al een aantal keer proefgereden op tweecilinders (bonneville en scrambler). Dat beviel wel erruggg goed. Het uiterlijk spreekt mij erg aan: breed stuur, vintage uitlaten met een mooi geluid. En ook het rijgedrag van ene tweecilinder vind ik fijn.

Nu heb ik twee opties:
- GT550 verkopen en iets dat helemaal naar mijn smaak is kopen. Alleen vraag ik me af wat een GT550 nou opbrengt, al is mijne helemaal origineel en in goede staat, verwacht niet dat het meer dan 800 kan opbrengen.
- GT550 naar mijn smaak aanpassen: breder stuur, ronde koplampen en kleine knipperlichten, dunner zadel, iets met de uitlaten doen...

Wat vinden jullie? Ik heb geen ervaring met motoren ombouwen, en wil het niet verprutsen. Weten jullie of dit lastig is te realiseren?

Hoor graag jullie mening hierover!
 
Twee cilinders gaan altijd trillen (behalve misschien moto guzzi's) Balansassen die net niet goed staan. Nee geef mij maar een viercilinder. En wat te denken van de cardan op de GT550?

Ik zou het wel weten.
Als je een breder stuur wilt kan je er gewoon een balhoofdplaat van een LTD550 opzetten.
Te koop bij www.motorsloop.nl voor 30 euro.

Wil je wat meer geluid uit je pijpen, vervang je dempers door Megaton replica dempers.

En een ronde koplamp is natuurlijk helemaal geen probleem.
 
Als ik het rubber dopje eruit wip zit er een stalen bus in waarvan ik niet weet hoe ik m eruit krijg. In het wphb kan ik niks vinden. Wat misschien een optie is is de poten eruit en op de kop vullen
 
Laatst bewerkt:
Twee cilinders gaan altijd trillen (behalve misschien moto guzzi's) Balansassen die net niet goed staan. Nee geef mij maar een viercilinder. En wat te denken van de cardan op de GT550?

Ik zou het wel weten.
Als je een breder stuur wilt kan je er gewoon een balhoofdplaat van een LTD550 opzetten.
Te koop bij www.motorsloop.nl voor 30 euro.

Wil je wat meer geluid uit je pijpen, vervang je dempers door Megaton replica dempers.

En een ronde koplamp is natuurlijk helemaal geen probleem.

Bedankt voor je tips! Het zal zeker geen rocketscience zijn maar ik ben een leek op dit gebied. Ik zal eens zoeken naar die onderdelen.
 
Twijfel, twijfel.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een pekel fiets. Ik ga zaterdag bij ah motoren in Beekbergen kijken naar een kawasaki GT550 met zijspan. Hij is uit 1991 en heeft lange tijd stilgestaan en zijn de carbs en de motor vervuilt. Volgens de handelaar start ie met startkabels (accu waarschijnlijk overleden)en remmenreiniger. Een stukje ermee rijden zit er niet in ;( .
Ik vind het een erg leuk ding, maar ben bang dat ik een kat in de zak koop. Dat er werk aan zit is niet erg, maar dan moet ie het wel doen.
Wat moet ik nou doen :? :? :?
:W
 
Twijfel, twijfel.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een pekel fiets. Ik ga zaterdag bij ah motoren in Beekbergen kijken naar een kawasaki GT550 met zijspan. Hij is uit 1991 en heeft lange tijd stilgestaan en zijn de carbs en de motor vervuilt. Volgens de handelaar start ie met startkabels (accu waarschijnlijk overleden)en remmenreiniger. Een stukje ermee rijden zit er niet in ;( .
Ik vind het een erg leuk ding, maar ben bang dat ik een kat in de zak koop. Dat er werk aan zit is niet erg, maar dan moet ie het wel doen.
Wat moet ik nou doen :? :? :?
:W

Ik heb een 550 met span gereden. Leuk. Ligt er wel aan wat voor span eraan hangt en hoe die gemonteerd is. De 550 is niet per sé onder-gemotoriseerd voor een span maar een zwaar span word toch vervelend op den duur.
En vergis je niet in zijspan rijden, dat is niets iets wat de gemiddelde zijspanrijder zomaar ineens kon, dat vergt tijd en oefening en in veel gevallen een instructeur. De krachten komen zo anders op je frame, je zal niet de eerste zijspanrijder zijn die in een bocht tot de ontdekking komt dat het span een heel andere kant op gaat als wat jij in gedachten had.

Maar goed, de 550.
Wat je moet doen ?
Weten wat de te verwachte moeilijkheden zijn als je een niet startende motor koopt die alleen met een hulp-accu en starspray wil aanslaan. Voor een lopende motor het je 3 dingen nodig, benzine, lucht en een vonk. Iig 2 van de drie doen het niet bij de motor zoals je omschrijft. Met wat geluk zou je met nieuwe accu en carburateurs ultrasoon reinigen en daarna synchroon stellen klaar.
Met wat pech....
Een niet lopende motor kopen is een gok. Een gok waar professionals zich niet aan wagen, die weten dat overmorgen een wel rijdend exemplaar zich aanbiedt. Wat kun je zelf ? Als ik je reply's bekijk dan ben je niet bang om zelf de handen uit de mouwen te steken en dat is :} , maar heb je echt niet genoeg ervaring en kennis om een niet lopende motor aan te schaffen en weer rijdend te maken. Bewijs m'n ongelijk ')

Niet rijdende motoren... ook remmen rotten vast, voorvorkkeerringen vergaan, elektrische schakelaars verweren, enz enz.
Dat zijn ook dingen waar je naar zult moeten kijken, accu erin en lopen....? Over het algemeen: vergeet t maar

En plaats foto's van de combinatie !! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie de advertentie staan op speurders, advertentienummer: 165437103

Het zijspan is meer waard als die Kawa.
Die staat niet alleen lang stil, die heeft ook die tijd nogal wat te verduren gehad.
En de Kawa is niet aangepast aan zijspangebruik.

Als je deze wilt gaan opknappen dan moet je dat uit liefhebberij doen en kennis van zaken hebben.
Economisch is de Kawa wel totallllos, als je het mij zou vragen.

Ik zie op de site van die zaak bij een Suzuki met zijspan staan dat volgens de verkoper 'alleen de carburateurs even schoongemaakt moeten worden".
Als je als verkoper verstand van zaken hebt en zoiets als opmerking bij zo'n motor zet, dan hoop je op klanten die erin trappen, naar mijn mening.

Ik zeg het niet vaak vanaf wat tekst en een foto, maar ik zou die Kawa laten staan, als ik jou was.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij had woudschim (weer) een 550 te koop. Die ziet er een stuk beter uit als deze iig. Wil je persè zijspan rijden? Ik heb daar geen ervaring mee maar wel met de 550 als dagelijkse motor, fijn ding maar niet veel power hoor..
 
Bij dit soort zaken wil het gevoel het verstand nog wel eens overvleugelen. Het is fijn dat er hier mensen zijn die dat begrijpen. Heren bedankt dat jullie mij weer met beide voetjes op de grond hebt gezet. Ik ga deze motor laten staan en rustig verder kijken. Wel jammer want ik vond het een leuk ding, maar niet rijdend dus niet kopen.
 
Ik heb een uitstekende GT550 staan die je mag overnemen. Er is goed voor gezorgd en hij is netjes opgeknapt, maar omdat ik woon-werk verkeer nu toch met de trein ipv de motor doe gebruik ik hem bijna niet meer. Is zonde, dus ik zou hem graag aan een liefhebber willen verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Vroem, vroem ik van Groningen naar Arnhem. Halverwege Bluu...., niets meer.
Naar de kant en opnieuw proberen te starten, niets...
Ik had het idee dat ie geen benzine kreeg, dus kraantje op "pre".
En, gelukkig hij startte weer en kon zonder problemen naar Arnhem en weer terug naar Groningen.

Net het vacuümgedeelte van de benzine kraan bekeken,
full


Membramen zijn dus aan vervanging toe.
 
Ik heb besloten de mijne ook maar weg te doen. Zijn er hier geinteresseerden? Het is een blauwe uit 1990, compleet met koffers en scherm. 35.000 op de klok. Nog helemaal origineel en technisch ook in goede staat. Vorig jaar nog nieuwe banden, accu en koppelingskabel.

Ben in de buurt van me werk gaan wonen en heb daarom weinig behoefte meer aan een werkpaard zoals mijn GT. Zit nu te kijken voor een tweecilinder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan