Projectje SP1R

Bjorn heeft dat frame gekocht zonder papieren..
Dus hij kan niet "terugvallen" op bouwers/constructeurs/etc.
Hij kan er geen nummers inslaan want er zijn geen bijbehorende documenten.
Maar het gaat wel goed komen :Y ,daar ben ik niet bang voor. :N
 
Bjorn heeft dat frame gekocht zonder papieren..
Dus hij kan niet "terugvallen" op bouwers/constructeurs/etc.
Hij kan er geen nummers inslaan want er zijn geen bijbehorende documenten.
Maar het gaat wel goed komen :Y ,daar ben ik niet bang voor. :N
Bestaat Mondial niet meer? Martek bestaat ook niet meer, maar via ex-Lenis (is een nieuwe motorzaak begonnen) ben ik aan de papieren gekomen van het frame. Als er verder niets bij zit, dan is het inderdaad eerst kaal frame aanleveren bij de RDW. Zonder verf, want ze willen ook alle lasnaden goed kunnen bekijken of dat er geen rare deuken in buizen zitten die weggewerkt kunnen zijn met plamuur.

Hier is meer te lezen:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/motor/bouwen/identificatieonderzoekzelfbouwmotor.htm

Let vooral even op de tweede alinea, want als je dat gebeurd ben je goed genaaid!

Identiteitsonderzoek van frame zelfbouwmotor

Voor het identiteitsonderzoek moet u het kale frame aan het RDW-keuringsstation aanbieden in blank metalen toestand. De RDW controleert de constructie van het frame en slaat altijd een voertuigidentificatienummer (VIN) in. Als de medewerker constateert dat het gaat om een zelf gebouwd frame, slaat de RDW ook de merkaanduiding ‘zelfbouw’ in.

Ook als het frame niet voldoet aan de criteria van zelfbouw slaat de RDW een identificatienummer in. De inslag van het merk ‘zelfbouw’ blijft dan achterwege. Een dergelijk frame mag u in dat geval alleen gebruiken voor het samenstellen van een motorfiets die moet voldoen aan de huidige individuele toelatingseisen voor bedrijfsmatig vervaardigde motorfietsen.

Inslaan identificatienummer
Voor het inslaan van het identificatienummer moet u een formulier invullen. U verklaart daarmee het frame in eigen beheer te hebben vervaardigd. Bij de aanvraag moeten u ook één of meer technische tekening(en) overhandigen op A4 formaat met de volledige maatvoering. De tekening(en) moet(en) minimaal de volgende gegevens bevatten:

- plaats van alle lassen;
- gebruikte materialen (stuklijst);
- naam en adres van de (zelf)bouwer;
- de plaats van de bevestigingspunten van motor en versnellingsbak.

Keuring na afbouw
Nadat het frame is goedgekeurd voor zelfbouw kunt u een afspraak maken met het RDW-testcentrum in Lelystad voor een toelatingskeuring. Uit het oogpunt van efficiency vindt de weging van de complete motor voortaan plaats tijdens de toelatingskeuring in plaats van op een RDW-keuringsstation.


Gaat lukken. We gaan het volgen..... *O*
 
Laatst bewerkt:
Weer wat binnen gekregen..
full
 
He mooi wave schijfje bjorn, lijkt wel als of hij gewaterstraalt is. Zo ziet hij er een beetje uit. Al vind ik wel dat je die wave schijven nu wel heel veel zijt, dat is wel jammer.
 
Dank u Sinterklaaaaasjeeee *O* :}

full



Tank zit met tyrip vast , dus niet op juiste plaats
 
Laatst bewerkt:
't is eigenlijk net niks als je het frame zo los zie liggen ;)
Maar om het blok heen ziet het er vet uit Björn *O*
 
heel veel succes bjorn :) wordt wel wat.
kom je nog een keer naar oldskoolmeetingkje of zie je dat allemaal niet meer zitten?
;)
 
het feest kan beginnen want het frame is binnen ...
strak hoor, wordt een mooi project.
het begint toch wel te kriebelen zo'n bike zelf opbouwen.
ik blijf het volgen ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan