Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bent een doorrijder, maar alles heeft een grens. Sneeuw bijvoorbeeld. Aangezien je geen garage hebt, laat je je motor achter op de stoep. Maar wel met een hoes.

Kan je dan nog steeds last hebben van pekel?
 
Denk dat ik dit weekend ook maar ff ga inslaan en tussen het leren van de tentamens door m´n bike maar winterproof ga maken. Want ik weet niet waar jullie allemaal wonen met die luxe temperaturen, maar m´n pa had vanmorgen al een dun laagje ijs op de ruiten van z´n koekblik staan (omgeving Raalte Nijverdal).

Dus ik verwacht dat er ergens wel een overactieve ambtenaar zit, die het startschot gaat geven.. (overigens liever pekel op m´n bike, dan op m´n bek van het ijs :Y )
 
...Want ik weet niet waar jullie allemaal wonen met die luxe temperaturen, maar m´n pa had vanmorgen al een dun laagje ijs op de ruiten van z´n koekblik staan (omgeving Raalte Nijverdal).
Hiero vanochtend i.e.g. ook krabben geblazen voor de koekblikkers (Melderslo)
Niet voor mij, donderdag beginnen tegenwoordig al de vrijdag-files. Dus op de motor
:X
't is trouwens geen tijd meer voor m'n zomer-wantjes.

FF proeven aan die aanslag op m'n kuip......
Nope, géén pekel.

Tuutuut schreef: Kost ACF-50?

4 tientjes voor een liter, doe je drie winters mee (ongeveer, schat ik zo)
er zijn ook spuitbussen, maar die zijn minder economisch.
 
m´n pa had vanmorgen al een dun laagje ijs op de ruiten van z´n koekblik staan (omgeving Raalte Nijverdal).

Dun laagje ijs?

Bij mij zat er vanmorgen om 7.30 uur een dik laag ijs op al mijn ruiten! :r
(omgeving Den Bosch)

En ik was al te laat(En m'n krabber was ik ook nog is kwijt). :(
 
klinkt raar maar ik vind het een heerlijke tijd. Veel wind en kou (waar ik me lekker warm tegen kleed).
Rij woon werk met de motorscooter dus is prima, ik zie niet eens metaal. Laatstaan dat het aangetst wordt :) Geen ketting dus ook daar geen meuk.
 
Het was geen PEKEL maar gewoon zandrotzooi of iets dergelijks ze hebben nog niet gestrooit hier in de buurten kameraad van mij doet dat werk duss en hij of zijn collega,s hebben nog niet gestrooit :N
 
Om maar ff zout in de wonden te strooien... pekel gespot landinwaart bij de afrit de Meern en rond Gouda. -O-

Op weg naar m'n werk vanmorgen zag ik ook mensen al hun ramen krabben. dus het kan wel dus...
 
Durf er ook geen zinnig woord over te zeggen maar toen ik vanochtend de baas naar het werk bracht om 5 uur was het hier in iedergeval net -1 en moest ik gvd nog krabben ook |(














[me]is gelijk weer in nest gedoken bij terug komst :9 [/me]
 
Om Cathje ff te helpen, zag gisteren avond tijdens me surveillance in Gouda een strroiwagen rijden en k zei al tegen me collega die me aan t inwerken was...


DA'S NIE GOE !!!!

Hij me aankijken alsof ie water zie branden :? hoe bedoel je???

K zeg zie strooiwagens rijden, en das geen goed teken :N

Dus Cathje je hebt helemaal gelijk :Y :Y :Y

uitkijken geblazen :Y

en ja dat zand is er ook, heb me koekblik door een wasstraat gereden was grijs ipv groen B|
 
doorrijden of niet, pekel vreet je lak op, en tast je rubbers aan,
mocht je niet/nooit je fiets afspuiten na een tijd in de pekel rijden,
dan kan je in het voorjaar overal weer een likkie verf tegenaan gooien,
mijn advies alles wat van rubber is insmeren met vet of vaseline, en na elke rit de pekel erafspoelen, zorg daarna wel dat je fiets ergens binnen kan staan

edit: alles van rubber behalve je banden

wat een bullshit verhaal.
 
Naar mijn mening kan het indien je je motorfiets redelijk normaal onderhoudt, dus paar keer per jaar poetsen enz. niet zo'n kwaad voor de motor. enige wat er echt slecht tegenkan is aluminium, en als dit nog goed in de blankelak zit kan t ook nog niet zo'n kwaad, t ergste is t als er haarscheurtjes in die blanke lak komen, dan kun je t vergeten en word t polijsten.


Ik heb jaren een gpz 500s gehad,(die toen al 10 jaar oud was toen ik m kocht. die ik zo'n 3 keer per jaar poetste, en daar reed ik zomers en swinters mee door, en niets te zien wat door pekel aangetast was of zo hoor,
En ik heb nooit iets ingespoten, of afgespoeld of zo.

Daarin tegen, ben ik vorig jaar drie keer met de honda shadow van mn vriendin, naar mn werk geweest, en twee zijdeksels van t carter kan ik nu aan t polijsten, (en die waren echt perfect mooi daarvoor)

Kortom wat zijn de kwetsbaarste delen: de voorvork ,indien niet gespoten, alu carters(deksels), verder valt t best mee, Alu velgen, willen ook nog wel aan t oxideren gaan.
 
Motor staat lekker in de berging. Daar komt 'ie pas weer uit als de winter voorbij is :]

Ik heb 2 winters woon/werk door de pekel, kou en regen gereden, nooit meer... (nou ja, zeg nooit nooit natuurlijk). Op een motor zitten in de winter is niets leuks of ontspannends aan. Maar het staat wel stoer op je bikkel CV ;)

Ben blij dat ik nu alleen nog maar voor de hobby hoef te rijden, en geen woon/werk meer :] Het heeft best voordelen om op loopafstand van je werk te wonen :P

En het verbaast me trouwens niets als her en der al is gestrooid -O-
 
De ene type motor is er gevoeliger voor dan de ander.
Gewoon optijd schoonmaken zodat pekel geen tijd krijgt om in te vreten :Y
Of winterstop laten houden.

zo niet , dan accepteren dat je een pekelfiets hebt ;)
 
:^ ik geloof niet zo in de pekel hoor... wel in zand, veel zand overal


helaas heb ik dus gister wel een strooiwagen zien rijden, hopelijk eentje die te vroeg uit zijn winter slaap is ontwaakt, want anders gaat die van mij winter klaar gemaakt worden.


pekel kut zooi
 
Ligt er nu al zout op de weg in de lage landen?

Tijd dat ik terug kom!

Pekel is HET middel om HET onderscheid te maken :Y (if you know what I mean)
 
Heb je wel eens in de Dikke v Dale gezocht naar de betekenis van het woordje "bikkel" ? lol

Ad
Misschien grappig om te weten dat Didiot vroeger in "verhitte" conversaties "formele" woordjes gebruikte waar hij vervolgens een link achter plakte naar de Dikke van Dale.
 
De ene type motor is er gevoeliger voor dan de ander.
Gewoon optijd schoonmaken zodat pekel geen tijd krijgt om in te vreten :Y
Of winterstop laten houden.

zo niet , dan accepteren dat je een pekelfiets hebt ;)
Gewoon alleen 1 maal na de winter poetsen, zodat je het voorjaar schoon ingaat. Daarna niet meer poetsen en gaande weg weer de beschermlaag opbouwen voor de volgende winter! Als er allemaal meuk (zand modder en andere shit) over je alu delen zit kan de pekel er ook niet bij, Toch :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan