Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
alle onbeschermde delen inspuiten met vaseline spray (oid)
frame, vorkpoten, uitlaatbochten, blok evt., kroonplaat e.d. (NIET de remschrijven!!!)
laagje vaseline, gaan rijden, afspoelen met koud water zodat het vuil eraf gaat maar niet de spray. nog een laagje erover enz... aan t eind van de winter 2004-2005 had ik 5 lagen spray op mn motor zitten, en dat heb ik na de pekel periode er weer af gespoeld en alles schoon geborsteld enz. nergens last van gehad toen ;)
 
die had ik toen ook gewoon vol gesmeerd met dat spul :X
zekere voor t onzekere he ;)
 
Nou over een paar maanden breng ik wel rapport uit. Heb net een hele bus vaselinespray leeggespoten op mn fietsie en ook nog wat WD-40 op boutjes e.d.

Kga nu ff n stukkie karren en kijken hoe erg dat spul gaat stinken.
 
Ik merk het ook al, me uitlaat zit onder. Net ff met de hogedrukspuit lekker afgewassen en hopen dat ze het nog ff uitstellen.
 
Voor wie pekelen ze eigenlijk?

Motorrijders zijn er niet happy mee. En mijn koekblik is er ook niet van gediend. Ook zonder pekel krijgen sommige koekblikkers het voor elkaar zich in de problemen te rijden.

Verder krijg ik het idee dat alles wat de wegbeheerder aanbrengt aan de weg als enige doel heeft jouw voertuig te slopen. Vooral lokale overheden zijn hier erg bedreven in. Denk aan:

Drempels :( :( :(
Het volkalken van de weg met witte en binnenkort ook rode en groene verf B|
Vangrails die aan de onderkant open zijn :X
Bochten waar het hoogste punt aan de BINNENKANT zit (rotondes, maar ook op de snelweg) |(
 
tis weer voorbij die mooie zomer...... die zomer ja die begon zowat in mei...lalalalalaaaa 8-)



maareh zonde hoor alhoewel een echte winter ook wel lekker is O-)
 
Voor wie pekelen ze eigenlijk?

Motorrijders zijn er niet happy mee. En mijn koekblik is er ook niet van gediend. Ook zonder pekel krijgen sommige koekblikkers het voor elkaar zich in de problemen te rijden.

Verder krijg ik het idee dat alles wat de wegbeheerder aanbrengt aan de weg als enige doel heeft jouw voertuig te slopen. Vooral lokale overheden zijn hier erg bedreven in. Denk aan:

Drempels :( :( :(
Het volkalken van de weg met witte en binnenkort ook rode en groene verf B|
Vangrails die aan de onderkant open zijn :X
Bochten waar het hoogste punt aan de BINNENKANT zit (rotondes, maar ook op de snelweg) |(

Hoor heel Nederland eens klagen en mopperen als er niet gestrooid is. Het is ook echt nooit goed |( . Ben jij nooit de weg op geweest met auto/motor/fiets terwijl het goed ijzelde en ze nog niet hadden gestrooid?
 
@ Biker borg - yep ik las in een ander topic dat je ervaring hiermee hebt (iets met voordringen bij een wegversmalling)

@ Chielmi - Helaas ben ik vaak genoeg op de weg geweest wanneer ze niet gepekeld hadden. In mijn gemeente pekelen ze pas als het gruwelijk glad is (milieu). En je weet het als wij Nederlanders ophouden met klagen is het einde der tijden nabij
 
Hoor heel Nederland eens klagen en mopperen als er niet gestrooid is. Het is ook echt nooit goed |( . Ben jij nooit de weg op geweest met auto/motor/fiets terwijl het goed ijzelde en ze nog niet hadden gestrooid?

:^

Laat maar lekker strooien, ik spuit de boel wel gewoon af en toe af. Ik hou het rubber ook onder de nul graadjes graag onder.
 
Heb net nieuwe laarzen gekocht. Heelrijk van SiDi, echt (!) een aanradewr btw. 180 euies maar helemaal top.

Maare moet je die met al dat gepekel , nu of straks, invetten? Met een bepaald vet of gewoon regen spray ofzo? En het pak, las ik hierboven ergens, wordt dat ook ingevet/ gespoten? Voor extra bescherming ofzo?

ok dan, deze bikkel gaat hele jaar door dus wish me luck:-)

ciao
 
Oma :W Geen zin om nieuw topic hiervoor te openen
Uitgegeven: 28 oktober 2008 15:13
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2008 15:13

Automobilisten moeten de komende nachten uitkijken voor gladheid. (motorrijders dus niet) :? Rijkswaterstaat en het Korps landelijke politiediensten (KLPD) waarschuwden dinsdag voor de eerste gladheid van dit winterseizoen.

De komende nachten is er sprake van minima rond het vriespunt. Het is volgens een woordvoerder van Rijkswaterstaat overigens niet extreem vroeg voor de tijd van het jaar, maar "aan de eerste gladheid moeten mensen altijd even wennen."

"De ervaring leert dat het elk jaar tot problemen leidt", aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat. Weggebruikers moeten rekening houden met een langere reistijd, vooral tijdens ochtendspits.

Rijkswaterstaat gaat de komende nachten op diverse plaatsen zout strooien. "Desondanks kan het toch plaatselijk glad worden", aldus de organisaties. Zij adviseren de weersvoorspelling en verkeersinformatie extra goed in de gaten te houden.
http://www.nu.nl/news/1811141/10/Politie_waarschuwt_voor_gladheid.html
Eind oktober en het strooi seizoen gaat van start. -O-
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik naar de tankstation. Heel mijn motor schoon poetsen. In de wax zetten. Van dat spul in de tank flikkeren dat het daarbinnen nog goed blijft. Accu eruit. En in de warme schuur. Mag hij daar mooi een aantal maandjes uitrusten.

Iemand nog wat puntjes waar ik op moet letten ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan