Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Winterstalling heb ik niet voor m'n motor, ze staat altijd in de woonkamer *O*
Behalve als ik aan 't rijden ben natuurlijk *D Zo, ben ik de slimmerikken weer voor })
Tank vol, met wat er in moetbenzine dus, druppellader aangesloten, en in februari/maart ongeveer vers rubber en remschijven erop, en zo gauw de pekel weggespoeld is :]
 
Mijnes staat voorlopig wel stil denk ik!
Al zit ik nog met de hoop dat er eens een lekker warm droog dagje komt tussen deze natte herst/winter door. :')

Of ik moet gewoon maar eens een textiel pakje halen... :z
 
Laatst bewerkt:
Met de wintervoering in mijn pak is het goed uit te houden. Vanmorgen nog even gezocht naar mijn termo handschoenen maar deze kon ik helaas niet vinden. Dus ik had wel wat koude handen vanmorgen. Maar met een lekker warm bakkie koffie is dat ook zo weer opgelost.
Van pekel heb ik nog niets gemerkt maar ik zit dan ook verscholen achter een grote kuip. Ook staan de klepjes open zodat er wat warme lucht van de motor naar mij geblazen wordt al merk ik hier helemaal niks van. Ik rij de hele winter door op deze motor en heb mijn eigen motor natuurlijk wel lekker binnen gezet.

Gr. Jeroen :W
 
Koud?

Sex met een zak ijsklontjes, das pas koud! :X
full
 
Dat natte pekelzooi slecht is voor onze kostbare 2wielers is duidelijk.
Vraag me wel af hoe schadelijk is als het wegdek bv. morgen gewoon droog is maar er nog wel (droog) zout op ligt. En je maakt dan dus bij droog weer een flinke rit. (over hoogstens droog zout). Lijkt me een stuk minder schadelijk op het eerste gezicht.
Toch? :?
 
vanmorgen dikke mist... die was wel koud (en continue beslagen vizier van de mist). Verders binnen handschoentjes eronder aangetrokken en de wintervoering erin. Helaas zo stom geweest om mijn helm en handschoenen - als gewoonlijk - in de topkoffer te laten vanacht... zodat ik al met ijskoude handschoenen begon en dan worden je handjes nooit warm.

Tussendoor toch maar een keer gestopt om de handschoenen voor de uitlaat te houden, daarna ging het prima!

Wel verrassend minder motorrijders gezien vanmorgen :]
 
handschoen word zowieso nooit warm.. kan tijdens het rijden alleem maar kouder..

moet zelf ook maar paar nieuwe thermo handschoentjes aanschaffe.. kouwe vingertoppen

kinventilatie zat trouwes ook onder de ijskristallen vanochtend.
 
Ik vond vanochtend die mist vervelender dan de kou. De hele tijd slaat dat spul neer op je vizier, dus je blijft vegen. En aangezien het kleine druppeltjes zijn, is je hoofd draaien ook geen oplossing. En met vizier open rijden is ook niet te doen. Maar goed, niets gemerkt van gladheid.

Alleen snappen koekblikkers niet dat je het op de motor liever even iets rustiger aan doet, dus ik had weer een of andere eikel in een Alfa die lekker op m'n achterwiel zat. Maar ach, that's life.
 
Was inderdaad aardig frips vanochtend. Maar!!!!! Ik heb nu winterhandschoenen! *o* *o* Dat werkt echt gayniaal. Vorig jaar zulke ontzettend koude handen gehad met die zomerdingen, dit is stukken beter. Wel een beetje een koude bakkes en inderdaad beslagen visier. In Brabant vroor 't nog vanochtend!
 
Mist! Verdomme.

En nog erger; ik ben zo cynisch geworden....

Ik baalde namelijk erger van het gebrek aan zicht om flitsers te spotten dan van het gebrek aan zicht om obstakels op tijd op te merken!

man man man. Ik begin echt paranoide te worden!

(en nee laaggeachte heren moraalridders; ik reed geeneens te hard! het was mistig namelijk :] )

Knap koud trouwens. Ijs op het visier!
 
Ik laat ze gewoon voorbij, mocht de situatie het toelaten.
Geeft de minste stress voor beiden.

Ja, deed ik ook, hoor, maar als ze drukken op 'n stuk waar je niet aan de kant kunt, is het wel vervelend. Leukste was nog dat net toen hij eindelijk er langs kon, m'n voorligger ook besloot om op de linkerbaan te gaan rijden :D.
 
Het vriest zekerweten wel, toen ik gister nacht naar huis reed van werk was het -2 en erg glad op de weg, mijn linkerbal bestaat tevens niet meer.. overdag valt de temperatuur wel mee, maar zodra de zon verdwijnd word het ijs koud, erg jammer natuurlijk.. maar daar moeten we ons motorrijden niet door laten verpesten! :P gewoon goed invetten en lekker doorrijden, het motorseizoen is net pas begonnen

eneuhh, mist is nu juist prachtig :O blaadjes die van de bomen vallen.. bevroren blaadjes, takken, bosjes, gras.. en dan kom jij, PRRRRRR!!!! blaast zo alle vorst van de natuur af, en dat is het mooie
 
Laatst bewerkt:
wat is curacao toch heerlijk
altijd 30+ *O*
genoeg ruimte voor te rijden *O*
mensen die hier motorrijden kunnen nog geen bocht in een pakje boter rijden *O*
motorloos -O-

15december terug naar nederland, pekel of geen pekel, rijden zal er geworden worden (net als poetsen |( )

Ik weet niet of jij Cura wel eens goed rond bent gereden? Ben er een half jaar geweest, ken het halve eiland, heb maar 1 plekkie gezien waar ik motor zou willen rijden. De rest van het eiland ligt vol scheuren/gaten/reparaties en andersoortig kutasfalt :X
 
Kan iemand een indicatie geven hoelang pekel ongeveer blijft liggen op de weg? Ze strooien vannacht... morgen ligt het er dus nog... Vrijdag is alles een beetje weg, mits ze niet opnieuw hebben gestrooid of blijft deze zooi 2 weken liggen ofzo...???

Ik lette er voorheen nooit echt op... Op de auto had ik winterbanden dus het boeide me niet.

Hmz, volgens mij weet je niet helemaal waarom motorrijders bang zijn voor pekel... het heeft iig niet zoveel met winterbanden te maken : ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan