Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij ook gewoon door. Na vandaag is de vorst weer uit de lucht dus kunnen we gewoon weer rijden met zn allen! 😁🏍
 
omg. Rotterdam en Den Haag ook gestrooid.
Meteen maar de eerste keer de nieuwe winterkleding en de pekelfiets getest (yzf1000R :$ )
 
Ik vond 't maar niks vanmorgen. Steenkoud en mist... dus een zeiknatte weg die best eens glad zou kunnen zijn gezien de temperatuur. Maar volgens mij niet gestrooid want m'n visier bleef schoon. -O-

Ik zou misschien gewoon vertrouwen in de keuze van Rijkswaterstaat moeten hebben maar vond 't toch wel spannend vanmorgen.
 
Ik vond 't maar niks vanmorgen. Steenkoud en mist... dus een zeiknatte weg die best eens glad zou kunnen zijn gezien de temperatuur. Maar volgens mij niet gestrooid want m'n visier bleef schoon. -O-

Ik zou misschien gewoon vertrouwen in de keuze van Rijkswaterstaat moeten hebben maar vond 't toch wel spannend vanmorgen.

Knap hoor! :)
 
Ik vond 't maar niks vanmorgen. Steenkoud en mist... dus een zeiknatte weg die best eens glad zou kunnen zijn gezien de temperatuur. Maar volgens mij niet gestrooid want m'n visier bleef schoon. -O-

Ik zou misschien gewoon vertrouwen in de keuze van Rijkswaterstaat moeten hebben maar vond 't toch wel spannend vanmorgen.
Voor 25 euro koop je een digitaal klokje en dan zie je gewoon +3°C, of je hebt net als ik last van vocht op de spiegels.
Of je legt iedere dag een plasje water op je tank en zet de motor buiten.
Zo lang dat geen ijs is.. ;)
 
Aan de grond kan het vriezen terwijl het erboven nog boven 0 is. En Rijkswaterstaat strooit niet op de provinciale en gemeentelijke wegen. Daarnaast is het ook nog eens zo dat zout niet alle gladheid weg haalt. Dus mannen en vrouwen, kijk uit! Het kan spontaan glad zijn op stukken waar je het niet verwacht!
 
Aan de grond kan het vriezen terwijl het erboven nog boven 0 is. En Rijkswaterstaat strooit niet op de provinciale en gemeentelijke wegen. Daarnaast is het ook nog eens zo dat zout niet alle gladheid weg haalt. Dus mannen en vrouwen, kijk uit! Het kan spontaan glad zijn op stukken waar je het niet verwacht!
Het hangt een beetje af van je lokale situatie.
In de randstad heb ik nog nooit iets onverwachts meegemaakt, maar ben uiteraard wel voorzichtig en sinds 1992 op de weg. :)
 
Voor 25 euro koop je een digitaal klokje en dan zie je gewoon +3°C, of je hebt net als ik last van vocht op de spiegels.
Of je legt iedere dag een plasje water op je tank en zet de motor buiten.
Zo lang dat geen ijs is.. ;)
Staat 'ie net sinds een week netjes in een garage na anderhalf jaar op straat... :P

Aan de grond kan het vriezen terwijl het erboven nog boven 0 is.
Klopt, hoewel op dit moment andersom waarschijnlijker is want het is nog niet lang genoeg koud geweest om de grond dusdanig te laten afkoelen... dus in principe zal er wel niets aan de hand geweest zijn vanmorgen maar ik zat toch niet helemaal lekker.
 
Laatst bewerkt:
Het hangt een beetje af van je lokale situatie.
In de randstad heb ik nog nooit iets onverwachts meegemaakt, maar ben uiteraard wel voorzichtig en sinds 1992 op de weg. :)

Ik heb ook in de Randstad wel onverwachte zaken meegemaakt. Om een uur of 9 vertrokken in Zoetermeer. Voelde niet koud, wegen gepekeld en schoon. Ik rij de hoek om en sta opeens op een plaat ijs over de volle breedte van de weg. Verder rijden leek me verstandiger dan proberen om te keren. Straat was een paar honderd meter lang en aan de andere kant waren de wegen weer schoon.

En ook wel eens om 7.00 uit Den Haag vertrokken met een paar graden vorst. Vroor al een paar dagen dus het leek overal drooggevroren en ook nergens last gehad richting snelweg. Toen ik 's middags thuis kwam las ik dat het die ochtend een verkeerschaos in de stad was geweest vanwege gladheid met aanrijdingen en veel valpartijen van fietsers. Niks van gemerkt maar waarschijnlijk ook geluk gehad.
 
Gewoon opletten.

Bij ons in de wijk wordt niet gestrooid. Afgelopen winter was dat wegeteld 3x glibberend en glijdend de wijk uit tot de hoofdweg.

Hoort erbij. De kou is ook prima te doen met goede kleding.
 
Vanmorgen stond/reed/gleed ik met de auto ineens overdwars op de weg (Purmerend) door een plek ijzel. Gelukkig de wagen wel onder controle weten te krijgen, maar het is lang geleden dat ik mij zo heb laten verrassen.....
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen stond/reed/gleed ik met de auto ineens overdwars op de weg (Purmerend) door een plek ijzel. Gelukkig de wagen wel onder controle weten te krijgen, maar het is lang geleden dat ik mij zo heb laten verrassen.....


Vreemd, want purmerend valt volgens Wikipedia onder de randstad......
Daar las ik in een vorige post ( niet van jou hoor) dat daar geen verrassende situaties voorkomen :?
 
Vanmorgen was de parkeerplaats behoorlijk opgevroren toen ik naar het werk moest, dus met buurman samen motor ff de weg op geduwd en vanaf daar gereden. Wel weer na 10km met open vizier de laatste 20km gereden. De bril was makkelijker ijsvrij te houden dan mijn vizier. Iemand daar nog tips voor behalve koekblik?

20171201_234958.jpg


Deze was van vannacht toen ik naar huis kwam. En zo heb ik uiteraard niet gereden, vizier dicht gedaan voor de foto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Breng wat shampoo of zeep aan op een doekje en smeer dat over je vizier. dat laat een laagje achter zodat ijs geen hechting krijgt. of mss insprayen met rain x.
 
Breng wat shampoo of zeep aan op een doekje en smeer dat over je vizier. dat laat een laagje achter zodat ijs geen hechting krijgt. of mss insprayen met rain x.

Zal eens proberen. Ben je dan niet meteen je zicht kwijt?
 
Ik heb zo'n busje gekocht bij goedhart motoren , waardoor de regen snel van je vizier af waait, vanaf km of 30 per uur waait hij al weer droog, mss dat dat helpt.
Om eerlijk te zijn gebruik ik het zelf eigenlijk niet, ik heb vanmorgen met de wisser op mn handschoen telkens het vizier droog getrokken voordat het dr kans had om aan te vriezen
 
Ik heb dat spul voorheen ook wel gebruikt, werkt bij regen wel goed, maar ik had juist het idee dat de mist er alleen maar beter aan hecht.
 
Heb vannacht ook gereden. Om de 100mtr met de handschoen het vizier schoon gemaakt.
Gezien de kou was open vizier geen optie.
Scooter was wel mooi mat-grijs bevroren bij vertrek.
 
Geen spijt zeg je........maar dan ook geen jeuk??
Ha ha ha ha
Er zijn echt wel mooie droge winterdagen hoor.
En dan is het geen straf om te rijden op een motorfiets.
Heerlijk.
Vr gr
 
Afgelopen week idd koud.
Met goede kleding aan geen centje pijn.
Hooguit fris maar niet noemenswaardig te noemen.
Gewoon goed te doen dus.
Was weer eens een ongeluk gebeurd op de snelweg.
Die koekswouzen in hun koekblikken leren er gewoonweg NIET van. Gebed zonder ende.
Teveel haast en te weinig afstand houden.
Wat een dikke vette lange file stond er.
Ik tokkelde er relaxed tussendoor met de motorscooter.
En geloof me: ondanks de bittere kou had ik de grootste glimlach rond de mondhoeken.
Ha ha ha ha ha
Ik lachte ze werkelijk allemaal hardop uit.
Meer dan fijn, plesant en heerlijk.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan