Motor-Forum

Select Forum

Kwaaltjes per merk/type

YZF-R1

Reg. datum:
27 aug. 2004
Bij Ducati en Harley zijn het geen kwaaltjes. (Abnormale werking)

Is normaal, men verwacht het. :+
Leef en laat leven, maar vooral ga leven! Klik

Reg. datum:
21 jun. 2005
quote:
BikerBill schreef op 20 augustus 2009 @ 13:37:

en zo origineel ook.........stumper

YZF-R1

Reg. datum:
27 aug. 2004
Doet je licht het alweer? :X
Zal wel een Duc kwaaltje zijn.
(Ach ja Italianen en elektronica...)
:+
Leef en laat leven, maar vooral ga leven! Klik

Enjoy life!

Reg. datum:
27 sep. 2007
quote:
BikerBill schreef op 20 augustus 2009 @ 15:27:
Doet je licht het alweer? :X
Zal wel een Duc kwaaltje zijn.
(Ach ja Italianen en elektronica...)
:+

Ducati koopt al sinds het begin van de jaren 90 alle elektrische delen in Japan.
Spanningsregelaars, ontstekingen, relais, accu's, schakel-delen en dergelijke.

Die zijn niet storingsvrij. Wel storingsarm.
:X B|
If there is a God, Then I am immortalFyodor Dostoyevski
SLII '93 Mobiel Onweer - rammelen en ratelen niet optioneel doch standaard
Ik drink geen bier en houd totaal niet van voetbal; ben ik wel een echte man? :P

Desmodu(d)e

Reg. datum:
01 jun. 2005
quote:
AT74duc schreef op 20 augustus 2009 @ 15:37:

[...]

Ducati koopt al sinds het begin van de jaren 90 alle elektrische delen in Japan.
Spanningsregelaars, ontstekingen, relais, accu's, schakel-delen en dergelijke.

Die zijn niet storingsvrij. Wel storingsarm.
:X B|

...startmotoren... -O-
Wil je een aap op je mobiel? SMS dan "BAVI AAN" naar 3333!

Dijkragleerling

Reg. datum:
14 dec. 2004
quote:
SoloMotard schreef op 14 augustus 2009 @ 19:45:

[...]

Zal wel aan het crappy laadcircuit liggen heb batterijen die meer dan 10 jaar zijn meegegaan (auto en moto)

Tuuuuuuuuuurlijk, jij weet alles van Ducati |(
Op vier pitten moet je koken, niet rijden.

Dijkragleerling

Reg. datum:
14 dec. 2004
quote:
BikerBill schreef op 20 augustus 2009 @ 13:37:

Net als gaten die in de cilinderwanden van Yamahahaha's vallen zeker?

Enjoy life!

Reg. datum:
27 sep. 2007
quote:

:( niet weer zeggen.

Ik stapte in m'n automobiel van Italiaanse makelij (A.R.) en die wilde niet meer aan de loop. Terwijl het 31 graden was. Wilde niet meer starten. Letterlijk. Startmotor kaduuk. B|

Geinig toeval _O- _O- _O- _O-
Ik drink geen bier en houd totaal niet van voetbal; ben ik wel een echte man? :P

Reg. datum:
30 mrt. 2004
Ha, dit topic had ik eerder moeten vinden..

Maar goed: Triumph sprint 900, bouwjaar 95-97. Allen hebben een kleppenrevisie nodig rond de 50.000 km (begrepen van de Triumph dealer)

Honda cb400n (begin jaren tachtig). Natuurlijk de kettingspanner. Maar ook de achterwielassen zijn zwak. Als die breekt moet er een nieuwe achterwiel op, en die zijn lastig te vinden.
(ach ja, brik :) )
CB400N --> TDM900 :)

Enjoy joy

Reg. datum:
12 aug. 2008
quote:
Rambabbel schreef op 04 november 2006 @ 12:16:
Ik dacht als we eens een lijst gaan bijhouden van welke motoren snel last van welke "kwaaltjes" hebben, is dat wel makkelijk voor de mensen die een motor gaan kopen, dan kunnen ze zien waar die bepaalde motor snel last van heeft en kunnen ze daar extra op letten. Als iemand wat weet, roep maar, dan voeg ik het toe :)

Honda

_O- _O- _O-

Kawasaki

_O- _O- _O-

Yamaha

_O- _O- _O-

Suzuki

_O- _O- _O-

Aprilia

_O- _O- _O-

Ducati

*O* *O* *O*

niks dus 8-)

KTM

_O- _O- _O-

BMW

_O- _O- _O-

Harley Davidson

_O- _O- _O-

Buell

_O- _O- _O-

Moto Guzzi

_O- _O- _O-

Triumph

_O- _O- _O-

Heb eerst ff de "bekenste" merken er neer gezet, kunnen natuurlijk nog merken bijgevoegd worden :)

Sommige dingen staan ook nog vraagtekens achter, die wist ik niet zeker, als iemand daar iets van weet zeg het a.u.b. :)

Keep on riding in a free world bikercool
ďBehind every great man is a woman rolling her eyesĒ

Reg. datum:
10 sep. 2005
quote:
RideRick schreef op 21 augustus 2009 @ 13:50:

[...]

Keep on riding in a free world [afbeelding]

Keep on dreaming :z

* Alle modellen; Het imago van het merk, dat is de grootste kwaal.
* 748/916 Modellen; Uitlopende rubber van ophanging kettingwiel achter lopen eruit. (Eens in de zoveel tijd kijken of ze "opzij" komen, zo ja, dan beslist vervangen. Eenvoudige operatie. Kinderziekte; ontwerp van bussen is verbeterd.)
* 748/916 Modellen; Slepers in de cilinderkop van sommige series hebben een slechtere chroomlaag. Bij regulier onderhoud dient dit gecontroleerd te worden en indien nodig te vervangen. Kinderziekte; de coating is verbeterd. (Gebruik dus altijd goede olie!)
* 748/916 Modellen; Expantievat van de koelvloeistof wil nog wel eens scheuren. (Eens in de tien jaar.) Vervangen is vrij eenvoudig en kost ongeveer €30,00 aan materiaal. Geen structuerele oplossing bekend.
* Monster modellen; Bij oudere modellen kunnen de brandstof niveau schakelaars het wel eens begeven. (Vervangen is eenvoudig, maar niet nodig. De kan zonder doorrijden, maar je niveau signaal doet het niet meer.)
* Remlichtschakelaar voorrem; De levensduur lijkt een jaar of tien te zijn. Vervangen is eenvoudig en kost tussen de €20,00 en €30,00 aan materiaal. Geen structurele oplossing bekend.
* Droge koppeling modellen; Het koppelingshuis en platen slaan "in" naar een tijdje van gebruik. Wanneer de speling buiten de limiet valt is vervangen wenselijk. Vervangen door bijvoorbeeld een 48-tands koppeling is aan te raden doordat de levensduur veel langer is.
* Dynamo moer; De dynamo stator wordt met een moer vast gezet. Volgens de handleiding moet dat met een likje vet en op moment gezet. Dit resulteert in een hoop ellende. Deze moer loopt gegarandeerd eraf met de gevolgen van dien. Monteer de moer daarom Šltijd met borgmiddel op vetvrij schroefdraad. De echte vakman weet dit en heb je er geen omkijken naar.
* Eerdere Monster M600 serie; Lekkende voorvorkpoten doordat de keerring scheef in de poot gefreesd zit. (Productiefout.) Deze zijn bijna allemaal onder garantie vervangen, maar af en toe kom je er een tegen. Zolang er niets lekt is er niets aan de hand, anders de keerringen vervangen. Kort het veertje van de keerring in om meer klemkracht te krijgen en dan blijven de keerringen heel.
* Monsters en Supersports; Te "lichte" accu. De motor start slecht rond bij lagere accuspanning, dus zorg voor een volle accu. In de winter stallen met een druppellader bij voorkeur. (Motor rechtop wegzetten geniet de voorkeur, dan staan alle platen in de accu onder het zuur.) Te vaak starten met een lage accu spanning kan zorgen voor een "verbrandde" startmotor en een beschadigde accu.
* Alle modellen; Net als alle andere merken zijn de halfgeleiders altijd een zwak punt. Deze zitten in de spanningsregelaar welke bij vlagen kapot gaat. Wanneer een spanningsregelaar kapot is, is de spanning op de accu polen veel meer dan 14V bij het gas geven. Als dit het geval is: Vervangen. Dit resulteert in een kapotte accu. Elk jaar controleren dus! Dit geldt overigens voor Šlle motorfietsen van alle merken.

Om ellende te voorkomen:
- Gebruik Šltijd dikke olie en van goede kwaliteit!
- Regulier onderhoud is belangrijk.
- Als je niet weet wat je doet, blijf er dan met je poten vanaf! (Niets ten nadele van Japanse motorfietsen, maar een Ducati blok is anders dan een gemiddeld Japans blok. In een Japanner, nou ja, een Japans motorblok dan, kan je zo ongeveer sla-olie gieten. Matige olie in een Ducati blok resulteert in een kapot blok... Het blok is een prima ontwerp, maar als je niet weet wat je doet maak je het stuk...)
- Als je het onderhoud/reparaties laat doen, ga naar een vakman. Ducati heeft veel specifieke kennis nodig.

Het zijn prima machines, maar weet waar je mee bezig bent.

Een klein stukje achtergrond is wellicht op zijn plaats. Naast Yamaha, Suzuki, Honda heb ik ook een Ducati Monster M600 en een 750 Supersport gehad. En momenteel is er alleen nog een Ducati 748 in de garage. Als werktuigbouwkundige in opleiding ben ik nogal mechanische georiŽnteerd. Karakter, geluid, passie, bla, bla, bla zeggen mij niet zoveel. Het ontwerp van de techniek des te meer. Sinds een poos ben ik contactpersoon voor technische vragen van Monster modellen. Dus komen zo ongeveer alle kwalen door het jaar heen voorbij. Vandaar dit lijstje. Voor de Ducati fans, sorry dat ik jullie uit de de droom help, maar zelfs Ducati heeft zwakke punten

:W

Enjoy life!

Reg. datum:
27 sep. 2007
quote:
Manz schreef op 21 augustus 2009 @ 14:36:

[...]

* 748/916 Modellen; Uitlopende rubber van ophanging kettingwiel achter lopen eruit. (Eens in de zoveel tijd kijken of ze "opzij" komen, zo ja, dan beslist vervangen. Eenvoudige operatie. Kinderziekte; ontwerp van bussen is verbeterd.)
* 748/916 Modellen; Slepers in de cilinderkop van sommige series hebben een slechtere chroomlaag. Bij regulier onderhoud dient dit gecontroleerd te worden en indien nodig te vervangen. Kinderziekte; de coating is verbeterd. (Gebruik dus altijd goede olie!)

Toevoeging: vrijwel alle lopende exemplaren waar het probleem zich voordeed, zijn onder garantie gemodificeerd.

* 748/916 Modellen; Expantievat van de koelvloeistof wil nog wel eens scheuren. (Eens in de tien jaar.) Vervangen is vrij eenvoudig en kost ongeveer €30,00 aan materiaal. Geen structuerele oplossing bekend.
* Monster modellen; Bij oudere modellen kunnen de brandstof niveau schakelaars het wel eens begeven. (Vervangen is eenvoudig, maar niet nodig. De kan zonder doorrijden, maar je niveau signaal doet het niet meer.)
* Remlichtschakelaar voorrem; De levensduur lijkt een jaar of tien te zijn. Vervangen is eenvoudig en kost tussen de €20,00 en €30,00 aan materiaal. Geen structurele oplossing bekend. japans onderdeel
* Droge koppeling modellen; Het koppelingshuis en platen slaan "in" naar een tijdje van gebruik. Wanneer de speling buiten de limiet valt is vervangen wenselijk. Vervangen door bijvoorbeeld een 48-tands koppeling is aan te raden doordat de levensduur veel langer is. slijtagedeel
* Dynamo moer; De dynamo stator wordt met een moer vast gezet. Volgens de handleiding moet dat met een likje vet en op moment gezet. Dit resulteert in een hoop ellende. Deze moer loopt gegarandeerd eraf met de gevolgen van dien. Monteer de moer daarom Šltijd met borgmiddel op vetvrij schroefdraad. De echte vakman weet dit en heb je er geen omkijken naar. vooral op eerste vierkleps modellen
* Eerdere Monster M600 serie; Lekkende voorvorkpoten doordat de keerring scheef in de poot gefreesd zit. (Productiefout.) Deze zijn bijna allemaal onder garantie vervangen, maar af en toe kom je er een tegen. Zolang er niets lekt is er niets aan de hand, anders de keerringen vervangen. Kort het veertje van de keerring in om meer klemkracht te krijgen en dan blijven de keerringen heel.
* Monsters en Supersports; Te "lichte" accu. De motor start slecht rond bij lagere accuspanning, dus zorg voor een volle accu. In de winter stallen met een druppellader bij voorkeur. (Motor rechtop wegzetten geniet de voorkeur, dan staan alle platen in de accu onder het zuur.) Te vaak starten met een lage accu spanning kan zorgen voor een "verbrandde" startmotor en een beschadigde accu.
* Alle modellen; Net als alle andere merken zijn de halfgeleiders altijd een zwak punt. Deze zitten in de spanningsregelaar welke bij vlagen kapot gaat. Wanneer een spanningsregelaar kapot is, is de spanning op de accu polen veel meer dan 14V bij het gas geven. Als dit het geval is: Vervangen. Dit resulteert in een kapotte accu. Elk jaar controleren dus! Dit geldt overigens voor Šlle motorfietsen van alle merken. japans onderdeel

Om ellende te voorkomen:
- Als je niet weet wat je doet, blijf er dan met je poten vanaf! (Niets ten nadele van Japanse motorfietsen, maar een Ducati blok is anders dan een gemiddeld Japans blok. In een Japanner, nou ja, een Japans motorblok dan, kan je zo ongeveer sla-olie gieten. Matige olie in een Ducati blok resulteert in een kapot blok... Het blok is een prima ontwerp, maar als je niet weet wat je doet maak je het stuk...)
- Als je het onderhoud/reparaties laat doen, ga naar een vakman. Ducati heeft veel specifieke kennis nodig.

Een klein stukje achtergrond is wellicht op zijn plaats. Naast Yamaha, Suzuki, Honda heb ik ook een Ducati Monster M600 en een 750 Supersport gehad. En momenteel is er alleen nog een Ducati 748 in de garage. Als werktuigbouwkundige in opleiding ben ik nogal mechanische georiŽnteerd. Karakter, geluid, passie, bla, bla, bla zeggen mij niet zoveel. Het ontwerp van de techniek des te meer. Sinds een poos ben ik contactpersoon voor technische vragen van Monster modellen. Dus komen zo ongeveer alle kwalen door het jaar heen voorbij. Vandaar dit lijstje. Voor de Ducati fans, sorry dat ik jullie uit de de droom help, maar zelfs Ducati heeft zwakke punten

Structurele klachten worden door de fabriek vergoed. Er worden zelfs nieuwe delen gegeven voor machines van inmiddels meer dan 15 jaar oud, waaronder frames en achterbruggen. Een hogere aanschafprijs is dan ook gerechtvaardigd.

Mocht ik ooit een keer van een dergelijke coulance gebruik maken, stuur ik een taart naar de fabriek. Helemaal fantastisch, voorbeeldig.

Enjoy joy

Reg. datum:
12 aug. 2008
quote:

[...]

* .

Al met al... je conclusie is hoopgevend :')

Maar vindt het technisch "probleem" lijstje allerzins meevallen...

En je laat gelijk even op een rijtje zien hoe goedkoop een Ducati kan zijn...

*O*
ďBehind every great man is a woman rolling her eyesĒ

Dijkragleerling

Reg. datum:
14 dec. 2004
@Manz: De chroomlaag van de nokvolgers is/was niet slecht, het materiaal waar deze op zit kan te zacht zijn, en daardoor inslaan. Gevolg: Loslatend chroom.

Reg. datum:
10 sep. 2005
quote:
RideRick schreef op 21 augustus 2009 @ 15:00:

[...]

Al met al... je conclusie is hoopgevend :')

Maar vindt het technisch "probleem" lijstje allerzins meevallen...

En je laat gelijk even op een rijtje zien hoe goedkoop een Ducati kan zijn...

*O*

Dit stond al in dit topic.....

Cobus-Jan in "Kwaaltjes per merk/type"

Problemen hebben ze zeer zeker wel.....

Manz in "Kwaaltjes per merk/type"

Enjoy life!

Reg. datum:
27 sep. 2007
quote:
Manz schreef op 21 augustus 2009 @ 16:30:

[...]

Is dat bij jou gebeurd?

Desmodu(d)e

Reg. datum:
01 jun. 2005
quote:
Manz schreef op 21 augustus 2009 @ 16:30:

[...]

:+ Jaja, uitlaten verbrand en toch "spontaan" gescheurde zuigers... Goed verhaal...

Desmodu(d)e

Reg. datum:
01 jun. 2005
quote:
AT74duc schreef op 21 augustus 2009 @ 14:45:

[...]

Structurele klachten worden door de fabriek vergoed. Er worden zelfs nieuwe delen gegeven voor machines van inmiddels meer dan 15 jaar oud, waaronder frames en achterbruggen. Een hogere aanschafprijs is dan ook gerechtvaardigd.

Mocht ik ooit een keer van een dergelijke coulance gebruik maken, stuur ik een taart naar de fabriek. Helemaal fantastisch, voorbeeldig.

Hehe, de afhandeling is ook prima en er zijn een aantal punten waar je bij een Ducati rekening mee moet houden. Meer is het niet. Maar een enkeling, die onder andere tekst van een ander jat, weet precies genoeg informatie te geven dat het een verdraaid beeld geeft.
Als werktuigbouwkundig ingenieur is Ducati nog altijd mijn eerste keuze. Ik schroef ook aan andere merken, maar daar heb je meer gezeik mee. Een Ducati, mits deze goed onderhouden is, gaat hťťl lang mee. Een Japanner doet het net zo goed, maar als deze op leeftijd is begin je het te merken. Vastgerotte bouten en meer ellende. Daarnaast heeft elk model van de gemiddelde Japanse motorfiets een ander model blok in tegenstelling tot een Ducati. Da's net Meccano. :z

Maar bespaar je de moeite om een ander te overtuigen, ik noem het maar afgunst... *O*

Oh ja, welke druif heeft verzonnen om stalen pijpen onder een motorfiets te zetten?! Roestende ellende is het. Tja, een Ducati is nog niet eens zo gek met een roestvaststalen uitlaatsysteem. (Hmmm, misschien is een lijstje met pluspunten interessant...)
Cobus-Jan wijzigde dit bericht op vrijdag 21 augustus 2009 17:36 (8%)

Desmodu(d)e

Reg. datum:
01 jun. 2005
quote:

[...]

* Remlichtschakelaar voorrem; De levensduur lijkt een jaar of tien te zijn. Vervangen is eenvoudig en kost tussen de €20,00 en €30,00 aan materiaal. Geen structurele oplossing bekend.
* Droge koppeling modellen; Het koppelingshuis en platen slaan "in" naar een tijdje van gebruik. Wanneer de speling buiten de limiet valt is vervangen wenselijk. Vervangen door bijvoorbeeld een 48-tands koppeling is aan te raden doordat de levensduur veel langer is.
* Dynamo moer; De dynamo stator wordt met een moer vast gezet. Volgens de handleiding moet dat met een likje vet en op moment gezet. Dit resulteert in een hoop ellende. Deze moer loopt gegarandeerd eraf met de gevolgen van dien. Monteer de moer daarom Šltijd met borgmiddel op vetvrij schroefdraad. De echte vakman weet dit en heb je er geen omkijken naar.
* Alle modellen; Net als alle andere merken zijn de halfgeleiders altijd een zwak punt. Deze zitten in de spanningsregelaar welke bij vlagen kapot gaat. Wanneer een spanningsregelaar kapot is, is de spanning op de accu polen veel meer dan 14V bij het gas geven. Als dit het geval is: Vervangen. Dit resulteert in een kapotte accu. Elk jaar controleren dus! Dit geldt overigens voor Šlle motorfietsen van alle merken.

Om ellende te voorkomen:

Oh ja, voor de volledigheid; Ondertussen ben je op 27 april 2009 afgestudeerd met een 8! Gefeliciteerd! En als ik weer eens Monster vragen heb zal ik nog even bij je aankloppen.

En voor de rest ben ik het helemaal met je eens!
_O-

Enjoy life!

Reg. datum:
27 sep. 2007
quote:
Cobus-Jan schreef op 21 augustus 2009 @ 17:24:

[...]

:+ Jaja, uitlaten verbrand en toch "spontaan" gescheurde zuigers... Goed verhaal...

Waarschijnlijk 'van horen zeggen'. Er zijn mensen die hebben een oom die een buurman heeft die een collega heeft en die collega heeft een maat die een Duc heeft. Van een defecte bougie naar een compleet kapot blok in een verjaardagje of 5..... |(

Vandaag weer ff geknald, de Duc loopt probleemloos en geweldig.

Reg. datum:
08 feb. 2009
hallo

ik heb een vraagje over een aprilla sl1000 falco
zitten daar ook nog veel gebreken aan of gewoon een goede motor

gr:fransli

Reg. datum:
19 nov. 2007
quote:
fransli schreef op 19 september 2009 @ 18:32:
hallo

ik heb een vraagje over een aprilla sl1000 falco
zitten daar ook nog veel gebreken aan of gewoon een goede motor

gr:fransli

Zeer degelijke fiets die falco met een werkende achterrem ook nog ! Super degelijk rotax blok . Soms wat narigheid met het display maar niet schokkend.(www.aprilia-riders.nl)
Kom ik bij de Aprilia tuono's net zoals de rsv milles geen achterrem , was voor mij reden een speed triple te kopen .
Wat BMW betreft , heb je ff het betreft de R 1200GS(adventure)
- lekkende keerringen cardan , krukas en versnellingsbak , vaak al na zo'n 30000km's
- brandstof pomp controller geeft de geest (vocht/hitte).
- een aantal gevallen een afgebroken klep van de steel , gevolg blok aan puin.
- kromme schijven

Groetjes Ad , speedtriple 1050/ R1200GSA!

Spied Tripje

Reg. datum:
29 feb. 2004
quote:

[...]

. Als werktuigbouwkundige in opleiding ben ik nogal mechanische georiŽnteerd. Voor de Ducati fans, sorry dat ik jullie uit de de droom help, maar zelfs Ducati heeft zwakke punten

Als werktuigbouwkundige in opleiding zou je toch beter moeten weten :+

|( je bent nog in opleiding ......dus weet het nog niet ..... _O-
Always a bit different .........but stock is boring-----kan niet schelen wat het is, als het maar hard gaat

Desmodu(d)e

Reg. datum:
01 jun. 2005
quote:
I-accelerate schreef op 19 september 2009 @ 19:07:

[...]

Als werktuigbouwkundige in opleiding zou je toch beter moeten weten :+

|( je bent nog in opleiding ......dus weet het nog niet ..... _O-

Inderdaad, weledelgestrenge heer Manz. Je zou beter moeten weten. :+

Hmmm, hardtail en oude barrels

Reg. datum:
10 nov. 2002
Intruders.

Bij tegen de wind in rijden waait het chroom er al af.
Standaard koppeling bij de 1400 ook te ligt, voorzien van kevlar platen lost het probleem van slippen direct op, kosten 110 dollar.

Verder geen zwakke punten.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.