XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nu voor anakee en achter tourance (metzeler). Ideale combi in mijn geval. Anakee is een prima band maar gaat mij iets te snel. Voor slijt minder dus daar mag ie wel, achter is de Metzeler een goeie 2e keus, plakt iets minder maar langere levensduur.
Als je op mopedreifen zoekt op de xtz750 zie je ook en overzicht van mogelijke banden, daar blijkt bovenstaande ook uit.

ja de tourance staat daar voor 12000km achter. Ik zit nu met Anakee op 11.400km achter en hij kan nog steeds hoor!

Hoeveel km doe jij dan met Tourance achter?
 
Ik had t al ingebouwd: 'tot nog toe' 8-)
Maar goed ging destijds om MPP's en laatst om BT45 (vorige week besteld), en toen haddik gewoon gelijk :o
hehe zo kannik t ook :p


www.motorband.nl is S&G, is ook een tijd lang heel goedkoop geweest, hoe dat nu is week nie.
S&G: inc de btw Anakee: €130 achter en €80 voor, met biba's (tientje stuk), inc. montage en balanceren (à €12,50), wielen los aanleveren, klaar terwijl u wacht: €255, maar dan zit je wel in Numansdorp, dus als er wat gebeurt, zoals bij mij vorig jaar met een te kleine achterbiba gemonteerd en dus lek later, dan zit je wel te klooien met je reistijd en -kosten.
Ze zijn trouwens wel voordeliger dan vorig jaar, toen betaalde ik (met velglinten en montage aan de motor weliswaar) €290 inc de btw.


En ja Rodamoto is 35€ verzend t/m 10 banden, erna wel gratis
Rembours is wel flink duurder geworden: 5% vd factuur met minimum van 25€

dus vooraf betalen, maar dat is in Duitserland ook zo.
 
Laatst bewerkt:
*O*

Maarre haddik al gezegd dat er zeer wsch een XTZ voorkant in mn BMW komt?
Heb eigenlijk alleen een andere stuurpen nodig :9~
 
ja de tourance staat daar voor 12000km achter. Ik zit nu met Anakee op 11.400km achter en hij kan nog steeds hoor!

Hoeveel km doe jij dan met Tourance achter?

Dan doe jij best lang met je anakee, exacte cijfers heb ik niet voor je (teller is een tijd stuk geweest) maar naar mijn idee was de anakee bij mij veel te snel weg. De tourance die ik nu heb zit er nog niet zo lang op en de vorige was al op 50% toen ik 'm in gebruik nam dus nog even wachten op feiten. Onderstaand lijstje lijkt mijn gevoel wel te beamen.

ykhv16.jpg


Waarom staat er bij de anakee eigenlijk geen km stand op de site, te beschamend?
 
Dan doe jij best lang met je anakee, exacte cijfers heb ik niet voor je (teller is een tijd stuk geweest) maar naar mijn idee was de anakee bij mij veel te snel weg. De tourance die ik nu heb zit er nog niet zo lang op en de vorige was al op 50% toen ik 'm in gebruik nam dus nog even wachten op feiten. Onderstaand lijstje lijkt mijn gevoel wel te beamen.

(Afbeelding)

Waarom staat er bij de anakee eigenlijk geen km stand op de site, te beschamend?

maarre, waarom heb je dan weer wel anakee om je voorwiel? lijkt mij toch dat je met nat weer en zoizo eigen met bochten het meeste hebt aan grip van de achterband ?
 
maarre, waarom heb je dan weer wel anakee om je voorwiel? lijkt mij toch dat je met nat weer en zoizo eigen met bochten het meeste hebt aan grip van de achterband ?
Anakee zit er volgens mij al een tijdje om bij 3LDré, en waarom vervangen als nog niet is versleten...
 
maarre, waarom heb je dan weer wel anakee om je voorwiel? lijkt mij toch dat je met nat weer en zoizo eigen met bochten het meeste hebt aan grip van de achterband ?

Hmm, ik glij met rot banden altijd alleen maar weg met mn voorband (aargh die ME33 die er nu voorop zit...) en je kunt niet zeggen dat ik gezapig rij
En alleen omdat Anakee's er niet in 18" zijn gooi ik nu BT45 op mn BMW.
 
maarre, waarom heb je dan weer wel anakee om je voorwiel? lijkt mij toch dat je met nat weer en zoizo eigen met bochten het meeste hebt aan grip van de achterband ?

Net als Baffo heb ik er ook meer last van als m'n voorwiel glijd dan wanneer m'n achterwiel dat doet. Achter geeft het toch een beetje het idee van driften (is juist wel leuk :X ) terwijl het voor eigenlijk alleen maar vervelend (eng) is.
 
Ik ben heel blij met mijn Anakee achter. Ik ga ervan uit dat ik ong 5000km met de achterband ga doen. Op mijn brikken plemp ik altijd BT45, das de ultieme brikkenplakband en die houdt het bij mij achter maximaal 7000km vol.

@dutchdude: erg netjes als je met achter Anakee de 12000 haalt, maar heb je em niet stiekum een keer gewisseld?

Ik heb nu voor een Sirac liggen, maar die voel ik wel glijden in de bochten, ik denk dat een Anakee beter zou zijn aan mijn voorkant. Misschien dat iemand een zo goed als nieuwe Sirac wil (ong 1000km gereden)?
 
Even wat anders als banden, ik zou best eens wat meer licht uit m'n koplamp willen krijgen. Nou heb ik er wel 2 die branden maar de felheid valt toch wel wat tegen. Nou las ik over die motovision lamp en dacht dat dat wel wat zou zijn. Helaas, :( ik heb er twee (ouderwetse) duplo lampen met bajonetsluiting inzitten en geen H4 |(
Op zich klopt dat ook weer wel als ik de handleiding doorkijk. Ik had al eerder het idee dat de mijne iets Italiaans in zich had dus mischien klopt dat wel gezien de Italiaanse (IT) uitvoering van de koplampen.
Ik neem aan dat als ik er een UK versie (lijken 2x H4 lampen) in zou zetten dat dan het glas niet juist is voor NL. Iemand enig idee of ik er op de 1 of andere manier toch een H4 lamp in kwijt kan zonder dat ik gelijk het hele zaakie hoef te vervangen?
 
Even wat anders als banden, ik zou best eens wat meer licht uit m'n koplamp willen krijgen. Nou heb ik er wel 2 die branden maar de felheid valt toch wel wat tegen. Nou las ik over die motovision lamp en dacht dat dat wel wat zou zijn. Helaas, :( ik heb er twee (ouderwetse) duplo lampen met bajonetsluiting inzitten en geen H4 |(
Op zich klopt dat ook weer wel als ik de handleiding doorkijk. Ik had al eerder het idee dat de mijne iets Italiaans in zich had dus mischien klopt dat wel gezien de Italiaanse (IT) uitvoering van de koplampen.
Ik neem aan dat als ik er een UK versie (lijken 2x H4 lampen) in zou zetten dat dan het glas niet juist is voor NL. Iemand enig idee of ik er op de 1 of andere manier toch een H4 lamp in kwijt kan zonder dat ik gelijk het hele zaakie hoef te vervangen?
(Afbeelding)
als je dat plaatje bekijkt zie je dat de koplampen (het glas) met H4 platter zijn. Toen we bij het tankstation stonden zei ik nog dat mijn ene glas wat platter leek, toen kwamen we er achter dat mijne zowieso platter waren dan de jouwe. De rest heeft volgens mij ook boller glas. Volgens het tekeningetje klopt het feit dus dat jij duplo hebt, maar dan zou de rest ook duplo moeten hebben. Kan iemand dat beamen?
Volgens mij kun je dit niet ongestraft zomaar lampen vervangen, glas is idd anders, dus andere lichtopbrengst. Maar houd er ook rekening mee dat hallogeen meer warmte afgeeft dan duplo. Je wil niet dat er iets smelt of doorbrand. Misschien dat die bij Woesthof ook H4 is (en als die er dan nog liggen) anders die van Baffo?
 
Ik heb aan de achterkant trouwens m'n lampjes al vervangen door LEDjes, die gaan voorlopig niet meer stuk *D

 
Geven ze een goeie lichtopbrengst? Je kan iig een jaar of 10 voort nu zonder te vervangen *D

Overdag lijkt het een wat gerichtere straal naar achter maar in het donker zie je eigenlijk niet veel verschil. Ik heb er eerst ff 1tje vervangen zodat ik het mooi kon vergelijken.

Enneh @ Baffo wat zit er voor een lampenunit in je sloopbrommert?
 
@Drees Misschien zit in mn sloop xtz een H4 en H7 gebeuren morgen krijg ik de motor hier als t goed is, kannik alles nakijken, dan nog ff deze Xenon ebay scoren en je bent klaar ;-)
 
@Drees Misschien zit in mn sloop xtz een H4 en H7 gebeuren morgen krijg ik de motor hier als t goed is, kannik alles nakijken, dan nog ff deze Xenon ebay scoren en je bent klaar ;-)

Ja ik had je link gezien bij het GS forum. Maar dat gaat me nou net weer ff te ver, mischien als er ooit nog een GSje komt dat ik dat ga overwegen. Maar als je ff een keer wilt checken wat er op de sloper zit.....
 
Even wat anders als banden, ik zou best eens wat meer licht uit m'n koplamp willen krijgen. Nou heb ik er wel 2 die branden maar de felheid valt toch wel wat tegen. Nou las ik over die motovision lamp en dacht dat dat wel wat zou zijn. Helaas, :( ik heb er twee (ouderwetse) duplo lampen met bajonetsluiting inzitten en geen H4 |(
Op zich klopt dat ook weer wel als ik de handleiding doorkijk. Ik had al eerder het idee dat de mijne iets Italiaans in zich had dus mischien klopt dat wel gezien de Italiaanse (IT) uitvoering van de koplampen.
Ik neem aan dat als ik er een UK versie (lijken 2x H4 lampen) in zou zetten dat dan het glas niet juist is voor NL. Iemand enig idee of ik er op de 1 of andere manier toch een H4 lamp in kwijt kan zonder dat ik gelijk het hele zaakie hoef te vervangen?
(Afbeelding)

zie pag. 106 en 107 (3-53 en 3-54) van de grote handleiding: ik ben zelf laatst met mijn verlichting bezig geweest, ik had 2 H4 aansluitingen, tenminste, dat dacht ik. De linker was H4 en de rechter leek erop, alleen de bovenste pen (voor dimlicht) bleek een "dummy". Toen ik de rechterlamp uit elkaAr haalde, bleek er een klein grootlichtstekertje in te zitten met dus die dummy. Dus de aansluiting was wel voor H4. Ik heb het gat met een frees groter gemaakt dat ook een H4 lamp past, deze paste dus ook wel door de dummy-aansluiting. Nu heb ik 2 lampen H4 en de rechter zit op zich met de rubber dop en de nauwe sluting in het lampegat stevig vast en tegen eventueel lostrillen heb ik met een lijntje ducktape gezekerd 8-)
 
@dutchdude: erg netjes als je met achter Anakee de 12000 haalt, maar heb je em niet stiekum een keer gewisseld?


Nee zeker niet! ik ben een brave burger, ik draai mn teller niet terug 8-)

maarre, wie doet er mee met een rodamoto bestelling? Vanaf 3 of meer mensen is het interessant. De prijzen zijn:

Michelin Anakee: 140/80-R17 69H €86,24 biba €6
Michelin Anakee: 90/90-R21 54H €56,12 biba €9

Voor Metzeler Tourance heb ik geïnformeerd.

De Duitsers zijn bij mopedreifen ongeveer gelijk duur voor alleen de anakees ex de biba's dus (want €12,99 en €14,99). Bij individuele bestelling (want bij je thuis bezorgd) is moped voordeliger: €11,00 verzand (anakee: R17=€89,45 en R21=€63,44)

Owja: produktiemaand bij rodamoto: R17=mei en R21=februari
Bij mopedreifen ook naar geïnformeerd en daar was het arogante antwoord: "we cant tell because we have about 150.000 tyres on stock". Temeer reden om een accurate voorraadadminstratie te voeren lijkt mij, beetje teleurgesteld in de duitse punktligkeit |( en dat dan ook strak verwoorden in de mail }) to me it seems the more reason to keep an accurate stockadministration :-) just a little bit dipappointed in the famous German Punktlichkeit!
Kind Regards, René. ben benieuwd naar hunder reaktion



Dusse: wie doet er mee met Rodamoto? :]
 
Laatst bewerkt:
@3LDré: ik heb net gebeld en een olietankje besteld (want mijn huidige lekt wat op de naden) bij Woesthof motoren 0575560015, hij sloopt nu een xtz750. Meteen geïnformeerd naar de verlichting: 2xH4 aansluiting, hij heeft ze liggen en verkooopt als één geheel setje. Miscchien heb je dr wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan