XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou manne ik hoor t al, ik prik m wel lek dat blok, de banden ook meteen en de uitlaat is al lek, olietankje ook dus dat scheelt! ;)
 
Ligt dat nou aan mijn instellingen? Elke keer als ik weer terugkom, is de bovenste post van de pagina weer een post versprongen, dan staat baffo bovenaan dan weer mcdvddinges en dan weer drake :?
 
Als je nu laatste klikt krijg je de laatste -aantal- posting zoals ingesteld bij je profiel, dus in mijn geval de laatste 25, niet de laatste pagina zoals eerst, dan moet je gewoon de laatste pagina onderaan klikken, dus beter klik je op nieuwe

Enne hele fiets as-is, zonder wat al verkocht is zul je te veel poen viden, dus koopt allemaal onderdelen voor een prikkie en daarmee klaar 8-)
 
koelvloeistofreservoir kan ook nog lek :Y
Maar waarom wil je zo graag een rijdende milieuramp worden??

neu dat plan heb ik niet hoor, ik weet ook niet meer hoe het zover is gekomen *D goedkope vegen hoef ik gelukkig niet uit te delen. 8-)

Maare... stukkie toeren idd binnenkort, bij droog en niet te koud weer? Henzepenz, weet jij een leuke route?
 
Als je nu laatste klikt krijg je de laatste -aantal- posting zoals ingesteld bij je profiel, dus in mijn geval de laatste 25, niet de laatste pagina zoals eerst, dan moet je gewoon de laatste pagina onderaan klikken, dus beter klik je op nieuwe

Enne hele fiets as-is, zonder wat al verkocht is zul je te veel poen viden, dus koopt allemaal onderdelen voor een prikkie en daarmee klaar 8-)

Dat klinkt wel logisch ja.

En dat dan voor beide opmerkingen.
 
Laatst bewerkt:
...
Dan ook de uitlaat, zie plaatje: zoizo ontroesten en zwart spuiten en om het geluid nog wat op te leuken: met staalboren t/m 10 boren in de voorlaatste kamer door de buis heen (2x, drie gaten in totaal dus) en vervolgens de uitlaat weer dichtplakken (iemand hier een goede tip voor, behalve dicht laten lassen?)
...

het post-probleem heb ik opgelost: het plaatje heb ik origineel "auspüff3" genoemd. Windows heeft daar geen probleem mee. M-F wel: de umlaut wordt niet begrepen door het programma. Hier dus.... de uitlaat zonder umlaut!

full


Enne.... heeft iemand een goede tip [behalve dichtlassen] om gat in de uitlaat weer dicht te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
het post-probleem heb ik opgelost: het plaatje heb ik origineel "auspüff3" genoemd. Windows heeft daar geen probleem mee. M-F wel: de umlaut wordt niet begrepen door het programma. Hier dus.... de uitlaat zonder umlaut!

[afbeelding]

Enne.... heeft iemand een goede tip [behalve dichtlassen] om gat in de uitlaat weer dicht te krijgen?

Popnagels zou mischien kunnen maar ik betwijfel of die het zaakje goed afdichten en of ze zullen blijven zitten (hitte/trillen).
Afbeelding is niet jou uitlaat toch?
 
Aan de foto te zien kun je zo de eind dop er al af halen door de popnagels ff uit te boren, dan kun je van de laatste plaat een gatenkaas maken dmv boor, einddeksel er weer op poppen en klaar.

En anders koop je mijn enorm roestige toch als studie object?
 
Popnagels zou mischien kunnen maar ik betwijfel of die het zaakje goed afdichten en of ze zullen blijven zitten (hitte/trillen).
Afbeelding is niet jou uitlaat toch?

Er zijn gasdichte RVS popnagels in de handel speciaal voor dempers.

Als je op marktplaats zoekt naar "gasdichte popnagel" kom je bij een kerel die Ducati dempers verkoopt, maar ook gasdichte popnagels. Ik las ergens anders op het MF dat ze iets van 3 Euro voor 14 stuks waren. (Excl. verzendkosten)
full
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hebbik bij de uitlaatnavulset van Laser voor mn Arrow PD-replica een stapel van dergelijke pops gekregen, heb er later ook 2 gaatjes in mn Supertrapp IDS-2 mee gedicht en idd geen lek
 
Krijg je door het doorboren van dat pijpie geen last van nare interferentie van de oorspronkelijke uitlaatgassen-stroom en die nieuwe stroom (vanuit de groene lijn)? Dus dat gas vanuit de groene pijl het gas van de blauwe pijl gaat tegenwerken en je zo dus de totale uitlaatgas stroom tegenwerkt? (en dus vermogen verliest..)??

Ik zou gewoon een fatsoenlijke 2e hands demper kopen, staan er zat te koop (zie bv DTA marktplaats, Laser ProDuro Sport voor 75€. Ik heb um IRL gezien, ziet er nog goed uit.
 
En tallguy is een geschikte peer :)
Maar hij wil juist die interferentie, ik denk dat alleen bij weinig toeren de doorgang werkt, bij hoge toeren de snelheid vd gassen dermate hoog is dat t de weg vd kortste weerstand neemt, en dus de pijpjes volgt. Tegelijkertijd als de verbinding wel zou werken je de uitlaat korter maakt en dus minder koppel nog buiten t feit vd mindere tegendruk, maar goed met K&N filters maak je de (sinus?) golf/gang ook korter. (t hele inlaat/uitlaat kanaal moet je als 1 zien met drukgolven verplaatsende lucht van begin tot eind) T zou kunnen resulteren in een (ietsjes) luidere uitlaat bij stationair/weinig toeren en stiller (tov stationair) bij rijden, zou dat de truc ook zijn van de EVA dempers...?
 
Laatst bewerkt:
een leuk toerritje lijkt mij ook wel wat,het liefst op een zondag.
en natuurlijk zaterdag 16 dec ,PD presentatie in valkenswaard :]
 
Aan de foto te zien kun je zo de eind dop er al af halen door de popnagels ff uit te boren, dan kun je van de laatste plaat een gatenkaas maken dmv boor, einddeksel er weer op poppen en klaar.

En anders koop je mijn enorm roestige toch als studie object?


neuh kopen niet, maarre een donatie tbv. de wetenschap *D


En tallguy is een geschikte peer :)
Maar hij wil juist die interferentie, ik denk dat alleen bij weinig toeren de doorgang werkt, bij hoge toeren de snelheid vd gassen dermate hoog is dat t de weg vd kortste weerstand neemt, en dus de pijpjes volgt. Tegelijkertijd als de verbinding wel zou werken je de uitlaat korter maakt en dus minder koppel nog buiten t feit vd mindere tegendruk, maar goed met K&N filters maak je de (sinus?) golf/gang ook korter. (t hele inlaat/uitlaat kanaal moet je als 1 zien met drukgolven verplaatsende lucht van begin tot eind) T zou kunnen resulteren in een (ietsjes) luidere uitlaat bij stationair/weinig toeren en stiller (tov stationair) bij rijden, zou dat de truc ook zijn van de EVA dempers...?


..als hij ik is... 't gaat mij om de herrie 8-) dat geïnterfereer en andere gebla'd, daar snappik niks van :?


Krijg je door het doorboren van dat pijpie geen last van nare interferentie van de oorspronkelijke uitlaatgassen-stroom en die nieuwe stroom (vanuit de groene lijn)? Dus dat gas vanuit de groene pijl het gas van de blauwe pijl gaat tegenwerken en je zo dus de totale uitlaatgas stroom tegenwerkt? (en dus vermogen verliest..)??

Ik zou gewoon een fatsoenlijke 2e hands demper kopen, staan er zat te koop (zie bv DTA marktplaats, Laser ProDuro Sport voor 75€. Ik heb um IRL gezien, ziet er nog goed uit.


klopt ook wel hoor en het is ook niet duur, maar toch weer 75 euro en het is al een prijzig onderhoudseizoen voor mij. Ik schuif die uitgave even voor me uit, tegen de tijd dat ik een combi wil maken met rvs-bochten -over een paar jaar ofzo- dan zie ik wel weer verder. Voorlopig doe ik de volledige ontroestingskuur, zwart maken en het geluid wat opleuken :]


een leuk toerritje lijkt mij ook wel wat,het liefst op een zondag.
en natuurlijk zaterdag 16 dec ,PD presentatie in valkenswaard :]


Wat is de pd-prestatie?
 
Laatst bewerkt:
Donatie, NFW...
Herrie, wil je die nu extra of wil je de boel maken en stiller...? :+
PD-presentatie (niet prestatie) = Paris Dakar
 
Laatst bewerkt:
je heb gelijk het is lissabon\dakar .
maar kan iemand mij vertellenen of met foto of tekening hoe een kofferrek van hepco en becker gemonteerd moet worden,ik krijg het ding niet passend.
er zijn 4 profiel onderdelen, 2 waar de koffers aan bevestigd worden, 1 H profiel in de onderste poten grotere gaten dan boven, en een ] profiel met in de kleine pootjes gaten
B| :?
het ding is 2e hands en zou op een super tenere moeten passen
 
Laatst bewerkt:
WIE WIL ER DIT WEEKEND RIJDEN ??? :] :] :]
(IK BEN ANTIPOSTDUIF, DUS SUGGESTIES WELKOM)
IK AF AMSTERDAM...

Lijkt me leuk. ookal is het maar koffie en wat km's rijden.
Utrecht centraal punt ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan