er komt een nieuwe story in halflive's leven

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
35.085
9.304
Purmerend
Ik zal nog eens proberen het zijspanhoekje naar een hoger plan te tillen.

ik zal beginnen met een pijnlijke bekentenis.
na jarenlang guzzi huizenhoog de hemel in geprezen te hebben ga ik er nu toch afstand van doen.
eigenlijk komt het uit praktische overwegingen.
ik heb als vervanging van mijn trouwe BMW K75 een BMW R1100 G/S aangeschaft.
de K75 is nog lang niet versleten maar wel oersaai, vandaar.
het plan was om met de verkoop van de K75 een groter span voor de guzzi te bekostigen.

en toen;
komt er op marktplaats een EML anderhalfpersoonszijspan voorbij voor een redelijke prijs *O*
iemand heeft met dat span aan een goldwing 1500 geprobeert een lantaarnpaal oid uit de grond te rijden, dat was dus niet zo goed afgelopen |(
bij die aktie heeft de bak wat polyesterschade opgelopen en is de ruit gesneuveld.

Nu vind ik zo'n bak wel leuk maar ik vind hem wel erg kolossaal om aan de guzzi te hangen.
vandaar: de BMW gaat omgebouwd worden en de guzzi gaat in de verkoop.
wel met spijt in het hart want er zit intussen erg veel werk in en ik zou er nog tijden lol mee kunnen hebben.

ik ben nu heel druk bezig om stad en land af te bellen om iemand te vinden die een sub/onderframe voor de K75 heeft.
voorlopig wil dat nog niet erg lukken, engbers in zelhem wil er wel een voor me maken op mijn motor, dat is een optie.
Goos van motoport hengelo heeft een contact bij EML dat misschien kan helpen.
ik heb stahmer in duitsland gemailt, die schijnt nogal wat oude EML voorraden te hebben.
ik heb ook op een duits zijspanforum een balletje opgegooit, ik verwacht daar niet veel van maar wie weet heeft er iemand een goede tip.
als een van jullie nog wat weet hoor ik het graag.
als laatste optie houd ik zelf maken.
dat zou ik graag doen maar ik heb geen idee wanneer ik dat zou moeten doen :?

ik wacht nu met spanning morgenochtend af, dan komen ze mijn "nieuwe" span afleveren *O*

van de om/aanbouw zal ik verslag met veel plaatjes doen, op internet is daar weinig van te vinden en er zijn wel altijd veel mensen naar op zoek.
 
Ik zal nog eens proberen het zijspanhoekje naar een hoger plan te tillen.

ik zal beginnen met een pijnlijke bekentenis.
na jarenlang guzzi huizenhoog de hemel in geprezen te hebben ga ik er nu toch afstand van doen.
eigenlijk komt het uit praktische overwegingen.
ik heb als vervanging van mijn trouwe BMW K75 een BMW R1100 G/S aangeschaft.
de K75 is nog lang niet versleten maar wel oersaai, vandaar.
het plan was om met de verkoop van de K75 een groter span voor de guzzi te bekostigen.

en toen;
komt er op marktplaats een EML anderhalfpersoonszijspan voorbij voor een redelijke prijs *O*
iemand heeft met dat span aan een goldwing 1500 geprobeert een lantaarnpaal oid uit de grond te rijden, dat was dus niet zo goed afgelopen |(
bij die aktie heeft de bak wat polyesterschade opgelopen en is de ruit gesneuveld.

Nu vind ik zo'n bak wel leuk maar ik vind hem wel erg kolossaal om aan de guzzi te hangen.
vandaar: de BMW gaat omgebouwd worden en de guzzi gaat in de verkoop.
wel met spijt in het hart want er zit intussen erg veel werk in en ik zou er nog tijden lol mee kunnen hebben.

ik ben nu heel druk bezig om stad en land af te bellen om iemand te vinden die een sub/onderframe voor de K75 heeft.
voorlopig wil dat nog niet erg lukken, engbers in zelhem wil er wel een voor me maken op mijn motor, dat is een optie.
Goos van motoport hengelo heeft een contact bij EML dat misschien kan helpen.
ik heb stahmer in duitsland gemailt, die schijnt nogal wat oude EML voorraden te hebben.
ik heb ook op een duits zijspanforum een balletje opgegooit, ik verwacht daar niet veel van maar wie weet heeft er iemand een goede tip.
als een van jullie nog wat weet hoor ik het graag.
als laatste optie houd ik zelf maken.
dat zou ik graag doen maar ik heb geen idee wanneer ik dat zou moeten doen :?

ik wacht nu met spanning morgenochtend af, dan komen ze mijn "nieuwe" span afleveren *O*

van de om/aanbouw zal ik verslag met veel plaatjes doen, op internet is daar weinig van te vinden en er zijn wel altijd veel mensen naar op zoek.


Dan kun je de Schoenlepel eindelijk thuis laten O-)







:+
 
da's nu gelukkig weer van toepassing op mijn solo g/s :}
daar heb ik net op tijd een verschrikkelijke midlifecrisis mee om zeep geholpen.

Dus jij heb die grijze blauwe eml gekocht met schade ha ha ha ha ha .
daar keek ik ook nog naar maar was telaat ha ha .
ik dacht die is vast voor een zacht prijsje weg gegaan .
nou leuk hoor . leuk project
groet Raymond
 
Ik zal nog eens proberen het zijspanhoekje naar een hoger plan te tillen.

...
en toen;
komt er op marktplaats een EML anderhalfpersoonszijspan voorbij voor een redelijke prijs *O*
iemand heeft met dat span aan een goldwing 1500 geprobeert een lantaarnpaal oid uit de grond te rijden, dat was dus niet zo goed afgelopen |(
bij die aktie heeft de bak wat polyesterschade opgelopen en is de ruit gesneuveld.

...
ik wacht nu met spanning morgenochtend af, dan komen ze mijn "nieuwe" span afleveren *O*

van de om/aanbouw zal ik verslag met veel plaatjes doen, op internet is daar weinig van te vinden en er zijn wel altijd veel mensen naar op zoek.

heb je alleen het zijspan gekocht, of zijspan compleet met voorvork,wielen etc, of de gehele combinatie?
 
ik heb het zijspan met de ombouwdelen gekocht.
dus met voorvork, wielen en kogels/subframe.

ik vind dat ik voor de bak een redelijke prijs betaald heb, de rest is bonus.
voordat je me vreselijke bedragen gaat bieden, ik ga bijna alles hergebruiken.
alleen het achterwiel (als het er ook werkelijk bij zit) heb ik (nog) geen toepassing voor.

nu hoop ik alleen dat ik duidelijke afspraken gemaakt heb, dat blijft toch eng over de telefoon :X
 
hij is binnen, toch wel zwaar zo'n eml.
full
 
de andere kant mankeert weinig aan.
behalve de nodige herfst liggen er ook allemaal latex handschoentjes in de bak, dat heeft toch wel zeer gedaan -O-
full
 
Boonstra heeft keurig woord gehouden, alle klemmen en ombouwdelen liggen in de bak :}
full
 
het achterwiel zit er ook bij, daar heb ik nog even geen bestemming voor.
full

misschien dat ik er een andere naaf in kan kopen/maken zodat hij op de BMW past.
anders wordt het gewoon een naafadapter met een smart wiel.
de verkoopprijs op mp zal denk ik net zoiets zijn als een naafadapter kopen.
 
Gefeliciteerd met dit nieuwe project! 8-)

Wat vraag je voor je Guzzi :?

Niet dat ik er geld, tijd of ruimte voor heb maar je weet maar nooit :X :X :X
 
Mooi Spul, is die Voorvork niet pas te maken??
dat gaat zeker wel lukken, ik moet alleen een bovenste kroonplaat maken, de rest valt wel met aangepaste lagers of bussen aan te passen.
de steek van de poten is maar een halve centimeter groter als van de bmw, ik kan dus gewoon de originale koplamp en het schermpje hergebruiken.

Wat vraag je voor je Guzzi?

Niet dat ik er geld, tijd of ruimte voor heb maar je weet maar nooit
volgens mij heb ik het al eerder gezegt: ik zet hem straks op marktplaats voor 3750,-
natuurlijk is er dan nog onderhandelingsruimte, voor jou heb ik zelfs een aanbiedingsprijs *O*
die ga ik natuurlijk niet op dit spandoek hangen :N

ik heb zojuist Goos van motoport hengelo nog gebeld, een onderframe van eml gaat zo'n duizend euro kosten -O-
dat gaat dus nix worden :N
als ik even tijd heb zal ik hem eens naast de BMW zetten, kijken hoe het uitkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan