White Walls op je banden

Stimpie

MF'er
15 nov 2006
119
0
Schoonhoven
Ik ben van plan om white walls op me banden te maken.

klik foto voor vergroting

Nu weet ik niet wat de beste manier is. Bij een andere motor, een GN250, ben ik met heel veel schilderstape en latex bezig geweest. Onder het mom van; Tja, zie wel of het werkt.
Het zit er nu al 2 jaar op, maar dat komt omdat de motor al 2 jaar in opbouwende staat stil staat in de schuur...

Nu zijn er ook white wall stukken te koop die je tussen de velg en de band kan klemmen, dit heb ik ooit eens gelezen in de bigtwin. Weet iemand waar ik die kan vinden en in welke prijs richting ik dan moet denken.

Of kan het ook gewoon met een kwast en de juiste verf? Zo ja, wat is dan de juiste verf... ?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Koop gewoon een paar echte (het is bijna kerst dus vraag ze gewoon aan de kerstman!) Als je dit jaar stout bent geweest en dus alleen maar een klein kadootje krijgt kan je Erik de bandenman eens om een prijsopgave vragen. (hij was voor mijn Avon white wall banden namelijk ook netjes aan de prijs)
erik@debandenman.nl

full


Groeten Mischa
 
maar die hoef je maar 1 keer te kopen...
Ja dat weet ik, maar er zitten wel wat nadelen aan.
Een daarvan is dat de meesten het k#t vinden om deze netjes tussen velg en band te krijgen.
Een maal er goed tussen, niets aan de hand.
Scheef, loopt je band langzaam leeg.
Sommigen bedrijven beginnen er dus niet aan.
Tweede is dat een whitewallband net zo duur is als een gewone.
En dan is het witte deel ook nog eens slijtvast.
 
Waarom koop je geen echte? Ongebruikelijke band of een financieele keuze?

Mijn achterband is vrij nieuw en die was duur zat en bevalt me prima qua grip. De voorband zit er wel aan te komen volgend jaar, maar alleen een white wall op de voorband is ook geen gezicht.

Denk dat ik maar es met een kwast aan de gang ga. Als het niet werkt, na ja, dan werkt het niet. Als het wel werkt is het een goedkoop alternatief.

Je hebt toch ook van die bandenstiften om de merkletters op de band in te kleuren?
 
Je hebt toch ook van die bandenstiften om de merkletters op de band in te kleuren?
Wat wel prima gaat is wegenwit, die rommel waar ze strepen mee op straat kladderen, als je daar aan kan komen (wat soms nogal lastig is) red je het beter dan met latex ofzo...
 
gewoon ff 'spin & spray' > je wiel een slinger geven en witte motip gebruiken. hoef je alleen maar je velg even af te vegen met thinner. Ieder half jaar even herhalen en klaar, kost t je maar een tientje..... *D
 
Het is lijkt mij wel van belang om een juiste type verf te gebruiken. Verf op waterbasis is natuurlijk knudde, maar op terpetine basis is misschien te agressief voor het rubber of ben ik nou gek? (zowieso, maar dat terzijde)
 
Het is lijkt mij wel van belang om een juiste type verf te gebruiken. Verf op waterbasis is natuurlijk knudde, maar op terpetine basis is misschien te agressief voor het rubber of ben ik nou gek? (zowieso, maar dat terzijde)
rubber ?

denk je dat dat ng in een band zit dan tegenwoordig ?
 
leuke foto btw samen met zoon

ga je ook je pijpje heat-wrappen, of kom je dan buiten joe stijl-kenmerken?

Dat is me neefje... Zonen en dochters begin ik voorlopig niet aan!

En ik heb idd zitten denken om het pijpje te hietreppen. Leuk Trumpet dempertje eronder en klaar is kees voorlopig



Komt allemaal vast goed.
 
Ik kon het niet laten. Mijn vriendin is van het weekend de deur uit, dus gelijk maar even de motor binnengezet en ben nu aan het tapen en voorbewerken.

Het kriebelt gewoon...

Maar eerst maar es een pintje, raadgever nummer 1 *O*
 
*HIPS!* Tape heb ik er net af gehaald (lang leve de droogtijd van verf in de kroeg...) en zie hier het resultaast;


klik foto voor vergroting

Ik vind het best gelukt al zeg ik het zelf. Moet nu nog maar even afwachten of het in praktijk ook gelukt is... Als het morgen een beetje weer is dan ga ik zeker door de stront en bagger rijden om te kijken of het schoon te krijgen is op een christelijke manier. O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan