Z1000 - Z750 - Z750S PLAZA deel 26

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lichtvervuiling
Lichtvervuiling is de verhoogde helderheid van de nachtelijke omgeving door overmatig gebruik van kunstlicht. Lichthinder is de overlast die mensen en dieren hiervan ondervinden.

Lichtvervuiling is een vrij recent fenomeen. Het overvloedig verlichten van allerhande plaatsen veroorzaakt ecologische schade. Nachtverlichting, zoals verlichting van snelwegen, motoren met Xenonlampen en straten, gebouwen, objecten en assimilatieverlichting in de glastuinbouw, kan het biologische dag- en nachtritme van mensen en dieren verstoren. Planten worden beïnvloed in hun groeiwijze. Ook astronomische waarnemingen worden erdoor bemoeilijkt.

Milieuterrorist :(















:+


_O- _O- _O- _O-


:(
































:+
 
Lees ik het verkeerd of klopt het dat we de laatste tijd veel Belgische motorvrienden mogen verwelkomen? Ik mag dat taaltje wel. :Y

Ik denk dat we van de zomer aan de andere kant van de grens maar eens wat naft moeten verbranden en wat rubber achterlaten..... :] Die boys weten vast wel een paar leuke weggetjes..... :Y *O*
we gaan de laatste 2 jaar al een dag in belgië rijden. :Y



















maar dan zal jij wel weer moeten werken.



:+ :+
 
Hello, ik ben Joris (21j) en ben nieuw op dit forum,
Ik zit met een groot dilemma. Ik wil een Z750 kopen vanwege het bangelijke uiterlijk en motoriek. Maar ik heb nog geen schakelmotor voorheen gehad(kan er wel met rijden). Enige ervaring heb ik van scooterracing maar die vermogens zijn niets in vergelijking met moto's.. Is het slim om als eerste motot een Z750 te kopen? graag jullie meningen!
je hebt ons topic gevonden. :}

welkom bij de z-ettertjes.
 
Uiteindelijk is het zover...

verleden week heb ik op het autosalon mij een nieuwe Z750 aangeschaft. halfweg vorig jaar wilde ik de 2006 kopen, maar dan was het niet zo'n goed moment. Dan hoorde ik dat er een nieuw model op de markt kwam in 2007 en heb ik maar besloten om te wachten. En het wachten heeft opgeleverd :)
Ergens begin april moet ik hem normaal in de garage staan hebben.
En om kleur te bekennen... Een zwarte, met een sportief windscreen erop, spiegeltjes in het stuur, andere nummerplaathouder met kleinere richtingaangevers. Een andere uitlaat komt wel een beetje later want dat onding... nah, toch niets voor mij.

dus nu ongeduldig wachten op een bericht van de garage....

Proficiat met je aankoop ;) Ik heb in december een groene besteld en als het goed is dan kan ik in maart :]
 
je kwam toen samen met bokkie idd best weg.




op 2 manieren zelfs. ;)


*O*


over best wel weg gesproken in combi met onze zuiderburen... wie van de Z1000/Z750 ers kan zich nog het ritje van het jaar ervoor herinneren met denderke. Dat was werkelijk denderen sommige stukken (was jij toch ook bij Bokkie?) terwijl dat gezien de omvang van de groep eigenlijk niet ging....


Knutsel, Fulleke en Bokkie hoe lang reden we vanaf H.I. Ambacht erop naar Huy (nabij luik)... iets zuidelijker zat ik van de zomer met sleurhut.. best wel leuke :] weggetjes. Is misschien ook wel leuk voor een dagje van de zomer...
 
Laatst bewerkt:
Proficiat met je aankoop ;) Ik heb in december een groene besteld en als het goed is dan kan ik in maart :]

thx nick,
jij ook proficiat. vind de groene ook wel mooi, maar dan moest ik mij al een volledig nieuwe outfit terug aanschaffen ook en dat zag ik nu net niet zitten. heb nu een volledig zwart textiel pak en een lederen blauw en zwart pak.
dus ben ik voor zwart gegaan :)
 
Meestal worden we uitgenodigd.

o.a. Denderke in 2005

&

Z-boy in 2006

onder de noemer Ardennenrit.


O-)


Dus!!!???


:^

En de plaats is ook al bekend
Geografisch Middelpunt Belgie

full



;)
 
Hoeveel km heb je gedaan met je originele tandwielen?
Ik zit nu net over de 34.000 en achter is nog goed maar voor begint het toch wat minder te worden.
Zat er aan te denken om voor de zomer vakantie ook maar eens de boel te vervangen.
Origineel heb ik vervangen rond de 34.000 km. De 2e set vervang ik nu en heeft net de 20.000 niet gehaald. Ketting is van RK en die neem ik dus niet meer. Lijkt nu wel elastiek. Laatst afgesteld, nog geen 40 km gereden en toen kon ik hem weer afstellen. Hing alweer veel te slap.
Nu deze ketting erom......van DID. Let niet op het tandwiel, da's een beetje vuil, net als de rest. O-)
full
 
vergeet onze belastingskas niet te spijzen dan :) dat nieuwe wegenvignet lijkt er echt wel aan te komen... :)
Niks spijzen......jullie zoeken toch geen snelweg voor ons op? Wij willen alleen binnendoor voor het betere bochtenwerk.....en daar hoef je geen vignet voor te hebben toch?

Wij zijn tenslotte Hollanders.....en die geven geen geld uit als het niet hoeft. O-)

Gij moet toch weten hoe enen hollands kookboek begint he? ....leen een ei..... :+
 
Weer effe fijn bijgepraat,
maar je mag Sjeeson zelf vertellen dat z'n steuntje in die bouwput bij jouw voor de deur is gegooidvallen en dat die graafmachine er boven op staat. :Y




:o :+
Sssttt, je zou hem toch die zelfgemaakte van mij geven dan? O-)
Gewoon in het plastic zakje laten zitten en in een beetje donker hoekje geven, dan ziet hij het verschil toch niet. 8-)
 
we gaan de laatste 2 jaar al een dag in belgië rijden. :Y



maar dan zal jij wel weer moeten werken.



:+ :+
Ja idd. Ik krijg het idee dat jullie me er niet bij willen hebben. '( Steeds maar weer op een dag dat ik moet werken! '(



Maar wacht maar; ik hou contact met onze belgische vrienden en er wordt net zolang met data geschoven totdat zeker is dat ik ook mee kan.
:]
:]




*O* *O* :Y :Y
 
Origineel heb ik vervangen rond de 34.000 km. De 2e set vervang ik nu en heeft net de 20.000 niet gehaald. Ketting is van RK en die neem ik dus niet meer. Lijkt nu wel elastiek. Laatst afgesteld, nog geen 40 km gereden en toen kon ik hem weer afstellen. Hing alweer veel te slap.
Nu deze ketting erom......van DID. Let niet op het tandwiel, da's een beetje vuil, net als de rest. O-) [afbeelding]


Ik ervaar hetzelfde probleem. (met RK)

Maaruh nieuwe ketting op oude tandwielen? Of begrijp ik het verkeerd.

Ben je ook 'goldmember 'geworden (zie ketting)


:)
 
Laatst bewerkt:
Lelijk is een kwestie van smaak, als de functionaliteit en het comfort van je machine hoger wordt is dit ook een verbetering!

groeten uit Belgrado,

vriend *O*


Origineel heb ik vervangen rond de 34.000 km. De 2e set vervang ik nu en heeft net de 20.000 niet gehaald. Ketting is van RK en die neem ik dus niet meer. Lijkt nu wel elastiek. Laatst afgesteld, nog geen 40 km gereden en toen kon ik hem weer afstellen. Hing alweer veel te slap.
Nu deze ketting erom......van DID. Let niet op het tandwiel, da's een beetje vuil, net als de rest. O-) [afbeelding]

als dat een zwart wiel zou zijn ziet die er net zo uit als de mijne ("zwart" *O* )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan