Het grote motorscooter topic deel 2

omdat iedereen dit topic toch leest,voor de liefhebber:

BVA Auctions

let op:

BTW: 19,00%
Veiling Kosten: 16,00%
Btw over de veilingkosten: 19,00%
 
Afgelopen zaterdag heb ik mijn Majesty 250 na ruim een jaar probleemloos rijden ingeruild voor een T-max (black max). :9~

Over 1 1/2 week ga ik 'm ophalen. *O*

:]
 
Jazeker.

Sjonge, wat is 1 1/2 week nog lang....,maar goed, m'n majesty rijdt ook erg lekker. :]

Die doe ik echt met pijn in mijn hart weg.

Toch 14 maanden lekker mee gestuurd, zo'n 13000km, zonder één enkele hapering.

:}
 
Jazeker.

Sjonge, wat is 1 1/2 week nog lang....,maar goed, m'n majesty rijdt ook erg lekker. :]

Die doe ik echt met pijn in mijn hart weg.

Toch 14 maanden lekker mee gestuurd, zo'n 13000km, zonder één enkele hapering.

:}
Ik heb eens 17.000 technisch probleemloze kilometers in 5 maanden gedaan met die Majesty.
Had ik toen maar die Tmax gehad, werd gek van het gebrek aan vermogen zo iedere dag. ;)
 
Dat ben ik wel met je eens.

Het stuurt en remt goed, maar hij loopt geen streep harder als 120, en ik rij elke dag op de snelweg.

En hoelang gaat het mee bij max toerental....
 
Dat ben ik wel met je eens.

Het stuurt en remt goed, maar hij loopt geen streep harder als 120, en ik rij elke dag op de snelweg.

En hoelang gaat het mee bij max toerental....

Da's een goede vraag.. Ik rijd nu een paar weken op mijn Vespa 250 GTS, en op de snelweg zou je met 100 km natuurlijk mee kunnen komen, maar dat gaat na een half uurtje toch vervelen. Liever rijd ik hem gewoon op zijn max. Nu is die motor volgens mij afgeregeld op een maximum aantal toeren, en zou het moeten kunnen om er volgas mee te rijden. Wie heeft hier verstand van en kan me vertellen of het kwaad kan?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kán de motor door de rolweerstand en luchtweerstand niet té hoge toeren halen en kun je net zoals bij een 2cv en Kever gewoon volgas rijden.
Ik geloof niet dat er vanaf fabriek toerenbegrenzers oid zijn ingebouwd.
Ben zelf ook erg benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben want ik rijd op m'n scoot vaak volgas hopende dat dat geen kwalijke gevolgen heeft... :]
 
er zit wel een soort van toerenbegrenzer in

de vario...

als je lichtere rollen erin gooit maakt die meer toeren/overtoeren

als het juiste gewicht(standaard gewicht zal goed genoeg zijn) erin zit zal die waarschijnlijk geen overtoeren maken en is het geen probleem om volgas te blijven rijden
 
Het valt mij op dat mijn majesty altijd max 125 op de teller haalt, met normale tegenwind, windstil en wind mee.Hij loopt er vrij makkelijk naar toe en dan ineens gaat ie niet harder meer. |(
Net zoals bij een toerenbegrenzer.
 
kan aan de vertanding liggen dat je misschien best korte vertanding hebt

bij een bromscooter is de originele vertanding altijd het kortste
 
Ach ja, ik heb er al een oplossing voor....

T-max heet het geloof ik... O-)

Gefeliciteerd man, Black Max is echt fantastisch. Ik kan me voorstellen dat de Majesty met pijn in het hart weggaat als-ie zo'n goed werk heeft gedaan de afgelopen tijd, maar de Tmax heeft de "nare" eigenschap dat-ie zijn voorgangers snel doet vergeten...;)
 
Het is een hele nieuwe 8-)

Ja, ik heb gehoord dat ze aardig kunnen drinken....

Natuurlijk wel interessant om weer een zuinigheids record te zetten (1 keertje maar, want daar koop je geen T-max voor _O- )

Nou rij ik met mijn Majesty ook tussen de 1op22 en 1op 26, dat is het verschil tussen overal volgas,ook op de snelweg en truttig rijden in de regen...
 
Hier alvast een plaatje van max.
Hij staat nog bij de dealer te wachten...
full
 
Eindelijk *O* *O*

De T-max is er!!!!

Zo, dat rijdt even anders zeg.
Als je stilstaat, moet je er aan wennen dat je hoger zit, en voel je goed dat ie een stuk zwaarder en vooral degelijker is als een majesty, maar zodra ie beweegt.... :}

Mag alleen nog geen hoge toerentallen draaien, pas na 1600 km volgens het instruktie boekje.Dat duurt nog effe, want hij staat nu pas op 260km.Dus niet meer als 5000rpm :Z

En dus ga ik maar elke dag een heel stuk omrijden :] om zo snel mogelijk die 1600km gereden te hebben... 8-)
 
Lijkt op Motoport Hillegom.....

Mooi hoor zo'n Black max! Heel veel plezier ermee!
vandaag naar dance Valley geweest. leuk om te zien dat veel mensen ook op de motorscoot naar het feest afreizen. Veel T-max'n en Burgmannen...

Ik moet nog steeds wachten op mijn Majesty 400, komt wellicht komende week...
 
[

Ik moet nog steeds wachten op mijn Majesty 400, komt wellicht komende week...~[/quote]


Heb begin van de week staan te kwijlen bij een nieuwe YP400 abs en een AN 400 k7.
Heb toch gekozen voor de Soes omdat ik die mooier en moderner vind,ondanks het feit dat de Yam abs heeft.
Heb dus nu al de eerste paar honderd km op mijn Burgman afgelegd en hij bevalt mij steeds beter :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan