Vtr SP1 & SP2 Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
full
 
heb je nog piccies van vdue?


Ja zeker. Hier komt wat (mag eigelijk niet op dit SP-Topic).
Het uitlaatsysteem is inmiddels vervangen door een origineel racing systeem. Katalisatoren, 2 stuks, zijn komen te vervallen en de pijpjes hangen nu onder het kontje. Stuk gaver. Blok is geblueprint.
Op de Dyno gaf hij 126 PK aan het achterwiel. En dat is veel voor 500 tweetakt cc's met een smalle powerband. Dat is net een PK'tje of 10 minder dan de Honda 500cc klantenracer uit het begin van de jaren '90.
full
 
Het schiet al lekker op, vandaag aardig wat kunnen doen. :)

-Flapper-valve er compleet af
-PAIR's er compleet af
-Verspanningstandwielen in de kop er uit
-Vering compleet aangepast
-PCIIIusb
-2-in 1 uitlaatsysteem ( half af, past nog niet helemaal lekker.....)
-Accu onder het blok plaatsen
-Ingekort subframe met alle electronica naar binnen gebracht (frame is al ingekort, v/d week een plaat erin, en de electronica een beetje op orde brengen.....)
-Alu koppelingsplaten
-Nicky-mod
-Aangepaste koeling met water wetter
-Alles wat er verder niet meer aan/op hoeft wordt verwijdert.


wordt nog wel wat......
 
gelukkig dat je het uitlaatsysteem vervangen hebt dit ziet er echt niet uit :r :r gr ivo.


In werkelijkheid valt het wel mee. Maar een racingsysteem is gewoon veel aggressiever. Qua looks en qua geluid.
Met het racingsysteem zijn ook de achterknipperlichten, het achterspatbod en de achterlamp komen te vervallen. Jammer dat je niet zonder nummerplaat mag rijden.
 
moooooooooooooi :}

zeg eeh blueprinten, je hoort het zo vaak , wat houdt t precies in ?
 
modady!!!!
zou jij mijn naam ook bij de meeting willen zetten?
had het al een keer gevraagd in topic 6
over het hoofd gezien :)
 
moooooooooooooi :}

zeg eeh blueprinten, je hoort het zo vaak , wat houdt t precies in ?


Bij "blueprinten" worden alle fabriekstoleranties uit het blok gehaald.
De zuigers hebben exact hetzelfde gewicht. Alle spelingen worden geminimaliseerd. Restanten van het gietproces worden verwijderd, alles wordt helemaal perfect uitgebalanceerd etc. Raceteams die je tegenkomt in een Dutch Superbike e.d. beginnen hier altijd mee. Levert zo een PK'tje of drie op en een beter lopend blok. Jij en ik merken niet veel van dat beter lopende blok op de openbare weg, maar als je als raceteam op zoek gaat naar de laatste PK'tjes moet de basis helemaal goed zijn.

De reden dat de Vdue geblueprint is is eigenlijk een negatieve. Toen ik de machine kreeg uit Italie had hij zo'n 2 jaar stil gestaan. De Vdue blokken hebben Bimota nogal wat problemen opgeleverd. Eigenlijk is het een 1/2 prototype. Derhalve hebben we hem open gegooid.
 
Laatst bewerkt:
Het schiet al lekker op, vandaag aardig wat kunnen doen. :)

-Flapper-valve er compleet af
-PAIR's er compleet af
-Verspanningstandwielen in de kop er uit
-Vering compleet aangepast
-PCIIIusb
-2-in 1 uitlaatsysteem ( half af, past nog niet helemaal lekker.....)
-Accu onder het blok plaatsen
-Ingekort subframe met alle electronica naar binnen gebracht (frame is al ingekort, v/d week een plaat erin, en de electronica een beetje op orde brengen.....)
-Alu koppelingsplaten
-Nicky-mod
-Aangepaste koeling met water wetter
-Alles wat er verder niet meer aan/op hoeft wordt verwijdert.


wordt nog wel wat......

Lekker bezig Martin! Probeer ondertussen wat foto's te maken als de zaak open ligt? Dat maakt het afkijken zóóveel makkelijker ... O-)

Ben vandaag bezig geweest in de 'spuitcabine' op zolder, gaat allemaal lukken! *O*
 
Laatst bewerkt:
zo vandaag was weer een kadootje jongens! wat een heerlijk weer. lekker zonnetje, lekker temperatuurtje. Ik kwam overhoopt nog een sp1 rijder tegen.

@gobert jij hebt wel veel en mooi speelgoed zeg! heb je wat meer fotootjes van de bimota (mogen hier toch wel voor 1 keer gepost worden). Ik ben echt fan van dat ding!
Er is nog 1 Bimota die ik mooier vind. De tesi 2d. alleen al om de techniek!!!

maar....die zal je toch niet in je garage hebben :O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan