Vtr SP1 & SP2 Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker bezig Martin! Probeer ondertussen wat foto's te maken als de zaak open ligt? Dat maakt het afkijken zóóveel makkelijker ... O-)

Ben vandaag bezig geweest in de 'spuitcabine' op zolder, gaat allemaal lukken! *O*

Vriendin had de camera mee naar de winter efteling :(
Morgen worden er een paar foto's gemaakt.
Peter, jij hebt toch een sebimoto racekont, geheel dicht?
Je kon nog wel eens grote problemen krijgen met je subframe.
Bij mij MOET die ingekort worden, EN de electronica aan de zijkant moet ook grotendeels weg, anders past het echt niet.....en ik gebruik nog het originele zitje....
 
zo vandaag was weer een kadootje jongens! wat een heerlijk weer. lekker zonnetje, lekker temperatuurtje. Ik kwam overhoopt nog een sp1 rijder tegen.

@gobert jij hebt wel veel en mooi speelgoed zeg! heb je wat meer fotootjes van de bimota (mogen hier toch wel voor 1 keer gepost worden). Ik ben echt fan van dat ding!
Er is nog 1 Bimota die ik mooier vind. De tesi 2d. alleen al om de techniek!!!

maar....die zal je toch niet in je garage hebben :O


Die 2D pas ik niet op. Is echt een klein machientje.
Ik heb nog een SB8K staan. Homologatiemodel, nr 5/50.
Verder nog een DB4, maar die is ingeruild voor een DB5

YB8, SB6R en SF 750 zijn weg. SB6R staat bij importeur.

Bijgevoegd foto SB8K (de machine van Anthony Gobert)
full
 
Die 2D pas ik niet op. Is echt een klein machientje.
Ik heb nog een SB8K staan. Homologatiemodel, nr 5/50.
Verder nog een DB4, maar die is ingeruild voor een DB5

YB8, SB6R en SF 750 zijn weg. SB6R staat bij importeur.

Bijgevoegd foto SB8K (de machine van Anthony Gobert)[afbeelding]

Dan heb jij wel voor redelijk wat knaken in de schuur staan!!! :} :}
Hoop toch wel dat er een alarm opzit.... :X
 
@ Hakman: bedankt voor de HRC sticker!

Zijn er btw nog meer mensen die een originele HRC sticker hebben liggen en er vanaf willen?! Ik houd me warm aanbevolen...
 
Peter, jij hebt toch een sebimoto racekont, geheel dicht?
Je kon nog wel eens grote problemen krijgen met je subframe.
Bij mij MOET die ingekort worden, EN de electronica aan de zijkant moet ook grotendeels weg, anders past het echt niet.....en ik gebruik nog het originele zitje....

Ik weet 't .. De binnenkant van de racekont is al bijgezaagd, dacht dat 't zo zou passen. Niet dus. Heb 'm even aan de kant gegooid en de ori kont er weer opgezet. Ik geef het nog niet op maar eerst wordt de hele voorkant in orde gemaakt, dat heb ik goed onder controle. 8-)
 
Wat is nu het voordeel van die pairsystem aanpassing? Wat ik me heb horen vertellen is dat het enkel en gewichtsverlies teweeg brengt.

Heeft dit soms nog andere voordelen?
 
Gezelie guys deeltje 7 alweer!
@ Gobert: Wat een mooie spullen heb jij toch.



Ik moet je eerlijk bekennen dat wij (mijn vrouw en ik) ook wel heel erg blij zijn met onze Italiaanse paardjes. Aan de andere kant, ook wij moeten keuzes maken en we moeten er ook best eea voor laten.
Tegelijkertijd kunnen we er samen ook intens van genieten. Het komt regelmatig voor dat we de zondag in de garage doorbrengen. Kachel aan, poetsdoek erbij. Heerlijk (maf).
 
Wat is nu het voordeel van die pairsystem aanpassing? Wat ik me heb horen vertellen is dat het enkel en gewichtsverlies teweeg brengt.

Heeft dit soms nog andere voordelen?

Gewicht, en het ziet er wat netter uit onder de kuip.
En de uitlaatgassen blazen het systeem beter schoon.. vrij vertaald
 
Ik moet je eerlijk bekennen dat wij (mijn vrouw en ik) ook wel heel erg blij zijn met onze Italiaanse paardjes. Aan de andere kant, ook wij moeten keuzes maken en we moeten er ook best eea voor laten.
Tegelijkertijd kunnen we er samen ook intens van genieten. Het komt regelmatig voor dat we de zondag in de garage doorbrengen. Kachel aan, poetsdoek erbij. Heerlijk (maf).

Nerds!!






:+
 
Je hebt helemaal gelijk gobert!!
Jij hebt wat je mooi vind en bent er trots op.
Een echte liefhebber!!
 
Het probleem is eigenlijk dat Carbon niet zo goed tegen hitte kan. Daarom zit er aan de binnenzijde altijd een isolerende laag. Titanium daarentegen kan heel goed tegen hitte.
Een V-twin brandt nu eenmaal heter als een 4-in-lijn.

Dit effect wordt nog eens versterkt door de dikke klappen die een Vtwin maakt. In een absorptiedemper (alle after market dempers zijn absorptiedempers, origineel is een reflectiedemper) zit isolatiemateriaal. Dit gaat niet eeuwig mee, maar moet vervangen worden. Bij de getunede DB4 (Termignoni 2-in-1 systeem) van mijn vrouw moet dit zelfs om de 6.000 km gebeuren.
Als het isolatiemateriaal eruit geblazen is kunnen de hete gassen onbekommerd knabbelen aan het carbon. Dit zal eerst verkleuren, vervolgens poreus worden en weer later verkruimelen.

Persoonlijk vind ik carbon overigens fraaier. Dan maar wat vaker de vulling vernieuwen.

Mijn carbon Laser Hotcams zijn op een gegeven moment ook gescheurd. Juist op de naad, waar de twee delen bij elkaar komen. Ik heb beide uitlaten vervolgens uitelkaar gehaald, een RVS strip aan de binnenkant gelegd, gelijmd en alles weer vast gepopt. Het resultaat gaat nu alweer 4000KM mee....
full
 
Mijn carbon Laser Hotcams zijn op een gegeven moment ook gescheurd. Juist op de naad, waar de twee delen bij elkaar komen. Ik heb beide uitlaten vervolgens uitelkaar gehaald, een RVS strip aan de binnenkant gelegd, gelijmd en alles weer vast gepopt. Het resultaat gaat nu alweer 4000KM mee....
[afbeelding]

Hebben die Lasers een naad dan????
Verbaasd mij zeer. Betekent namelijk dat het laminaat is. Je zou van Laser top-kwaliteit verwachten en geen laminaat. Het beste carbon bestaat uit een geheel is is gebakken.
Heel toevallig weet ik er iets van. Ben betrokken geweest bij een Nederlandse fabricant van motoruitlaten.


Reparatie van carbon kan overigens heel goed gedaan worden met epoxy en een matje. Wel met handschoenen werken!
 
Gisteren had ik mijn vrouw een stukje achterop,toen ik stil stond voor een stoplicht
zij ze over mijn schouder, het lijkt wel het geluid van een grasmaaier.
Ze heeft wel een beetje gelijk,als je er op rijd geeft de SP een toch
andere sound dan wanneer je er naast staat of een andere SP hoort rijden.
Klopt dat nou?

Hier een sample'tje van de Jama Laser Hotcams op de SP2 van me...
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6772634733293110085&q
 
Laatst bewerkt:
Hebben die Lasers een naad dan????
Verbaasd mij zeer. Betekent namelijk dat het laminaat is. Je zou van Laser top-kwaliteit verwachten en geen laminaat. Het beste carbon bestaat uit een geheel is is gebakken.
Heel toevallig weet ik er iets van. Ben betrokken geweest bij een Nederlandse fabricant van motoruitlaten.


Reparatie van carbon kan overigens heel goed gedaan worden met epoxy en een matje. Wel met handschoenen werken!

Tja ik was ook zeer verbaast... maar op de middellijn waar je nu de popnagels ziet zitten, kwamen de beide kanten bij elkaar. En daar begon ie dus ook helemaal van voor tot achter open te scheuren...Het is dus geen huls uit 1 stuk.

Bij Jama is het probleem bekend, maar garantie zat er niet in.... Ze bieden je voor een veel te dure prijs wel aan om de carbon hulsen te vervangen door Titanium. (ik geloof iets va €350,-!!!)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan