Vtr SP1 & SP2 Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke gobert bedankt voor de tip,heb er ook een kaartje bij gekregen van laser met een type goedkeurings nummer dus in principe kunnen ze me niks maken.
 
Ja, dan kun je nog even. Hou ze wel in de gaten, zeker als het carbon is. Hebben we het eerder over gehad in dit deel 7. Succes ermee, en mocht je naar Duitsland of Frankrijk gaan: killers mee.
In Duitsland mag je het systeem TüV legaal maken waar die Polizei bij staat. In Frankrijk schijnt men vervelender te zijn (volgens zeggen).

Overigens zijn al mijn fietsen te luid, muv de Mondial. Never nooit niet problemen mee gehad in NL.
hoeveel DB produceert de mondial gobert?
en wat voor uitlaat zit eronder?

als je zoals ik in een politiecontrole terecht komt,kun je nog wel eens voor verrassingen komen,heb ik gemerkt.ik ben staande gehouden,poosje terug alweer,leovince oval aluminium dempers zonder killers erin,reed 60 per uur achter een auto waar je 80 mocht,maar ik moest ff verderop wezen,dus deed ik het rustig aan.controle op autoos motors brommers alles,resultaat kentekenbewijs ingenomen en een ontheffing om de motor naar huis te rijden,4 weken de tijd om origineel te maken en ter herkeuring aan te bieden,en een prent van 90 euro
 
hoeveel DB produceert de mondial gobert?
en wat voor uitlaat zit eronder?

als je zoals ik in een politiecontrole terecht komt,kun je nog wel eens voor verrassingen komen,heb ik gemerkt.ik ben staande gehouden,poosje terug alweer,leovince oval aluminium dempers zonder killers erin,reed 60 per uur achter een auto waar je 80 mocht,maar ik moest ff verderop wezen,dus deed ik het rustig aan.controle op autoos motors brommers alles,resultaat kentekenbewijs ingenomen en een ontheffing om de motor naar huis te rijden,4 weken de tijd om origineel te maken en ter herkeuring aan te bieden,en een prent van 90 euro

Oh jee,de Leovince oval heb ik ook zal maar vast 90 euries gaan
sparen,zonde SP1KE van de euries.
 
Laatst bewerkt:
het ligt er allemaal maar net aan... met Donny stond ik rond WKSBK vlakbij Assen bij een tankstation waar geluidscontroles werden gehouden, er werden wat jankmachines van de weg geplukt, maar ons lieten ze lekker rijden... dus zo kan het ook!

Weet je nog Don? Was wel een paar keer met ingeknepen koppeling vanmij... :P
 
Als het goed is staat bij de uitlaatmond een E-nummer of een TüV nr ingeslagen.
Ja dat klopt. Heb ik ook bij mijn Bosjes.
En als je dan de uitlaat uitlaat uitelkaar haalt en na een mislukte Db-killer-verwijder-poging hem weer inelkaar zet met de bovenste strip aan de onderkant en andersom. Dan heb je het E-keurmerk aan de onderkant zitten..... |(

Yep...thats me! :z

*D
 
Op "motor gestolen"zag ik dat in aug.2005
een SP1 gestolen was,ben eigenlijk benieuwd
of deze motor toebehoorde aan één van onze
forumleden,en of de motor nog terecht is gekomen.
Was gestolen in Lanaken,dus kan ook een Belgische
geweest zijn,zal je maar gebeuren.
 
hoeveel DB produceert de mondial gobert?
en wat voor uitlaat zit eronder?

als je zoals ik in een politiecontrole terecht komt,kun je nog wel eens voor verrassingen komen,heb ik gemerkt.ik ben staande gehouden,poosje terug alweer,leovince oval aluminium dempers zonder killers erin,reed 60 per uur achter een auto waar je 80 mocht,maar ik moest ff verderop wezen,dus deed ik het rustig aan.controle op autoos motors brommers alles,resultaat kentekenbewijs ingenomen en een ontheffing om de motor naar huis te rijden,4 weken de tijd om origineel te maken en ter herkeuring aan te bieden,en een prent van 90 euro
 
hoeveel DB produceert de mondial gobert?
en wat voor uitlaat zit eronder?

als je zoals ik in een politiecontrole terecht komt,kun je nog wel eens voor verrassingen komen,heb ik gemerkt.ik ben staande gehouden,poosje terug alweer,leovince oval aluminium dempers zonder killers erin,reed 60 per uur achter een auto waar je 80 mocht,maar ik moest ff verderop wezen,dus deed ik het rustig aan.controle op autoos motors brommers alles,resultaat kentekenbewijs ingenomen en een ontheffing om de motor naar huis te rijden,4 weken de tijd om origineel te maken en ter herkeuring aan te bieden,en een prent van 90 euro


De Mondial heeft niet een origineel systeem, maar een systeem wat men destijds voor de SuperBike ontworpen heeft. Is itt tot het originele systeem geheel van Titanium en bestaat uit één dikke pijp die via de achterbrug omhoog loopt (origineel=2). ECHTER, de einddemper is wel een gedempt exemplaar. Ergo, er komt een (voor mij te) tam geluidje uit. Ik rijd nu zo'n jaar of 12 motor en ben nog nooit gepakt met teveel geluid. De andere fietsen zijn allemaal hartstikke illegaal en de Vdue zit zelfs op de GP norm.
 
Hey,

Gelijk even een vraag over mijn uitlaat...

Moet er tussen elke verbinding van de uitlaatdelen een pakking zitten? (Behalve dan net achter de demper).

Er zit bij mij namelijk geen pakkingen tussen het gedeelte waar de Bos uitlaatstukken op het orginele uitlaat gedeelte komen. Er zit hier alleen een metalen ring. (Ik bedoel dus niet het gedeelte waar de veren zitten, maar daarna...) Dit geld voor zowel links als rechts
 
Hey,

Gelijk even een vraag over mijn uitlaat...

Moet er tussen elke verbinding van de uitlaatdelen een pakking zitten? (Behalve dan net achter de demper).

Er zit bij mij namelijk geen pakkingen tussen het gedeelte waar de Bos uitlaatstukken op het orginele uitlaat gedeelte komen. Er zit hier alleen een metalen ring. (Ik bedoel dus niet het gedeelte waar de veren zitten, maar daarna...) Dit geld voor zowel links als rechts
als je geen last van backfires hebt,en je voelt er geen lucht(uitlaatgas)tussendoor blazen zou ik me geen zorgen maken
als je pakkingen eruit liggen merk je dat echt wel
 
Ben benieuwd hoe een verhaal geinig kan zijn als
je 90 euries moet dokken,of heb je ze terug gekregen?
ik heb aardig wat geinig kunst en vliegwerk gedaan,met een goed verhaal tegenover de politie,had dezelfde dag mn kenteken terug,hoefde niet op herkeuring te komen etc etc.
moest wel de boete betalen,maar dat was ook het enige

pepe kent het verhaal maar ik vertel het beter :P
 
als je geen last van backfires hebt,en je voelt er geen lucht(uitlaatgas)tussendoor blazen zou ik me geen zorgen maken
als je pakkingen eruit liggen merk je dat echt wel


Je kunt er altijd een lik siliconenkit tussen stoppen. Je hebt speciale hittebestendige, maar die van de bouwmarkt werkt ook. Maar, zoals al eerder gemeld, als je geen last van knallen (zijn overigens geen backfires) in de uitlaat hebt, of zichtbare lekken, gewoon laten zitten.
 
ik heb aardig wat geinig kunst en vliegwerk gedaan,met een goed verhaal tegenover de politie,had dezelfde dag mn kenteken terug,hoefde niet op herkeuring te komen etc etc.
moest wel de boete betalen,maar dat was ook het enige

pepe kent het verhaal maar ik vertel het beter :P
_O- , ik was het niet die hem aan hield hoor voor de goede orde _O-
 
full


Mooi mooi :9~
 
_O- , ik was het niet die hem aan hield hoor voor de goede orde _O-

Dat zeg je nu wel,ik heb een vriend die werd door een motoragent
aangehouden i.v.m.snelheids overtreding,bleek het een voetbal
maat te zijn,hij kon lullen als brugman maar kreeg wel een fijne
prent van zijn "maat".Uiteindelijk opgelegde boete 260 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan