Vtr SP1 & SP2 Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het slangetje er gewoon afgetrokken en afgedopt met een parker.
Hoef je niet te snijden en je kan het zo weer terug zetten.
De andere kant, dat potje met tuutje, heb ik open gelaten.


Dat was ook mijn gedachte,het slangetje eraf te trekken,
en af te doppen,het potje kan dan open blijven?
Voor de rest niets opnieuw afstellen,en wat H@nsie
zei het zit er alleen op voor de milieu eisen,en loopt
de motor hierdoor wat soepeler?
Ok ga ik ff aftrekken,ja het slangetje bedoel ik.
 
sommigen verwijderen dat hele potje. ikzelf heb het exact zo gedaan als de beschrijving en dus beide kanten dichtgemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik nu ook dus. :)
Hoewel ik jou nog nooit gezien heb....

wellicht maar beter ook.. :X

[me="G_U_U_S"]zoekt dekking...[/me]


:j


Ik denk dat ik hem meeneem jnaar de megameeting.
Er schijnen er zes op kenteken te ( ebben ge)staan in Nederland. Relatief veel aangezien ze niet officieel zijn geimproteerd. De toenmalige importeur heeft er ooit eentje naar Nederaland gehaald als demo en die is verongelukt.
Ik realiseer me nu dat ik er drie in eigendom weet. Er staan er twee in omgeving A'dam (1 Evo en 1 naar Evo gemodificeerd), eentje in omgeving Utrecht in een verzameling(injectie, versie II), eentje bij die noordelijke dealer (geen idee wat voor type), twee in Oud Beijerland bij de Bimota-importeur, waarvan 1 op kenteken (Evo) en 1 niet (injectie versie II).

Ik sta overigens bekend als amabel. So, don't worry!

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Het slangetje heb ik er afgetrokken afgedopt,op het potje een
kort slangetje gemonteerd en ook afgedopt,zodat het originele
slangetje intact blijft,je weet maar nooit,gestart en voorlopig loopt
de motor,een ieder bedankt voor de bijdrage.
 
Ik heb ook het slangetje eraf getrokken en er een vijsje ingedraaid. Vervolgens heb ik die vacuum klep( paddestoel) eraf gehaald(lelijk ding) de flappervalve er zelf ook uit gehaald en dan bovenaan een plastic plaatje erop geplekt zodat alles mooi is weg gewerkt. Minder weerstand binnenin luchtkanaal ;)

beter zou zijn dat ik alles eens uitfrees binnenin, maar dan moet ik tijd hebben en eens nalezen om de luchtfilter kast open te maken
 
Ik heb ook het slangetje eraf getrokken en er een vijsje ingedraaid. Vervolgens heb ik die vacuum klep( paddestoel) eraf gehaald(lelijk ding) de flappervalve er zelf ook uit gehaald en dan bovenaan een plastic plaatje erop geplekt zodat alles mooi is weg gewerkt. Minder weerstand binnenin luchtkanaal ;)

beter zou zijn dat ik alles eens uitfrees binnenin, maar dan moet ik tijd hebben en eens nalezen om de luchtfilter kast open te maken


De airbox van de Mondial is helemaal leeg. Geen enge schotjes, klepjes, flapper-de-flap dingen en.... EURO 1.
 
Vraagje aan de kenners:

Ontwikkelt Honda de VTRSP2 nog verder?
Zitten er technische verschillen tussen de modeljaren 2002, 2003, 2004 en verder?
Ik oriënteer me op een SP2 en heb een interessante gezien uit 2002.
Moet ik nog iets weten over dat modeljaar? Kwaaltjes of wijzigingen die in latere jaren zijn doorgevoerd?

HELP

Groet
Jonezzzzzz
 
Vraagje aan de kenners:

Ontwikkelt Honda de VTRSP2 nog verder?
Zitten er technische verschillen tussen de modeljaren 2002, 2003, 2004 en verder?
Ik oriënteer me op een SP2 en heb een interessante gezien uit 2002.
Moet ik nog iets weten over dat modeljaar? Kwaaltjes of wijzigingen die in latere jaren zijn doorgevoerd?

HELP

Groet
Jonezzzzzz


Het is één grote ontwikkeling. Lees maar eens wat de deelnemers aan dit Topic allemaal bedenken. Wrijvingsverliezen worden uitgebannen door hele tandwieltreinen te verwijderen, de airflow wordt verbeterd door airboxen te modificeren, flapper de flappers worden verwijderd. EURO 2 wordt gemodificeerd naar EURO 1 etc. etc.
 
Jaaah, dat heb ik inderdaad (bijna) allemaal gelezen.
Ik bedoel echter of HONDA de modellen nog heeft aangepast, dus dat ik geen model koop wat helemaal is gewijzigd in de jaren na 2002. Dan koop ik liever eeniuere. Het model dat ik heb gezien is uit 2002 en heeft 2800 km op de teller. Dat vind ik dus wel interessant, als er geen bijzondere wijzigingen zijn geweest door HONDA zelf in het model/ in de techniek.

Graag nog even je visie hierop.
Thanx
 
Jaaah, dat heb ik inderdaad (bijna) allemaal gelezen.
Ik bedoel echter of HONDA de modellen nog heeft aangepast, dus dat ik geen model koop wat helemaal is gewijzigd in de jaren na 2002. Dan koop ik liever eeniuere. Het model dat ik heb gezien is uit 2002 en heeft 2800 km op de teller. Dat vind ik dus wel interessant, als er geen bijzondere wijzigingen zijn geweest door HONDA zelf in het model/ in de techniek.

Graag nog even je visie hierop.
Thanx

De SP2 is tov van de andere SP2 bouwjaren hetzelfde,
voor zover ik weet.
 
Dit kwam ik tegen, een stuk over het afstellen van vering.

www.baswinkel.nl/00001/00002/Vering_afstelling2

Leuk, heb het verhaal op m'n servertje gezet, adres in beginpost *O*

Heb er trouwens wel even een PDF file van gemaakt, Word documenten kun je mee knoeien.
 
Laatst bewerkt:
Jaaah, dat heb ik inderdaad (bijna) allemaal gelezen.
Ik bedoel echter of HONDA de modellen nog heeft aangepast, dus dat ik geen model koop wat helemaal is gewijzigd in de jaren na 2002. Dan koop ik liever eeniuere. Het model dat ik heb gezien is uit 2002 en heeft 2800 km op de teller. Dat vind ik dus wel interessant, als er geen bijzondere wijzigingen zijn geweest door HONDA zelf in het model/ in de techniek.

Graag nog even je visie hierop.
Thanx

Geen wijzigingen in latere jaren, behalve (meen ik) dat de tank een keertje een wat grotere inhoud heeft gekregen (wie weet dat zeker?). Maar niets wezenlijks in elk geval.
 
de latere modellen SP2 zijn uitgerust met HISS anti diefstal dacht ik.
deze hebben dus een chipsleutel, een andere kontaktslot en een andere ECU.
verder geen verschillen...

(HISS = Honda Ignition Security System)


EDIT; lees net dit op een of andere hondasite

2004

- New fuel injection timing and catalytic heat tubes ensure full Euro-2 emissions compliance.
- New brushed aluminium fascia on instrument panel.
- New adjustable clutch lever.
 
Laatst bewerkt:
de latere modellen SP2 zijn uitgerust met HISS anti diefstal dacht ik.
deze hebben dus een chipsleutel, een andere kontaktslot en een andere ECU.
verder geen verschillen...

(HISS = Honda Ignition Security System)


EDIT; lees net dit op een of andere hondasite

2004

- New fuel injection timing and catalytic heat tubes ensure full Euro-2 emissions compliance.
- New brushed aluminium fascia on instrument panel.
- New adjustable clutch lever.

Ik heb een model 2004,maar geen chipsleutel,
wat dat andere betrefd,hebben alle SP2.
Maar ik zou het niet laten afhangen van
een chipsleutel,als men hem wil jatten doen
ze het toch wel,gewoon een goed kettingslot
is ruimte voor.Succes met de eventuele koop
van een SP2,fijne goede machine.
 
Laatst bewerkt:
En guys vinden jullie het wat??
jetblackrg3.jpg
 
Oké, dus als ik het goed begrijp sla ik de plank niet mis door een 2002 model aan te schaffen.

Nog even een vraagje, zal wel wat reacties losweken vermoed ik bij de mensen van dit forum.

Ik twijfel namelijk nog tussen 2 modellen. Ik heb het afgelopen weekeind zowel op een VTR SP2 (2002) proefgereden als op een CRR 1000RR (2004).
En noem mij maar gek, maar ik vond die SP2 gewoon een stuk TOFFER. Dat had ik zelf eigenlijk niet verwacht. Ik ben dus een beetje omgeslagen naar die SP2, terwijl ik vantevoren dacht dat die 1000RR het wel zou winnen.
Nog steeds een beetje vertwijfeld dus.
De 1000RR stuurde lekkerder, maar de SP2 had gewoon iets SPECIAALS.
Wie helpt me? Kan niet kiezen.......

Jonezzzzzzzzzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan