Pan European Topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.

oehTie

MF veteraan
24 okt 2006
7.447
1
Capelle a/d IJssel
Nu zit ik al een tijdje op dit forum, MAAR IK MIS EEN PAN TOPIC.

en al helemaal omdat ik tegenwoordig kan smullen van mijn eigen rijbewijs en pan..

Dus dit topic is vrij voor iedereen met een honda pan european of iedereen die er interesse in heeft.

Post hier je pan met info.

*edit en jah ik weet het http://www.pksolutions.nl/ is een heel forum over de pan maar bij deze zijn we ook op mf vertegenwoordigd.
 
Laatst bewerkt:
om zelf maar even te beginnen,


full

full
full


whaaa en god wat rijd dit lekker, alleen als je hele scherpe bochten maakt op zeer lage snelheid (wegrijden uit parkeervak bv) heb ik nog wel veel moeite met het gewicht...


een honda ST1100 dus, pan european helaas zonder ABS maar dat hopen we natuurlijk toch nooit nodig te hebben.

zilvergrijs, in 1993 gebouwd en in 1998 geimporteerd naar nl. sinds 14-03-2007 mijn eerste motor.
 
Ben je niet een beetje te jong voor zo'n rijdend bankstel. M'n opa van weet ik veel hoe oud had ook zo'n ding.
 
ik hoor het inderdaad vaker, en inderdaad het gewicht is echt even wennen. zeker bij wegrijden uit een parkeervak is het best lastig hem weer rechtop te trekken na de bocht.

gelukkig heeft hij 2 zwarte vleugeltjes met verstopte valbeugels die hebben hun nut al bewezen. Alleen moet ik nog sterk genoeg worden om hem vanaf daar weer zelf overeind te trekken maar dat komt zeker weten nog wel.

Maar op dit alles na, het rijd geweldig, lekker uit de wind, en na 180 km snelweg nog afstappen van he, nog n keer?
 
ik hoor het inderdaad vaker, en inderdaad het gewicht is echt even wennen. zeker bij wegrijden uit een parkeervak is het best lastig hem weer rechtop te trekken na de bocht.

gelukkig heeft hij 2 zwarte vleugeltjes met verstopte valbeugels die hebben hun nut al bewezen. Alleen moet ik nog sterk genoeg worden om hem vanaf daar weer zelf overeind te trekken maar dat komt zeker weten nog wel.

Maar op dit alles na, het rijd geweldig, lekker uit de wind, en na 180 km snelweg nog afstappen van he, nog n keer?

Wel eens op een sportieve lichtere fiets gereden, dan?
 
Hoi Oeh Tie,

Goede keus hoor,
Ik heb mijn ST1100 sinds 1998 en doe hem voorlopig nog niet weg. Het is inderdaad een heerlijke fiets voor de verre ritjes. Die van ons heeft al heel wat landen gehad.

Wij zijn geen groepsrijders en gaan heerlijk zelf op pad. het gewicht gaat echt wel wennen.
En wat je zegt na een dag rijden zeg je gewoon, " doen we nog een stukkie"

veel plezier met je Pan

groeten
 
Wel eens op een sportieve lichtere fiets gereden, dan?


op mijn lesmotor na niet echt eigenlijk, wel op de pc800 van mn instructeur, (oude voorloper van de pan)

maar echt een sporter ben ik toch niet, gewoon lekker rustig aan, al heb ik af en toe wel de neiging om wat sneller weg te rijden bij een stoplicht. Daarnaast ben ik ook van plan om naar het huis van mijn ouders in frankrijk te rijden, daar is zo'n motor ideaal voor
 
Ik ga a.s. zaterdag kijken naar een ST1300. Het wachten op de GTR1400 duurt me wat te lang :P
 
En wat je zegt na een dag rijden zeg je gewoon, " doen we nog een stukkie"

inderdaad nog een stukkie, ik was vanochtend even weggeweest, heerlijk, vanmiddag weer even touren, gewoon maar door willen gaan :)

volgende week moet ik weer werken, ben van plan ook woon/werk te gaan rijden met de pan. Lijkt me heerlijk.


trouwens nog wel een vraagje, ik heb het idee dat ik mijn voetrem wel aardig ver in moet trappen wil ik hem voelen remmen als ik bv 80 rij. Klopt dit? of moet ik toch eens naar de remblokken/olieniveau laten kijken?
 
Ik ga a.s. zaterdag kijken naar een ST1300. Het wachten op de GTR1400 duurt me wat te lang :P

1300 heb ik ook voor gekeken, maar ik ben pas 21 dus verzekering is peperduur dan, een 1100 is nog wel te doen :) zeker een wat oudere fiets uit 1993 zoals die ik nu heb. Ik hoor hele wisselende reacties over de 1300, benieuwd dus hoe hij je bevalt, veel succes iig !
 
ik ben het helemaal met je eens de PAN een DIJK. Aleen dat gewicht als die stil staat maar goed .







p.s ik heb zlef er ook 1 maar dan zonder die jisbak
 
ik ben alleen wel van plan om de koppeling iets anders af te stellen, hij grijpt pas aan op de laatste centimeter, en grote handen heb ik nie dus zeker als ik heel langzaam een scherpe bocht maak is het nogal lastig te koppelen om overeind te blijven. kan ik dit het beste doen op de koppelings hendel of op het blok? op de hendel zie ik alleen een klein schroefje aan de onderkant maar volgens mij kan deze niet veel losser lijkt me.

iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
of gebruik het koppel ?


???


Het idee is dat de koppelingshendel bij mijn honda pas aangrijpt in de laatste centimeters, is voor normaal rijden niet erg, maar als ik wegrij en tegelijk een scherpe bocht wil maken (wegrijden uit p-vak ofzo) nogal lastig.

bij en kabel zou ik zeggen maak de kabel iets langer, maar hydraulisch werkt dat natuurlijk anders.. Meer vloeistof toevoegen helpt alleen als de koppelingsveren everedig meer druk gaan zetten lijkt me
 
Laatst bewerkt:
Hoi oehTie,

leuk zo'n jongere oudere op een Pan.
Ik wilde ook al jaren zoiets, maar mijn omgeving vond dat helemaal niks. Dus heb ik jaren op een Custom gereden (was ook geweldig)

Nu op mijn 41 ste een R1200RT gekocht. En inderdaad het rijdt geweldig. Als het eenmaal rijdt dat voel je de massa niet meer.
Mijn "omgeving" (inmiddels dus ook rond de 40) vindt een grote toermachine ook wel een goed alternatief voor houten konten, zere polsen en bagageproblemen. (Kids willen ook mee)
Dus er zullen nog wel meer volgen die gaan overstappen.

Ik wens je veel toerplezier. !
 
rijklaar zit ik op 330 kg ofzo (met volle tank)

ikzelf ben slechts 63 ofzo....
:o

Da's een best gewicht. Klinkt een stuk zwaarder dan mijn FJ :+

Gewicht went vanzelf wel denk ik. Ben zelf overgestapt van een XJ600S naar een FJ1200. Was qua gewicht wel even wennen, maar gaat steeds beter. Gewoon veel rijden :Y
 
:o

Da's een best gewicht. Klinkt een stuk zwaarder dan mijn FJ :+

Gewicht went vanzelf wel denk ik. Ben zelf overgestapt van een XJ600S naar een FJ1200. Was qua gewicht wel even wennen, maar gaat steeds beter. Gewoon veel rijden :Y

drom :) gewoon veel rijden.

alleen voor de scherpe bochten op lage snelheid vind ik het gewicht nog lastig maar dat komt omdat de koppeling laat pakt. En geen of nauwelijks aandrijving is niet handig als je al een eind scheef hangt. Dus ben aant kijken hoe ik de koppeling eerder aan kan laten grijpen, hendeltje verbuigen lijkt me nie slim maar zal ander hendeltje moeten worden dan.
 
???


Het idee is dat de koppelingshendel bij mijn honda pas aangrijpt in de laatste centimeters, is voor normaal rijden niet erg, maar als ik wegrij en tegelijk een scherpe bocht wil maken (wegrijden uit p-vak ofzo) nogal lastig.

bij en kabel zou ik zeggen maak de kabel iets langer, maar hydraulisch werkt dat natuurlijk anders.. Meer vloeistof toevoegen helpt alleen als de koppelingsveren everedig meer druk gaan zetten lijkt me
wat is koppel dat wat je voelt als je gas geeft dat je vooruit gaat bij een bepaald toerental bij een PAN vanaf 1500 a 2000 dan gaat die echt vooruit.
en ja de Fj 1200 is een stuk lichter maar aleen die ketting (ik heb ook een fj 1200gehad)
en toch vind ik de pan fijner sturen als de fj
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan