Vtr SP1 & SP2 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou kunnen natuurlijk, maar volgens datzelfde werkplaatsboek zou dan de 'inspection hose' aan de rechterkant moeten lekken. Bij mij zit er wat koelvloeistof onderaan het expansievat aan de linkerkant.

Moet ik het spul wéér loshalen .. -O-

en Ribbel, dat doppie zit er nu wel goed op

Als er onder aan het expansievat wat hangt, moet je het ook bij het expansievat zoeken denk ik.
het kan dan alleen daar vandaan komen, of misschien van de linker rad (verbindingsslang tussen de rechter en linker rad), al lijkt mij dat sterk, misschien een slangetje poreus, of gescheurd?vaak net achter de klemring/nippel
 
Als er onder aan het expansievat wat hangt, moet je het ook bij het expansievat zoeken denk ik.
het kan dan alleen daar vandaan komen, of misschien van de linker rad (verbindingsslang tussen de rechter en linker rad), al lijkt mij dat sterk, misschien een slangetje poreus, of gescheurd?vaak net achter de klemring/nippel


Hoezo, alles gaat van boven naar beneden. Volg de weg terug.
 
Hi.Ik ben op zoek naar een ander kuipruitje maar ik weet niet welk.Kunnen jullie mij wat tips geven?Wel in het zwart.Ik vind dat wat joey dunlop op zijne vtr had wel knap ma ik zou nie weten wa merk het is.
 
~
Bericht voor NLEDO betreft loslaten rubber in de Durbahn Airbox !

An alle mit Durbahn Airbox - ..:dieVTRcommunity:..

Aangezien je in die Schweiz zit is duits vast geen probleem voor je :)

Hallo H@nsie!

Hmmm, Duits is doorgaans inderdaad geen probleem...had dit ook al gelezen op het Duitse VTR forum. Maar bedankt voor de attentie!!!

Kan me inderdaad voorstellen dat dat stuk rubber (als je het nog nooit gezien heb; het is een passtuk tussen de voorkant van de tank en de bovenkant van de Durbahn Airbox) grote problemen geven kan. Ik het het met zwarte siliconenkit vastgelijmd...VAST! Moet zeggen dat ik inmiddels de originele airbox er weer in heb zitten. Volgende winter eens kijken of in de gaskabels fatsoenlijk kan afdichten, dat is het zwakke punt van de Durbahn Airbox.

De scoops kan ik iedereen aanraden! Ook bij flink gassen nooit meer dan 80 grd, is nu natuurlijk wel ook redelijk koel buiten.

Overigens heb ik de accelatorpompfunctie van de PCIII usb ook geactiveerd. Afstelling luistert wel nauw, ik wil in de komende weken en keer de hele handel (Leo uitlaten) goed laten afstellen. Heb vanavond tijdens een rondje Zwarte Woud (met sneeuw...natte wegen...SP ziet er nu behoorlijk offroad uit) een eerste ervaring met een verlengde achtervering gemaakt. 5mm beetje veel waarschijnlijk samen met Öhlins vork, van de week maar 2mm terug stellen. Motor 'valt' nu een beetje in de bocht, is niet prettig.

Inmiddels ook Öhlins stuurdemper ook gemonteerd. Er was me verteld dat dit model uit het programma is genomen omdat de pasvorm niet goed was...geen idee, mijn setje past geweldig? Toch leuk om eens geluk te hebben, halve prijs betaald en het ding is waarschijnlijk alleen een keer gemonteerd geweest.

Leo Vince uitlaten kan ik iedereen alleen maar aanraden...ongelovelijk dat die dingen en keurmerk hebben gekregen. De klappen die eruit komen zijn niet normaal en de SP1 toont veel slanker van achteren. Perfecte pasvorm ook. Laser uitlaten zijn niet legaal in Zwitserland,maar ik heb het vermoeden dat Leo's ook donkerder klinken dan Laser's. Maar oorspronkelijk was Laser mijn eerste keus geweest.

Groeten uit CH,
Erwin
 
Ik wil een PowerCommander III installeren op mijn SP1, nu zie ik online dat er ook een ding is als TFI injectie Module.
Is iemand bekend met de TFI injectie Module? En zo ja wat zijn de verschillen?

Verder als ik een PowerCommander III installeer moet ik dan ook de rode sponzen uit mijn K&N filters halen?
 
\
Bericht voor NLEDO betreft loslaten rubber in de Durbahn Airbox !

An alle mit Durbahn Airbox - ..:dieVTRcommunity:..

Aangezien je in die Schweiz zit is duits vast geen probleem voor je :)

Hallo H@nsie!

Hmmm, Duits is doorgaans inderdaad geen probleem...had dit ook al gelezen op het Duitse VTR forum. Maar bedankt voor de attentie!!!

Kan me inderdaad voorstellen dat dat stuk rubber (als je het nog nooit gezien heb; het is een passtuk tussen de voorkant van de tank en de bovenkant van de Durbahn Airbox) grote problemen geven kan. Ik het het met zwarte siliconenkit vastgelijmd...VAST! Moet zeggen dat ik inmiddels de originele airbox er weer in heb zitten. Volgende winter eens kijken of in de gaskabels fatsoenlijk kan afdichten, dat is het zwakke punt van de Durbahn Airbox.

De scoops kan ik iedereen aanraden! Ook bij flink gassen nooit meer dan 80 grd, is nu natuurlijk wel ook redelijk koel buiten.

Overigens heb ik de accelatorpompfunctie van de PCIII usb ook geactiveerd. Afstelling luistert wel nauw, ik wil in de komende weken en keer de hele handel (Leo uitlaten) goed laten afstellen. Heb vanavond tijdens een rondje Zwarte Woud (met sneeuw...natte wegen...SP ziet er nu behoorlijk offroad uit) een eerste ervaring met een verlengde achtervering gemaakt. 5mm beetje veel waarschijnlijk samen met Öhlins vork, van de week maar 2mm terug stellen. Motor 'valt' nu een beetje in de bocht, is niet prettig.

Inmiddels ook Öhlins stuurdemper ook gemonteerd. Er was me verteld dat dit model uit het programma is genomen omdat de pasvorm niet goed was...geen idee, mijn setje past geweldig? Toch leuk om eens geluk te hebben, halve prijs betaald en het ding is waarschijnlijk alleen een keer gemonteerd geweest.

Leo Vince uitlaten kan ik iedereen alleen maar aanraden...ongelovelijk dat die dingen en keurmerk hebben gekregen. De klappen die eruit komen zijn niet normaal en de SP1 toont veel slanker van achteren. Perfecte pasvorm ook. Laser uitlaten zijn niet legaal in Zwitserland,maar ik heb het vermoeden dat Leo's ook donkerder klinken dan Laser's. Maar oorspronkelijk was Laser mijn eerste keus geweest.

Groeten uit CH,
Erwin


Wil niet lullig doen, siliconenkit is mischien een beetje een kleverig spul, maar het lijmt niet.
Het beste kun je naar de autoruitenboer gaan. Daar hebben ze zwarte kit waar ze ruiten mee verlijmen. Als je daar een tube van kunt kopen, heb je echt goed spul.
 
Wil niet lullig doen, siliconenkit is mischien een beetje een kleverig spul, maar het lijmt niet.
Het beste kun je naar de autoruitenboer gaan. Daar hebben ze zwarte kit waar ze ruiten mee verlijmen. Als je daar een tube van kunt kopen, heb je echt goed spul.


:^

of koop gewoon zwarte proflex (bij de betere bouwhandel, geen gamma dus)
 
Ik wil een PowerCommander III installeren op mijn SP1, nu zie ik online dat er ook een ding is als TFI injectie Module.
Is iemand bekend met de TFI injectie Module? En zo ja wat zijn de verschillen?

Verder als ik een PowerCommander III installeer moet ik dan ook de rode sponzen uit mijn K&N filters halen?

Ik heb er ooit eens enig informatie over opgezocht.
Het grote nadeel van de Tfi module is dat hij alleen maar brandstof kan toevoegen.
Maar omdat de SP's normalitair al veel te rijk staan afgesteld, heb je er niet veel aan.
Hij zuipt al veel, maar zal dan nog veel meer zuipen, terwijl de performance er echt niet veel beter van worden....
Ga voor een powercommander/rapidbike module, dat zijn nuttige apparaten. :)

Die rode sponzen laten zitten, da's volgens mij je filter......
 
Laatst bewerkt:
Verder als ik een PowerCommander III installeer moet ik dan ook de rode sponzen uit mijn K&N filters halen?

@Ribbel: die sponsjes zijn een extra, om in de open ruimte in je filters te proppen. Ze zijn idd bedoeld om te gebruiken als je de boel niet hebt laten afstellen. De flow is dan minder.

Die sponzen kun je er nu ook al uit halen. Dat is info van Ruud Frederiks toen ik de filters van 'm kocht. Hij zei: 'die hoef je niet te gebruiken, die SP's staan toch allemaal te rijk'. In mijn geval had ie gelijk in elk geval, bij de eerste run bij Ten Kate bleek over het hele toerenbereik dat m'n SP2 mét open filters én open Akra's te rijk stond. Dat is weggetuned over het hele middengebied. Onderin staat ie wat rijker nu om bokken te voorkomen, boven 9000 toeren staat ie ook wat rijker omdat de cilinderkoppen dan wat koeler blijven.
 
Laatst bewerkt:
"...siliconenkit is mischien een beetje een kleverig spul, maar het lijmt niet..."

Bedankt voor de tip Gobert, heb alleen wat positiever ervaringen opgedaan met een CD wisselaar in een auto. Dat ding heeft 2 jaar zonder problemen op zijn plek gezeten met siliconenkit...dus ik dacht 'Dan ook maar voor het Durbahn rubber'. Goed om te weten dat het rubber normaal ook ingeklemt zit tussen airbox en tank.


Iets ander:
Past een SP2 motor in een SP1? Iemand ervaring? (Ik wet dat je de electronica enz. ook moet wisselen...
 
"...siliconenkit is mischien een beetje een kleverig spul, maar het lijmt niet..."

Iets ander:
Past een SP2 motor in een SP1? Iemand ervaring? (Ik wet dat je de electronica enz. ook moet wisselen...

Nooit geprobeerd :+ Het blok zal wel in het frame passen. Maar de inlaatbuizen en gaskleppen van de 2 zijn groter dus de airbox past niet. Maat van de uitlaat weet ik niet maar die kan van de 2 ook groter zijn. In ieder geval hangt de achterbrug er wat anders in, heb je andere bussen nodig.

De hele ecu wisselen (powercommander).
 
"...siliconenkit is mischien een beetje een kleverig spul, maar het lijmt niet..."

Bedankt voor de tip Gobert, heb alleen wat positiever ervaringen opgedaan met een CD wisselaar in een auto. Dat ding heeft 2 jaar zonder problemen op zijn plek gezeten met siliconenkit...dus ik dacht 'Dan ook maar voor het Durbahn rubber'. Goed om te weten dat het rubber normaal ook ingeklemt zit tussen airbox en tank.


Iets ander:
Past een SP2 motor in een SP1? Iemand ervaring? (Ik wet dat je de electronica enz. ook moet wisselen...


Waarom zou je het doen? Kun je mischiem net zo goed ergens de kit op de kop tikken.
 
heeft er soms iemand van jullie een goed adres voor een racekuip?
heeft er soms ook iemand een foto of afbeelding van die scoops van durbahn?
 
"...siliconenkit is mischien een beetje een kleverig spul, maar het lijmt niet..."

Bedankt voor de tip Gobert, heb alleen wat positiever ervaringen opgedaan met een CD wisselaar in een auto. Dat ding heeft 2 jaar zonder problemen op zijn plek gezeten met siliconenkit...dus ik dacht 'Dan ook maar voor het Durbahn rubber'. Goed om te weten dat het rubber normaal ook ingeklemt zit tussen airbox en tank.


Iets ander:
Past een SP2 motor in een SP1? Iemand ervaring? (Ik wet dat je de electronica enz. ook moet wisselen...

Kan wel, moet je alleen errug veel veranderen, gaat $$$$ kosten
Je kunt wel een SP2 throthlebody op een SP1 bouwen, en met een powercommander afstellen.
Dat was ook mijn plan geweest, maar ik heb uitgevonden dat dat alleen maar vermogen in het topgebied brengt, en je verliest wat in het lage en middengebied, waar je toch het meeste zit.
Het is zelfs zo dat een SP1 een SP2 eruit trekt in een bocht 8-)
 
ik had een vraag,

Bij het kopen van een sp1, waar moet je vooral op letten? zelfde als bij een firestorm? voorvering en verbruik? want ik zit sterk te denken mijn super2wieler cbr600f in te ruilen voor wat V2 geweld.

gr Stephan
 
heeft er soms iemand van jullie een goed adres voor een racekuip?
heeft er soms ook iemand een foto of afbeelding van die scoops van durbahn?


Op marktplaats staan nog een paar nette racekuipen (weekje geledenn nog wel in elk geval) Die zijn voor 200euro wel mee te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan