Vtr SP1 & SP2 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
naja :P je hebt gelijk ;) er tegenover...lol

Die dempers die er op zaten vond ik niet zo mooi als de hotcams, en ze zijn ook minder 'open' als de hotcams. Ondanks wat de sticker op de dempers doet vermoeden zijn het geen echte akra's. De dempers zaten bij de aankoop van de motor er al onder en ik was niet echt onder de indruk. De hotcams (En vooral de carbon versie) vind ik gewoon supermooi ogen op de sp-1 en zeker vanaf de achterkant :9


OK. dacht dat het echte Akras waren.
 
Ken ze wel, maar er gaan verhalen dat het buitenwerk loslaat van het binnenwerk. Ik ik heb een motor (geen SP) gezien warvaan de kopjes van de nagels de achterbrug raakten.

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, ik heb tot dusver alleen nog maar mensen gehoord met zeer goeie ervaringen. In de cross worden ze ook erg veel gebruikt overigens (wel minder koppel natuurljik als een sp). We zullen het wel zien ;)

Hotcams carbon zouden ook uit elkaar moeten klappen, maar ik vervang gewoon elke 5000km het glaswol en dan ben ik benieuwd of ik ze WEL heel weet te houden :+ ik hoop het wel :X
 
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, ik heb tot dusver alleen nog maar mensen gehoord met zeer goeie ervaringen. In de cross worden ze ook erg veel gebruikt overigens (wel minder koppel natuurljik als een sp). We zullen het wel zien ;)

Hotcams carbon zouden ook uit elkaar moeten klappen, maar ik vervang gewoon elke 5000km het glaswol en dan ben ik benieuwd of ik ze WEL heel weet te houden :+ ik hoop het wel :X

Die klappen niet uit elkaar (weet er een beetje van). 5.000 km is behoorlijk snel hoor voor een dubbel systeem.Tenzij blijkt dat je dan door het wol heen bent, maar dat lijkt me sterk. Denk dat je die periode wel kunt verdubbelen. Houdt wel de kleur van het carbon in de gaten. Onderhoud met siliconspray.
 
Laatst bewerkt:
full


nog ff een mooi fotootje dan ;)
 
Doe er ook eens een van die radiale brembo NOS!

p.s. Eduardo wil jij mijn Leo's eens servicen dit seizoen ;)
 
Laatst bewerkt:
Die klappen niet uit elkaar (ben een ex-uitlaatman). 5.000 km is behoorlijk snel hoor voor een dubbel systeem.Tenzij blijkt dat je dan door het wol heen bent, maar dat lijkt me sterk. Denk dat je die periode wel kunt verdubbelen. Houdt wel de kleur van het carbon in de gaten. Onderhoud met siliconspray.

Ik lees wel erg vaak dat de carbon dempers van laser dat juist wel zouden moeten doen (maar goed, jij bent de expert, ik niet).. Ik heb de dempers 2dehands verkocht en ik hou idd verkleuring in de gaten :) Uit voorzorg ga ik vrijdag het glaswol vervangen en goed in de gaten houden. Vooralsnog ga ik van 5000km uit en dan controleer ik de glaswol, ziet het er goed uit, dan laat ik het nog ff!!

overigens, er zal toch wel een reden zijn waarom laser geen carbon dempers meer voor de sp1 levert :? Of komt dat door de laksheid van de gebruiker??
 
Geen probleem, maar ik kan niet meer aan wol komen.

Wat is jou ervaring met types glaswol voor dempers?
Is het glaswol wat voor een crossmotor juist MEER geschikt of MINDER???
Ik wil namelijk zo hoogwaardig mogelijk glaswol in mn dempers hebben.
 
Geen probleem, maar ik kan niet meer aan wol komen.


Daar geloof ik dus niets van meneer!
Ook jij heb connectie's.
Fluisterde je lieftallige eegaa me nog in op de beurs ;)


Mooi rempomp NOS!
Wat is hiervan het verschil :?
Eerlijk zeggen.
Quanta costa?
Heb diverse vergelijkings tests gelezen tussen italiaanse v twin broeders(999/996/998/Mille met brembo rempompen) Maar de Honda had steeds de beste remvertraging) O-) Dus vanwaar deze keuze
 
Laatst bewerkt:
Ik lees wel erg vaak dat de carbon dempers van laser dat juist wel zouden moeten doen (maar goed, jij bent de expert, ik niet).. Ik heb de dempers 2dehands verkocht en ik hou idd verkleuring in de gaten :) Uit voorzorg ga ik vrijdag het glaswol vervangen en goed in de gaten houden. Vooralsnog ga ik van 5000km uit en dan controleer ik de glaswol, ziet het er goed uit, dan laat ik het nog ff!!

overigens, er zal toch wel een reden zijn waarom laser geen carbon dempers meer voor de sp1 levert :? Of komt dat door de laksheid van de gebruiker??


In principe zijn titanium dempers het beste. Carbon m.i. het mooiste. Ik ken die lasers niet, maar ik begrijp enigszins uit een discussie van enige tijd geleden dat Laser gebruik maakt van goedkoop (gelamineerd) carbon ipv duur -onder druk- gebakken carbon. Termi's (duur carbon) onder een dikke duc scheuren ook niet open.

Maar omdat carbon itt titanium niet tegen hitte kan, is onderhoud (dempermateriaal) belangrijk.
Let erop bij het in elkaar zetten dat je dichte popnagels gebruikt (anders komt het gas uit die kleine gaatjes). Bij slip-ons even een lik siliconenpasta of anderszins ertussen bij het monteren kan ook geen kwaad.
 
Let erop bij het in elkaar zetten dat je dichte popnagels gebruikt (anders komt het gas uit die kleine gaatjes). Bij slip-ons even een lik siliconenpasta of anderszins ertussen bij het monteren kan ook geen kwaad.
thnx...

laser gebruikt volgens mij idd laminaat, want het is geen gesloten huls (er zit een naad aan de onderzijde van de dempers, wat ook zwakker is lijkt me)

Grappig.. de dealer beweerde dat gasdichte popnagels niet echt noodzakelijk waren, ik had al sterk mn bedenkingen, maar volgens hun kwam er geen gas uit bij een paar dempers... hmmzz.. ik geloof jou verhaal eerder eigenlijk, denk zelf namelijk ook zo.
 
Laatst bewerkt:
Daar geloof ik dus niets van meneer!
Ook jij heb connectie's.
Fluisterde je lieftallige eegaa me nog in op de beurs ;)


Mooi rempomp NOS!
Wat is hiervan het verschil :?
Eerlijk zeggen.
Quanta costa?


BSM is vooralsnog failliet. Dat was mijn connectie met de uitlaatwereld. Op de nieuwe fiets van Carla komen ZARDS. Ik moet zelf dus ook uitwijken.

Bij BSM hadden we een pracht kwaliteit wol. Weet niet exact waar het van gemaakt was. Belangrijker was dat we tegen de buitenmantel (aan de binnenzijde) een extra hittewerende laag aanbrachten. Alleen igv carbon dus. Speciaal om doorbranden te voorkomen.

Desalnietemin, Carla moest met haar vorige fiets (getunede 900cc twin) met 2-1 TERMI zo'n beetje iedere 6.000 KM wol vervangen. Dan was ie echt leeg. Maar nogmaals, dat was een 2-1.
 
thnx...

laser gebruikt volgens mij idd laminaat, want het is geen gesloten huls (er zit een naad aan de onderzijde van de dempers, wat ook zwakker is lijkt me)

Grappig.. de dealer beweerde dat gasdichte popnagels niet echt noodzakelijk waren, ik had al sterk mn bedenkingen, maar volgens hun kwam er geen gas uit bij een paar dempers... hmmzz.. ik geloof jou verhaal eerder eigenlijk, denk zelf namelijk ook zo.


Dicht maken met blance siliconenkit. Anders popnagels halen bij een professionele ijzerzaak. Geen bouwmarkt dus.
 
zie de 5e naam vanaf onderen (op de lijst van deelnemers ;) ) Dus ik doe mijn best om er bij te zijn. Hoewel mn vriendin zo nodig de 4e jarig moet zijn |( maar ff inplannen dat dr ouders een weekend later komen :+


Zet jou er ook bij met vraagteken,welkom op ons forum.
 
*O* *O* *O*

Mooi weer die openingspost. Begint een professionele faq te worden. Zag nog al die veringsinstellingsfilmpjes (scrabble) die H@nsie postte in deel 7. Ben bang dat mijn server niet sneller is. Vooralsnog maar werken met de link:

Suspension Videos - Honda CBR1000 Forum : 1000RR.net

Daarop staat ook de uitleg dat je eerst de player moet downloaden. Misschien kan ik binnenkort wel een server gebruiken met een dikkere pijp naar buiten, dan mik ik al mijn files daarop en kunnen we daarvan gebruik maken.

edit: zie dat ze al in de openingspost staan. ik hou dit niet meer bij ... :+
 
Laatst bewerkt:
naja :P je hebt gelijk ;) er tegenover...lol

Die dempers die er op zaten vond ik niet zo mooi als de hotcams, en ze zijn ook minder 'open' als de hotcams. Ondanks wat de sticker op de dempers doet vermoeden zijn het geen echte akra's. De dempers zaten bij de aankoop van de motor er al onder en ik was niet echt onder de indruk. De hotcams (En vooral de carbon versie) vind ik gewoon supermooi ogen op de sp-1 en zeker vanaf de achterkant :9
Welkom en goede keuze van demper *D ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan