Vtr SP1 & SP2 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij moet eens leestekens gaan gebruiken want het leest best wel irritant zonder punten en komma's ze hebben die dingen niet voor niets op je toetsenbord aangebracht en originele dempers ombouwen van de SP is heel erg k#t want ze bestaan uit 1 gelast stuk wat je al los moet gaan zitten slijpen om er in te kunnen komen plus het is een resonantiedemper die je moet ombouwen naar absorbtiedemper en je uitlaten worden er niet veel lichter op en waarom zoveel moeite doen als er voor weinig mooie uitlaten op markplats of ebay staan. :P

_O-
 
Jij moet eens leestekens gaan gebruiken want het leest best wel irritant zonder punten en komma's ze hebben die dingen niet voor niets op je toetsenbord aangebracht en originele dempers ombouwen van de SP is heel erg k#t want ze bestaan uit 1 gelast stuk wat je al los moet gaan zitten slijpen om er in te kunnen komen plus het is een resonantiedemper die je moet ombouwen naar absorbtiedemper en je uitlaten worden er niet veel lichter op en waarom zoveel moeite doen als er voor weinig mooie uitlaten op markplats of ebay staan. :P


hallo ik ben het wel met je eens hoor het is een shitklus om het om te bouwen waar het natuurlijk om gaat is het behoud van de originele e-keur terwijl je toch een mooier geluid en een beetje meer vermogen krijgt als je dan weer eens in het zwarte woud rondrijd en de polizei houdt je aan denken ze dat alles legaal is want ze kijken alleen maar naar de e-keur ook al komt er een kolereherrie uit de pijp
 
Laatst bewerkt:
hallo ik ben het wel met je eens hoor het is een shitklus om het om te bouwen waar het natuurlijk om gaat is het behoud van de originele e-keur terwijl je toch een mooier geluid en een beetje meer vermogen krijgt als je dan weer eens in het zwarte woud rondrijd en de polizei houdt je aan denken ze dat alles legaal is want ze kijken alleen maar naar de e-keur ook al komt er een kolereherrie uit de pijp

Die lui zijn ook niet gek, ze weten echt wel hoeveel geluid een standaard SP uitlaat mag maken, en als ze er achter komen dat je met de uitlaat hebt geknoeid, kon de boete wel eens wat hoger uitvallen.
Las trouwens op een duits forum dat ze daar de wet willen aanpassen.
Een te luide/ niet goedgekeurde uitlaat is niet belangrijk voor de veiligheid, zoals het nu in de wet staat, maar geeft alleen overlast.
Daar zou je dan alleen een bekeuring voor krijgen.
 
firewire/netwerkkaart is toch niet hetzelfde??
Wil in de toekomst zeker eens gaan stoeien met film montage!
Sp demperwolvulmiddagje plannen dan maar guys!
Jooks jij kan toch dat spul in je rugzak meenemen 3 juni!
@G_U_U_S: Foto komt op de nieuwe startpagina!

Zo'n middagje dempingswol vervangen wil ik ook wel aan mee doen, geen idee hoelang de wol in deze dempers zit (2de hands gekocht)...

don, jeroen... zie jullie dus as zondag he! (zie mail)
 
Zo'n middagje dempingswol vervangen wil ik ook wel aan mee doen, geen idee hoelang de wol in deze dempers zit (2de hands gekocht)...

don, jeroen... zie jullie dus as zondag he! (zie mail)


Bij de vorige brommer van Mrs Gobert (Duc 900 blok) 2/1 TERMI systeem zonder killer moesten we iedere 5.000 km de wol vervangen. BSM wol, in overigens diezelfde TERMI demper, hield het een paar duizend KM meer uit, maar bij 7.000 moest de boel echt open. En Mrs Gobert heeft een nette rijstijl. Ik denk dat je bij de SP rekening moet houden bij zo'n max 10.000 KM. Zeker bij carbon geen risico's nemen.
 
Bij de vorige brommer van Mrs Gobert (Duc 900 blok) 2/1 TERMI systeem zonder killer moesten we iedere 5.000 km de wol vervangen. BSM wol, in overigens diezelfde TERMI demper, hield het een paar duizend KM meer uit, maar bij 7.000 moest de boel echt open. En Mrs Gobert heeft een nette rijstijl. Ik denk dat je bij de SP rekening moet houden bij zo'n max 10.000 KM. Zeker bij carbon geen risico's nemen.

Nee daarom wil ik het ook een keer doen met deze omdat ik niet weet hoeveel km's deze hebben gehad, de vorige dempers ging het niet goed mee |( |( |( :( , terwijl daar nog niet veel km's mee waren gereden door mij, die had ik door verkocht aan Jeroen omdat die iets schade hadden..en ik deze goedkoop kon krijgen...

Wil met deze ook geen risico nemen, dus ben pro zo'n middag, maar zou niet weten waar ik de spullen vandaan moet halen... (daar ga ik eens achteraan).
 
Jij moet eens leestekens gaan gebruiken want het leest best wel irritant zonder punten en komma's ze hebben die dingen niet voor niets op je toetsenbord aangebracht en originele dempers ombouwen van de SP is heel erg k#t want ze bestaan uit 1 gelast stuk wat je al los moet gaan zitten slijpen om er in te kunnen komen plus het is een resonantiedemper die je moet ombouwen naar absorbtiedemper en je uitlaten worden er niet veel lichter op en waarom zoveel moeite doen als er voor weinig mooie uitlaten op markplats of ebay staan. :P

hey ribbel ik moet helemaal niks
 
Prachtige blaf idd. Maar die pijpen kunnen naar het museum. Eergisteren op het TT circuit is de motor van een van de instructeurs eraf gehaald: teveel herrie. Was een ZX10 met Arrow racepijp mét Db killer. Er zijn ook R1's met originele pijpen af gehaald: meer dan 88 Db.

maar van de tweecylinders toch weer niet veel gehoord ..

Wat bedoel je met "maar van de tweecylinders toch weer niet veel gehoord." Waren die er niet? Of maakten die gewoon niet zoveel lawaai?

Ik denk dat ik binnenkort voor mijn circuitdagje op zolder toch iets zal moeten doen aan de dempers... Heb de originele nog liggen, maar zou liever met de akra's erop gaan spelen :] ... Weet er iemand de toelatingsvoorwaarden voor "Zolder"?
Kan het zijn dat idd de dempervulling ook eens dringend moet vervangen worden?

Grtz
:}
 
Nee daarom wil ik het ook een keer doen met deze omdat ik niet weet hoeveel km's deze hebben gehad, de vorige dempers ging het niet goed mee |( |( |( :( , terwijl daar nog niet veel km's mee waren gereden door mij, die had ik door verkocht aan Jeroen omdat die iets schade hadden..en ik deze goedkoop kon krijgen...

Wil met deze ook geen risico nemen, dus ben pro zo'n middag, maar zou niet weten waar ik de spullen vandaan moet halen... (daar ga ik eens achteraan).
Dat die demper van mij ontplofte had niets te maken met dempingswol. Er zat een kleine beschadiging bij het ophangpunt en die is gaan scheuren. De andere demper was nog perfect. :)
Zo'n middagje dempingswol vervangen wil ik ook wel aan mee doen, geen idee hoelang de wol in deze dempers zit (2de hands gekocht)...

don, jeroen... zie jullie dus as zondag he! (zie mail)
Check! :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "maar van de tweecylinders toch weer niet veel gehoord." Waren die er niet? Of maakten die gewoon niet zoveel lawaai?

Ik denk dat ik binnenkort voor mijn circuitdagje op zolder toch iets zal moeten doen aan de dempers... Heb de originele nog liggen, maar zou liever met de akra's erop gaan spelen :] ... Weet er iemand de toelatingsvoorwaarden voor "Zolder"?
Kan het zijn dat idd de dempervulling ook eens dringend moet vervangen worden?

Grtz
:}

Op zolder zou ik maar geen scheet laten als je langs de meting rijdt... mag je komen tekenen voor je eerste waarschuwing :r . Volgens mij is 95dB daar de limiet, maar gek genoeg lijken motoren daar ook veel meer herrie te maken dan op andere circuits. |(
 
Wat bedoel je met "maar van de tweecylinders toch weer niet veel gehoord." Waren die er niet? Of maakten die gewoon niet zoveel lawaai?

Ik denk dat ik binnenkort voor mijn circuitdagje op zolder toch iets zal moeten doen aan de dempers... Heb de originele nog liggen, maar zou liever met de akra's erop gaan spelen :] ... Weet er iemand de toelatingsvoorwaarden voor "Zolder"?
Kan het zijn dat idd de dempervulling ook eens dringend moet vervangen worden?

Grtz
:}


Zonder db killers kom je op Zolder niet de baan op. Alleen op donderdagen want dat zijn geluidsdagen.
Het beste is om gewoon je originele dempers te monteren, dan heb je de minste kans om erafgehaald te worden.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel gas je geeft ;)
 
Zonder db killers kom je op Zolder niet de baan op. Alleen op donderdagen want dat zijn geluidsdagen.
Het beste is om gewoon je originele dempers te monteren, dan heb je de minste kans om erafgehaald te worden.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel gas je geeft ;)

Maar de geluidsdagen hebben nu ook een limiet... 105 dB en die zijn maar eens per maand. -O-

Daarover gesproken.. zijn er sp'ers 19 juli op de geluidsdag op Zolder? *O*
 
Laatst bewerkt:
bij dierenpark blijdorp in de buurt zag ik een rode sp , iemand ?
 
Laatst bewerkt:
Bokito toch niet weer uitgebroken? :o

komt Donny straks met een plaatje van een gorilla op een SP, wedden?
full
 
Jeezus k'zat er wel aan te denken ja daarstraks.....
Mijn vaderlijke gevoel voor dit topic begint ook bij andere leden te leven!!
Helemaal geweldig guys.

Hakman rouleert vandaag
full



Eet ze b.t.w.
Mijn pot schaft Eduardo pepparoni goby speciaal :P

Leuk zo'n rood kruisje als plaatje :+
Hij krijgt ze maar niet aan't bewegen _O-
 
Laatst bewerkt:
Jeezus k'zat er wel aan te denken ja daarstraks.....
Mijn vaderlijke gevoel voor dit topic begint ook bij andere leden te leven!!
Helemaal geweldig guys.

Hakman rouleert vandaag[afbeelding]


Eet ze b.t.w.
Mijn pot schaft Eduardo pepparoni goby speciaal :P

Leuk zo'n rood kruisje als plaatje :+
Hij krijgt ze maar niet aan't bewegen _O-

Kijk maar uit met die pepparonies. bejaarden tenderen daar niet goed tegen te kunnen. Volgens mij ben jij degene met de meeste lol.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan