vinger aan politie

Er word wel gecontroleerd naar de nieuwe kentekenplaten op de motoren maar niet op de dodehoekspiegels op vractwagens
Lijkt me niet zo logisch en het lijkt me ook een beetje vooringenomen. Ten eerste kan er nog niet eens gecontroleerd worden op nieuwe kentekenplaten omdat ze op dit moment nog niet verplicht zijn. Dat is pas per 1 februari.

En tweede kan ik me niet voorstellen dat er wel een vorm van een landelijk gecoördineerde actie komt om op kentekenplaten controleren en nadrukkelijk niet op die dodehoek spiegel. Oké, het is voorspelbaar dat op de komende motorbeurs in Utrecht er wel naar gekeken wordt.

Sowieso zijn die nieuwe GAIK-kentekenplaten nuttig. De kans op vervalsing is een stuk kleiner. En daarmee de kans dat er iemand met jouw kenteken zich laat flitsen en jij opdraait voor de bekeuringen. Toegegeven helemaal vervalsing tegengaan is waarschijnlijk een utopie, maar het is wel een stap in de goede richting.
 
Heb de hele discussie gelezen, en de politie wordt gepakt voor feiten waar ze MISSCHIEN zelf geen invloed op hebben, maar als ze mensen hebben om te flitsen, kunnen zie die mensen net zo goed naar een station sturen, of niet???
Maar het gaat maar om 1 ding, geld vangen, dus veel verkeerscontroles.

Ze hebben zoveel mensen tekort, dus niet zeuren als de politie ergens geen tijd voor heeft, maar mag ook niets zeggen als ze s\'middags met ongeveer 10 man in totaal op PPP en A4 rondrijden, de hele middag door.
Kom van de zomer maar eens langs, dan snap je wat ik bedoel.
 
ik heb ook niks tegen die politiemensen persoonlijk. maar de prioriteiten van de politie liggen gewoon krom. Er word wel gecontroleerd naar de nieuwe kentekenplaten op de motoren maar niet op de dodehoekspiegels op vractwagens


Je begint een beetje dom uit je nek te lullen.....
Mocht je hetzelf nog niet door hebben...
 
ik heb een gevoel dat er een paar undercover agenten hier rondlopen })
Ja dit is ook DOM
en ik ZEUR
hoeven jullie het niet weer te herhalen
 
ik heb een gevoel dat er een paar undercover agenten hier rondlopen })
Ja dit is ook DOM
en ik ZEUR
hoeven jullie het niet weer te herhalen

Je hebt het gevoel......
Je bent vlot!
Undercover? Niet echt.....
full
 
Maar het gaat maar om 1 ding, geld vangen, dus veel verkeerscontroles.


In de rijksbegroting wordt al rekening gehouden met opbrengst van boeten.

Bij een dreiging van te lage inkomsten verhoog je toch gewoon de boetes. Stel toch dat er een gat in de begroting valt, omdat mensen zich aan de regels gaan houden.

Of van een 80km weg die te weinig oplevert maak je toch gewoon een 60km weg.

Of je draagt de politiemensen op strenger en meer te verbaliseren (prestatiecontract?)

Met een ideëel sausje erover kun je het nog beargumenteren ook; milieu, veiligheid, streng straffen, crimineel gedrag, etc. Als je het maar vaak genoeg herhaalt gaan mensen er ook nog in geloven.

Hoe zou het toch komen dat politiek zo weinig draagvlak heeft.

Ik neem het je niet kwalijk R(emco)1, je bent ook slechts taakuitvoerder.
 
Tja ze zijn er ook nooit als je ze nodig hebt.....
(en dit is dan topic 3872....... :Z :Z :Z :Z :Z :Z )
Snap dat oom agent er moe van wordt dit zo vaak te horen.
Wij worden er ook moe van, dat Oom agent wel tijd heeft om ons te bekeuren, maar niet om je gestolen motorfiets op te sporen of om die junk te pakken die je auto heeft opengebroken.
O ja, als je vervolgens die junk zelf in de kraag grijp (wat je bij voorkeur met een flink eind hout of een beugelslot ofzo doet, je zou er eens iets door oplopen...), wordt je zelf in de cel gezet.
Nu Oom agent weer...

Ik heb overigens niks tegen de politie, maar wel tegen het beleid dat wordt gevoerd. Kan het M-F niet in de politiek gaan. Lijst DudeRuud ofzo.
 
Je begint een beetje dom uit je nek te lullen.....
Mocht je hetzelf nog niet door hebben...
...Sprak de politieagent die het verkeersbeleid probeert te verdedigen en ondertussen wel een R1 rijdt en lid is van het M-F.

Hou jij je altijd precies aan de regels? Lijkt me erg moeilijk op een R1
 
Het woord vinger moet niet te letterlijk worden opgevat. eerlijk gezegd gebruik ik mijn middelvinger ook nooit in het verkeer( zowel op motor als op fiet of in de auto.
Het is gewoon het kromme politiebeleid in dit land, laat de oom agent eens pulblieksvriendelijk acties houden zoals de buschauffeurs die geen geld inden.
Alleen doe het dan niet voor de loon maar voor het respect wat de politie uniform hoort te verdienen :} :} . Een maand lang geen bonnen uitschrijven voor fout parkeren en hardrijden.
Dan zal geen enkele eerlijk burger het in zijn hoofd halen om zijn middelvinger te gebruiken. Ik zou dan alle agenten al dan niet op motor vriendelijk toezwaaien.
 
Het woord vinger moet niet te letterlijk worden opgevat. eerlijk gezegd gebruik ik mijn middelvinger ook nooit in het verkeer( zowel op motor als op fiet of in de auto.
Het is gewoon het kromme politiebeleid in dit land, laat de oom agent eens pulblieksvriendelijk acties houden zoals de buschauffeurs die geen geld inden.
Alleen doe het dan niet voor de loon maar voor het respect wat de politie uniform hoort te verdienen :} :} . Een maand lang geen bonnen uitschrijven voor fout parkeren en hardrijden.
Dan zal geen enkele eerlijk burger het in zijn hoofd halen om zijn middelvinger te gebruiken. Ik zou dan alle agenten al dan niet op motor vriendelijk toezwaaien.

Als we nou eens beginnen met een maand lang niet te snel te rijden en niet fout te parkeren. Of twee maanden. Dan leveren die controles niets meer op en stoppen ze vanzelf.

Dan kunnen ze \"boeven gaan vangen\", maar dat zal er wel weer is anders komen in een topic om over te plassen.
 
Als we nou eens beginnen met een maand lang niet te snel te rijden en niet fout te parkeren. Of twee maanden. Dan leveren die controles niets meer op en stoppen ze vanzelf.

En dat geloof je zelf?????

Ze verlagen de snelheid dan wel van 100 naar 80 en zo, en ze kunnen je altijd wel ergens op pakken, dus die gaat niet op.
 
Je kunt wel opletten maar ze vinden wel weer iets om over te mierevrijen. Dan gaan ze overal de snelheden wel aanpassen
Daarnaast zolang ze niet serieus omgaan met hun belangrijkste taken verandert er weinig.
Toen mijn fiets werd gestolen heb ik een aangifte gedaan, een agente heeft het allemaal genoteerd en zei dat er contact met werd opgenomen, toen ik een week later naar de politie ging konden ze mijn aangifte niet vinden, stond niet in het systeem en het blaadje was spoorloos. Hetzelfde gebeurde ook met vrienden die hun fiets kwijtraakten. :(
Of lul ik weer uit mijn nek.
 
kunnen we ook een paar argumenten vanuit jullie kant horen ???
krikt het niveau iets omhoog
Ik wil op mijn beurt niet zeuren hoor. Maar volgens mij noemde ik net een argument, namelijk dat er nog niet op de kentekens gecontroleerd kan worden om dat het nu nog niet verplicht is. M.a.w. je moet de politie ook niet iets in de schoenen schuiven van wat ze wel of niet doen als het nog niet eens kan gebeuren.

Dat argument dan vervolgens afdoen met \"een van de vele voorbeelden\" is een dooddoender :r
 
En dat geloof je zelf?????

Ze verlagen de snelheid dan wel van 100 naar 80 en zo, en ze kunnen je altijd wel ergens op pakken, dus die gaat niet op.

Nee, ik geloof het ook niet zelf, dat schreef ik eerder al. Maar ik word een beetje moe van al die argumenten dat het eerst van een ander moet komen.

Je moet niet gaan urineren, rijd je te snel of parkeer je fout, en je krijgt de bon, jammer, kun je alleen jezelf voor je kop slaan en niet afgeven op degene die de overtreding constateert. Ik ben echt geen moraalridder, maar in de praktijk wordt er voldoende en regelmatig door de vingers gezien. = andere topic.
 
heb in de krant gelezen dat ze het gaan controleren, en ik durf te wdden dat ze heel wat mensen zullen bekeuren.

Hoeveel mensen zijn er in het verleden opgeschreven omdat ze met een te kleine plaat rondreden, ipv de 21x21 cm plaat? Valt volgens mij redelijk mee.

Waarom maak je je druk over die nieuwe kentekenplaat? Op deze manier ben je wel aan het zeiken om iets te zeiken te hebben. Je hebt 3 jaar de tijd gehad om die plaat te vervangen, als je er dan op 1 februari nog geen andere plaat op hebt zitten |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan