Honda Helix

Zo de nieuwe afdichtringen voor de carburator zitten erin en het probleem "benzinelucht" is hiermee opgelost. Wel is mijn portemonnee een stuk lichter geworden. Na aftrek van 10% korting moest ik voor 3 gram rubber €30,45 betalen :(
Maar die benzinestank kon natuurlijk niet langer zo en we rijden weer. 8-)
full
 
Laatst bewerkt:
Omdat het motorblok bij regen zo smerig wordt door het spatwater van het achterwiel heb ik het korte spatlapje dat aan de kofferruimte zit vervangen door een langere. Vastgezet met popnagels. Het voorkomt ook dat ontstekingsmechanisme nat zou worden en de motor daardoor dienst weigert op een ongelegen moment.
Groetjes Jos
full
 
Laatst bewerkt:
ik rij nooit met regen :N ,is 2 x gebeurd dat het toch ging regenen,heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt O-) ik zal wel achtelijk zijn maar kon het niet aanzien :$ ,maar goed idee van je.er zit ook niet echt een binnenspatbord op zoals bij andere scooters alleen dat lullige rubberslabbertje :Xheb hem toen van een hele oude man gekocht[86]omdat zijn vrouw niet meer achterop wou[is echt gebeurd hoor!]met 7000 km en in orginele nieuwstaat.En ik probeer hem zo mooi te houden.kostte me wel een relatie hahaha _O-
 
Natuurlijk Stonytony, er moet iets zijn in je leven waar je voor gaat. Maar er is wel een oplossing, doe net als ik, neem er een bij (een Helix bedoel ik) voor minder goed weer. :?
Jos
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk Stonytony, er moet iets zijn in je leven waar je voor gaat. Maar er is wel een oplossing, doe net als ik, neem er een bij (een Helix bedoel ik) voor minder goed weer. :?
Jos
ik heb er een antieke honda cb 125 [kabouter]twin bij :] ,voor de boodschappen!ook leuk
 
Er zijn wel Chinese klonen nieuw te koop... :+
Een Helix of Nix,moet ik meer zeggen!!! :Y en er zijn van alle modellen tegenwoordig geloof ik chinese klonen te koop,maar ik sla ff mijn beurtje over.Toon hoeft en wil geen kloon _O-
 
Omdat het motorblok bij regen zo smerig wordt door het spatwater van het achterwiel heb ik het korte spatlapje dat aan de kofferruimte zit vervangen door een langere. Vastgezet met popnagels. Het voorkomt ook dat ontstekingsmechanisme nat zou worden en de motor daardoor dienst weigert op een ongelegen moment.
Groetjes Jos [afbeelding]
Kan bij een helix niet een binnenscherm van een honda elite?het is het zelfde blok natuurlijk,maar ik vraag me af of er genoeg ruimte voor is voor zo,n binnenscherm.De bevestigingspunten zijn er al :Y
full
 
Tony, dat zou helemaal mooi zijn. Belangrijk is natuurlijk; 1. Is het dezelfde wielmaat en 2. Zitten de bevestigingspunten op de juiste plaats. Op de foto zie ik al één bevestigingspunt zitten.
Groet Jos
 
1.ja,het is de zelfde wielmaat,10 inch :Y 2.de bevestiginspunten zijn hetzelfde :Y ,maar komt het niet in de knel te zitten bij het inveren? :? ik bedoel dat het dan niet de kofferbakbinnenkant raakt ofzo?vroeg me af of ooit iemand dit geprobeerd heeft?Verder is het een probleem dat die dingen nieuw niet meer verkrijgbaar zijn dus alleen van een elite sloper :$ als die er nog zijn tenminste?
 
helix space bike gevonden bij japanse customs :Y ze kunnen het daar wel hoor! :P
full
........schijnt een yamaha te zijn,ook japans maar dan anders
 
Laatst bewerkt:
Yep, nieuwe balhoofdlagers nodig....
Hij zwabbert nu wel een beetje veel!.
Had ze al aangedraaid, edoch helaas.
Ga ze maar bestellen van het weekend, samen met een nieuwe koolstofring voor de uitlaat :)
 
Hallo HappyH. zojuist ook de uitlaat gedemonteerd en tot de conclusie gekomen dat de koolstofhuls van de uitlaat bij mijn Helix op 1cm2 na geheel verdwenen is. Vandaar zijn luidruchtigheid. Laat eens weten wat jou dit onderdeel gaat kosten?
Jos
 
@blokje47.
Sorry voor de late reactie, edoch gezien de eerder vermelde reacties alleen nog aan toe te voegen dat ze ook via Motozoom te bestellen zijn....Gek genoeg bleken balhoofdlagers bij Motozoom goedkoper te zijn dan dan bij anderen. Gelijk ook besteld.Van het weekend maar eens gaan sleutelen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan