Honda Helix

Zo ik heb de busvormige pakking binnen, kosten €9,56. Origineel honda.
De vorige heeft het slechts 15 maand volgehouden. Ook dit weekend maar eens aan het sleutelen.
Blijf rijden zolang er geen zout ligt anders voel ik me zo eenzaam tussen al die auto's ; )
Jos
 
hou hem rijdend die dikke bertha,doe ik ook .al was het het laatste wat ik deed in mijn leven!Ik heb hem al aan mijn kleinzoon beloofd.als opa mol gaat houd hij de vlag omhoog die gozerT
 
Vandaag werd de uitlaatpakking en balhoofdlagers bezorgd.... heb je het weer gezien, mooi geen sleutelacties. Eerst de garage uitruimen, dan pas (droog) sleutelen. Oftewel, na het zuur komt het zoet :)
 
Uhhh,
ff een vraag.
Als jullie je achterwiel vasthouden, en dan zijdelings bewegen, gaat jullie gehele achterkant( wiel, motor) ook een centimeter naar links en rechts??? Bij mij wel, lagers motorophanging versleten???
 
Poe, dat is een lastige. Bij sommige scooters is het subframe gedempt doormiddel van rubbers, echter andere (vaak viertakt) word alleen verbonden door lagers, en geen rubbers.

Een beetje speling is bij een subframe met rubbers heel normaal. Bij een scooter met lagers op die plek hoort dat echter niet. Dat neemt niet weg dat in rubber opgehangen subframes kunnen slijten, de rubbers worden na een tijdje slap en daardoor word het gezwabber erger.

Als je er last van hebt in de bochten, dwz het gevoel dat de achterkant zwabbert, sommige mensen beschrijven het als een gevoel alsof de achterband leeg is, dan zou ik er mee naar je dealer gaan.
 
Laatst bewerkt:
kan ook de plaat zijn waar het achterwiel mee vast zit,als je achter wiel eruit moet die zwarte plaat waar ook je achtewiellager in zit[achterbrug aan de uitlaat zijde],zit aan de voorkant vast met 2 m8 bouten waar ook je uitlaat mee vast zit[de voorste bouten]als je achterwiel eruit geweest is of je uitlaat misschien niet goed vastgezet?
 
of bij de Helix zitten ook silentblocks waar het hele motorgedeelte op scharniert,zie bladzijde 108/109 van het werkplaatshandboek[bucheli]
 
Stonytony, dat bedoelde ik met subframe ;) Maar als het inderdaad rubber is dan is het normaal dat het wat kan bewegen, als het te veel is naar je zin dan kun je ze laten vervangen.

Voor de mensen die helemaal af willen van de speling, je kunt ook poly-uthereen blokken kopen of laten maken, zo kun je de wegligging nog verder verbeteren.
 
Ik denk dat het die blocks zijn, Ik heb het ff vergeleken met mijn motor( Ouwe Kawa z400) en dat voelt strak aan. Zoveel beweging kan gewoon niet, ik kan met 1 hand het achterwiel inclusief moto heen en weer bewegen.
 
op www.scooterhulp.com staat het hele werkplaats boek,kun je zo opslaan/downjassen.
 
helix clone blok hier zijn de rubbers goed te zien
full
 
Hallo Tony waar precies vind ik de downloadlink voor het werkplaatshandboek van de Helix.
Omdat ik een nieuwe busvormige pakking aan moest brengen heb ik de uitlaat maar even laten zandstralen en hem daarna weer opnieuw in de hittebestendige verf gezet.
De mooie zwarte uitlaat heb ik alweer gemonteerd.
Nu wil ik de kleppen nog stellen. Wie heeft ervaring met het stellen van de kleppen?
Fijne feestdagen, groet Jos
p.s. ga nog steeds met de andere helix naar m'n werk! Koud mmmm goed aankleden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tony waar precies vind ik de downloadlink voor het werkplaatshandboek van de Helix.
Omdat ik een nieuwe busvormige pakking aan moest brengen heb ik de uitlaat maar even laten zandstralen en hem daarna weer opnieuw in de hittebestendige verf gezet.
De mooie zwarte uitlaat heb ik alweer gemonteerd.
Nu wil ik de kleppen nog stellen. Wie heeft ervaring met het stellen van de kleppen?
Fijne feestdagen, groet Jos
p.s. ga nog steeds met de andere helix naar m'n werk! Koud mmmm goed aankleden.
op www.scooterhulp.com. [staat er voor zeer veel scooters]en openen met adobe reader :Y werkt perfect.daar staat ook precies hoe je de kleppen moet stellen heb het ook pas gedaan!succes jos dus even dit linkje aanklikken dan op het rode telefoontje klikken en vervolgens op manuels/instruktieboekjes onderaan.en zoeken naar cn 250 helix op pagina 4
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je de rubbers er uit perst, en ze even langs de lokale scooterboer brengt, dat hij dan wel iets kan vinden dat voor je gaat werken.
 
Uhhhh, nee, niks aangedaan, ik had alleen voor de kou mijn accu eruit gehaald en een zeiltje over de helix gedrapeerd.
Vroeg me aan het eind van de ijstijd af of ik wel antivries in de radiator had zitten.
Gelukkig wel........
Als het een beetje zomer word ga ik de Helix eens goed vertroetelen met olie en filters en rubbers en zo.
 
Hallo Helix liefhebbers en aanverwanten!
Nu heb ik een tof forum gevonden; m'n vrouwke heeft een voorloper van de Helix, nl. de Spacy 250 van 1987 dacht ik en ik heb me een Foresight aangeschaft.
't zijn heerlijke tufkes om mee te rijden, ofschoon we 2 andere (lees zwaardere) motoren hebben.
Onze 250-ers zijn zalig om mee op vakantie te nemen ( op aanhanger) en dan in zuid frankrijk rond te snorren.
Momenteel ben ik de Spacy (ons roodborstje) aan't opmaken, opspuiten, ander scherm, smering enz...
Als 'm klaar is (en 't is goed gelukt) zet ik er misschien een fotooke bij.
Greetz, Nick
 
Terug
Bovenaan Onderaan