Honda Helix

Vandaag de gelukkige eigenaar van een Helix geworden.
Wat rijdt dat lekker zeg!
Moet nog wel wat aan gebeuren vooral optisch en een nieuwe voorband want die is echt op.
Iemand een idee waar je die het beste kan kopen en wat ze ongeveer kosten?
 
Dit is hem:
dscn0311rq.jpg

By kornfed
dscn0310c.jpg

By kornfed

Plaatwerk is her en der beschadigd. De uitlaat ziet er niet meer uit maar is nog wel heel.
Verder val thet wel mee.
 
gefeliciteerd met je aankoop,je kan een bridgestone voorband monteren,kwam erg goed uit de test en word door honda standaard gemonteerd.
 
Bedankt ben er erg blij mee. Soms zijn dromen niet zo duur *D

Ik heb gisteren een Metzeler ME7 teen besteld. Die was een stuk goedkoper (37 euro) dan de Bridgestone en kwam ook niet slecht uit de test. Moet er dan nog wel opgelegd worden dus komt er nog 15 euro bij.

Nu op zoek naar wat plaatwerk. Ik heb Jack al gemaild dus dat komt wel goed.
 
Ja echt wel. Ik ben benieuwd of mijn motor dit jaar nog vaak de gargae uitkomt :]
Heb net op ebay ook nog geboden op een mooie rvs uitlaat. Kijken of het wat wordt. Is van rubberduck in Duitsland. (tip van Jack).
 
FF een vraagje: Het remlicht blijft constant branden. De voorrem lijkt het niet te zijn.
Waar kan ik ergens het schakelaartje van de voetrem vinden?
 
Zover ik mij kan herinneren zit dit idd bij de voetrem dus zal er 'gesloopt' moeten worden.
Kijk bij 'verhalen op [http://www.silverwingclub.eu/menu.htm] en op [http://honda-helix.com/german/index.php]
Mocht je de 'oude' uitlaat t.z.t van de hand willen doen laat dat dan even weten.
Succes met het restaureren.
Jos
 
op marktplaats staat een vent die cd roms verkoopt van de helix,heb hem daar ook gehaald is heel makkelijk als je iets wil doen voor maar 10 euro en erg uitgebreid
 
cd tje heb ik erbij gekregen maar ik kon zo snel niet vinden waar het schakelaartje zit.
Maar dat komt wel goed.
Mocht ik een andere uitlaat kopen dan is het maar afwachten hoe de originele er onderuit komt. Wat ik zo kan zien is er vanalles aan gedaan om hem dicht te maken.
 
Oma opzouten. Het is weer Helix weer (altijd eigenlijk toch?)
Deze week in Friesland op vakantie zie ik op MP toch een hele set plaatwerk staan in het blauw in Franeker. Vanavond opgehaald. Nu nog thuis zien te krijgen want alle vakantiebagage moet ook nog mee. (da past nooit)
Mijn rode Helix wordt dus een blauwe.

Nog een vraagje: Ik merk dat er warme lucht vanuit de radiator langs de stuurhelften naar de handvatten wordt geblazen. is dat bewust zo bedacht want ik vind het nl. wel prettig. Het werkt als handverwarming en best goed.
 
:] de warme lucht word uit de roostertjes geblazen onder de knipperlichten.zeer prettig toch?
 
Jazeker. :Y
Maar het valt me op dat de plastic stuurdelen warm worden en zo de handvatten verwarmen. Ook het ijzer van de bedieningsknoppen wordt warm.
Is ook heel fijn in ieder geval.
Maar ik zal eerst de zaak eens gaan verbouwen als ik morgen terug ben van mijn vakantie.
 
hallo,
ik ben de eigenaar van een honda spazio 250, lijkt heel erg op jullie Helix.
Ik ben echter op zoek naar een nieuwe uitlaat.
Graag wat ideetjes; waar kan ik eventueel terecht, prijs .....
kan ik eventueel een ander merk gebruiken...
 
Probeer eens bij Jack uit Harderwijk. Die adverteert op marktplaats met een nieuwe voor 149 euro.
Goedkoper zul je ze niet vinden duurder wel.
 
Gisteren en blauwe kappenset gemonteerd.
De binnenschermen heb ik grijs gespoten met bumperspray.
Werkt perfect en in meer kleuren verkrijgbaar.
dscn0567ty.jpg

By kornfed
dscn0566ti.jpg

By kornfed
dscn0565.jpg

By kornfed
dscn0564n.jpg

By kornfed

Nu nog wat mooier maken op details. Hij is er een stuk op vooruit gegaan in ieder geval.
 
Iemand enig idee waar ik verlaag setje kan halen, dus andere veren voor en achter?
Kan ze uit Amerika halen maar liever iets dichterbij.

Cheers!
 
Laatst bewerkt:
Die bedoelde ik ook met "uit amerika halen" :)

Misschien moet ik mijn bestaande veren maar aanpassen, weet iemand of je deze helemaal uit elkaar kan halen? Weet wel een bedrijf waar ik veren kan laten inpersen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan