Honda Helix

Helix-Berry, dat heb je goed gedaan! Niet iedereen is zo handig, dus misschien kun je er meer maken een handeltje beginnen.

Nou Gideon het werk aan het rugsteuntje is eigenlijk best wel tegengevallen vanwege de tijd die er in is gaan zitten, daarom ga ik maar geen handeltje beginnen.

Bij het scooterevenement in Marl Duitsland zijn nu al 17 Helixen aangemeld. :)
 
sinds gisteren het speciaal door honda ontworpen beugeltje gemonteerd waardoor je inlaatspruitstuk niet scheurt op mijn helix.
 
Laatst bewerkt:
StonyTony, dat instructieboekje is afwezig. Helaas. Maar wanneer ik de schroef aan het carter loshaal en de olie eruit lopen, dan kan de nieuwe olie er bij de opening waar het peilstaafje in zit weer in. Toch? Morgen ga ik olie kopen (800cc 10x 40, zoals jij voorschreef). Ik wilde bij helixparts.com een nieuwe schroef voor het carter bestellen, maar deze is uitverkocht. Ze laten me het weten wanneer deze weer in voorraad is. De oude schroef vind ik te beschadigd.
Over dat beugeltje StonyTony. Ik begrijp dat het voor iedere Helix beter is zo'n beugeltje te plaatsen? Dan verneem ik graag van je waar ik deze kan bestellen en onder welk nummer.
 
~
StonyTony, dat instructieboekje is afwezig. Helaas. Maar wanneer ik de schroef aan het carter loshaal en de olie eruit lopen, dan kan de nieuwe olie er bij de opening waar het peilstaafje in zit weer in. Toch? Morgen ga ik olie kopen (800cc 10x 40, zoals jij voorschreef). Ik wilde bij helixparts.com een nieuwe schroef voor het carter bestellen, maar deze is uitverkocht. Ze laten me het weten wanneer deze weer in voorraad is. De oude schroef vind ik te beschadigd.

ja ,als je de peilstok eruit haalt,daar moet ook de olie in,dat klopt.[let op,als je olie peilt moet je de peilstok eruitdraaien schoonwrijven en er los induwen dus niet erin schroeven dan heb je de juiste stand voor het oliepeil],en op het carterdeel wat je dan voor je zie je ook een rond dekseltje wat ook met sleutel 17 los moet daar zit je oliefilter.het is een metalen gaasje wat je met benzine uit kan spoelen.succes
 
Laatst bewerkt:
Gideon, je hebt dus geen instructieboekje, maar misschien heb je hier ook iets aan, een werkplaatshandboek op internet. Hierin vind je alles, ook de aanhaalmomenten van alle bouten en moeren.

Helix Service Manual contents page

Dit is een Amerikaanse Helix fan met een leuke webiste, de link hierboven is slechts een deel daarvan.
Hieronder de link naar de gehele website. Als je doorklikt op Helix en daarna op de links dan vind je in het lijstje bijvoorbeeld een stuk over de Ironbuttrally, 9400 mijl rijden in 11 dagen op een Helix.

Bill's Webspace Home Page

Dichter bij huis zijn bij het scooterevenement in Marl al 20 Helixen en 1 Helix met zijspan aangemeld.
 
Helix-Berry, bedankt voor de link. Daar ga ik zeker wat aan hebben.
Ga jij naar het scooterevenement in Marl? Misschien kunnen we zelf een Helix-ontmoeting organiseren.
 
Gideon, ik ga naar Marl. Wij (mijn vrouw en ik) hebben daar in de buurt voor anderhalve week een appartementje geboekt. We gaan met de auto met aanhanger en daarop de Helix, dan kunnen we wat meer meenemen dan wanneer we alleen met de Helix zouden gaan.
We gaan daar lekker in de buurt rondtoeren en gaan natuurlijk ook naar het scooterevenement toe.
Zo'n Helixontmoeting lijkt me erg leuk.
 
Zo'n Helixontmoeting lijkt me erg leuk.~[/quote]
mij ook,misschien zijn er meer liefhebbers? :]
 
Nou, dan gaan het toch organiseren. We plannen een datum en plaats. Ik ga informeren wat een advertentie in een motorblad kost. Het lijkt mij de beste manier om zoveel mogelijk Helix-rijders te bereiken. Worden het dan alleen Helix-rijders of ook rijders van een andere Honda-scooter? Alleen Helix vind ik prima, maar dan zullen het er wellicht niet al te veel worden.
Ik woon in Arnhem, waar wonen jullie StonyTony en Helix-Berry?
 
er was verleden jaar ook iemand op dit forum die zoiets wou organiseren die woonde in beverwijk geloof ik maar dat ging toen jammer genoeg niet door.en misschien ook nog andere old scool honda scooters,zoals de elite en spacy.er zijn namelijk niet zoveel helixen in nederland.ik denk als er nog 30 over zijn is het veel! :W
 
Laatst bewerkt:
Net als Stonytony dacht ik ook aan de Spacy en Elite erbij, omdat die scooters dezelfde techniek hebben.
 
Ik zag vanmorgen een super vette, gave, zeer coole, licht blauwe helix in Heeze(NB). Iemand van hier? Echt mooi om zo'n ding weer eens te zien na zoveel jaar.
 
Hallo
Na de zomer wil ik mijn helix verkopen
Tegen dan zal hij rond de 16000 km hebben(ga er deze zomer nog mee naar Frankrijk)
Kleur is donkergroen en volledig orgineel
bij interesse kan ik foto's doormailen
voor info ff mailen naar guido.bessemans@telenet.be
de prijs zal ergens tss de 1000 en 1500 euro liggen
mvg
ps de motor is in Belgie ingeschreven
 
enk niet dat iemand je er meer dan 1000 euro voor zal geven als je zegt dat de prijs tussen de 1000 en de 1500 zal liggen...
Wat is het bouwjaar?
Fototje hier neerzetten mag ook hoor O-)
 
StonyTony en Helix-Berry sorry. Ik heb vanavond mijn Helix op Marktplaats gezet. Ik heb vanwege slijtage te veel last van mijn rug. Ik rij al met een rugbrache en ben met een rugsteuntje aan de gang geweest, maar het heeft niet het gewenste effect en genieten tijdens het rijden verdwijnt daardoor. Tja, en dat voor iemand die nog 42 moet worden.
Ik wens jullie het allerbeste! Gideon
 
jammer Gideon,je was zo enthousiast en nu moet je hem wegdoen voor je rug.dat zal je zelf ook wel heel vervelend vinden.in ieder geval succes met je rug.
 
Gideon, heel erg jammer van je rug en jammer dat je het Helix-scootergevoel al weer zo snel moet missen. Sterkte ermee.
 
Hoi Jongens,
Ik wouter uit Leiden,heb dus ook zo'n enorme gave Helix gekocht!!,
Alleen ik heb nu al 2 problemen gekregen tijdens het rijden op de eerste avond.(moest hem dus laten staan langs de snelweg)
V snaar geklapt,en mijn uitlaat is gescheurd bij cillinder(is volgens mij een kwaaltje)
Heeft iemand ervaring met het vervangen van deze parts??De snaar heb ik al besteld,maar ben nog op zoek naar een uitlaat setje,heeft iemand een goed idee,immi is natuurlijk een optie.
Enn vraagje over de snaar,als ik de voorste poelie wil losdraaien,moet ik dan een zuigerstop maken/kopen??of is er een andere manier??graag tips voor deze problemen.
Ik sta namelijk te popelen om weer lekker te rijden!!.alvast bedankt voor de antworden.Groet Wouter Leiden
 
er zijn bij de beter uitgeruste scooterzaken blokkeerplaatjes te krijgen van buzetti.imitatie uitlaten zijn inderdaad een optie want de orginele zijn vrij pittig. ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb 8-)
 
Laatst bewerkt:
Runlikehell: lijkt me keigaaf, zo'n oude dame! Ik heb altijd wel respect voor iemand die het avontuur aangaat om zo'n ouwetje rollend te houden. Leuk om te zien dat je je niet laat ontmoedigen door het eerste het beste mankementje! That's the spirit!

Stiekum denk ik er wel eens over om ooit nog eens een Heinkel te scoren, dat is ook zo'n icoon!
 
Bedankt voor alle info en de site ,zeker heel veel info,alleen het blokeren van het vliegwiel is me nog niet echt duidelijk!!!,Volgens mij is dit nog niet echt een ouwe dame(al is het model natuurlijk behoorlijk gedateerd)Ik heb een aantal biedingen op ibay gedaan voor een aantal uitlaatjes,maar de snelle aankoop is tochh een 220 euro met transport!.
Ik heb van de vorige eigenaar een losse uitlaat meegekregen met een stukje weggebroken van de aansluitflens.Zou ik dit weer misschien kunnen lassen??Wat is de diameter van de aansluitflens?Proberen waard denk ik.Ik krijg geloof ik de v snaar dinsdag binnen uit duitsland ,dit is het type met kevlar versterkte malossie.Hoi Wouter
 
er staat ook een elite of spacy 250 op marktplaats voor onderdelen [het blok is exact hetzefde,ook de uitlaat.je zegt dat het nog niet echt een oude dame is maar toch wel gedateerd en vrij zeldzaam!en heeeel speciaal!
 
okee ,een dame is het wel,maar ik heb voor deze scoot een heleboel ouwe vespa's gerestaureert.deze waren vanaf 1960.Mijn helix is dus van 1997 ,dat is voor mijeen bijna nieuwe en maar net ingereden!!hahaha.M<aar vanavond ff gesleuteld,ik heb dus de poelie er afgekregen door een speciaal sleuteltje van een haaksslijpmachientje tussen de schroep en het frame te drukken.Het ging niet soepel ,maar hij is er af, De snaar was dus echt helemaal verschroeit.Ik heb ook maar gelijk de oude uitlaat eraf gehaald,en ja hoor 1 bout brak af van de cillinder,ik heb hemook gelijk maar uitgeboord ,en weer getapt.Ja tot nu toe is het allemaal gelukt,Maar ik heb du wel echt een heel uitlaatsysteem nodig.Want het aansluitstuk was al aan elkaar gebakken door de vorige eigenaar.Op ebay gaat niet echtlukken,ik word steeds overboden.Ik krijg mijn bougie ook niet los,de vorige eigenaar had hem nog nooit vervangen,dus ik had er gisteren al 1tje gekocht (een 7tje,moet geloof ik een 6je zijn)Dus nog maar ff in de wd40 sspuiten en nog ff wachten voordat hij afbreekt,of zijn er nog andertips(warmstoken)Ik ga nog ff kijken op mplaats voor het uitlaatje,thanks voor de tip,heeft iemand nog tips om een klein kuipruitje te maken??,ik wil iets maken met een hoogte van ongeveer 20/30cm..Vind het sleutelen aan de helix tot nu toe errug prettig kan overal redelijk bij.Nog een vraagje,....kan je de schakelaar van de voetrem makkelijk strakker zetten voor het starten.Moet nogal hard drukken /trappen op de voetrem,of moet hij ook starten als je de voorrem inknijp??wat een vragen weer .Hoi Wouter
 
Omdat ik er natuurlijk weer eens super gedreven ben ,vandaag maar s een nieuw uitlaatje besteld bij de duitse helixboer (helixparts),iemand ervaring met deze jongens??het schijnt een compleet setje te zijn incl. een chroomstrippie(word weer poetsen).Deze uitlaat in de is alleen niet goedgekeurd in de eu,maar dat lap ik aan mijn laars .Hebben jullie toevallig ook zo'n immi examplaar?.Weet 1 van jullie hoe deze klinkt?,ben benieuwd of ik deze week nog eens een stukje kan gaan rijden ,de snaar komt aanstaande dinsdag binnen,en de uitlaat??,yep daar word nog geen uitspraak overgedaan.Ik heb de uitlaat via de kank betaald via de bic/en ban codes,zal wel weer langer gaan duren dan de normale credit card weg Kan eigenlijk niet wachten.Hoi Wouter
 
Terug
Bovenaan Onderaan