Honda Helix

Vandaag bij Eersel een rode Helix gespot (met wederzijds oogcontact). Die Hlixen zien er toch cool uit! Iemand van hier?
 
nou zag ik toch op mp dat ons aller mats mee aan het bieden was op een helix :Y ook interesse gekregen in zo,n oldtimer,mats? 8-)
 
Zo na een paar weekjes probleemloos te hebben gereden,heb ik toch nog een vraagje...als ik vol gas heb gereden ,en het gas helemaal terug draai.Dan ploft de motor iets ,kleine zachte plofjes!!Wat zou dit kunnen inhouden??ik heb de uitlaat goed gecontroleerd,en is volgens mij luchtdicht aangesloten aan de cillinder.Zou misschien de uitlaat klep niet op tijd kunnen staan??,wie heeft hier ervaring mee??thanxs Wouter
 
ik zou het niet weten :? ,de mijne doet het ook na een tijdje volgas en het gas terug laat hij kleine scheetjes :$ .misschien iemand een idee?ik begon het me ook al af te vragen.ik ben in ieder geval blij dat hij bevalt *O* ,en dat probleemloos is wel normaal hoor,ik heb ook nooit wat![eigenlijk een beetje saai :Z maar ook dat went hahaha
 
hi Stonytony,
zou dat van die scheten een normale werking zijn??Ik dacht voordat ik die nieuwe uitlaat had gemonteer, het probleem daar zou zitten . De vorige eigenaar vertelde mij wel dat hij nog nooit de kleppen had gesteld(volgens mij had ik ook nog de orginele bougie,en de teller staat nu op een kleine 50k .Dus zeker wel eens tijd!,heb jij wel eens gesleuteld aan de kleppen?Wij rijden tegenwoordig soms met zijn drieen op de helix,zelfsmijn vrouw is nu verkocht van deze scoot,een vriend van mij vind het net een waterscooter met wielen,best wel hoop positieve berichten gehad over de scoot,lache hoor!!!hoi Wouter
 
Is voor zover ik weet normaal hoor, vooral bij een wat oudere 1-cylinder.
Bij één van m'n vorige motoren, 650cc 1-cylinder, kwamen er keiharde knallen en zelfs vlammen uit de uitlaat bij gas los, kon daar ook geen kwaad dus zou me over een paar "scheetjes" niet al te druk maken.
 
ja,is volgens mij vrij normaal bij een ouder type 1 cylinder die kleine ruftjes :$ .de mijne is nog zo goed als nieuw met 16.000 km en de uitlaat is orgineel en nog in nieuwstaat dus daar zal het niet aan liggen[pas 2 x regen gezien in 17 jaar]en verder hij loopt altijd en perfect die goedmoedige lobbes dus ik zou me niet zo druk maken :] .in duitsland al vaker een helix gezien met meer dan een ton op de klok :Y Ik heb nog nooit kleppen gesteld maar het schijnt heel eenvoudig te zijn,volgens mijn instruktieboekje over 1000 km dus dan doe ik dat samen met een grote beurt,dan moet toch dat deksel eraf voor nieuwe rolletjes en een v snaar.
 
Laatst bewerkt:
hoi, leuke foto ... bobslee ja daar heeft ie zeker veel van weg.Ik ga maar eens de kleppen stellen binnenkort,want er moet wel wat te sleutelen blijven. Ik heb er nu een ook usb oplader op gemonteerd, in het klepje voorin,altijd makkelijk voor de tomtom en de gsm oplader.Wat ik eigenlijk nog wil maken ,is een leuke audio installatie ,Zoiets heb ik gezien op de helix kloon van de chinezen daar zit een leuk setje op,weet iemand waar je zo'n los setje kan kopen .Liefst ook met een schakelaar op het stuur voor het volume enhet betere zapp werk. iemand al eens zoiets gemonteerd??Hoi Wouter
 
Hi,

zeker warm die dag?zie er al zowiezo 2 met korte mouwen.

was het een rit vanuit het mega treffen? in Marl jl.

ed
 
was een treffen voor oldtimers hier in nederland,hoe gek het ook klinkt met die zon 8-) .ik ben al jaren lid en kan niet buiten mijn helixje *O* ,we zijn onafscheidelijk[iedere gek zijn gebrek]
 
Laatst bewerkt:
oi,
Ik heb juist alle oldtimer vespa scoots uit de werkplaats gehaald en verkocht,en rij nu dus alleen nog op een helix.Bevalt me prima ,allen het schakelen mis ik wel een beetje!Is deze rit van de lambretta club dutch lions vanuit de camping rit uit heerjansdam .?hoi Wouter
 
hoi helix mannen! ik rijd al een tijdje helix en woon in Amsterdam. Kom altijd uit op MOTOR FORUM wanneer ik weer eens wat info zoek over de Helix, dus nu de stap maar genomen en me aangemeld.

Zijn er ook Helix rijders Amsterdam bij? Andere vraag, waar halen jullie de onderdelen? Er is een site HELIXPARTS uit duitsland die veel aanbied, maar vraag me af of dit ok is/officieel is
 
Heb je een witte met rode sticker?
Rijdt vaak over de westerdoksdijk/achter centraal station langs?
Zie ik vaak rijden vanaf m'n werk, gistermiddag ook geloof ik.
 
~
hoi helix mannen! ik rijd al een tijdje helix en woon in Amsterdam. Kom altijd uit op MOTOR FORUM wanneer ik weer eens wat info zoek over de Helix, dus nu de stap maar genomen en me aangemeld.

Zijn er ook Helix rijders Amsterdam bij? Andere vraag, waar halen jullie de onderdelen? Er is een site HELIXPARTS uit duitsland die veel aanbied, maar vraag me af of dit ok is/officieel is. Hoi Limousine[typische naam,maar begrijpelijk].allereerst welkom op het scooterforum.die helixparts is wel ok maar de onderdelen zijn van chinese makelij dus goedkoper maar vaak mindere kwaliteit.hoewel de uitlaten mee schijnen te vallen.de v- snaren zijn pet .
 
Laatst bewerkt:
Ik ben weer een gelukkig Helix Rijder!!!

Vorig jaar mijn mat zwarte helix verkocht en overgestapt naar een bmw r80rt.

omdat ik nu weer dicht bij mijn werk woon (12km) miste ik en mijn vrouw ook weer de helix.

Daarom heb ik er weer één aangeschaft voor 900 op marktplaats, en wat blijkt
het is een hele goede!!!

is er ooit al iemand bezig geweest om een club op te richten?

vr gr dick
 
De mat zwarte heb ik op speurders te koop zien staan klopt dat?
Heel stoer ding vond ik dat!
 
klopt dat was inderdaad mijn scooter, maar deze was in feite in slechte staat (roest ed)
ik vermoed dat deze te dicht bij de noordzee heeft gereden.

vr gr dick
 
mooi ding :Y ,het is het eerste model met plaatstalen wielen,rond 1985.zou wel moeten gebeuren dickman een helixclub,2 leden hebben we op zeker. *O* ik hoor het wel van je als het zo ver mocht komen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan