Honda Helix

en ook de achterkant!
full
 
Klerezooi. Ik vergeten te bieden op domeinen. Ja die oude Helix van 150k (grijs) stond er wéér op. Is nu weggegaan voor 170 euri. Potverdorie.
Jos gefeliciteerd met je rooie!
 
Zo de afgelopen week druk aan het 'prutsen' geweest om van een oude bureaustoel uit de vuilcontainer een rugsteun te maken. Een 'neighbor' heeft het laswerk verricht. De rest heb ik zelf gedaan, stofferen, buigen, spuiten e.d. Alsof je in een faiteuil zit. Zo kun je uren rijden!
Groetjes Jos
full
 
Hoe kun je meerdere foto's in een bericht plaatsen?
Upload de foto's naar bijvoorbeeld www.photobucket.com , daarna voeg je in jouw post de links toe van alle foto's die je wilt plaatsen en ze verschijnen zonder dat je ze hoeft aanklikken.
 
Laatst bewerkt:
ziet er heel goed uit blokje,echt vakwerk,ik wil er ook een!!!maar als je samen wilt rijden met iemand moet je alles weer losslopen,kan er niet iets verzonnen worden met een soort kliksysteem dat je hem er zo af kan halen?er is een amerikaan die dat heeft ontworpen maar dan moet je een gat in je buddy maken en dat vind ik ook niks
 
Stonytony weet je, het is spoedig st. Niclaas, wie weet ?
De eerste keer dat ik een Helix zag was op het forum van HGF.de, een jaar of vier geleden. Ik ben nog steeds verrukt van deze ombouw. Gewoon klasse toch ??
Groetjes Jos
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Stonytony, deze foto van jou komt van het 'Grossrollertreffen' in Marl in de buurt van Dorsten. Ik ben daar 2 dagen geweest. idd sommige overdrijven wel erg met hun Helix maar het blijkt een mooie dikke Bertha die Helix *O*
 
Hehe na 1 jaar loopt de helix weer......Uiteindelijk bleek de accu intern zo nu en dan kortsluiting te vertonen, pas onder volle lading en met volle belasting werd dit duidelijk. Kunnen we weer rijden.
 
Hehe na 1 jaar loopt de helix weer......Uiteindelijk bleek de accu intern zo nu en dan kortsluiting te vertonen, pas onder volle lading en met volle belasting werd dit duidelijk. Kunnen we weer rijden.
welkom terug op de weg happyhelix :] ! uiteindelijk de aanstichter van dit hoofdstuk :} .ik hoop dat je verder geen problemen meer krijgt want je rijd per slot van rekening helix om nooit geen problemen te hebben :W groetjes Stonytony.
full
 
Stonytony weet je, het is spoedig st. Niclaas, wie weet ?
De eerste keer dat ik een Helix zag was op het forum van HGF.de, een jaar of vier geleden. Ik ben nog steeds verrukt van deze ombouw. Gewoon klasse toch ??
Groetjes Jos
[afbeelding]
dit is een japanse fusion,de customonderdelen zijn allemaal gewoon te krijgen op internet voor de helix.
 
Laatst bewerkt:
welkom terug op de weg happyhelix :] ! uiteindelijk de aanstichter van dit hoofdstuk :} .ik hoop dat je verder geen problemen meer krijgt want je rijd per slot van rekening helix om nooit geen problemen te hebben :W groetjes Stonytony.[afbeelding]

Thnx, blij dat hij weer rijdt. Heeft een klein jaar in de garage gestaan, had ff andere prio's(studie van de baas en zo). Vorige week dacht ik: Laat ik eens kijken wat nu echt het probleem is. Startmotor gedemonteerd en schoongemnaakt, spanning erop en draaien maar. Vervolgens mbv startaccu gestart, in 1 keer lopen. Accu opgeladen en nie lopen nie. Van een kennis een accutester geleend, en ja hoor in 1 keer leeg. Weeer opgeladen, weer testen, niets aan de hand.....Volgende dag weer testen, en leeg dat ding. Toen maar een nieuwe gekocht! En lopen! Vandaag een 50 km gereden, niets aan het handje..Nu nog cosmetisch kijken wat er nog kan.
1 ding nog, toen ik hem kocht heb ik zelf een grote beurt gegeven, waaronder het verversen van de koelvloeistof. Viel mij op dat deze erg bruin was. Nu zag ik dar er weer bruine troep bij zit....Roestige radiator, nog troep van de vorige keer??? Iemand ideen???
 
kan ook roest zijn uit de doorvoerbuizen van de motor naar de radiateur die onder je floorboard lopen,dit is het meest waarschijnlijk.de radiateur is opgebouwd uit aluminium lamellen dus dat is het niet waarschijnlijk.en hou hem rijdend he!dit zijn toch monumenten onder de klassieke scooters ;)
full
 
Laatst bewerkt:
O ja, hij verdiend dat wel,tenslotte startte hij na een klein jaartje stilstaan eigenlijk in 1 keer. Ga die buizen maar eens schoonmaken. En vloeistof weer eens vevangen.
 
ja inderdaad van de negerzoenen, toen die reclame er was in die tijd noemde een collega me altijd zo. en toen moest ik eens een wachtwoord verzinnen en bla bla bla

vandaar dickman

ik vond de site trouwens op de uitlaten na tegen vallen.

ik zoek meer bodydelen in verschillende hippe kleuren?

die zijn vaak toch stuk?

vrgr dick
 
Hallo Helixaners, mijn 2e helix loopt nog mooier dan de eerste en ook de wegligging is iets prettiger. Echter als ik de machine na een rit 'savonds in de garage plaatste stonk de hele garage naar benzine. Dus op onderzoek uit. Toen ontdekte ik dat het rubberen aanzuigstuk tussen carburator en cilinder ingescheurd was (schijnt vaker voor te komen) Carburator eraf en aanzuigstuk van binnen bekeken, nog niet doorgescheurd tot binnen dus nog niet lek, wel een nieuwe besteld. Ook zag ik dat aan de vlotterkamer een drup benzine hing. Vlotterkamer eraf, en zie de rubber afdichtring is verweerd en heeft scheurtjes. Ook een nieuwe besteld. Ik laat jullie weten of het euvel verholpen is.
Nog veel veilige kilometers zo vlak voor de winter 8-) , geen sneeuw dan doorrijden.
Jos
 
Op pagina 4 (dd 11 sept 2008) in dit draadje staat een mooie blauwe Helix afgebeeld.
De foto kwam bij erg bekend voor. Blijkt dat die zelfde Helix nog steeds te koop staat.
Het is nu 08-10-09. De vraagprijs is 2500,=. Daar koop je bijna een nieuwe voor. Of is er soms iets aan de hand met motor of de verkoper?
 
Als je een nieuwe kon kopen wel ja,maar die zijn er niet meer,deze heeft wel heel weinig gelopen.hij is inderdaad duur maar hij gaat hem dus ook niet weggeven denk ik
 
Vanavond een mooie donker rode Helix gezien in Den Bosch en een praatje gemaakt.
Het blijkt de allereerste te zijn in Nederland omdat hij ook nog eens een type goedkeuring moest krijgen.
Hij rijd nog steeds als een sofa ondanks zijn jaren. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan