ybr 125

Rechtop gezeten met tegenwind 90
Slipstreeming on the higway 120
Meestal zo'n 100/110 op de teller.
Kruissnelheid (wat ie moeiteloos vol lijkt te houden)
90 km/h bij ca. 7.300 toeren/min.
 
dag oma :W

Net mijn ybr opgehaald na een 6000-beurt.
Monteur: was wel wat meer werk dan bij vergelijkbare "motoren".
kleppen moeten elke 6000 km gesteld worden volgens de computer..
je kan er gelukkig makkelijk bij, het kost maar 10 extra minuten......
Ik : volgens het boekje elke 12000 dacht ik, maar goed, het zal zo zijn..
( binnen het uur klaar dus de rekening kon niet schokkend zijn )

kosten : euro 77,93 :} _O-
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend even de YBR opgewaardeerd met een setje gesinterde blokken (Lucas MCB539SI). Dat remt toch wel even een stuk beter dan die standaard blokken zegt!

Wel vreemd dat geen enkele fabrikant van remblokken officieel een setje sinter metaal blokken heeft voor de YBR. Terwijl voor de standaardblokken de onderdeelnummer matchen met veel andere motoren waar deze fabrikanten wel dergelijke blokken voor aanbieden. Officieel zijn de nu gemonteerde blokken volgens de verpakking voor "off-road" _O-
Maar is 100% identiek qua vorm en afmetingen dan standaard blokken...en remt een heel stuk beter.
 
Nogal wat roestplekjes na één winter ondanks regelmatig afspoelen met de tuinslang...
Komend weekend even wassen, bijwerken, poetsen en invetten.
Was die uitlaat echt ernstig geroest en koste het veel moeite 'm te laten vervangen?
Veel zorgen maak ik mij niet omdat ik zo'n 10d km p.j. rijd en ik de YBR verslijt
voordat het roestmonster écht vat kan krijgen op m'n brommer, maar netjes is anders.

Verder allen maar lof over deze zeer economisch verantwoorde brommer trouwens!
Rijd er niet alleen maar nut-km's op maar ook veel fun-km's :]
 
Laatst bewerkt:
Nee, het was beginnende roest. Bij mij nu ook op de voorvork en rond de koplamp. Niet gek gezien de hoeveelheid pekel die hij heeft gegeten...
 
Idd heel lange pekelwinter dit jaar.
Toch maar even langs de dealer om de "schade" te laten zien.
 
Oei, weet het zo niet uit mijn hoofd. Het is in ieder geval een lamp die dim- en grootlicht combineert, ik denk dus dat het H4 is.
Volgens mij is er zelfs iemand die xenon op zijn YBR125 heeft gebouwd!
 
Ik denk niet dat er een H4 in zit. De handleiding is niet erg duidelijk, alleen 35/35W en dat je moet draaien om hem te verwijderen. Ik denk dat het een zogenaamde BA20 lamp is. Die worden eigenlijk alleen nog veel op bromfietsen en scooters toegepast.
 
Vandaag even snel op de lens gekeken. Staat geen maat op, maar het is in ieder geval geen H4.
De lamp is namelijk bol als een ouderwets lampje. Ik denk dat Saabmaniac gelijk heeft.
 
Zo tijdje weggeweest. Iets met wachtwoorden en zo. Ben inmiddels aan de 12.000. No problem. Rijden is nog steeds een feest, roesten van met name de uitlaat ook. Originele banden zijn levensgevaarlijk, gelijk vervangen. Ben al twee keer onderuit gegaan voor ik voor de Conti's ging. Overigens ook een feest, qua prijs. Top is ietsje hoger, kom zelfs af en toe boven de 100, maar de motor bevalt mij zo goed. Blijft maar gaan. De Versys weggedaan en daarvoor een Cagiva Raptor, maar aan puur motorrijdplezier wint de YBR. Misschien dat mijn unieke MZ RT 125 (een van de drie in Nederland) hem naar de kroon steekt.
 
Leuk om te lezen! De mijne rijdt ook probleemloos, op roestvorming na.
Top bij mij ergens tegen de 120, maar dan maakt de begrenzer er een eind aan.
Normaal gewoon 90-100 rijden, geen probleem.
 
Hé Bruin
Vanwaar de Versys-Raptor ruil?

Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die niet (alleen maar) om
economische redenen een YBR rijden maar net als ik ook
heel veel rijplezier beleven aan de YBR.

Dit (eerste) jaar op de YBR zal ik waarschijnlijk de 10.000 km vol maken
Had ik van tevoren niet gedacht.
Was vrijwel uitsluitend voor woon-werk bedoeld, zeg maar stukjes
korter dan 15 á 20 km om de Bandit te sparen.

Vorige zomer ben ik er een weekendje ermee naar de Voerstreek geweest.
Waarschijnlijk deze zomer ermee naar de Ardennen, wellicht zelfs Schotland.
Hoe slechter het wegdek hoe groter het voordeel t.o.v. de Bandit
i.v.m. het geringe gewicht en de soepele vering.

En als je regelmatig met 125cc rijdt lijkt de 650cc Bandit een PK-pakhuis :9~

Meer mensen die de YBR ook voor vakantie-ritten gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Nee, moet er voor vakantie niet aan denken. Op vakantie wil ik toch graag een beetje relaxed kunnen rijden. Met de YBR is het daarvoor teveel op de max. Dan zijn een paar pk's extra wel zo lekker naar mijn mening.

Bij mij wordt de YBR alleen voor mijn korte woon-werk gebruikt; dus zo'n 25km/dag. Dat soort afstandjes wil ik de RSV niet aandoen; wordt de olie nooit warm.
 
Voor mij hetzelfde, echt lange afstanden gaat voor mij echt niet, dat blokje begint dan bijna te huilen van de hoge toeren hahaha!
 
Top bij mij ergens tegen de 120, maar dan maakt de begrenzer er een eind aan.

Die van mij haalt met moeite de 105 km/h, dus die top van 120 heb ik nog nooit gehaald
Meestal stopt hij zo rond de 97 km/h.
Hoe haal je die begrenzer eraf?
Ik wil en moet sneller met mijne YBR.
 
Hoi Freewheeler,
Versys beviel me niet zo goed dat ik een tweede wilde hebben. Zo lang ik het kan betalen ruil ik om de twee jaar mijn motor in. Geen Versys omdat de service van de importeur me absoluut niet beviel, lees: Geen service, toen ik met een veel te hoog en vooral raadselachtig verbruik zat en uiteindelijk bleef zitten ( 1:19 bij 120 constant vanuit Zeeland naar Friesland, wind mee, 1:14 bij 80 gemiddeld, maar wel 1:23 op de testbank, maar ja daar kom je niet ver mee). Verder wat kleinigheidjes als gebrekkige windbescherming, iets te hoge motorzit en een stevige onderhoudsbeurt (30.000 km) in het verschiet. Waarom de Raptor ? Mijn dochter vond 'm mooi en er zit verdomd weinig Italiaans op om betrouwbaar mee te rijden en wel een prachtig design en wegligging, zodat de keuze snel gemaakt was. Maar de Raptor bevalt me zo goed, sinds februari 5500 kilometer (1:19 tussen de 130 en 150 op de snelweg en 1:25 bij 80 gemiddeld, heerlijke zit) dat de YBR veelal met de MZ in de schuur staat te mokken. De MZ RT 125 is overigens wel iets rapper dan de YBR.
De YBR gaat dit jaar van stal voor de West Kent Run Engeland en een paar tankje-leeg tochten, want het blijft puur motorrijdplezier. En misschien dat ik met de YBR nog een keertje Polen of Rusland in wil. Maar ja ik wil zo veel, 100 collen tocht, Pieterpad lopen, een fietsboot maken en daarmee Nederland door trappelen, zo veel dat het wel bij dromen zal blijven met een potje bier in de hand in de tuin.
Overigens het buitenproportioneel roesten van de uitlaat kan ook buiten de garantietijd tot gratis vervanging leiden, immers je kunt redelijkerwijs verwachten dat een uitlaat niet zo snel naar de barrebiesjes gaat. Heeft weer iets met de wet te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan