ybr 125

iedereen die zijn of haar ybr zo wil uitmelken als ik hier zo lees :N heeft volgens mij het verkeerde motorfietsje gekocht.

Mee eens, niet gaan tunen aan een YBR voor extra pk's; zinloze zaak.

Een 125cc'tje met maar 2 kleppen per cilinder gaat nooit echt veel meer vermogen uitkomen; tenzij je echt serieus geld wilt uitgeven aan andere nokkenassen, uitlaat etc.
In Duitsland is er een tuningskit voor te koop; 400 eurie voor ca. 2 pk extra (dus +20%!). Voor daar kan ik het begrijpen; voor hier is erg zinloos...je hebt immers toch al een motorrijbewijs nodig voor de YBR, dus kun je ook wel direct iets krachtigers kopen voor hetzelfde geld als je prestaties zoekt.
YBR qua prestaties tunen is IMO veel geld uitgeven voor een letterlijk een paar schamele pk's extra. Als je vermogen wilt; beter dat geld ff in je zak houden en doorsparen voor iets wat in de basis al meer pk's heeft.
 
Tip: probeer een fj 1300 blok op de kop te tikken en kijk of het past. Houd me op de hoogte of het werkt.
 
Jemig,kwaliteitskettingen zijn er tegenwoordig ook al niet meer!! :N :+
 
iedereen die zijn of haar ybr zo wil uitmelken als ik hier zo lees :N heeft volgens mij het verkeerde motorfietsje gekocht.
mrshadow zit in Belgie, waarschijnlijk met zijn autorijbewijs op zijn 125cc motortje te rijden. Daarom is een beetje meer vermogen gewenst. Maar ik denk dat hij moet uitkijken dat zijn motor niet al 'te veel' vermogen heeft... ik weet niet hoe streng men controleert in Belgie, daarop...
 
Laatst bewerkt:
Heel streng en volhardend. Ik heb in Belgie eens twee kilometer te hard gereden. Tot zelfs de grote verbazing van de Nederlandse politie die achter mij aan werd gestuurd, werd het hardnekkig vervolgd. Ik denk dat daar enig sneller willen rijden synoniem staat voor financiële zelfmoord en/of vinden dat je te weinig belasting betaalt.
 
Ach nu snap ik het. Friesland is ook wel erg ver van Belgie af, kwartje valt wat laat, maar de limiet met autorijbewijs is de 125 en dan krijg je opvoerneigingen. In Friesland schaf je gewoon een wat zwaardere aan als de snelheid je tegenvalt. Mr Shadow mijn excuses voor mijn knorrige reacties vanuit de tunnelvisie uit et Heitelan...
Nu ik er zo over nadenk is dat weer terug naar de brommertijd, verstelbare sproeiers, gat in de uitlaat, vijl in de cilinder, snelle luchtfilters, opgevoerde banden, neus in de tank en snuiven.... Spannend !
 
Vandaag kreeg ik bij Gerrit (waar Bruin ik ik allebei klant zijn)het droevige bericht dat Bruin op weg van zijn werk naar huis op de motor onwel is geworden.
Hij heeft nog kunnen stoppen aan de kant van de snelweg,en is daar overleden.
Motorrijder tot het eind,nog maar 55 jaar.
Bruin beste kerel rust in vrede. ;(
 
Hoi Peter,
ja de Versys... Bij mij dorstig met Gerrit en Aukje achterop gemiddeld 1 op 23. Blijkbaar deed ik wat verkeerd, maar wat ? Wat betreft de top van een YBR, een kwestie van geduld, maar dan nog is het heuveltje af, wind mee om die 120 te halen. Maar met die instelling zal de YBR je te vaak teleur stellen. De lol zit 'm er bij mij in om met 80-90 en dat is altijd wel haalbaar heel veel kilometers en heel veel benzinepompen voorbij te rijden. Wat ik een leuke test vond was die van die Morini 1200 en die YBR die van Amsterdam op en neer reden naar de Ardennen. De reistijd van de YBR was korter. En dat is mij al vaker overkomen. Anecdote: motormaat Frits reed altijd het snelste van het snelste. Rookte graag een sjekkie, stopte voor een bakkie koffie en reed waar mogelijk op de Autobahn volgas. Het frustrerende voor hem: ,,Had ik getankt, rookte ik een sjekkie, kwamen die vrachtwagens weer voorbij zetten." Nee, neem de YBR zoals hij is en je geniet er van. Tuf lekker op de binnenwegen, geniet van de omgeving. Ga je hem op zijn ziel zitten, omdat die verrotte 120 er uit moet komen, doe hem weg, want je ergert je alleen maar. Wat mij wel opvat is dat de teller zeer exact is. 80 is ook 80. Dus...

Groets

Bruin

Voor diegenen die zich misschien afvragen waarom hij niet meer op MF komt:
MF-er mdebrune overleden

edit: ik zie dat het hier al bekend is.

Misschien kan degene die wat meer van de toedracht weet, dit even toelichten in bovengenoemd topic?
 
Laatst bewerkt:
tja, zit een rare maat onder de YBR. De achterband wordt over het algemeen specifiek verkocht als "voorband" bij de grote bandenmerken.

Mijn YBR zit onderhand op 20.000+ km en maakt me toch iets meer kleppengeluid dan me als technicus lief is. De klepspeling staat perfect dat heb ik al gecheckt. Motortje loopt overigens, op het akelige metallisch getikker na, perfect. Dus qua ogenschijnlijk weinig aan de hand; gewoon doorrijden dus.
 
ja... mijn CB250 klinkt nog steeds net zo slecht als 30000km geleden. Er zit nu 93000km erop. Het is gewoon even oren dicht en doorrijden. :P
 
ja, doe ik ook zeer zeker. Als de klepspeling gewoon goed is, en niet ernstig snel verloopt....gewoon lekker doorrijden. Zit verder niks op dat problemen kan geven. Maargoed als technicus wil je eigenlijk gewoon dat 't dingetje zijdezacht loopt, niet met een licht metallisch getik van klepjes.
 
Hoi,

Sinds een week staat er bij ons ook een YBR in de garage. Mijn oom heeft dit gekocht voor mijn tante zodat ze het motorrijden wat onder de knie kan krijgen op een kleine, lichte machine (in Belgie, dus autoRBW voldoende).

Heb er intussen ook zelf ettelijke kms mee gereden, en ondanks het beperkte vermogen, kom ik er steeds met een smile vanaf :D :D, echt feest vieren op dat ding. Heb zelf een Transalp, maar rij zeker even graag op dit dinkie.

Gisteren voor de FUN de topsnelheid eens getest, en dit kwam eruit op de snelweg:

2de 60
3de net geen 90
4de 105-110 (plat op de tank) en 100 recht op de motor
5de 120 (plat op de tank) en net geen 110 recht op de motor

Al bij al was ik in positieve zin verbaasd.

Groeten, Thomas
 
Hallo allen,

Eerste reactie hier en eigenlijk om jullie te bedanken om alle reacties van eigenaars/liefhebbers/tegenliggers van de YBR125. Deze hebben er toe bijgedragen dat ik mij er ook eentje aanschaf.

In de lokale winkel stond er eentje te koop voor 1750€. Laatste nieuw model, 4800km op de teller en heb nog een jaar garantie gekregen. Niet van nieuw te onderscheiden. Ik ben vol ongeduld aan het wachten tot de inschrijving in orde is.

Hij moet mijn wagen vervangen die ik wegdoe omwille van een nakende verhuis naar het centrum van de stad en het gebrek aan parkeerplaats dat dit met zich meebrengt. Als rasechte Belg moet ik er ook bijvertellen dat het fiscaal voordeel er ook toe heeft bijgedragen. :9

Nog niet zo lang geleden heb ik jaren door weer en wind met een 125cc dragstar rondgereden maar omwille van diverse redenen heb ik deze omgeruild voor een familiewagen. Ben eigenlijk blij om terug een beetje de rebel uit te hangen (maar ben zéér gelukkig met het gratis busabonnement dat ik ga krijgen als ik de nummerplaten van mijn wagen inlever als het weer barslecht gaat worden). :]
 
Okay, ff "stoer"doen hier.
Zo af en toe schraapt er in bochten wat over het asfalt.
Rechts blijkt het steppie de "boosdoener"te zijn, links de middenbok.
Misschien moet ik de achterveer wat strakker zetten.
Bij het standaard gereedschapsetje ontbreekt echter bij mij
het daarvoor benodigde gereedschapje..........
Afvallen is ook een optie (95 Kg :o )......
Die vervelende Pilot Sporty banden ook :N :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan