ybr 125

Op de website van Yamaha.be en in een laatst gekocht motorblaadje staat de 2010 YBR125, mooi vernieuwd. Iets ander uiterlijk en ook de YBR250 staat er tussen. En een YBR 125 Custom :)

http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/motorcycles/125cc/ybr125.jsp#

http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/motorcycles/street/ybr250.jsp#

http://www.yamaha-motor.be/dutch/products/motorcycles/125cc/ybr125-custom.jsp

In Nederland is voor de meeste een motor gewoon compensatie, daar hebben de kleinere bikes geen last van. Het gaat er om wat er in de broek zit, niet waar je op zit :+ .
 
Laatst bewerkt:
In Nederland is voor de meeste een motor gewoon compensatie, daar hebben de kleinere bikes geen last van. Het gaat er om wat er in de broek zit, niet waar je op zit :+ .
.
Haha, en dat geldt bij koekblikken zeker niet? _O-
 
ik vind wel dat de meter van de tank zo krap is.
Ik ga meestal tanken als hij van voor in het rood staat.
ongeveer zo'n 240 km gereden.
Meer durf ik niet.
Ik weet dus niet hoever ik kan rijden met dan tankje van 13 L
 
Gewoon een keer een 2L fles vullen met brandstof, hou dat in de rugzak en testen maar :]

Verder hoef je niet bang te zijn. Je kan het altijd nog op reserve zetten of in het ergste geval even ergens parkeren en naar de tankstation lopen of met de openbaar vervoer even een litertje brandstof meenemen.

Met de CB250 haal ik 340-360km voordat het op de reserve moet. (officieel 16L tank, verbruik ligt op ongeveer 1op28)




Ow, de XT125X is ook leuk :Y
 
Laatst bewerkt:
Bij auto's geldt de regel ook :+ , kheb een 1.05 Polo Coupé. Meer heb ik niet nodig omdat er al zat ergens anders zit :+ :+ :+ .

Te flauw natuurlijk..

Wat betreft het rijden tot de tank helemaal op is, dat is niet zo moeilijk. Ga in de buurt gewoon lekker touren tot je merkt dat de motor opeens in toeren weg begint te vallen. Snel op reserve zetten, beetje terugschakelen en op toeren houden. Springt het mengsel er vanzelf weer in. Wat is de resever op een YBR, litertje of 2 a 3? Daar kan je dan nog zeker wel 20 kilometer mee rijden naar de eerst volgende pomp. Wil je 'm echt leegrijden, gewoon voor de kick, dan moet je doen zoals Fuzy 8-) . Een flesje van een halve liter lijkt me dan al genoeg trouwens, zolang je maar niet de snelweg op sjeest.
 
Ik heb trouwens de 6L tank van mijn donor motorscooter afgehaald. Misschien ga ik die achterop ergens monteren. Dan kan ik theorethisch de 500km halen :]
 
Volgens yamahaclub.com heeft de injectie versie geen brandstofkraantje en ook geen choke. Choke is automatisch. nio van die forum zegt nog dat hij de 400km haalt met de oude 12L tank.


YBR125 2009 Owners Manual
pagina 18: bij de rode streep heb je nog ongeveer 3L brandstof, van de totaal 13L.
(Verder heeft het boekje niet over een reserve)



YBR125ED Owners Manual
pagina 21+22: Aan de linker kant op het panneel tussen de tank en zadel.
 
En al zou je leeg komen te staan, dan kan je altijd nog even schudden met de motor, dan komt er altijd nog wat in. Het werkt zelfs bij een auto :) .
 
Vraagje wie heeft er andere bandjes op de ybr laten zetten,zelf twijfel ik er nog over ben meer een mooiweer rijder en geen regenridder.
Maar misschien uit veiligheidsoverwegingen bv een klapband maar misschien valt dat wel mee al lijkt het mij bij 100km ook geen pretje En met wat voor banden heeft iemand goede ervaringen
 
De YBR staat ondertussen niet meer op de officiële site van Yamaha Nederland.
Ik denk dat het een verzamelaars-object gaat worden. ;(

Vind ik geen verassing. Ben van mening dat ze er zelf ook maar weinig aan gedaan hebben om het een succes te maken. Meer van "we zetten hem in de lijst en zien wel wat het wordt"
In de afgelopen 2 jaren had Yamaha bijna letterlijk alle modellen meegebracht naar de motorbeurzen...behalve de YBR B| Tja, dan vraag je jezelf toch sterk af of ze hem wel willen verkopen.

Maar ik sluit me volledig aan bij YP125R; ik ben blij ook dat ik er al eentje heb *O*
 
Vind ik geen verassing. Ben van mening dat ze er zelf ook maar weinig aan gedaan hebben om het een succes te maken. Meer van "we zetten hem in de lijst en zien wel wat het wordt"
In de afgelopen 2 jaren had Yamaha bijna letterlijk alle modellen meegebracht naar de motorbeurzen...behalve de YBR B| Tja, dan vraag je jezelf toch sterk af of ze hem wel willen verkopen.

Maar ik sluit me volledig aan bij YP125R; ik ben blij ook dat ik er al eentje heb *O*

Ja herkenbaar, ik heb ook op de Yamaha stand op de beurs in Utrecht geklaagd
dat ie niet te vinden was. Er stonden wel hele grote prachtig opgebouwde
politiemotoren een boel ruimte in te nemen en een heleboel van dat
Tupperware spul. (scooters) maar geen YBR.
(De YBR is trouwens nog altijd te bewonderen bij Motoport Hillegom.)
 
Ja, het is een goedkope vervoersmiddel voor weinig. Ik denk niet dat je iets goedkopers kan kopen, nieuw. CBR125R en XT125X kosten rond de 1000€ meer.
 
Vanmorgen nieuwe bandje besteld Metzler ME22 voor 90 euro met om leggen er bij.
Vanmiddag nog maar eens een rondje op de YBR gereden blijft gewoon geweldig fun voor de motor die je hebt. Hij is niet snel heeft niet de super uitstraling. Maar betrap mezelf wel vaak dat ik er zo ontspannen vanaf kom!
Geweldig


groet
Arthur *O*
 
Weet iemand ook of er een andere uitlaat op de markt is om de brommer sound een beetje kwijt te raken.
Las ook op een forum dat iemand 8 gaatjes in de demper had geboord lijkt mij wat rigoreus :y
 
Weet iemand ook of er een andere uitlaat op de markt is om de brommer sound een beetje kwijt te raken.
Las ook op een forum dat iemand 8 gaatjes in de demper had geboord lijkt mij wat rigoreus :y


Ik heb me afgelopen zomer een YBR125 aangeschaft met de originele demper en 8 gaten hierin! dus misschien is het die waar je op doelt.
En ik moet zeggen het geluid ervan is heerlijk, voor een 125 is het een diep geronk met af en toe een knalletje tijdens het schakelen. Ook geen sporen van regenwater of iets dergelijks te bekennen.
Ik zou het zelf nooit gedaan hebben, maar als je een mooi geluid wil voor weinig geld is het zeker de moeite om eens over na te denken. (ik ben van Antwerpen, als je in de buurt woont mag je altijd eens komen zien/luisteren)

P.S.: Gegroet aan iedereen uit dit topic, ik hoop dat jullie evenveel fun aan de YBR hebben als ik.

Groeten
 
Hey,
Iron, ik denk dat ik die motor ken. Mogelijk heb je die overgekocht van een collega.
Naar zijn voorbeeld heb ik dit ook gedaan.
Dat geeft een zwaardere sound.
Enkel als je de motor start en je rijd weg met een koude motor, vallen de toeren wat weg.
Dat is hinderlijk als bv van je oprit de weg oprijd, maar nadat je 1x eens goed gas gegeven hebt is dit weg.
Het is dus enkel: koude motor + de eerste x nadat je bv 5 m het gas los laat.
Als je vanaf de start direkt goed gas kan geven heeft hij dit niet.
Voor de rest: aangenamer geluid en ze horen je beter komen.
Als je dit ook wilt doen moet je rekening houden dat er achter het plaatje dat je op de buitenkant ziet, nog 1 zit. Dus niet schikken, dat als je er doorschiet je na +- een halve cm terug op ijzer zit.
 
Zelf ben ik op zoek geweest naar een andere uitlaat.
Verschillende mails rond gestuurd, maar 't is precies niet te vinden.
Of je moest iemand vinden die een pijp van de motor kan namaken ( of gewoon de orignele na de pot door zagen en verlegen ... kan misschien ook lukken??) en er een slip-on op zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan