yamaha majesty 400

Die heb ik. Bevalt me uitstekend. Heeft me al 2x gered. Bijna weggereden zonder het slot te verwijderen. |( |( Dat hoor je meteen,als je je stuur rechtzet,gaat direkt het alarm af.... :}
 
waar heb je deze gehaald en tegen welke prijs? heb er een gevonden bij hein gericke van xena,
maar ik ken dit merk niet. prijzen zijn 60 en 80 euro. dit systeem werkt op eigenmerk batterijen en daar heb ik het niet mee( als dit merk volgend jaar zou ophouden te bestaan ben je er niets meer mee.)
 
Kijk hier eens:

ABUS detecto 8000

Motolife - Het motor portaal | Alles weten over het motorleven?

Ik heb 'm bij Motoport vandaan uit Hillegom. kostte toen 129,- nu 145,-

Mij bevalt ie uitstekend omdat je 'm heel snel kan plaatsen en verwijderen, want hij bestaat uit 1 geheel, dus geen gehannes met losse pennen, beugels of reminderkoordjes.
Dus gebruik ik 'm altijd.

Je hebt ook een versie met ketting, die kan je dan gebruiken om je scoot ergens aan vast te knopen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een goeie, dat van die batterijen. Het mooiste zou zijn dat er oplaadbare penlites in kunnen.
Wat voor batterijen zitten er in die ABUS?
 
AAA.

Maar of het nou echt voordelig is?

Gewone batterijen gaan veel langer mee. Ik heb dat slot al sinds juli en er zitten nog steeds de 1e set batterijen in die bijgeleverd waren.
 
staat er nu voor 99euro. en dat van die batterijen daarmee wil ik zeggen dat ze een eigen vorm hebben en dus niet vervangbaar met iets anders
 
Er gaan in de ABUS detecto 8000 batterijen van het type AAA,oftewel potloodcel. Daar wordt zo'n beetje de halve wereld mee van stroom voorzien, dus dat zit wel goed.
 
Bedankt voor de tip. Ik heb hem gelijk besteld bij motolife want zo'n aanbieding zie je niet elke dag.
 
vandaag nog even tripje gaan doen, zalig weer!!
richting noorderkempen en langs de autostrade terug gereden
effe een lastig moment wanneer ik de lange brug aan het sportpaleis in antwerpen passeerde
beetje teveel zijwind en ook doof toen ik terug thuis was
afwisselend 100 a 120gereden en dat is meer dan genoeg voor men oren
morgen ga ik richting aarschot, leuven en omstreken, samen met nen gsxr-1100
ik heb nog niet de minste ambitie om dat masschien bij te houden
maar het is er mooi rijden naar het schijnt
tot de volgende
 
vandaag tripje gaan doen( heb trouwens deze week verlof genomen, dus zal niet het laatste zijn deze week) was zalig weer , 140km rondhossen en een terraske of 2 gedaan. nadien gaan tanken en kwam uit op 3.71l/100km( 10.76l voor 290km=1 op 26.95) en dat met 100km volg de gsxr. dat ziet er veel belovend uit. wel in een bocht het voorwiel opzij gezet door zand van de boeren en dat is toch wel ff schrikken. voor de rest toch in de buurt van de schaamranden gereden. ik sta nu op 620km, dus de 1000km-beurt komt er aan . morgen al eens bellen voor een afspraak te maken
tot de volgende
 
Het is dan ook wel uitmuntend weer om motor te rijden. *O* *O*

Had vanochtend ook een stapje opzij met het voorwiel, op van dat ruwe snelheidsremmend straatwerk. Ligt in een scherpe bocht, en ik reed 15 ofzo. Werkt geweldig, reed gelijk nog langzamer....

Ik heb trouwens de ketting voor het Abus detecto slot besteld. Gaat ie van beschermingsklasse 22 naar 24.

Ik ben op cursus in Rotterdam, en ik wil graag weer met de motor terug naar huis.. :Y
 
vandaag nog even gaan rijden
ben toch echt niet te spreken over de windgevoeligheid
bij het minste zuchtje wind wordt ik opzij gezet en voel ik me niet op mijn gemak( dit vanaf snelheden vanaf 70-80) zou dit te verhelpen zijn met het tourscherm of moet ik het originele scherm inkorten of zelfs helemaal verwijderen?
ik had echt gedacht dat ik met de majesty een tourmasschien had gekocht, maar het is juist dat wanneer ik de tourcapaciteiten wil benuttigen, dat het me eigenlijk niet goed af gaat
vroeger had ik lichte gewone schakelfietsen waar telkens een scherpje van rond de 30 cm( vanaf de koplamp) werd opgezet en daarmee kon ik zonder problemen de autostrade op en een uurtje of 2 mee rijden.
voor stadsgebruik of 70km-baantjes gaat het goed, maar daarboven is het echt niets voor mij
ik hoop echt dat er hier een oplossing voor is
 
....bij het minste zuchtje wind word ik opzij gezet ...
Zijwindgevoeligheid heeft naast de vorm en grootte van de kuip te maken met de wegligging van jouw scooter; je zou nog een paar dingen kunnen controleren die invloed hierop hebben.

Staat de veervoorspanning goed ? Als die te hoog of te laag staat is de wegligging op slechtere wegdekken niet optimaal en dat merk je ook als zijwindgevoeligheid.
Ook de bandenspanning is van belang, verkeerde bandenspanning is funest voor de wegligging.

Verder kun je over het algemeen weinig stellen aan de vering van een scooter...
 
over de vering kan ik zeggen dat hij in de middenste stand sta ( weeg zelf 80kg+ volledig motopak ed) over de bandenspanning; ik heb hem zo van de winkel meegenomen. ik vind de moto in totaliteit beenhard, maar ik ben natuurlijk alleen maar oude moto's gewoon
als ik in sommige nieuwe auto's rij, heb ik dit gevoel ook( beenhard ) maar daarin merk ik dat de wegligging door de straffere vering 200% beter is. misschien staan mijn banden veel te hard of ligt het volledig aan mij ( dat ik het maar gewoon moet worden ) maar dan zullen er toch niet te veel tourkm-tjes gemaakt worden. ik zou eigenlijk iemand met motoscooter-ervaring met men maschien laten rijden en hem/haar een diagnose laten geven. dan weet ik direkt of dat het aan de moto ligt of aan mij
 
@ gls450
We hebben hier ook een nieuwe Majesty 400 staan .
Hij is wel wat windgevoeliger dan de T Max, maar ik herken niet de problemen die jij beschrijft.
Ik zou het inderdaad een beetje in de bandenspanning of de veer voorspanning zoeken.
Als je wilt weten of dat het effect heeft wat je doet , dan is het handig om hetzelfde traject een paar keer te rijden met verschillende settings en dit ook op te schrijven .
Er blijft dan vaak toch wel verschil in de handelbaarheid te zitten.
Veel suc6
Mzzl
Rob :W
 
Een Majesty400 heeft een behoorlijk laag zwaartepunt.Scooters zijn in vergelijking met 'gewone'motorfietsen extreem wendbaar.Dus bij zijwind heb je al gauw dat de fiets zich over de lengteas rolt.Als je dat nog niet gewend bent, voelt het aan alsof je naar een andere baan geblazen wordt, maar in de praktijk valt dat best mee.Met de 250, die was nog iets lichter, maar vrijwel net zo groot, heb ik zelfs geregeld met windkracht 7 of meer gereden, ook dit moet wennen.
Een kleiner voorscherm doet ook misschien wel iets, maar daar zou ik nog even mee wachten.Gewoon vaker rijden.Duurt echt wel even voordat je aan het scootergevoel went.

Een T-max heeft inderdaad heel weinig last van zijwind.Die is een stuk zwaarde,heeft een beduidend stijver frame,radiaal banden, en het zwaartepunt ligt hoger.Maar die is zeker nog 'harder' en minder comfortabel.Al vind ik het stoïcijns over allerlei dwarsrichels en spoorvorming sturen ook wel een mate van comfort.....

Succes
 
Laatst bewerkt:
vandaag is het hier natuurlijk windstil, maar voor morgen voorspellen ze windkracht 4 dus gaan we morgen zeker eens testen op een open vlakte
iig thanks voor de reacties
 
gisteren was het dat ook en had ik al problemen
nu vandaag met gehoorbescherming, zadel nog een standje vooruit, gezicht tegen de vooruit ging het al een pak beter
 
Ik woon aan de kust. Windkracht4 is zo'n beetje het minimum.

Al eens eraan gedacht om bij je leverancier te vragen of je evt. op een andere scoot een testritje mag maken om te kijken of dat hetzelfde voelt?
 
Je moet er ook nog wel een beetje lekker op zitten!!
heb je geen scooterrijdende kennissen of vrienden die er eens even
op kunnen rijden?
mzzl
Rob
 
@ mad masc; ik heb 2 maanden geleden een testrit gedaan met een burgman 400 en toen had ik ook windkracht 4a5.deze beviel me prima. helaas ben ik toen gecracht doordat een tegenligger plots linksafsloeg. ik heb 4 weken nadien de majesty besteld daar ik dacht dat hij de zelfde rijeigenschappen zou hebben als de burgman
@ roberica; eigenlijk niet ( de mensen die ik ken verklaren me voor gek dat ik een brommer met kleine wielen heb gekocht na voorgaande ongeluk )
het enigste referentiepunt is dat ik al een paar keer met men schoonbroer zijnen r80rt heb gereden en dat dit ook zeer goed aanvoelde
het feit dat er iemand anders (niet scooterrijdende) mee zouden rijden, kan me niets duidelijk maken. nen ervaren majestyrijder zou uitkomst bieden
 
Terug
Bovenaan Onderaan