yamaha majesty 400

Hallo Allemaal...



Sinds 3 weken heb ik weer een motor gekocht, ik had tot 3 jaar geleden een Yamaha diversion 900, door een ongeluk van mijn collega/vriend heb ik dat ding een schop verkocht, maar je snap het al.... de kriebels blijven, dit jaar wilde ik weer zo een ding aanschaffen, uiteraard is dit een rot periode om er een te kopen, ze lijken wel dubbel zo duur, ik kwam bij de motoport in Almere en zag een aprilla motorscooter staan, ik vroeg om een proefrit voor 4 dagen later, toen ik kwam was deze al verkocht, toen werd ik op de majasty 400 geattendeerd door de verkoper, deze was nog mooier om te zien en je raad het al nog duurder (bj 2006) na twijvels of ik een scoot of een motor zou kopen heb ik uiteindelijk gekozen voor het gemak en comfort,(ben niet 17 meer, wel 47).
Ik rijdt nu drie weken op de majesty 400, in het begin had ik enorme twijfels, zijwindgevoelig, bij het optrekken door die ene cilinder getril bij het wegrijden, de tomtom bleef nog net plakken....
Ik moet zeggen dat na drie weken ik dat al minder merk en zeer tevreden ben met name het gemak van het rijden, wel een te kleine benzine tank zit er in(14l), aan de andere kant ben je zo weer weg bij de pomp, afrekenen duurt langer.

Ik heb vorige week een topkoffer besteld en een rugsteun voor de kids, koffer was 161 euro in de kleur van je motor wel erg mooi, een domper, er moest nog wel een montagensteun komen, die is net zo duur als de koffer, ik was dus totaal 400 euro armer ipv 250, maar ja, is wel mooi en groot (44l)..


Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden
 
proficiat met uw aankoop van een collega maj400-rijder
uiteraard verwachten we wel een paar foto'tjes
veel veilige km's toegewenst vanuit belgie
mvg
tom
 
@Jaco46: leuk om te horen er zijn steeds meer motorrijders op dit forum te bespeuren die de overstap richting scooter hebben durven te maken. Het praktische is gewoon erg belangrijk als je er veel gebruik van wilt gaan maken, maw niet alleen op een zonnige zomerdag. :]

Misschien een tip die ik zelf ook doe: koop een benzinekannetje voor erbij in de auto. Als u gaat tanken gooit u die vol en dan kunt u die thuis afvullen. Scheelt telkens ritjes naar de pomp.
Ik herken het probleem met mijn SH 300 daar gaat maar 9 liter in en aangezien ik nogal kilometers maak...wat dat betreft is uw tankje nog ruim bemeten dus.

(let wel op dat het vervoeren van (volle)kannetjes benzine bij de wet niet is toegestaan O-) , althans max 5 liter. Zelf gebruik ik een 10 liter kan voor erbij de 20 liter kannen vind ik te onhandig.)
En met een scooterverbruik kom je zo een heel eindje. :Y
 
Laatst bewerkt:
lees hier op scooters-info( franse site ) dat de majesty 400 een 12v stopcontact zou hebben
waar???

Volgens mij niet hoor, ik heb hem althans in bijna 4 jaar niet gevonden.
 
Laatst bewerkt:
ik kan er geen link van maken (ken te weinig van computers) maar als je gaat kijken op bovengenoemde site en je zoekt een beetje zie je een verslag van model 2007
hierin vermeldt men een 12v stopcontact en wordt ook vermeldt in de technische info
is dit misschien nieuw tegen ouder model? of zitten ze daar maar wat uit hun duim te zuigen?
 
Volgens mij klopt die info niet. Ik heb net de officiële Franse Yamaha site bekeken, maar ook daar reppen ze met geen woord over een 12V stopcontact.
 
Hier een paar foto's dan van mijn Majesty 400abs

SP_A0215.jpg

SP_A0216.jpg

SP_A0219.jpg


Weet iemand of zijn er mensen die zin hebben om op een zondag een lekker te gaan toeren, ik kan eventueel wel een globale route plannen, ikzelf woon in Almere, daarvandaan is het leuk om langs en door het natuurgebied Oostvaardersplassen en via dijken en dorpjes te rijden.
Lekker cruisen dus, wedstrijd rijden hoeft van mij niet.......

Reageer als jullie zin hebben, stuur mij een mail jaco46@hotmail.com

Ik hoor van jullie

Groetjes Jaco46
 
hoi jacko 46 ik heb mijn majesty vorig jaar ingeruilt voor de burg 650 en weet dus hoe een fijne scoot het is.
ik ga zo een paar dagen weg maar als ik terug ben zal ik je zeker mailen om als ik vrij ben en mijn vriendin moet toch werken lekker een dagje te toeren met je.
gezellig.
 
als je eens zuidwaarts gaat in de zomermaanden, laat dan maar iets weten
suggesty; belgisch en nederlands limburg
als ik dan kan, ben ik erbij
knappe scooter trouwens (geen last van de wind die de koffer neemt?)
mvg
tom
 
Hey GLS450

Nee ik had geen last met de koffer op een gewonen zondag rustige dag, bij 120km ook niet, dus een goede koffer van Yamaha en in de kleur te verkrijgen van je scoot,
Het enigste nadeel vind ik het trillen bij het optrekken.... komt dat door die ene cilinder????

Limburg is al 200 km voor mij, ik woon in Almere, dus zit er niet echt snel in denk ik, heen en weer is al 400km, ohhhhhhhn ik voel mijn bips nu al... hahahahahaha, maar als er een groepje zich meld kunnen we idd een mooie rondrit maken, dus kom op motormuizen en reageer..........
 
dat trillen is wel bekend zeker als die nieuw is. het word minder maar blijft wel. als het goed is is dit alleen bij het weg rijden.
dit komt niet door de 1 cillinders want er zijn ook 400cc met weinig tot geen trilingen.
 
een eencilinder durft al wel eens trillen. ik heb er eigenlijk weinig last van. ik heb eigenlijk last van alles bij 120km/u (serieuze tegenvaller is de windgevoeligheid)
voor mij is almere ook een goede 200k en ik weet eigenlijk te weinig van nederland om de goede plekjes te weten (alleen bel-ned limburg weet ik een beetje)
wij belgen gaan bijna altijd naar de ardennen of de kust( die volgebouwde strook van 50km)
terwijl ik ondertss de weg ken naar domburg en de langere stukken niet autostrade lijken me nog wel wat( dit is toch de provincie zeeland zeker ?)
deze streek is misschien geschikter
 
Owkee, dan weet ik dat het door die ene cilinder komt, verder rijdt hij prima hoor, stap eerder op de majesty dan in de perperdure auto van de zaak, hahahahahahahahaha
Wie weet moeten we een weekendeje ardennen organiseren voor de doorgewinterde bikers op een scooter hahahahahahahaha.
 
ik ga het toch iets straffer doen :)
heb zojuist met men schoonbroer afgesproken een verlengt weekend in augustus naar de vogezen te trekken :W
aan gezien ikzelf een rustige rijder ben en hij nog rustiger gaat dit genieten worden :] :]
september wordt er een dagtrip met mijn werk (reynaers in duffel)richting ardennen georganiseerd en daar zijn van alle type rijders bij. dus als ge mee wilt zal ik tijdig info
bezorgen (ze zijn deze nog aant voorbereiden)
maar zoals ik al zei; ikzelf rij zeer rustig en er wordt geplant een tripje van 300-350km
dus ik ga niet vroeg thuis zijn :Z
 
ik ga het toch iets straffer doen :)
heb zojuist met men schoonbroer afgesproken een verlengt weekend in augustus naar de vogezen te trekken :W
aan gezien ikzelf een rustige rijder ben en hij nog rustiger gaat dit genieten worden :] :]
september wordt er een dagtrip met mijn werk (reynaers in duffel)richting ardennen georganiseerd en daar zijn van alle type rijders bij. dus als ge mee wilt zal ik tijdig info
bezorgen (ze zijn deze nog aant voorbereiden)
maar zoals ik al zei; ikzelf rij zeer rustig en er wordt geplant een tripje van 300-350km
dus ik ga niet vroeg thuis zijn :Z

Ikzelf rij dus 99% van de tijd alleen of met duo. Met alleen bedoel ik één motorfiets.
Mijn rijstijl was op z'n Italiaans dus scheuren maar elke dag geniet ik meer en meer van mijn kinderen en wordt mijn rijstijl dus rustiger.

Ik kan er heel hard van genieten om rustig te cruisen maar ik vermoed dat ik de kraan wel goed open zal moeten houden als ik met die 250 wil blijven volgen.

Dat is ook nog een reden erbij dat ik voor een 250 heb gekozen. Je rijdt naarmate de verkeerssituatie en (ik) ook hoe het blok zich het beste voelt.

Maar goed, je woont blijkbaar echt niet zo ver dus als hij terug is van het 1000km onderhoud kunnen we een toertje samen doen.
 
Heyyyy broeders, hihihihihihihihi

Het begint al wat te worden dat kleine ideetje, misschien moeten we dat even goed organiseren, anders zijn we strax de draad kwijt.
Ik kan een forum maken of via mail alles bijhouden.

doe een suggestie
 
ik wil zeker eens een scootertocht doen, maar jij bent van almere. is dit niet een beetje te ver om tot hier te komen of halverwege af te spreken. ik dacht dat dit toch wel enkel 200km is.
er is een topic over tourtocht met motoscooters aan de gang, dewelke zich in nederland afspeelt
mss er eentje aanmaken voor belgie ( alleen heb ik niet de tijd om deze ineen te knutselen )
afhankelijk vd datum, ga ik dan mee
succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan